Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ankem schreef:De emdr was zwaar. We hebben weer een nieuw beeld gepakt en dat is altijd de eerste keer erg intensief. Voel me nog niet echt beter. Behandelaren schrikken er niet van. Het is even een pas op de plaats maken.
Wat mijn werk betreft zweef ik ergens tussen alles en iedereen. Ze laten me wat zwemmen en er is nog steeds geen concreet plan van aanpak. Ik bouw niets op, er is geen perspectief.
Suusenmalvin schreef:Ik ben vanmorgen bij de psychiater geweest. Was aardig gespannen mtb het onderzoek.
Blijkt idd dat de diagnose die de psycholoog ooit gesteld heeft, helemaal niet klopt. En hij is daar eigenlijk toen ik bij hem kwam, direct op ingehaakt.
Nu is ein-de-lijk, na een jaar therapie, de daadwerkelijke oorzaak van mijn problemen aan het licht gekomen!! Ben blij en opgelucht, maar tevens ook heel pittig.
Phen schreef:Met mij gaat het een beetje met ups en downs. Op dit moment voel ik mij lichamelijk wel aardig, de misselijkheid door de angst is 'weg' (op dit moment), het trillen en andere angstklachten zijn er helaas nog wel. Maar eerlijk gezegd vind ik het al zoooo een opluchting dat die misselijkheid 'weg' is. Het weg tussen aanhalingstekens geeft wel een beetje aan denk ik dat ik absoluut niet zeker ben van mijn zaak. Te bang dat het terug gaat komen, en daar zou ik even heel keihard van balen.
...ik ken dit zinnetje als een overlevingsstrategie.Citaat:Over een paar maanden loopt mijn behandelplan af, en gaan we kijken wat we daarna gaan doen. Ik ben benieuwd maar ik word er ook een beetje bang van. Bang dat ik ga zeggen dat het wel goed gaat, zodat er een plekje vrijkomt voor iemand met ergere problemen dan die van mij.
Citaat:De gesprekken gaat wel aardig denk ik. Ik denk dat het mij lukt om mij iets beter open te stellen en het gesprek iets meer te leiden. Maar het is zeker nog niet goed genoeg. Het lijkt een beetje te komen door dissociatie of door depersonalisatie. Ik kan het niet precies omschrijven, waardoor we er nog niet helemaal over uit zijn.
Citaat:Maar zeker is dat er een aantal systemen uitgezet worden, waardoor ik mij bijzonder kalm voel. (....)
Op dit moment heb ik vooral hier veel moeite mee. Ik wil vooruit, maar ik sta stil (maar die tijd gaat maar door). Ik wil voelen maar er is 'niks'. Ik wil emotioneel zijn, maar er is 'niks'. En ik ben zo moe en ik slaap zoveel en dan weer heel weinig
nu ja - mooie cijfers halen is ook wat waard. Maar wel zuur als dat het enige is wat echt goed gaat!Citaat:het enige wat lukt is het echte leren, in mijn eentje zonder afleiding.
Janneke2 schreef:(...) en dissociatie is iets totaal anders dan psychose. (...)
ilangok schreef:Vandaag weer een gesprek gehad over de diagnose. Alle gesprekken en vragenlijsten waren nog niet helemaal verwerkt, dus een precieze diagnose komt nog. Ze denken naast depressie en dysthymie nog misschien aan een angststoornis, eetprobleem/eetstoornis en persoonlijkheidsproblematiek.. Dinsdag begin ik hier met therapie, en ze willen dat ik naar de kinderarts ga voor mijn eetproblemen. Ook krijg ik, als mijn gewicht enz het toe laat, antidepressiva. Als er binnen 3 maanden niet veel is verbeterd wordt ik waarschijnlijk klinisch opgenomen. :/
Goh wat heb ik hier zin in (not).
Janneke2 schreef:En wat ik niet snap: gesteld dat je een eetstoornis zou hebben, wat je dan precies bij de kinderarts moet doen.
Eetstoornissen zijn vaak 'voortgezette angststoornissen', dus het grote werk is de angst de nek omdraaien - en jou meer controle over je eigen leven geven.
Enige lichamelijke informatie van een kinderarts kan uiteraard geen kwaad.
Phen schreef:Dag meidenwat is het druk geworden hier, een hoop nieuwe gezichten. Welkom!
Als allereerste wil ik Jolien ongelooflijk veel sterkte wensen voor de komende tijd!
Suusenmalvin, ik moet eerlijk toegeven dat ik je berichten wel gelezen heb, maar dan meer globaal gelezen. Ik begrijp dat je nu aan de medicatie zit en dat je een andere diagnose gekregen hebt. Betekend dat dat je geen GAS hebt? Wat heb je nu precies? Ik vind het fijn voor je dat je je qua gedachten wel beter voelt maar vind het wel vervelend voor je dat je nu niks meer voelt! Komt dat door de medicatie? was dat te verwachten?
ikkkke schreef:Janneke2 schreef:En wat ik niet snap: gesteld dat je een eetstoornis zou hebben, wat je dan precies bij de kinderarts moet doen.
Eetstoornissen zijn vaak 'voortgezette angststoornissen', dus het grote werk is de angst de nek omdraaien - en jou meer controle over je eigen leven geven.
Enige lichamelijke informatie van een kinderarts kan uiteraard geen kwaad.
Eetstoornissen zijn inderdaad vaak nauw verwant aan een angststoornis en de oplossing is dan ook niet zozeer te zoeken in de (fysieke) geneeskunde, maar het is niet onlogisch dat er ook een kinderarts bij betrokken is. Immers, het heeft veel impact op je fysieke gezondheid en op wat je van activiteiten nog kan en mag doen. Hoewel het niet in de eerste plaats een medisch probleem is, is medische begeleiding bij eetstoornissen wel zeer belangrijk.
Erin schreef:Wat zijn jullie ervaringen met benzodiazepines? Voordat ik (samen met mijn ouders en professionele hulp) een keuze wil maken of ik, en zo ja welke, bezodiazepines ga nemen, lijkt het mij gewoon handig om ook wat ervaringen te horen
ilangok schreef:Ja precies, ze willen kijken of het al invloed heeft op mijn lichaam aangezien ik wel in een vrij korte tijd 11 kilo ben afgevallen, ondergewicht heb en laxeermiddelen gebruik.
Janneke2 schreef:ilangok schreef:Ja precies, ze willen kijken of het al invloed heeft op mijn lichaam aangezien ik wel in een vrij korte tijd 11 kilo ben afgevallen, ondergewicht heb en laxeermiddelen gebruik.
Ja - okee. (Ik maakte in de kennissenkring mee dat de huisarts iemand met eetstoornis naar de diëtiste verwees... Voor nuttige tips 'dat je van koolhydraten vaak harder aankomt dan van roomboter of noten' kan het zin hebben - maar daar houdt het verder dan wel op.)
Maar wat vind je van de verdere plannen....?