Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 10:35

Aloha dames.

Was weer een hele pittige nacht. Ik ben zelfs door z'n gehuil heen geslapen vannacht. Voelt niet oké maar blijkbaar was dit de grens wat ik aan kon qua vermoeidheid. Gelukkig is mijn man wel wakker geworden. Uiteindelijk met korte hazeslaapjes nog wel wat uurtjes geslapen.

Hij heeft net even lekker gedoucht met m'n man en die neemt 'm straks wat uurtjes mee de hort op. Kan ik even bijslapen. Dat ga ik vanmiddag ook nog maar doen voor de zekerheid.

Gaan vandaag 2 dingen aanpassen om te zien wat dat doet. 1 volledig over op moedermelk, ook in de nachten omdat ie dat makkelijker en sneller weg lijkt te drinken. 2 voeding ophogen qua aanbieden.

@nicje ik slaap overdag bij. De eerste dagen had ik echt een onophoudelijke energie waardoor ik gewoon dag en nacht door kon op de adrenaline en hormonen. Dat is nu weg dus ik moet echt pas op de plaats maken en elders m'n rust inhalen nu.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 10:36

@jitske gefeliciteerd met je verjaardag!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:50

Jitske gefeliciteerd!
Nicje duimen dat ze idd gedraaid is!
En Gnome hoop dat je een beetje bij kunt komen vandaag

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:43

Sterk meisje jouw Nimue Azmay :D

Ik heb het met je te doen Gnome :(:) Fijn dat je man de kleine vandaag meeneemt zodat jij wat kan slapen. Hoop dat je daar een beetje van opknapt.

Prachtige foto linda <3 Loopt niet zo soepel bij de gynaecoloog lees ik. Fijn dat de verloskundigen wat meewerkender zijn maar prettig is dat niet.

Hopelijk is ze gedraaid Nicje. Dat wordt vol spanning naar de echo kijken maandag :D

Gefeliciteerd Jitske!

Hier vanmorgen het ziekenhuis gebeld, de MDL poli. Mijn darmen (darmziekte) zijn al 2-3 weken van slag, ik had gehoopt dat het na vorige week (stressvol/druk weekje) rustiger zou worden maar dat is helaas niet het geval. Ik wacht nu op een telefoontje of ik langs kan komen voor iets :+ inleveren en misschien bloedprikken. Baby beweegt gelukkig regelmatig maar als alles wat ik eet er een paar minuten later weer uitkomt kan dat niet goed zijn, voor hem ook niet :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:01

@jitske; gefeliciteerd
@gnome; heftig. Gelukkig kan je even bijslapen
@nicje; hopelijk heeft de verloskundige gelijk
@charlotte; vervelend van je darmen

Hier was de ctg weer goed.
Op echo weer bevestigd dat baby nog steeds in stuit ligt.
Buik voelen is niet te doen door gespannenheid.

Keizersnede staat nog niet ingepland. Sta nogsteeds op de wachtlijst.

Vandaag 37 weekjes.

Dinsdag twee afspraken ivm keizersnede en dan kijken of ik ook bloed kan prikken. Moet laten prikken ivm ijzertabletten. En dan woensdag weer echo en ctg

Vanmiddag kapper

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:06

Gnome, pff fijn dat je man hem nu even meeneemt zodat jij kan bijslapen. Anders is het ook geen doen meer.

Charlotte, vervelend van je darmen zeg… je wilt wel je voedingsstoffen binnen houden ja.

Hier was ik er even helemaal klaar mee vanmorgrn. Verloskundige van hier belde. Ze kunnen eventueel bij m’n bevalling zijn. Alleen als er in het zgt geen plaats is moet ik naar een ander ziekenhuis. Hun hebben al personeelstekort en soms liggen de kamers vol.
Maar veel keuze hier in de omgeving is er verder niet.
Dus grote kans dat ik toch wordt ingeleid om 100% zeker te weten dat ik terecht kan bij het zgt.
Maar vrijdag gepsrek met gynaecoloog, maar dit is dan wel wat ik eigenlijk wil.

Niet dat ik ergens terecht kom waar ze niet mee willen werken. Snap dat er consequenties aanhangen in onze keus. Maar nu heb ik weer stress. En de verloskundige zei, praat er over met je gynaecoloog. Als je nu als stress er van krijgt (wat begrijpelijk is) zit dat straks niet mee tijdens je bevalling….

