[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:15

Ik probeer zelf 5 porties te eten, maar het is regelmatig slechts 4. Dan ben ik er weer eens 1 vergeten of had ik er echt geen trek in. Gemiddeld fiets ik zo'n 18km op een dag en ik wil naar 6 dagen in de week paardrijden toe, maar gisteren gaf mijn paard duidelijk aan dat hij vandaag een rustdag wil. Zijn conditie moet ook omhoog. En daarna gaat het weer vriezen dus dan moet ik maar kijken hoe de bak blijft. Naar buiten kan ik gewoon niet zo vaak in verband met zijn hoeven. Helaas... (maar ik laat er geen ijzers onder zetten als het even kan. Als hij opnieuw bekapt is, ga ik wel hoefschoenen aanmeten, denk ik.)

Vandaag meer trek dan de afgelopen dagen, wat goed is, want ik moest me toen echt tot iedere hap dwingen. Ik heb gewoon al een half bakje kwark op. En ik denk dat ik vanmiddag de andere helft ook netjes op eet (die heb ik 2x laten staan en 1x maar net naar binnen weten te krijgen). Ik ben zo benieuwd wat de weegschaal straks aangeeft. Ik probeer tussen de 500 en 800kcal te gaan zitten. Met tot nu toe een uitschieter naar beneden van 388 en naar boven van 889. Gemiddeld kwam ik vorige week uit op 628kcal.

Ik had eigenlijk verwacht dat ik veel minder energie zou hebben, maar dat valt echt alleszins mee. Ik stuiter zo ongeveer de ruimte door. En geen hongergevoel, wat voor mij ook erg fijn is. Ik blijk behoorlijk heftig op snelle koolhydraten te reageren. Op dit moment is een ideale dag voor mij:
O: 225mL magere kwark
T: 1 ei
L: 225mL magere kwark
T: 125gr appel
A: 150gr aardappel, 150-300gr groente, (om de dag) 150kcal vlees.

Bij elkaar kom je dan ongeveer uit op 643kcal. Maar de ene dag zitten er meer calorieën in de groenten dan de andere, en soms sla ik dus de kwark over. Vrijdag is patatdag, dan bak ik 300gr aardappeltjes in de pan en mag ik daar een stuk vlees bij van maximaal 300kcal en wat fritessaus. Deze week komt er saté bij, die heb ik nog liggen.

Malima

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:33

@mizora: dat jij niet omvalt zeg!
Ik zit rond de 1000-1200kcal per dag en ben nu in 7 weken 8kg afgevallen.

Jij verbrand denk ik 2keer zoveel als wat je binnen krijgt.

Ik vind het persoonlijk echt slecht om zo af te vallen, Maarja ieder zijn ding. ;)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:38

deviltjh schreef:
Dais_
onze weegschaal heeft al een tijd lang kuren,
mam gaat spoedig een nieuwe halen, want ze schrok zich dood,
van 58 kg naar 120 :')

veel succes met je mam op het paard krijgen,
zolang het maar niet fout gaat :=,
[ Afbeelding ]

Bemoedigend plaatje :')

Mizora, uit nood moest ik er ook ijzers onder laten leggen bij mijn paard, maar echt geen seconde spijt van gehad want nu kunnen we tenminste wel naar buiten :) En je eet niet echt veel en ook niet gevariëerd, ik neem aan dat dit tijdelijk is? En 125 gram appel, is dat dan 1 appel of?
Zou je niet beter gaan shaken dan? Daar zitten dan wel alle benodigde voedingsstoffen in. Nu kom je er aardig wat te kort lijkt me?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:40

Mizora, ik zou echt omvallen joh!

Malima, goed dat je 8 kg bent afgevallen *\o/*

Dais_, voor jou alleen maar humor om te zien,
laat die maar niet aan je mam zien :')

ik heb HONGER ^)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:43

SdaphneS super zeg 4 kilo! :D

Roosch, ik zit nu op een plateau, heel vervelend maar heb dit vaker gehad.. probeer ook vol te houden maar is soms wel moeilijk.. gister wel iets te veel gegeten (ik had geen trek typte ik hier nog, en ’s avonds krijg ik toch ineens trek haha) maar blijf op hetzelfde gewicht dus ga nu weer met volle moed er tegen aan :)

Winner91, mijn pc is nogal sloom nu.. hopelijk kan ik binnenkort je foto’s zien :D

Danseresje, altijd leuk zulke complimenten :D. Bij mij hangt het inderdaad ook vanaf of ik vrij ben, wat ik die dag doe ect ect :)

RusselNuvell, netjes! :) Lief compliment! :D

BonJoy, wat een leuke foto’s zeg, wat een ontzettend leuk paard <3

Dais, veel beweging! Super :)

Ik zou inderdaad ook omvallen! Dit lijkt mij ook persoonlijk niet gezond, maar inderdaad iedereen zijn ding natuurlijk :)

