Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:38

Janinevv schreef:
Maar geloven jullie echt dat het vaccin gaat helpen? Of willen jullie zo snel mogelijk terug naar normaal?

Kijk maar eens naar Egypte waar er is gebleken dat het vaccin wel degelijk helpt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:39

Janinevv schreef:
Ann schreef:
@loriene

En wees blij dat andere mensen niet zo egoïstisch zijn om geen mondkapje te dragen, want doordat zij hem WEL dragen, kunt jij veiliger zonder rondlopen...

Van mij mag iedereen hem af doen hoor.

Gelukkig is het niet zo belangrijk wat er allemaal mag van jou. Verder laat ik de discussie even met jou. Denk niet dat wij ooit op 1 lijn gaan komen. :+
Laatst bijgewerkt door Ann op 23-03-21 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:40

Helaas moet het wel en is het mogen ver weg te zoeken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:41

loriene schreef:
Ik neem het vaccin niet omdat er veel teveel dingen gewoon niet kloppen.
Ik ben nu 55 jaar en heb geen goed gevoel bij dat vaccin,en ik volg mijn gevoel.
Heb tot nu ook geen mondkapje op,nergens.
Was mijn handen ook niet vaker.
Dus ben echt niet bang voor vaccin en virus.
Virussen zijn er altijd al geweest en dat vaccin hadden ze zo vlug klaar!
Klopt gewoon niet.
Dit is mijn eigen mening en jullie kunnen je daar niet in vinden maar ieder zijn mening vindt ik.
Zo genoeg beantwoord?

Wat asociaal!
Dat je jezelf een coronabesmetting zou aandoen, boeit me niet, maar door mondkaploos naar supermarkten en weet ik waar te gaan zou je zomaar een kwetsbare aan kunnen steken die daardoor op de IC belandt of erger.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:42

Elnienjo, rustig. Ze heeft een verklaring.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:44

Pandora2 schreef:
sureido schreef:
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... invoorraad

Er wordt als het goed is snel nog meer geprikt.

Ik reed vanmorgen 2 x met een behoorlijke tussentijd voorbij het vaccinatiecentrum in mijn dorp ( wij hebben grote centra waar mensen van verschillende omringende dorpen zich komen laten vaccineren, dus geen ggd zoals bij jullie ).
En de parking was leeg. Op een verdwaalde steward na dan :+

De vaart gaat er zo niet in komen denk ik :=

dat viel ons ook al op, wij zijn er even heen gereden om te kijken hoe mijn man moet rijden zondag. Er was geen hond, behalve een verkeersregelaar die niets te doen had, dit was zondag ook al het geval, toen zijn we er heen gefietst.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:46

Janinevv schreef:
Maar geloven jullie echt dat het vaccin gaat helpen? Of willen jullie zo snel mogelijk terug naar normaal?

Volgens mij is er hier al vaak genoeg uitgelegd waarom de mensen hier dat denken. Misschien moet je dat eerst nog eens terug lezen ;)

Janinevv

Weet je wat ik erg vindt elienjo, dat er constant druk geven wordt dat je een kwetsbare de dood/ziekenhuis in zou kunnen jagen. Wij mensen zijn allemaal kwetsbaar het kan voor iedereen op elke minuut klaar zijn. En wij mensen kunnen dat niet tegen houden!

Want wie weet krijgen deze mensen het wel heel ergens anders en dan moeten mensen die er niks mee te maken hebben zich schuldig gaan voelen. Denk eens aan al die kinderen die je deze enorme druk met hen mee geeft, doe dit doe dat want anders....

Ja en dat vindt ik echt erg. maar met dit, dat komt over alsof je expres iemand iets aan zou willen doen.

Ik hoop niet dat ik boos over kom. Niet mijn bedoeling meer mijn zorgen.
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 23-03-21 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

sureido schreef:
Elnienjo, rustig. Ze heeft een verklaring.

