Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:10

Zo herkenbaar ipsilonka.

Hier ook sinds 2 dagen weer de moed gevonden om alles in te vullen in de eetmeter.

Dit keer valt het me niet zo tegen.
Maar dat komt omdat ik tussendoor wel iedere keer recepten erin gezet heb.
Kon alleen de moed niet vinden om dat dan ook af te wegen.
Iets met een te kleine portie in mijn hoofd O:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:15

Als je gaat wegen kom je vaak tot de conclusie dat 20gram noten bijvoorbeeld echt wel heel weinig noten zijn :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:32

Ja, das iets voor een holle kies. :') Ik ben blij met mijn keukenweegschaal, want ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik voor geen ene meter kan schatten. :))

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 20:54

Rond Sinterklaas heb ik wel de Sint-snacks afgewogen en toen viel die 20-25gr me weer mee haha. Okee, het was wel taaitaai en geen kruidnoten, maar goed :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:57

Kan ik ook niet, zeker bij dingen als granola en dergelijke niet.

Poe, flink getraind voor een uur. Nu uitgeteld ff bijkomen op de bank, en dan zo nog ff boodschappen opruimen en wil ook nog eten koken voor morgen. Wel lekker veel verse vis gekocht, heerlijk :9

Mijn nieuwe kookboeken komen morgen al *\o/*

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:42

Mag ik me hier ook melden? Door burnout/depressie in de coronatijd ben ik van 80 naar 110 kg gegaan -O- Inmiddels weer fulltime aan het werk maar jeetje, mijn enkels zijn echt verrot na een dag werken. We staan de hele dag en zitten hooguit 10 minuutjes. Mijn overgewicht belemmerd me dus echt in het dagelijkse leven en het wordt hard tijd dat er wat aan gedaan gaat worden

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:43

Welkom Dusja1. De eerste stap is erkennen dat er wat moet gebeuren.
Goed bezig dus :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:19

Ik ben ook van plan om meer te wegen. Vanmorgen ook kaas en bacon over een gebakken ei gewogen en ingevoerd.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:40

Ik ook. Vandaag ook al mijn broodbeleg en kwarkvulling gewogen. En het is eigenlijk maar een kleine moeite.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:49

Het is echt iets wat nu in mijn systeem zit. Alles went, behalve... :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:54

Eens :D Dat wegen zit nu echt wel in mijn systeem, krijg stress als mijn weegschaal het niet doet :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:56

De mijne was laatst kapot :oo Iemand had hem denk ik per ongeluk laten vallen want het display was stuk. Serieus dezelfde dag nog een nieuwe besteld.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:01

Welkom Dusja, wat vervelend dat je een burn-out hebt gehad, hoe gaat het nu met je? Heb je hulp?

Ik ben jarenlang winkelmanager geweest dus idd de hele dag staan en lopen...pfff als ik dan ‘s avonds even op de bank had gezeten en opstond leek ik de eerste meters wel een stokoud wijf: pijn in voeten en benen....

Ik heb ook vanavond een recept gekookt van project gezond, maar ik heb net best intensief paardgereden en merkte met uitstappen al dat m’n maag knorde....ik ben dus net gezwicht voor een volkoren wrap met een laagje fruitspread....en een stuk chocola... :o Misschien is zo’n maaltijd dan niet genoeg voor mij? Het was 540 calorieën. Hoeveel calorieën is een diner ongeveer bij jullie? Ik weeg dus niks, maar voor die recepten moet dat wel, dus dat heb ik dan ook braaf gedaan.
@Gaucho: ik heb nu al zin in je foto’s van je creaties met vis....ik zag een receptje van zelfgemaakte vissticks van kabeljauw.....ga ik dit weekend denk ik eens doen....

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:12

Ligt er natuurlijk best aan wat je de rest van de dag eet en hoe actief je bent. Ik denk dat je qua totaal aantal Kcal redelijk gelijk zit met mij. Ik zit tegenwoordig met avondeten meestal rond de 600 - 700 kcal, in verhouding met eerder eet ik wat meer (volkoren) koolhydraten om aan iets meer kcal te komen. Afhankelijk van mijn planning met bv sporten kan het ook zijn dat ik bijvoorbeeld 's middags een wat groter tussendoortje eet en een lichte avondmaaltijd. Of een lichte avondmaaltijd met later nog een snack.