Ik merk ook dat ik nu wat stilsta, heel af en toe een 0,5 er af maar het duurt wel veel langer dan in het begin natuurlijk.. Ben natuurlijk ook zo’n 47 kg kwijt nu en dan wilt het allemaal niet meer zo snel.. maar ik hou vol :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:45

Madeira_ WAUW! :wow:
47 kg! super joh :):)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:14

Ik ben dus niet de enigste die echt amper aan de 1000 kcal komt.. maar ik val ook niet af :(

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:15

Je verbrand zoveel dat alles wat je binnenkrijgt wordt opgeslagen omdat je lichaam dat nodig heeft om te verbruiken.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:18

Ik meende dat dat een fabeltje was?
Of toch niet?
Ik eet ook amper 1000 kcal hoor, maar ik val wel af!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:52

Volgens mij trapt je lichaam er maar een bepaalde tijd in als je weinig callorien eet en uiteindelijk gaat ie dan in de spaarstand..

Ik zit ook ff op een platteau, stabiel op 66,6 nu voor een week. Maar indd nieuwe week nieuwe kansen! Ik mag ook echt niet klagen!

Zonet obese teruggekeken en jeetje wat is dat inspirerend zeg! Vooral omdat het nu een meid van mijn leeftijd is. Volgens mij zijn de afgelopen afleveringen allemaal mannen geweest en dat is toch minder goed te vergelijken.

Dadelijk vissoep maken! Jamjam! (dinsdagsavond heb ik school, dus s middags eet ik warm en vanavond neem ik dan volkoren boterhammen met wat groentjes mee)

Verder zie ik weer super goede resultaten bij iedereen! en voor diegene die het moeilijk hebben of stiltaan: You can do it!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:56

bah! vissoep :')
wollie, je komt er wel, deze week gaat het eraf *\o/*

wel merk ik trouwens tijdens het paardrijden dat mijn zit in galop veel beter word,
kan beter rechtop blijven zitten, zou dat met dit te maken hebben? het afvallen enzo ( ook al lukt dat niet zo )

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:01

Ja ik denk het wel hoor deviltjh, ik kan ook voelen dat ik weer beter zit. Kon op een gegeven moment erg lastig doorzitten, terwijl dat nooit een probleem was. Kreeg altijd complimenten dat ik zo netjes door zat. Laatste tijd ging dat gewoon echt moeizaam, nu gaat dat weer veel beter, kan weer veel lekkerder zitten! Extra motivatie dus om door te gaan!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:03

Naath86,
maar het gekke hierin is dat ik niets ben afgevallen,
doorzitten is bij mij nog steeds een probleem,
hopelijk gaat dat dan ook beter.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:47

Ik ben op gewicht blijven hangen. Maar dat klopt ook wel na mijn weekend. Ik ga vrijdag weer op de weegschaal staan. Nu weer eerst even hardlopen.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:10

Ik heb gister besloten dat ik ga afvallen, vanmorgen op de weegschaal bleek dat dat een verstandige keuze is.. :( Ik zoek wat 'anonieme' forumsteun hierbij, ben ik daarvoor hier bij het goede topic? Ik kan namelijk niet echt iets vinden wat meer past.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:22

jeetje Mizora wat eet jij weinig zeg!

Op Skivakantie sport je natuurlijk een hoop, maar je eet ook echt veel vette dingen. Wij zitten op een berg, daar schijnt een verbod te zijn op fruit en groente! Je middageten is schnitzel met friet of een vette worst met friet.. Avondeten idem, met wat koude groenten erbij. We zijn al een keer eerder naar dat oord geweest, was niet mijn keuze maar de rest wilde er graag weer heen. Ik neem iig veel fruit mee dit keer!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:25

Bedankt voor de lieve en leuke reacties :D

Dais_ schreef:
Bonjoy, leuke foto's van jou en paard <3 Fijn dat je nu weer wat meer mag/kan eten :j Hoe ziet het er nu trouwens uit voor jou ná het shaken? Ik bedoel, blijf je dan als ontbijt bijv een shake pakken, of kun je dan ook gewoon eten of hoe werkt dat?

Ik ben nog bezig met Cambridge, alleen een ander programma ;) Dus 's ochtends een maaltijdvervanger, als lunch ook en dan een warme maaltijd.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:31

Ik begreep wel dat je nog Cambridge deed, maar ga je zo geleidelijk aan terug naar normaal eten door middel van een ander programma?

Denice, dat gaat lastig worden als ik het menu daar zo hoor! Lekker gezond :n

Paardebloemp, welkom hier :) En veel succes met afvallen! Hoeveel wil je er vanaf en hoe ga je het doen?