Die stellen werkelijk niets voor. Je kan ze gewoon downloaden van de RIVM site.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:47

Earth schreef:
Janinevv schreef:

Volgens mij is er hier al vaak genoeg uitgelegd waarom de mensen hier dat denken. Misschien moet je dat eerst nog eens terug lezen ;)

Jaa maar kan het nog niet echt bevatten, ik ga weer verder lezen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:47

Oh echt Morrie ? Ik dacht dit is weer typisch België. Niet dus :D

Nu, ik begrijp het misschien wel een beetje aangezien ze voor al die centra hier telkens verpleging, artsen, admin personeel en stewards moeten voorzien en dat is allemaal op vrijwillige basis naast hun gewone job.
Alhoewel ik sterk twijfel of die artsen toch niet betaald worden, maar dat terzijde :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:48

Janinevv schreef:
Weet je wat ik erg vindt elienjo, dat er constant druk geven wordt dat je een kwetsbare de dood/ziekenhuis in zou kunnen jagen. Wij mensen zijn allemaal kwetsbaar het kan voor iedereen op elke minuut klaar zijn. En wij mensen kunnen dat niet tegen houden!

Want wie weet krijgen deze mensen het wel heel ergens anders en dan moeten mensen die er niks mee te maken hebben zich schuldig gaan voelen. Denk eens aan al die kinderen die je deze enorme druk met hen mee geeft, doe dit doe dat want anders....

Ja en dat vindt ik echt erg. Als je iemand neer zou steken dan ben je er verantwoordelijk voor, maar niet met dit, dat komt over alsof je expres iemand iets aan zou willen doen.

Een jaar geleden deed je het onbewust als je iemand besmette. Maar nu vind ik het absoluut verwijtbaar.

Ik hoorde vandaag van 'n gezin in mijn dorp waarvan de thuiswonende jong volwassen zoons naar 'n illegaal feest zijn gegaan. Ze hebben hun vader aangestoken en die ligt nu heel slecht. De dochter is furieus. Die zal haar broers echt wel dood door schuld verwijten mocht pa er niet doorheen komen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:50

Als ik ergens in een supermarkt besmet zou raken en toch iemand anders besmetten omdat ik geen symptomen heb en of iemand anders dan vindt ik niet dat je iemand daar op kan aanwijzen.

Ik hoop dat die man het red.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:51

Janinevv schreef:
Weet je wat ik erg vindt elienjo, dat er constant druk geven wordt dat je een kwetsbare de dood/ziekenhuis in zou kunnen jagen

Ik voel het echt niet zo.... ik draag hem omdat het de regel is. En omdat ik mijn medemens wil beschermen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:52

Janinevv schreef:
Als ik ergens in een supermarkt besmet zou raken en toch iemand anders besmetten omdat ik geen symptomen heb en of iemand anders dan vindt ik niet dat je iemand daar op kan aanwijzen.

Ik vind van wél wanneer je je bewust niet aan de maatregelen houdt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:52

Pandora2 schreef:
Oh echt Morrie ? Ik dacht dit is weer typisch België. Niet dus :D

en toch had mijn man weinig keus in datum/tijdstip, hij moet nu zondagmorgen om 8 uur en op 2 mei weer zo vroeg (ook een zondag) dat verbaasde ons dan wel weer in deze zeer christelijke gemeente.

Bij de teststraat waar we toevallig zondag ook langs fietsten, was het ook al zo stil, terwijl er toch positieve tests genoeg zijn gemeld in deze gemeente >;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:53

purny schreef:
Janinevv schreef:
Weet je wat ik erg vindt elienjo, dat er constant druk geven wordt dat je een kwetsbare de dood/ziekenhuis in zou kunnen jagen

Ik voel het echt niet zo.... ik draag hem omdat het de regel is. En omdat ik mijn medemens wil beschermen.

