[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:55

als je bij HA test gaat doen duurt de uitslag volgens mij wel langer. Maar weet niet zeker. Ik heb het toen via bloedprikken moeten doen

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:58

Ja probleem is dat ik nu geen geld heb anders had ik hem zelf gekocht natuurljk
Maar omdat het ook iets anders dan zwangerschap kan zijn wil ik me sws laten onderzoeken
Ik heb ook nog niks gegeten want je weet maar nooit

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:01

samira_baco schreef:
Ja probleem is dat ik nu geen geld heb anders had ik hem zelf gekocht natuurljk
Maar omdat het ook iets anders dan zwangerschap kan zijn wil ik me sws laten onderzoeken
Ik heb ook nog niks gegeten want je weet maar nooit

Dei testen kosten bij kruidvat 3 euro of zo

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:03

Zit in noodopvang en wacht nog op me uitkering
Heb geen euro helaas

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:55

samira_baco schreef:
Zit in noodopvang en wacht nog op me uitkering
Heb geen euro helaas

Misschien kan je via de begeleiding wat regelen qua geld? Als je hen op de hoogte wilt stellen van de situatie natuurlijk
Sterkte :)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:05

Nou ze zegt dat ik sws niet zwanger kan zijn, en het waarschijnlijk doorbraak bloeding is, en pijn in buik mis door me spastische darm komt
Moet morgen me ochtend urine inleveren
En heb woensdag afspraak bij GGD en ze wil dat ik me dan sws ff laat testen voor glamidia ofzo

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:06

Ik heb ff na gevraagd aan vriendinnen en begeleiders van de groep met kinderen
En hun zeggen dat het toch te maken kan hebben met zwangerschap
Of tis afgebroken en verkeerd gegaan
Of teken dat de bevruchte cel door gebroken is naar de plek waar het gaat groeien
Maar ze twijfelen allemaal omdat ik netjes pil geslikt heb en gewoon ongesteld ben geweest
Ik ben echt bang ! En hoop zeker niet dat ik zwanger ben en het een onschuldig iets is
Morgen me urine uitslag maar afwachten

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:44

Kan op zwangerschap is zoals het verhaal hier staat heel klein. Maar 100% veilig is het niet natuurlijk dus er is altijd een kans, hoe klein ook. Maar denk dat je voor nu uit kunt gaan van een doorbraakbloeding of een gesprongen adertje.

Ik heb trouwens in heel de zwangerschap geen druppel bloed verloren.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:46

Ik heb even een vraagje! Ik ben aan de pil en ik heb deze vier keer doorgeslikt. Nu merk ik dat ik een door de pil heen ongesteld word... Ik ben pas een kleine week met de nieuwe strip begonnen (strip 4 alweer). Moet ik deze verder doorslikken of kan ik midden in de strip stoppen en hoe moet ik dan verder?

Thanks alvast! :D

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:14

Hallo!

Ik heb ook een vraagje. Ik heb jaren de pil geslikt maar ben afgelopen februari gestopt omdat ik een moeilijke tijd meemaakte en werd alleen maar chagrijniger van de pil. Eerst zou ik een ander proberen maar uiteindelijk helemaal geen anticonceptie meer gebruikt (wel een condoom)
Nu merkte ik wel wat ik niet heel regelmatig ongesteld werd, maar heb er nooit echt opgelet. Nu kijk ik net op de kalender en besef me dat ik al 6 weken niet ongesteld ben geweest. Zwanger ben ik zeker niet, daar moet je namelijk seks voor hebben haha en dat heb ik niet gehad. Ik ga denk ik eerdaags even bij dokter langs al maak ik me totaal niet zorgen, ben meer benieuwd of dit vaker gebeurt bij iemand. En wat zou dan eventueel een oorzaak kunnen zijn

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:17

Niemand die mij kan helpen met mijn vraag? :)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:26

@lifaya ik moest je vraag even zoeken hoor. 100% zeker weet ik het niet, maar volgens mij kan je gewoon doorslikken. En stoppen na 3 maanden kan zeker. Je zou ten alle tijden kunnen stoppen lijkt mij in ieder geval. Zelf ben ik 24 en bij mij groeien me borsten snel als ik een aantal kilo ben aangekomen. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, maar het zou wel kunnen ivm de pil :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:30

Thnx voor je antwoord. Ik ben niet op mijn lijf aangekomen de afgelopen maand, echt puur rond mijn borsten. Ben wel al fors qua lijf hoor, maar er is naar mijn weten niks bij gekomen :') ik merk met al mijn jassen dat ze moeilijker rond mijn bosten dicht gaan. ik heb ewl een enorme behoefte aan chocolade -O-