Dus nadenken en vrijdag ochtend gesprek in ziekenhuis. Maar zat er echt even door heen

En zojuist kom ik thuis, staat er een grote doos van pampers voor de deur in maatje 2, 240 luiers. Heeel lief van degene die dat heeft gedaan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:20

Nicje87 schreef:
@ de al bevallen dames met zware nachten, Zijn jullie overdag niet kapot na een zware nacht? Of slapen jullie overdag bij? Of gaat het lichaam automatisch op doorgaan modus?
Soms slaap ik overdag nog een uurtje en anders gewoon doorgaan. Je bent extra dankbaar als je een keer 4 uur achter elkaar kunt slapen :))

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:01

[***], gefeliciteerd

Klinkt als heftige nachten zo Gnome. :knuffel: Onze eerste was ook echt verschrikkelijk qua nachten. Het gaat echt in fases. Kun je overdag wel rust pakken zodat je de nachten beter kan hebben? Zijn het krampjes of heeft hij honger? Denk dat als het mogelijk is naar volledig moedermelk fijn is. Ik houd zelf veel meer rekening met mijn cafeïne inname omdat ik merkte dat dit bij mijn zoon invloed had op zijn slaappatroon.

Mooie foto Linda2008

Nicje87 Duimen dat ze goed ligt (en blijft liggen!)

Freekieee Hopelijk is er gewoon plek voor jullie. Ik kende de verhalen al wel vanuit het MST in Enschede. Daar kampen ze al jaren met plek tekort. In ZGT Almelo zeiden ze altijd dat ze nooit echt vol lagen. Dan is dat afgelopen jaren wel veranderd.

Hier zijn de avonden het lastigst. Dan heeft Daphne echt haar wakker moment en vaak ook last van krampjes. Zodra ze daar doorheen is gaat de nacht echt super. Ik ben bij Mathijs eigenlijk nooit zo uitgerust wakker geworden als nu met Daphne. Gister had ik beide kinderen voor het eerst echt alleen. Het ging goed. Dat komt eigenlijk vooral omdat Daphne lekker rustig is. Mathijs heeft wel iets meer tv gekeken dan wenselijk, maar hij heeft ook lekker gespeeld. We zijn heel de dag binnen geweest. Ik vond het te koud om buiten te zitten en ze zijn hier aan de weg bezig. Ik zag het niet zitten om met een baby en peuter op pad te gaan met al die machines en auto's (geen stoep en fietspad was ook niet begaanbaar)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:45

Vervelend van zo weinig slaap Gnome, dat breekt je echt op ja! Wat was ook alweer de reden dat je alleen kolfde en niet rechtstreeks borstvoeding geeft? Lijkt me ook een extra belasting als je nog moet kolven naast het voeden.

Charlotte: wat naar van je darmen, ik snap wel dat je dan je bedenkingen hebt of de kleine genoeg krijgt. Al neemt de baby wel alles en krijg jij waarschijnlijk minder. Niet dat dat fijn is :')

Nicje: ooh ik hoop heel erg voor je dat ze goed ligt!

Freekieee: o ja daar zou ik ook stress van krijgen. Elke keer is het ook weer anders. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en meer rust

Cabelona: fijn dat het goed ging, de eerste dag met 2 kindjes :) begrijpelijk dat je lekker binnen bent gebleven! Gelukkig wordt het de komende dagen ook weer wat warmer!

Linda: Vandaag is mijn laatste dag :) ik ben vandaag 33 weken, maar hoefde anders pas maandag weer te werken. Dus inderdaad ongeveer 6 weken van tevoren gestopt, maar de eerste 2 weken zijn overuren van vorig jaar, dus zwangerschapsverlof gaat 4 weken van tevoren in. Heb ik daarna net wat meer.

Vandaag dus mijn laatste dag werken, heerlijk :) Gisteravond zijn we naar de film geweest en waren we laat thuis. Ik natuurlijk helemaal overprikkeld, waardoor ik maar 2 uurtjes heb geslapen. Dus ben nu wel moe en toe aan verlof. Morgen gaan we gelijk een lang weekend weg, dus kunnen we nog lekker uitrusten. Dan komt alles wel snel dichterbij! Toch wel spannend :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:55

Heerlijk verlof Ballard!

Hier net gebeld. En als zgt vol is kan ik naar het MST. En is nog nooit voor gekomen dat ze beide tegelijk vol liggen. Dus dit is even fijn nieuws gelukkig

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:32

Ballard, oh wat heerlijk zeg! Goed geregeld zo :D geniet ervan

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:09

linda2008 schreef:
Bijleespost / update tijd :+

Azmay, ach wat een popje <3

Marjon, over die harde buiken, ik weet niet goed of ik ze heb maar ik herken wel wat je schrijft. Einde van de dag (als ik echt te veel gedaan heb, voelt mijn buik wel eens letterlijk hard. Maar ik heb er verder geen last van en doet ook geen pijn...

