Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:27

:wave:

Beetje afweziger de laatste tijd, super druk op mijn werk...
Bloggen heb ik ook even stil gelegd, ik heb er gewoon de tijd niet voor op het moment en de lol was er ook een beetje af -O-

Maar mijn nagels zijn nog steeds elke dag gelakt :D
Vandaag maar weer eens een texture, Zoya Chita <3

Hmmm... vind ze niet zo mooi Taz, ik hou gewoon niet van een metallic finish.
Je hebt altijd uitzonderingen, maar over het algemeen zijn ze gewoon streperig en dat vind ik lelijk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:13

Remark, gellak is nooit slecht hoor, zolang je het maar goed verwijderd. Ik vind zelf Sensationail niet fijn. Ik gebruik GelColor van OPI, Gellac van PBC en sinds kort de gelpolish van Layla. Die zijn alle drie erg fijn. De OPI is het prettigste met verwijderen, die van PBC en Layla zijn goed te verwijderen maar je moet iets langer weken.
Ik draag nooit alleen een base- en topcoat. Vaak heb ik een nude of french en daar lak ik overheen of ik lak een kleurtje.

Welkom terug Anc! :wave: Bloggen moet je doen omdat je het leuk vind en als de lol er even vanaf is kun je het inderdaad beter even stil leggen.

In het licht van mijn bureaulampje is hij enorm streperig maar nu ik overdag kijk valt het eigenlijk best wel mee.

Afbeelding

Ik heb vandaag een neon oranje nagellakje op mijn blog, China Glaze Home Sweet House Music. Ook weer met black light swatches, hij geeft bijna licht :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:38

Tazzey, oke, wat vind je niet fijn aan sensationail dan? Het verwijderen?

Je hebt gelijk hoor, dat gellak je nagels ipc niet beschadigd maar dat het door het verwijderen komt. Echter lukt het mij nooit zonder te beschadigen. Alessandro striplac hecht wat minder goed aan je nagels waardoor je je nagels minder snel beschadigd met het verwijderen. Althans dat is mijn ervaring. Maar goed, het blijft dus ook voor geen meter zitten :+

Leuk kleurtje die oranje van china glaze!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:41

Sensationail blijft bij mij voor geen meter zitten, gelnagels laten ook los aan de onderkant en die gel base en topcoat van Essence gaan ook niet lang mee. Ik denk dat ik gewoon mega vette nagelplaten heb. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:46

Home sweet house music is leuk!
Dat was mijn Koningsdagmani met Point me to the Party :D

Afbeelding

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:46

Tof Anc!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:51

Grr, ik haat blauwe nagellak. Vooral die van Rimmel komt altijd door mijn basecoats heen, welke ik ook gebruik.. Nouja, goede reden om niet met kale nagels rond te lopen, maar toch.

Die Koningsdagmani is leuk!!!

Ik zit soms te denken om gewoon eens blanke gellak te laten zetten, kijken of mijn nagels daar beter heel van blijven. Las hier iets over makkelijk inscheuren vanwege een hoge C-curve en geloof dat ik daar ook last van heb. Ik heb echt nooit al mijn nagels op de door mij gewenste lengte, hoe ik ook mijn best doe met vijlen (met goede glasvijl) enzo. ^)
Het is natuurlijk geen wereldprobleem, maar het begint me toch te storen. Al ben ik zelf ook wel gewoon erg lomp en zouden korte nagels daarom misschien ook wel beter zijn. :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:54

Point me to the party heb ik klaarstaan voor vrijdag. Ze zijn leuk!

Sensationails vind ik niet fijn omdat ik de kwaliteit niet goed vind. Het valt er heel snel vanaf en krimpt te veel.

