Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:13

Ik ga me hier ook melden hopelijk ook om motivatie te krijgen. :P Ik heb al een paar dat ik ben begonnen met joggen, best fanatiek en dat ik na 2 weken alweer stop :\ Maar nu wil ik weer beginnen dus ga zo weer joggen, ben benieuwd hoe het gaat ik weet van de vorige keren dat ik in het begin heel snel steken kreeg. Ik vind spierpijn niet zo vervelend dan heb ik tenminste het gevoel dat ik wat gedaan heb :o

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:16

naja, beter na 2 weken stoppen dan na 2 dagen :) weet je in ieder geval dat je er wat aan gedaan hebt. maareehh.
YOU GO GIRL!! :D

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:33

Ik meld me hier ook weer een keertje,
Ik ben al weer een tijdje aan het lopen met evy , en zit nu in les 20 dus 8-10-8 min
En zou graag nog verder willen trainen om een keer aan een ladies run of halve marathon mee te doen ,

Ik merk dat mijn conditie beter is en dat het mijn rijden ook ten goede komt ! !

Hebben jullie nog speciale doelen ?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:51

Ik moet ook continuïteit inbouwen met hardlopen. De laatste keer dat ik liep, is ruim 2 weken geleden. Daarna kreeg ik buikgriep, ouderavonden, verkoudheid en nog meer flauwekul.

Ik moet het ook leuk blijven vinden. De laatste 2 keer lopen liep ik niet lekker. Gewoon helemaal inkakken na een km of 2. Ik ga morgen daarom niet voor de 4 maar voor de 3 km. Ik wil weer even gewoon lekker gerend hebben, zonder dat ik per se helemaal kapot ga mijn conditie verbeter. Herkenbaar of onzin? Hebben jullie nog tips? :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:56

Ik heb mezelf van de week uitgedaagd om op 8 maart mee te doen met de halve marathon hier vlakbij! Erg mooi parcours, veel over schelpenpaden en door het bos. Langste afstand die ik tot nu toe gelopen heb is 12 km en is alweer 2 mnd geleden, dus moet dan wel aan het trainen wil ik niet dood neervallen halverwege :P.

@Dejavu: Ik loop ook verschillende rondjes. Maar probeer wel steeds mezelf wat te verbeteren. Dus een keer een wat kleiner rondje is prima, maar dan wel maximaal binnen ... minuten ;). Ik weet inmiddels ongeveer hoe hard ik ga bij elk rondje, hoef ook niet altijd een record te lopen, maar wel een beetje uitdaging. Daarom ook mn nieuwe, bovenstaande, doel, dan heb ik écht een doel om voor te rennen en niet alleen voor mijn conditie (dat is niet motivatie genoeg merk ik al bij mezelf ;) )

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:40

Hallo iedereen...

Ik heb hier een tijdje geleden al eens gepost en sindsdien vooral meegelezen...Ik ga nog eens een poging doen om mee te posten.
Momenteel loop ik 5km in 45minuten, eerder joggen dus... Mijn doel is de ladies run in Antwerpen in april, dat ik ook 5km en ik zou graag binnen het half uur binnen zijn...Nog werk aan de winkel dus :-)
Wat zou het beste zijn om sneller te worden? Interval, of gewoon mijn toertje elke keer een beetje sneller proberen te lopen? Of een combinatie van beiden?
Ik loop om de twee dagen, omdat ik ook nog aan krachttraining doe.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:13

Bedankt, Sting. :) Misschien is het wel een idee om morgen warm te joggen, dan 3 km in 20 minuten, en af te sluiten met 5 minuten joggen. Vermijd jij liever tussendoor wandelen?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:41

saskiakefie schreef:
Ik ga me hier ook melden hopelijk ook om motivatie te krijgen. :P Ik heb al een paar dat ik ben begonnen met joggen, best fanatiek en dat ik na 2 weken alweer stop :\ Maar nu wil ik weer beginnen dus ga zo weer joggen, ben benieuwd hoe het gaat ik weet van de vorige keren dat ik in het begin heel snel steken kreeg. Ik vind spierpijn niet zo vervelend dan heb ik tenminste het gevoel dat ik wat gedaan heb :o

Hi!
Al geprobeerd om een groepje vrienden om je heen te verzamelen die ook lopen? Als je allemaal dezelfde app gebruikt kan dat elkaar stimuleren. Je loopt dan niet samen maar hebt toch een soort van competitie. Mij helpt dat enorm,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:45

Zal me ook even voorstellen trouwens :)
Krissie, loop nu 10 km in 1uur 6 minuten. Ik heb Evy 0-5 en 5-10 gedaan en als ik loop, heb ik als tracker de Nike+ app, die me erg goed bevalt.