Gnome, wat fijn dat de eerste keer alleen in bad doen zo goed is gegaan. Lijkt mij ook mega spannend :=

Ballard, wat een mooi kraamcadeau van je collega's !
En laatste dag gewerkt gister, wat fijn :D Jij bent dan 6 weken van te voren gestopt denk ik of niet ?

Nicje, ik heb geen maat 44 in huis :n ga er van uit dat het wel uitzonderlijk is dat je die maat nodig zou moeten hebben.

[***], hmm ik lees je bericht over het strippen en eventueel inleiden pas 2 dagen later, ben benieuwd hoe dit verhaal verder verloopt...

Peeltje, ook al zo'n spannend berichtje :):)

Marlis, last van vocht vast houden... oeps ik herken het zo! Hier ook na het slapen gewoon al dikke voeten en handen, vreselijk :o

Kiwipitje, bedankt voor je voorkom-dat-je-in-je-broek-plast-tips _O-
Ook je bevalverhaal doorgelezen, het klinkt heel heftig maar eerlijk gezegd IS elke bevalling ook heel heftig, zelfs als alles volgens het boekje zou verlopen. Je persfase van 7 minuten lijkt mij wel heel "prettig" in ieder geval beter dan een uur :P al met al kijk je er nu redelijk op terug en een gezond kindje ervoor terug is waar we het allemaal voor doen :j <3

Peeltje, jaaa daar is ze *\o/* gefeliciteerd <3 mooie naam :)

[***], ook bevallen *\o/* gefeliciteerd! benieuwd naar de naam en je verhaal :j

Jitske, gefeliciteerd met je verjaardag :)

Zo volgens mij ben ik weer helemaal bij :Y)
Hier zouden we maandag een gesprek met de gynaecoloog hebben maar zoals iedere afspraak in dat ziekenhuis, ging ook deze afspraak weer mis |o nu kunnen we vrijdagochtend opnieuw terecht maar moest ik daardoor mijn afspraak met verloskundige (liggingsecho ?) ook weer verplaatsen. Gelukkig zijn de verloskundigen wat meewerkender dan het ziekenhuis dus vrijdag in de herkansing.

Afgelopen weekend heb ik, met ruim 33 weken, ook mijn zwangerschapsshoot gehad. Duurt nog even voordat de foto's volgen maar ik heb alvast een voorproefje mogen ontvangen <3 zo ontzettend blij mee <3
[ [url=m/NcUXn7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is al heel mooi ja!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:10

Nicje87 schreef:
@marlis, sterkte in het ziekenhuis!

@Linda, hele mooie foto.

@Jitske gefeliciteerd met je verjaardag.

@ de al bevallen dames met zware nachten, Zijn jullie overdag niet kapot na een zware nacht? Of slapen jullie overdag bij? Of gaat het lichaam automatisch op doorgaan modus?

Gisteren het bevallingsgesprek gehad bij de verloskundige. Niks nieuws gehoord. Wel heeft ze nog aan mijn buik gevoeld. Ze durfde er geld op in te zetten dat ze denkt dat ze niet meer overdwars ligt. Ze denkt zelfs dat ze met haar hoofdje weer naar beneden ligt en ingedaald. Toevallig zei ik eergisteren tegen mijn vriend en een vriendin dat ik het gevoel had dat ze gedraaid was. Hopelijk bevestigd maandag de echo alle vermoedens.

Hopelijk is ze gedraaid!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:11

Gnome schreef:
Aloha dames.

Was weer een hele pittige nacht. Ik ben zelfs door z'n gehuil heen geslapen vannacht. Voelt niet oké maar blijkbaar was dit de grens wat ik aan kon qua vermoeidheid. Gelukkig is mijn man wel wakker geworden. Uiteindelijk met korte hazeslaapjes nog wel wat uurtjes geslapen.

Hij heeft net even lekker gedoucht met m'n man en die neemt 'm straks wat uurtjes mee de hort op. Kan ik even bijslapen. Dat ga ik vanmiddag ook nog maar doen voor de zekerheid.

Gaan vandaag 2 dingen aanpassen om te zien wat dat doet. 1 volledig over op moedermelk, ook in de nachten omdat ie dat makkelijker en sneller weg lijkt te drinken. 2 voeding ophogen qua aanbieden.