Dreamy, ik heb hetzelfde met Port-a-Loo van Rimmel die is ook dwars door de basecoat heen gegaan. De andere blauwe heb ik geen last mee gehad. Nu gebruik ik een nieuwe basecoat dus ik weet niet of het aan de blauwe licht of aan de base.
Je zou ook een laagje gel of acryl op je nagels kunnen laten aanbrengen. Dat is wat steviger dan gellak. Dat ik in de rolstoel zat had ik een laagje gel aangebracht zodat ze niet zo snel zouden scheuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:58

Blauw staat er om bekend (of berucht eigenlijk :') ) dat hij heel snel staint.
Vaak helpt een dubbele laag base coat al een heel stuk.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:11

Volgende keer proberen, dubbele base. Dank voor de tip!

Ik ben niet alleen lomp met de rolstoel hoor, maandag sneuvelde er een nagel omdat paardlief, terwijl ik zat te beppen, een ruk aan mijn teugels gaf en ik zo met mijn nagel op mijn zadel klapte. Auw!
Maar tegenwoordig houd ik tenminste mijn teugels wel vast, heb ook al gehad dat ie in zo'n actie de teugels uit mijn hand trok. Gelukkig heeft ie grote oren en bleef hij rustig doorstappen, terwijl mijn instructeur aan kwam lopen om mij zijn teugels weer terug te geven, want door zijn formaat kan ik vanuit het zadel niet eens bij zijn oren. :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:13

Ik reed altijd met handschoentjes en dat scheelde een hoop schade aan mijn nagels. Volgens mij had ik Roeckl handschoentjes die iets dikker waren. Werkte super goed, voor mij.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:14

Ik heb nu dunne(re) roeckls. Het ging echt onbenullig. Hij en ik zijn echt gelijk aan elkaar daarin. :+

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:18

Als ik zonder handschoenen rijd kan ik er ook de donder op zeggen dat er een nagel sneuvelt. En dan meestal mijn ringvinger :(

Nou ik ben benieuwd hoelang sensationails het op mijn nagels uithoud... Krimpen had ik iig heel veel minder last van dan bij Alessandro striplac!

Super leuke nagellak DnT! Zou het zelf niet snel op doen maar voor een dag als koninginnedag is het echt gaaf!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:13

Handschoenen doe ik altijd aan bij het rijden, hoe warm het ook is. Gewoonte die over is gebleven van het feit dat het paard wat ik vroeger veel reed heel erg kon trekken waardoor je handen beurs werden. Maar het helpt inderdaad ook om je nagels iets te beschermen!

@tazzy leuke lak van essence, vind de combi met de glitter echt gaaf! Zeg maar Lisa trouwens ;)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:44

Dames, mag ik hier eventjes wat tips vragen. Ik heb het volledig gehad met dure pedicures en gelnagels, heb mijn gel er laten af halen, nagels lekker kort gezet, en nu laten groeien. Maar nu wil ik natuurlijk af en toe een leuk kleurtje nagellak zetten, maar heb bijna niks meer in huis na 6 jaar lang bij de pedicure lopen. (En wat ik toch nog in huis heb is uitgedroogd).
Toevallig zit ik ook op deze moment met een gebroken been thuis, dus kan niet naar winkels rijden om nieuwe lakjes te kopen.

Dus zoek ik ergens een basissetje (of een paar betaalbare losse stukken) die je online kan bestellen en thuis laten leveren voor niet al te dure prijs.
Wat heb ik nodig: goede (glas)vijl, basecoat, topcoat en wat kleurtjes (hoeft niks spectaculairs te zijn)

Wie heeft er goede ideeën?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:04

Basecoat is echt héél verschillend heb ik gemerkt. Zo zweert Anc bijv, bij Sticky van CND en had ik juist met die base meer chips en tipwear dan ooit ervoor. Zo bleef bij mij de Stick On Blu van Glisten N Glow supergoed zitten, maar kon ik het er met wat gepeuter wel zo aftrekken, terwijl bij 2 andere meiden juist die base weer voor shrinkage zorgde en daar vielen de stukken er gewoon letterlijk af!