Dame, succes met hardlopen! :)

Net terug van de fitness. Het viel tegen, voelde me niet helemaal op mijn best := Morgen een rustdag inlassen :)

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:37

Dais, dank je wel! Het liefst wil ik er 10 kilo af hebben, maar mijn stabiele gewicht was eigenlijk altijd 5 tot 6 kilo minder dan ik nu ben. Dus 6 kilo eraf is nu het eerste streven! Dan pas ik mijn broeken in ieder geval weer :o
Ik ga gezond eten, in minder grote porties. Helaas kan ik nog niet intensief sporten vanwege lichamelijke problemen (anders zou ik gaan hardlopen). Ik wil iedere dag een stuk wandelen en het rustig aan weer gaan paardrijden.

edit: ik wil trouwens het Sonja Bakker-boek als leidraad houden
Laatst bijgewerkt door paardebloemp op 19-02-13 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:43

Dais_ schreef:
Ik begreep wel dat je nog Cambridge deed, maar ga je zo geleidelijk aan terug naar normaal eten door middel van een ander programma?

Ik ben begonnen met het CB500 programma (3x maaltijdvervanger, totaal ong. 500 calorieën) Het CB800 is een op zichzelf staand programma en niet persé een opvolger van CB500 ;) Voor mij is het wel een soort geleidelijke overgang, maar ik moet nog 12 kilo kwijt, en dat ga ik doen met behulp van het 800programma. Je hebt nog meer programma's, die je ook 'los' kunt volgen. Deze programma's zijn ook op elkaar volgende stappen in de opbouw :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:35

Nee, ik val niet om. Hoewel mij dat ook verbaasde. Ik slik er een goede multivitamine naast en voor de rest heb ik behalve vezels een voldoende opbouw van mijn eten. Ik heb shakes wel eens geprobeerd maar helaas kan ik niet goed tegen zoetstoffen en niet goed tegen suiker. Dus voor mij vallen een hoop van dat soort dingen af. 125gr appel is inderdaad 1 kleine appel. Ik verbruik inderdaad veel meer dan dat er binnenkomt, maar ik ben nu anderhalve week bezig en zolang het goed blijft gaan wil ik hierop doorgaan. Ik zit qua calorieën dus een beetje rond het cambridge-dieet.

Er moet bij mij heel veel af. Ik woog 107.9kg op 17 februari, en op 6 januari zelfs 109.8kg. En ik wil naar de 54kg toe. Dus ik moet letterlijk de helft kwijt zien te raken. Met mijn eerste echte deadline trouwens op 14 juli, aangezien ik met de 4-daagse mee wil doen en dan mag ik van mijzelf maximaal 85kg wegen, en het liefst (veel) minder. Dit omdat mijn gewrichten ook niet zo denderend zijn. Op dit moment lukt het opbouwen van wandelen bijna niet meer, en dat vind ik heel erg jammer (nu is zo'n 1.5 uur echt de max, elke dag dan is 45 de max. per keer).

Met 54kg kom ik uit op een bmi van 20.3, dus netjes in het midden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:19

Welkom paardebloem!

Ik kan echt niet zo weinig eten, ja even een tijdje en daarna eet ik weer meer omdat ik trek krijg. Ik sport wel veel en eet gewoon gezond, eet wat mijn diëtiste mij heeft voorgeschreven :). Hiermee val ik langzaam aan af :). Ik heb wel 10023948238 diëten gedaan, heb ook vitamine gebrek aan overgehouden en kwam ook steeds meer aan. Dus ben blij met dit eetpatroon :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:29

Mizora, dat jij zo zwaar bent geworden heeft wel een reden.. En door nu de andere kant op te gaan, dus door bijna niets te eten, is wel weer erg drastisch vind je niet?

Wanneer je bijvoorbeeld 500 kcal dmv cambridge neemt, dan zitten daar een hoop vitamines, vezels etc in. Helemaal uitgebalanceerd. Jou eetpatroon niet.
Begrijp me goed, ik maak me enkel zorgen over jou weg, ik denk niet dat dit de manier is.. neem de tijd om af te vallen, honger jezelf niet uit! Ookal heb je nu geen honger, dat ga je heus wel krijgen..!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:37

Mizora,

Helemaal voor jouw gewicht eet je VEEL te weinig. Je zult misschien nu wel afvallen, maar over een tijdje went je lijf aan zo weinig calorieen en ga je in spaarstand. Je lichaam slaat dan al het eten op dat je binnen krijgt. Eet je dan een tijdje wat meer, kom je het dbbel en dwars aan.

Je moet echt meer gaan eten! 1500 kcal is de norm als je af wilt vallen. Ook daarna kan je beter opbouwen en krijg je niet het jojo effect.

Ik heb het ook jaren volgehouden om onder de 1000 kcal te eten. Om af te vallen moest ik nóg minder eten. Nu heb ik dit opgebouwd naar 1700-1800 kcal per dag en ik val zelfs af!! (ik sport wel vrij veel).

Hopelijk heb je ook door dat het zo niet de juiste manier is voor jou.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:39

Kijk je obese? Die mensen moeten nog meer afvallen en die eten toch echt wel meer dan jij.
Je moet natuurlijk zelf weten hoe je wil afvallen, maar gezond is het niet..