@nicje ik slaap overdag bij. De eerste dagen had ik echt een onophoudelijke energie waardoor ik gewoon dag en nacht door kon op de adrenaline en hormonen. Dat is nu weg dus ik moet echt pas op de plaats maken en elders m'n rust inhalen nu.

Hoop dat het helpt voor jullie!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:13

Charlotte446 schreef:
Sterk meisje jouw Nimue Azmay :D

Ik heb het met je te doen Gnome :(:) Fijn dat je man de kleine vandaag meeneemt zodat jij wat kan slapen. Hoop dat je daar een beetje van opknapt.

Prachtige foto linda <3 Loopt niet zo soepel bij de gynaecoloog lees ik. Fijn dat de verloskundigen wat meewerkender zijn maar prettig is dat niet.

Hopelijk is ze gedraaid Nicje. Dat wordt vol spanning naar de echo kijken maandag :D

Gefeliciteerd Jitske!

Hier vanmorgen het ziekenhuis gebeld, de MDL poli. Mijn darmen (darmziekte) zijn al 2-3 weken van slag, ik had gehoopt dat het na vorige week (stressvol/druk weekje) rustiger zou worden maar dat is helaas niet het geval. Ik wacht nu op een telefoontje of ik langs kan komen voor iets :+ inleveren en misschien bloedprikken. Baby beweegt gelukkig regelmatig maar als alles wat ik eet er een paar minuten later weer uitkomt kan dat niet goed zijn, voor hem ook niet :=

Hoop dat ze wat voor je kunnen doen!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:14

Cabelona schreef:
[***], gefeliciteerd

Klinkt als heftige nachten zo Gnome. :knuffel: Onze eerste was ook echt verschrikkelijk qua nachten. Het gaat echt in fases. Kun je overdag wel rust pakken zodat je de nachten beter kan hebben? Zijn het krampjes of heeft hij honger? Denk dat als het mogelijk is naar volledig moedermelk fijn is. Ik houd zelf veel meer rekening met mijn cafeïne inname omdat ik merkte dat dit bij mijn zoon invloed had op zijn slaappatroon.

Mooie foto Linda2008

Nicje87 Duimen dat ze goed ligt (en blijft liggen!)

Freekieee Hopelijk is er gewoon plek voor jullie. Ik kende de verhalen al wel vanuit het MST in Enschede. Daar kampen ze al jaren met plek tekort. In ZGT Almelo zeiden ze altijd dat ze nooit echt vol lagen. Dan is dat afgelopen jaren wel veranderd.

Hier zijn de avonden het lastigst. Dan heeft Daphne echt haar wakker moment en vaak ook last van krampjes. Zodra ze daar doorheen is gaat de nacht echt super. Ik ben bij Mathijs eigenlijk nooit zo uitgerust wakker geworden als nu met Daphne. Gister had ik beide kinderen voor het eerst echt alleen. Het ging goed. Dat komt eigenlijk vooral omdat Daphne lekker rustig is. Mathijs heeft wel iets meer tv gekeken dan wenselijk, maar hij heeft ook lekker gespeeld. We zijn heel de dag binnen geweest. Ik vond het te koud om buiten te zitten en ze zijn hier aan de weg bezig. Ik zag het niet zitten om met een baby en peuter op pad te gaan met al die machines en auto's (geen stoep en fietspad was ook niet begaanbaar)

Wat fijn dat het zo goed gaat!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:18

Ballard_L schreef:
Vervelend van zo weinig slaap Gnome, dat breekt je echt op ja! Wat was ook alweer de reden dat je alleen kolfde en niet rechtstreeks borstvoeding geeft? Lijkt me ook een extra belasting als je nog moet kolven naast het voeden.

Charlotte: wat naar van je darmen, ik snap wel dat je dan je bedenkingen hebt of de kleine genoeg krijgt. Al neemt de baby wel alles en krijg jij waarschijnlijk minder. Niet dat dat fijn is :')

Nicje: ooh ik hoop heel erg voor je dat ze goed ligt!

Freekieee: o ja daar zou ik ook stress van krijgen. Elke keer is het ook weer anders. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en meer rust

Cabelona: fijn dat het goed ging, de eerste dag met 2 kindjes :) begrijpelijk dat je lekker binnen bent gebleven! Gelukkig wordt het de komende dagen ook weer wat warmer!

Linda: Vandaag is mijn laatste dag :) ik ben vandaag 33 weken, maar hoefde anders pas maandag weer te werken. Dus inderdaad ongeveer 6 weken van tevoren gestopt, maar de eerste 2 weken zijn overuren van vorig jaar, dus zwangerschapsverlof gaat 4 weken van tevoren in. Heb ik daarna net wat meer.