Qua topcoat zweer ik echt bij HK Girl van Glisten N Glow. Zeer snel droog, geen shrinkage en fijne substantie die niet zo snel dik wordt. Kun je online kopen bij bijv. Hypnotic Polish

Glasvijl vind ik die van KOH echt veruit de beste.

De kleurtjes van Rimmel van Rita Ora zijn momenteel 1"+1 gratis (alhoewel, weet niet of die actie nu nog loopt), dat zijn leuke zomerse kleurtjes en lakken ook prima voor niet zo veel geld. Ander superleuk merk is El Corazon, ook te koop bij Hypnotic Polish. Echte aanrader is Magic Attraction <3

Verder kun je het natuurlijk zo gek maken als dat je zelf wilt :D.

Remark: Ik vind tot nu toe Gelish echt het fijnst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:55

Ik ben toevallig net over gestapt van base coat, mijn stickey begon steeds meer kleur door te laten.
Net alsof mijn nagels er aan gewend raakten na zo veel jaar gebruik :')
Heb nu OPI Nail Envy en die bevalt heel goed.

Mijn ultime favorite top coat is inderdaad ook HK Girl en de El Corazon lakjes zijn absoluut een aanrader!
Zijn ook nog eens heel goed betaalbaar :D

Ik zou inderdaad gewoon eens bij Hypnotic neuzen.
Pretty Polish is ook een fijne NL site.

Hmmm...
Of te wel: wat Yv zegt!
_O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:01

Let wel op Anc want niet iedere Nail Envy kan als basecoat gebruikt worden. Ik vind het wel een super product. Ik gebruik meestal Maintenance en die kan als basecoat gebruikt worden en van tijd tot tijd neem ik een kuurtje Dry & Brittle maar die wil je niet als basecoat gebruiken.

Ik gebruik meestal OPI Start-to-Finish als basecoat en die werkt super goed, ik tevens een topcoat maar daar gebruik ik hem niet voor. Als topcoat zweer ik bij Sally Hansen Insta-Dri die werkt voor mij geweldig. Hij wordt vrij snel dik maar als hij voor 2/3 leeg is haal ik een nieuwe en als daar 1/3 uit is giet ik de oude bij de nieuwe en is hij weer perfect.
HK werkt voor mij weer niet.
Ik ben nu de standaard basecoat van OPI aan het proberen maar daar zijn nu al 2 lakken doorheen gegaan waardoor ik smurfen nagels met een nel veerkamp tintje heb. :')

Qua glasvijl vind ik die van Herome het fijnst, bij de KOH krijg ik last van peeling.

Het is dus echt heel erg persoonlijk.

Ik heb vandaag weer een thermo gellak van Layla voor jullie. Een neon gele met oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:07

Dat weet ik, ben redelijk bekend met de producten van OPI ;)
Heb nu eerst original en ga straks over op maintenance.
Heb oersterke nagels, dus heb geen treatment nodig.

Start to Finish vind ik minder fijn, die hield geen enkele kleur tegen bij mij en deed ook niks om mijn lak langer te laten zitten.

Herome krijg ik juist peelende nagels van, maar toch heb ik nog steeds geen andere gekocht _O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:44

Als je geen treatment nodig hebt waarom kies je dan voor een Nail Envy als base? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. ;)

Grappig dat Start-to-Finish bij mij wel heel erg goed werkt.

Vijlen zijn voor ieder verschillend. Het is alleen jammer dat ze zo duur zijn en je dan mazzel moet hebben dat je in een keer de goede te pakken hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:00

Waarom niet?
Is een fijne, verzorgende base die goed werkt en staining voorkomt.

Ik heb nu geen treatment nodig, maar dat wil ik graag zo houden.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:12

Hmm, het zal een bestelling bij douglas worden, gratis verzenden is wel aangenaam.
Nu nog kleurtjes kiezen...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:33

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:59

Oh die is lekker vrolijk Tazzey! Lekker zomer kleurtje denk ik?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:01

Ja, hij is perfect voor de zomer. :j