Samantha_ schreef:Ik snap even niet hoe 14 en 23 km vergelijkbaar kunnen zijn?
En ik blijf erbij, boven de 30 is echt nodig voor marathon training. Ja je gaat mentaal stuk, maar dat is nou net het deel waar je op wilt oefenen. Want in een marathon ga je ook stuk.
Mijn trainer heeft mij bijv ook hele zware intervallen laten doen, dat ik echt zei, ik kan niet meer. Of een hele snelle 10, dat ik echt stuk ging. Dat deed hij om me mentaal te trainen, want een marathon is ook stuk gaan en niet meer willen.
Nou, als je Kiprun inlaadt in Garmin en die zegt 14km. Dan kun je die gewoon starten en dan loop je ondertussen de 23 van Ben (die niet op de Garmin gezet kan worden). Dan bijt dat elkaar niet. Je loopt gewoon het schema van Ben en omdat dus het Kiprun schema in 95% van de gevallen korter is dan dat van Ben kun je die gewoon laten lopen en dan krijg je wel netjes een plingeltje van 'training completed', maar je gaat door totdat je die van Ben hebt afgerond.
Hier een voorbeeldje waarom dat dus totaal niet bijt:

Ik vind het gewoon fijn als er toch wat meeloopt op de achtergrond zeg maar.
En met die 30.5 op 5 januari ging ik ook stuk.
)
dus ik moet wel echt gaan kijken hoe het mijn energie zit want baan en gezin komen eerst. Kan dus goed zijn dat al mijn plannen de prullebak in moeten maar we gaan het zien. Blijven luisteren naar mijn lijf gaat echt mijn key zijn. Heb nog geen startbewijs en kan evt ook nog uitwijken naar Mei. En anders, een andere keer.
En als je dan een 30 km long run doet, is je marathon ook nog iets van minstens een uur / anderhalf uur langer dan dat? Ik zou me dan echt heel graag héél comfortabel voelen tijdens die 30 km long run, dat je echt weet dat je het kan. Ik blijf maar bij endurance rijden denk ik
Dat paard rent wel door
. Hou het voor nu lekker bij de lange afstanden wandelen. Voordeel is wel, wandelend ken ik de afstanden
. Hardlopend ben je er uiteindelijk korter mee bezig
Het gaat makkelijker.

Ik ging 20 km op de weg lopen, gewoon rustig. Toen merkte ik dat ik de eerste 4 km onder de 6:00 liep en dacht ik, laat ik eens kijken of ik dat vol kan houden. Ik moest ook een omweg maken doordat de weg een brug op was afgesloten. Toen begon het idee te spelen om mijn PR op de halve marathon (dat was 6:00 op een trail hm) te doorbreken. En dat is gelukt terwijl het nog steeds ontspannen voelde!