Vandaag dus mijn laatste dag werken, heerlijk :) Gisteravond zijn we naar de film geweest en waren we laat thuis. Ik natuurlijk helemaal overprikkeld, waardoor ik maar 2 uurtjes heb geslapen. Dus ben nu wel moe en toe aan verlof. Morgen gaan we gelijk een lang weekend weg, dus kunnen we nog lekker uitrusten. Dan komt alles wel snel dichterbij! Toch wel spannend :)

Geniet van je weekend!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:19

Freekieee schreef:
Heerlijk verlof Ballard!

Hier net gebeld. En als zgt vol is kan ik naar het MST. En is nog nooit voor gekomen dat ze beide tegelijk vol liggen. Dus dit is even fijn nieuws gelukkig

Gelukkig alles weer geregeld!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:23

Hier vandaag weer check gehad bij de verloskundige, zo saai, alles weer goed.. :+ maar daar ben ik blij mee hoor :D
Nog even wat kleine dingetjes geshopt, eindelijk eerste wasje gedraaid en camera werkt! Was stekker er in en hij deed het, dat is mijn ervaring met zulke apparatuur meestal niet dus top +:)+

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:45

Fijn Queen!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:42

Zo even bij lezen hoor. Mega post incommingggg.. :+

@marlis ze maken het wel spannend dan zeg. Straks kondigt die kleine zich al aan of je krijgt ineens de mededeling dat je morgen aan de beurt bent ofzo. Fijn dat de checks verder goed waren!

@freekie wat een stress steeds inderdaad. Denk dat je blij bent als het allemaal achter de rug is. Die spanning helpt niet mee tijdens een bevalling.

@cabelona nee echt honger. Maar hij drinkt, net als z'n vader, traag en denk dat de kunstvoeding dan zwaar valt waardoor ie veel pauzes nodig heeft tussendoor. Hopelijk is dat vannacht met moedermelk beter. We gaan het zien.

Fijn dat je eerste dag alleen goed gegaan is. Lijkt me ook spannend ja!

@ballard geniet van je verlof!! Ook jouw kleine komt nu snel :)

@Linda hele mooie foto. Benieuwd naar de rest.

@queen wat een opluchting hé als techniek gewoon in een keer doet wat het moet doen haha. Weet nog wel hoe erg we hier hebben lopen vloeken op de camera.

Hier vandaag lekker wat bij geslapen en de kleine gedoucht met m'n man. Ik heb net even boven spullen uitgezocht van de kraamweek die over zijn en wat kleertjes die hij al niet meer past. Stuur even een pb als je er baat bij hebt. Alles mag weg voor verzendkosten. Als er geen animo voor is zet ik het te koop maar dacht vraag eerst hier even.

Alle rompers zijn maat 50/56. Broekjes 50.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:45

Bedankt voor de verjaardagswensen dames!
Hier vandaag gebeld door het ziekenhuis voor een afspraak voor controle vrijdag. Dit ivm met inleiden als het nog een week blijft zitten en strippen niet lukt. Ze gaan voor het eerst strippen op zondag, maar eigenlijk hoop ik dat t nog uit zichzelf komt. Natuurlijk voelt toch fijner, maar ik durf ook weer niet tot 42+ weken te wachten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:49

JitskeJeldau schreef:
Hier vandaag gebeld door het ziekenhuis voor een afspraak voor controle vrijdag. Dit ivm met inleiden als het nog een week blijft zitten en strippen niet lukt. Ze gaan voor het eerst strippen op zondag, maar eigenlijk hoop ik dat t nog uit zichzelf komt. Natuurlijk voelt toch fijner, maar ik durf ook weer niet tot 42+ weken te wachten.

Je zit nu al op 41? Hopen dat de kleine toch zelf gaat komen inderdaad!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:17

Gnome schreef:
JitskeJeldau schreef:

Je zit nu al op 41? Hopen dat de kleine toch zelf gaat komen inderdaad!

Ik ben zondag 41 weken. Ik heb bij de verloskundige aangegeven graag ingeleid te worden met 41+4, zodat ik nog even de tijd heb als het na de inleiding niet opschiet. Toen kwam deze planning eruit.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:20

Poeh spannend zeg Jitske.

Gnome; dient ze zich eerder aan en nog in stuit hoop ik op voldoen tijd voor spoed keizersnede.
Maar bij start weeën moet ik direct plat