Kheb verschillende doelen voor 2014:
* 5 km binnen 30 minuten (zit nu op 31.03)
* 21 km uitlopen.

Heeft iemand hier ervaring met de Nike Fuelband?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:38

dejavu schreef:
Bedankt, Sting. :) Misschien is het wel een idee om morgen warm te joggen, dan 3 km in 20 minuten, en af te sluiten met 5 minuten joggen. Vermijd jij liever tussendoor wandelen?

Ik heb aan mezelf gemerkt dat intervallen niet echt 'mijn ding' is :). Dus voor mij werkt dat niet zo goed, al wil ik er wel weer mee aan de slag.
Werkt voor mij mentaal minder goed om tussendoor te gaan wandelen, voor mijn gevoel haak ik dan af, terwijl ik best door kan rennen :').

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:47

Maar je hebt wel interval nodig om verder te komen en optimaal te trainen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:50

Ik heb ook nooit aan intervaltraining gedaan.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:51

Dan weet ik het niet meer :+ Kreeg vandaag nog te horen dat dat juist wel de sleutel was naar opbouwen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:55

Het is wel effectief als je sneller wilt worden, maar ik vond mijn snelheid prima.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:56

Meldt zich! Ik ben net begonnen aan Evy 5-10 km. Heb begin december mijn eerste loop gedaan, 7,5 km, daarna een cross van 6 km en gisteren een 5 km, die ik binnen het half uur heb gered, hoera! Ik wil volgend jaar misschien eens een keer een 10 km run gaan doen.

Met de trainingen van Evy loop ik gewoon mijn eigen tempootje maar met zo'n loop wil ik dan toch stiekem wel een zo snel mogelijke tijd neerzetten, maar ik doe eigenlijk maar zo wat. Hoe trainen jullie op snelheid?

Ik heb sportstracker aanstaan altijd en heb net een hartslagmeter gekocht waar ik mee wil gaan trainen, maar geen idee hoe ik naar een bepaalde tijd toe zou moeten trainen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:59

Dat zei Evy tegen mij ook, een hartslagmeter aanschaffen :D Kheb er 1 maar geen idee hoe te gebruiken.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:03

Haha, oh ik was nog niet bij die aflevering denk ik, ik kreeg een tegoedbon en zo'n ding leek me wel interessant :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:23

Ik ga vandaag mn mobiel aan de lader leggen, en dan met evy beginnen! (maar hoe? moet je iets betalen om 0-5 km te doen oid?)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:25

Nee kan je gewoon via rennenmetevy.nl downloaden!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:28

Ik heb de app opzich al gedownload. maar moet ik dan via internet die afstand aanvragen?

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:53

Ikzelf download ze hier : http://rennenmetevy.nl/EvyFile.aspx?files=2011 altijd,
Dit is gratis.

Wist niet dat er een app bestaat maar zie al bij de recensies dat je punten zou moeten kopen om de lessen te volgen , dit is dus niet nodig ! je kunt ze gewoon downloaden op de site ,

Via je telefoon kun je ze rechtstreeks downloaden en als mp3 afspelen of opslaan op je pc en daarna kopiëren naar je mp3 speler of ander apparaatje.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:06

dat duurt mij te lang, en heb de kabels er niet voor... (aansluiting pc/mobiel)

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:32

DeEenhoorn schreef:
dat duurt mij te lang, en heb de kabels er niet voor... (aansluiting pc/mobiel)

Heb je ook geen internet op je telefoon, als je de app kunt downloaden dan moet je ze ook van de site kunnen halen... is binnen een minuutje gepiept....

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:53

oow, möt dan toch effekes kijken :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:34

zo doe ik dat ook altijd, gewoon via de website zelf en dan naar de losse MP3 bestandjes, die kan je dan gewoon afspelen. Geen kabeltje voor nodig, alleen wifi ;-)