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:51

Nou na urine onderzoek is de zwangerschaps test negatief
Maar er is wel uitgekomen dat ik hoogwaarschijnlijk nierstenen heb omdat ik allemaal witte vlokjes ontdekte in me urine, ik moet donderdag opnieuw urine inleveren zodat ze het goed kunnen onderzoeken
Ik ben net naar wc geweest en zag weer heel veel kleine witte vlokjes en verga van de pijn dus weet eigenlijk wel zeker dat het niersteen is

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:30

hoii :)

ik gebruik sinds een paar dagen tampons, maar als ik de tampon verwijder doet het ontzettend veel pijn. maar als ik hem erin doe heb ik nergens last van.
Waardoor komt die pijn en wat kan ik er aan doen? :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:32

Dan is de tampon nog niet volgezogen genoeg vermoed ik; kies een kleine maat of wacht wat langer :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:32

Dat kan komen doordat je de tampon te vroeg verwisseld :) Hoe lang houd je hem in? Het verwijderen gaat gemakkelijker als hij verzadigd is. Je kunt hem dus het beste óf iets langer laten zitten óf een maatje kleiner proberen.
Soms kan het ook helpen om iets op je hurken te gaan zitten.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:51

samira_baco schreef:
Nou na urine onderzoek is de zwangerschaps test negatief
Maar er is wel uitgekomen dat ik hoogwaarschijnlijk nierstenen heb omdat ik allemaal witte vlokjes ontdekte in me urine, ik moet donderdag opnieuw urine inleveren zodat ze het goed kunnen onderzoeken
Ik ben net naar wc geweest en zag weer heel veel kleine witte vlokjes en verga van de pijn dus weet eigenlijk wel zeker dat het niersteen is

Een opluchting dat je niet zwanger bent zeker, fijn :) Wel erg balen van je nierstenen, maar die zijn nu in ieder geval ontdekt en dus behandelbaar

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:41

Mars schreef:
Dat kan komen doordat je de tampon te vroeg verwisseld :) Hoe lang houd je hem in? Het verwijderen gaat gemakkelijker als hij verzadigd is. Je kunt hem dus het beste óf iets langer laten zitten óf een maatje kleiner proberen.

Ik heb ProComfort Mini, dit heb ik ook als ik hem 's ochtends uit doe als ik hem de hele nacht heb ingehad dus, door het te vroeg wisselen lijkt me apart? :?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:42

Wiehoe naar de dokter geweest en de pil was inderdaad te licht. Dus heb nu zwaardere pil gekregen

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:56

Hoi hoi, ik heb ook een vraagje.

Ik slik de pil altijd door, nu heb ik toch maar een stopweek ingelast omdat ik toch een klein beetje bloed begon te verliezen. Ik heb de strip afgemaakt en heb vrijdag of zaterdag de laatste pil genomen. Echter ben ik nu nog steeds niet ongesteld.. Zelfs niet een beetje bloed verlies.. Ik en mijn vriend hebben wel gewoon seks gehad afgelopen dagen in de stopweek, zonder condoom. Is dit nu wel veilig?

In de bijsluiter staat dat je in de stopweek gewoon beschermd bent tegen zwangerschap, maar geldt dat ook als je niet ongesteld bent geworden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:25

Je bent veilig :j de pil zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt en zonder eisprong ben je niet vruchtbaar.

Kan soms wat langer duren voordat de boel losbreekt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:26

xxxMarleen schreef:
Mars schreef:

Ik heb ProComfort Mini, dit heb ik ook als ik hem 's ochtends uit doe als ik hem de hele nacht heb ingehad dus, door het te vroeg wisselen lijkt me apart? :?

Ik zou voor de nacht maandverband gebruiken in jouw geval. Als je te weinig vloeit, is de tampon niet verzadigd genoeg.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:32

Ja hoor je bent gewoon beschermd Birgit! Wel of niet ongesteld zijn/worden heeft geen invloed. Overigens is de ongesteldheid die je hebt als je de pil slikt niet een 'echte', zoals je zou hebben als je geen anticonceptie met hormonen zou gebruiken. Stelt eigenlijk bijzonder weinig voor wbt reiniging van de baarmoeder etc.
Voor mensen die graag ander anticonceptie willen; heb sinds drie maanden een implanon (staafje) in mijn arm. Blijft drie jaar zitten, kostte in vergelijking met spiraal weinig en..je hebt er totaal geen ongemak van! Ik vind het een aanrader, mede omdat het veel minder hormonen bevat dan de pil (die ik de 13 jaar ervoor heb geslikt..)

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:49

Ik had een vraagje... Kan je middenin je strip stoppen en een stopweek inlassen? Anders komt mijn stopweek heel ongunstig uit namelijk!