Ik heb het dan over dit, en hoe erg ik het dan vindt dat mensen door jou zouden overlijden.
Of door mij, of door iemand anders.

constant de druk. Wat als ik iemand besmet? Ja dat kan gebeuren en dat blijft gebeuren want de maatregelen werken nog steeds niet genoeg. Dus blijven we het toch onbewust doen met z’n allen. En ik denk dus niet dat je elkaar dat kunt of überhaupt mag verwijten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:55

Femke_Tweety schreef:
Janinevv schreef:

Ik vind van wél wanneer je je bewust niet aan de maatregelen houdt.

Ik denk dat als je je niet lekker bent je niet na de supermarkt moet gaan genoeg mensen met een mondkapje op en die misschien ook wel iets hebben.

Weet je het is gewoon trekken aan beide kanten zoveel meningen, maar als ik in iemand gezicht zou gaan hoesten ja dan is het inderdaad dat je die gene het dan letterlijk heeft gedaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:56

Altijd als er pagina’s aan reacties in dit topic bijgekomen zijn, weet ik wie er zich gemeld heeft :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:56

Maar het gaat hier over het vaccin en niet over het wel of niet expres besmetten van een persoon :)

Sureido ik niet hoor. Als je daar op doelde, want ik heb nog een paar berichten gezegd en die waren alleen van vandaag maar ik ga weer mee lezen wat ik vanaf begin van het topic heb gedaan tot zo’n 20 minuten geleden.
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 23-03-21 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:57

We zitten momenteel met een virus dat ernstig invaliderend of dodelijk kan zijn.

En dat je kunt overdragen als je er zelf niet ziek van bent, zelfs geen snotneus, niks.

Als je je dan willens en wetens onttrekt aan de landelijk ingevoerde maatregelen die de kans op verspreiding en overdracht moeten verminderen, dan vind ik dat zeker wel verwijtbaar gedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:58

Op het moment dat je niet weet dat je Corona hebt en je besmet iemand uit je eigen gezin kun je er niets aan doen, op het moment dat je je in openbare gelegenheden zonder mondkapje en binnen anderhalve meter van iemand begeeft neem je het risico dat je iemand besmet ( ook al weet je nog steeds niet dat je besmettelijk bent) daarom zijn die regels zo belangrijk en daarom vind ik het asociaal om je er niet aan te houden. En een ontheffing terwijl je wel kunt paardrijden en voor paarden zorgen, dan is je afwijking imo niet zo ernstig dat je niet even een kwartier met een mondkapje op je boodschappen kunt halen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:58

Janinevv schreef:
Ik heb het dan over dit, en hoe erg ik het dan vindt dat mensen door jou zouden overlijden.
Of door mij, of door iemand anders.

constant de druk. Wat als ik iemand besmet? Ja dat kan gebeuren en dat blijft gebeuren want de maatregelen werken nog steeds niet genoeg. Dus blijven we het toch onbewust doen met z’n allen. En ik denk dus niet dat je elkaar dat kunt of überhaupt mag verwijten.

Er is een verschil tussen iemand besmetten omdat je willens en wetens de regels aan je laars lapt. Of omdat je iemand besmet ondanks dat je je aan de regels houdt en het tóch gebeurt.

Ongeveer hetzelfde als een fietser over het hoofd zien en dood rijden, of een fietser dood rijden omdat je zit te appen.

En verder vind ik het heel opvallend hoeveel mensen die tegen de maatregelen zijn toevallig ook net een medische ontheffing hebben voor een mondkapje. Magisch gewoon...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:00

Oh ik heb hem wel op hoor, maar wel onder mijn neus omdat ik graag vrij adem.

Ik heb verder niet gezegd dat ik hem niet draag.
Maar je hebt genoeg mensen die hem niet dragen en ook geen ontheffing pasje Hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:00

Janinevv schreef:
Maar het gaat hier over het vaccin en niet over het wel of niet expres besmetten van een persoon :)

Sureido ik niet hoor. Als je daar op doelde, want ik heb nog een paar berichten gezegd en die waren alleen van vandaag maar ik ga weer mee lezen wat ik vanaf begin van het topic heb gedaan tot zo’n 20 minuten geleden.

Heb het niet over jou :)