Morgen eet ik vroeg, curry-bloemkoolsoep, zal ook rond de 500kcal zitten, als ik terug ben van stal heb ik dan zelfs ruimte voor Tiramisu ;)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:27

Mmm ja daar heb je idd ook een punt: ik heb om 17.15 al gegeten om te kunnen paardrijden ivm de avondklok...als ik dan thuis ben zijn er al bijna 4 uur verstreken, zolang doet je maag er ongeveer over om weer leeg te geraken na een maaltijd, dus dan zou ik iets van de lunch kunnen doorschuiven naar de avond.... en jij sport wel een stuk meer en fanatieker dan ik: ik wandel elke dag, mest stal uit en rijd een keer of 2 fanatiek dressuur in de week, denk niet dat die buitenritten zoden aan de sport-dijk zetten... :D
En wauw tiramisu.....ik kwijl al zowat... :') wel een goede buikvulling trouwens...Nou ja morgen is weer meet en weegdag, zullen we zien...i

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:22

Ik weet niks en ik hou niks bij in apps. Ik raak dan juist in paniek omdat ik dan de dag erna minder wil eten dan de dag ervoor.. heb het gedaan hoor, maar het resulteerde dat ik er een soort van ging maken om steeds onder die kcal te zitten.
Dus daar werd ik echt niet blij van.

Verder zit ik niet heel lekker in m’n vel, heb constante stress en ben door die lockdown echt wel een beetje in paniek en heel erg verdrietig de hele tijd -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:26

Es_ther schreef:
Ik weet niks en ik hou niks bij in apps. Ik raak dan juist in paniek omdat ik dan de dag erna minder wil eten dan de dag ervoor.. heb het gedaan hoor, maar het resulteerde dat ik er een soort van ging maken om steeds onder die kcal te zitten.
Dus daar werd ik echt niet blij van.

Verder zit ik niet heel lekker in m’n vel, heb constante stress en ben door die lockdown echt wel een beetje in paniek en heel erg verdrietig de hele tijd -O-

Wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit... Knuffel :knuffel:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:30

He wat rot!

Wat nu de verleiding is, is teruggrijpen op voedsel als troost. Tip; zoek iets anders. Een boek. Een nieuw shirt. Iets.

:(:)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:46

Dikke knuffel Esther, het is ook echt niet niks, deze periode :(:) . Heb je iemand in je buurt die je kan helpen met de paniek en het verdrietig zijn?

Ik denk dat jouw aanpak goed is, als je weet dat je anders een slechte relatie met de kcal gaat krijgen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:47

Esther :(:)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:52

Over kcal in avondeten:
Bij ons (mijn vriend en ik) werkt het vooral heel goed wanneer we in volume veel mogen eten. Dan zijn we langer verzadigd. Dus hele grote porties van de groenten. Als ik vanavond mijn halve flammkuchen eet, weet ik dat ik sneller honger heb dan wanneer ik voor dezelfde kcal (685) een grote salade eet of een ovenschaal vol geroosterde groenten oid. Voor iedereen werkt het anders natuurlijk, maar voor ons werkt het niet om ‘ongezondere’ dingen gewoon in kleinere porties te doen. Dat doen we ook hoor, maar dan heb ik wel weer snel honger. Als we veeeeel groenten mogen eten, zitten we langer vol.

Ons diner is wel meer dan 540kcal, eerder tussen de 600 en 800.

Welkom aan de nieuwe gezichten trouwens, goed bezig om de stap naar dit topic te maken! :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:54

Jullie zijn lief <3 .
Ik grijp niet echt naar eten, dat hebben we niet in huis (gelukkig maar).

Vriend weet het wel, komt ook nieuwe baan, moet m’n weg daar nog vinden en ik vind nieuwe dingen eng :') . Wil altijd alles goed doen en als dat niet kan dan word ik boos op mezelf :') .

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:56

Heeeel herkenbaar. Als je een keertje je paniek wilt delen, stuur je maar een pb :*

Veel succes alvast met je nieuwe baan, dat is altijd super spannend inderdaad! Ik ben net aan mijn afstudeerstage begonnen en voel dezelfde dingen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:08

Pallatin ik kijk momenteel ook veel naar project gezond, en gebruik het een beetje als inspiratie.
Maar ik vind de avondmaaltijden ook wel karig, en vaak ook erg weinig vlees.
Ik volg de weekmenu's ook niet echt, vind het te bewerkelijk O:)

Esther :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:09

Dikke knuffel Es_ther, het is al een super goede stap dat je het bij jezelf herkent :(:)
Hoe er vervolgens mee om te gaan verschilt per persoon. Bij mij is over het algemeen even alleen wandelen of hardlopen goed om mijn hoofd leeg te maken en alles op een rijtje te krijgen. Soms is het ook gewoon nodig om even al mijn frustratie te uiten bij iemand, gelukkig heb ik wat mensen waar bij dat kan. Voor wat collega's ben ik juist dat luisterend oor waar ze tegenaan kunnen praten.

Ine23 Hier ook volume door veel groente (Hou ik gelukkig van :9) in combinatie met ruim eiwitten. En die eiwitten zijn bij mij steeds minder vlees / vis, maar eerder peulvruchten, zuivel etc.