Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Gommers is niet voor eigen straatje aan het preken, hij preekt voor ons allemaal. We kunnen allemaal van de fiets/paard/stoep vallen en spoedeisende hulp en operatie nodig hebben. En dat kan misschien over drie weken ontzettend lastig worden. Of stel je voor dat je vader/moeder/ander familielid een hersenbloeding of hartaanval krijgt en niet behandeld/gered kan worden want er is geen personeel/bed meer over? Want hoe je het ook went of keert, die kant gaan we blijkbaar op.
secricible schreef:bigone schreef:Gommers is niet voor eigen straatje aan het preken, hij preekt voor ons allemaal. We kunnen allemaal van de fiets/paard/stoep vallen en spoedeisende hulp en operatie nodig hebben. En dat kan misschien over drie weken ontzettend lastig worden. Of stel je voor dat je vader/moeder/ander familielid een hersenbloeding of hartaanval krijgt en niet behandeld/gered kan worden want er is geen personeel/bed meer over? Want hoe je het ook went of keert, die kant gaan we blijkbaar op.
En dat is absoluut waar. Maar als de vaccins naar de IC gaan kunnen ze dus niet naar de vph-zorg. En ook daar is het nijpend, kunnen mensen steeds minder vaak gedouchet worden doordat er geen personeel is en komt de minimale zorg in het geding. Vallen mensen uit, lijden bewoners onder de situatie.
Is dat dan minder erg, omdat jij en ik daar geen last van hebben?
Dat is wat ik bedoel, Gommers ziet de IC en legt daar prioriteit. Logisch, hij staat dáár iedere dag met zijn neus bovenop en worstelt daarmee. Maar een arts in het verpleeghuis ziet hoe daar de bewoners in steeds problematischere situaties komen en zal dat belangrijk vinden.
Feit is, het is allemaal belangrijk. En het is nu prioriteiten stellen in een situatie waar alles diep donkerrood is. En dat is niet makkelijk.
Tienus, een vpk die collegas moet prikken kan niet voor patienten zorgen. Is dat dan verstandig, personeel weghalen uit de zkh om elkaar te prikken? Ze hebben maar 2 handen...
secricible schreef:bigone schreef:Gommers is niet voor eigen straatje aan het preken, hij preekt voor ons allemaal. We kunnen allemaal van de fiets/paard/stoep vallen en spoedeisende hulp en operatie nodig hebben. En dat kan misschien over drie weken ontzettend lastig worden. Of stel je voor dat je vader/moeder/ander familielid een hersenbloeding of hartaanval krijgt en niet behandeld/gered kan worden want er is geen personeel/bed meer over? Want hoe je het ook went of keert, die kant gaan we blijkbaar op.
En dat is absoluut waar. Maar als de vaccins naar de IC gaan kunnen ze dus niet naar de vph-zorg. En ook daar is het nijpend, kunnen mensen steeds minder vaak gedouchet worden doordat er geen personeel is en komt de minimale zorg in het geding. Vallen mensen uit, lijden bewoners onder de situatie.
Dat is wat ik bedoel, Gommers ziet de IC en legt daar prioriteit. Logisch, hij staat dáár iedere dag met zijn neus bovenop en worstelt daarmee. Maar een arts in het verpleeghuis ziet hoe daar de bewoners in steeds problematischere situaties komen en zal dat belangrijk vinden.
Feit is, het is allemaal belangrijk. En het is nu prioriteiten stellen in een situatie waar alles diep donkerrood is. En dat is niet makkelijk.
Tienus, een vpk die collegas moet prikken kan niet voor patienten zorgen. Is dat dan verstandig, personeel weghalen uit de zkh om elkaar te prikken? Ze hebben maar 2 handen...
tienus63 schreef:@secredible en zo zie je maar dat alles niet eenvoudig is.
Als vaccin makkelijk te verspreiden is, zou ik praktisch denken, zorg dat vaccin voor afdeling aanwezig is. Stel twee personen aan die de collega’s per afdeling/dienst prikken.
Dan is het binnen een halfuur geregeld lijkt mij.
Als ziekenhuis 1000 dosis binnen krijgt, moet het toch mogelijk zijn om afgemeten aantal op afroep naar de afdeling te krijgen.
Wat ik begreep dat me meeste ziekenhuizen wel -80 C vriezers hebben.
En zouden de vaccins niet vanuit de ziekenhuizen in stikstof containers naar de verpleeghuizen gebracht kunnen worden zodat het personeel daar zichzelf kunnen enten.
bigone schreef:secricible schreef:
We hebben het over 4000 ic verpleegkundigen en 600 intensivisten, laten het er met wat anderen er nog bij 5000 zijn, die 5000 moeten op de been blijven wat nu al bijna onmogelijk is dus elk zetje kan helpen.
Dan hebben we het over 10.000 prikken in totaal wanneer echt iedereen zich laat vaccineren.
idinn schreef:Maar lijkt het hier niet ook vaker en meer dan ergens, omdat je nu eenmaal het nieuws hier volgt? Ik kijk geen journaals uit Frankrijk, lees geen Franse kranten, zit niet op Franse social media. Dus naar mijn idee zijn ze in Frankrijk super braaf. Maar dat zal vast in werkelijkheid afwijken van mijn idee.
pien_2010 schreef:Alleen op dit moment rondom de covid gaat het redelijk goed ook al lopen de cijfers weer op. De overheid met zijn lockdowns heeft op tijd ingegrepen en nu er een beetje versoepeld wordt, zie je ook de cijfers weer op lopen mede.
pien_2010 schreef:dat is misschien ook wat anders in de grote steden daar die zo dichtbevolkt zijn. Dan is het ook moeilijker.
tienus63 schreef:De postcodekanjer blijft nog even onder pet.
https://nos.nl/l/2362597#UPDATE-container-50033724
Verstandig van ze.
Ding stond gisteren in onze woonplaats.
tienus63 schreef:Wij spelen niet mee, en die kanjer kan helaas de tijd niet terug draaien.
Ze stonden van de week toch ook al bij Suzanne F in de straat.
Zij woont in heel andere hoek van het land dan ik. Het is gewoon mensen proberen te prikkelen om mee te spelen.
Relaxed schreef:tienus63 schreef:Wij spelen niet mee, en die kanjer kan helaas de tijd niet terug draaien.
Ze stonden van de week toch ook al bij Suzanne F in de straat.
Zij woont in heel andere hoek van het land dan ik. Het is gewoon mensen proberen te prikkelen om mee te spelen.
Volgens mij heb ik eens gelezen dat ie het hele jaar bij suzanne dr werk staat