De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:09

Roodvos schreef:
Kunnen we aub stoppen met de term “oversterfte” en alle soortgelijke uitdrukkingen? En, om maar even een link te maken met een ander topic, dat dit je mening is wil nog niet zeggen dat je die mening dan ook maar te hooi en te gras moet neerschrijven. Het mag dan wel een officiële term zijn waar instanties zich van bedienen. Maar in zo'n topic als dit vind ik het ontzettend onmenselijk en kil overkomen en getuigen van weinig empathie met de medemens.

De mensen die nu aan Corona zijn overleden hadden zonder Corona nog geleefd. Dus het zijn gewoon slachtoffers van het virus. Dan maakt het niet uit of ze 16, 36, 56 of 86 jaar oud zijn. In alle gevallen is het verschrikkelijk voor de naasten om een dierbare te verliezen.

Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Natuurlijk is het vreselijk voor de naasten, maar toen mijn bejaarde ouders, beiden ver in de 80 overleden kon ik daar toch veel vrede mee hebben. Meer dan dat iemand van 40 onverwachts overlijdt.

PSvanLot

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:15

Dit staat nu op het Brabants Dagblad betreffende IB.
Lijkt me ook het meest logisch gezien het feit dat je met deelnemers, grooms en het personeel al aan 1000 mensen komt.
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:16

Joman schreef:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat indoor Brabant dit zo doet? Rij gewoon zonder publiek. Want ruiters en grooms en eventueel familie die erbij is, dan zit je toch zo aan de 1000. Of tellen die niet mee?

Met het personeel/organisatie wat er rondloopt kom je al een heel eind.
En dan tel ik de standhouders nog niet mee.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:17

Standhouders zullen wel niet hun stand komen opbouwen dan.. Want geen publiek -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:19

Kelly_ann schreef:
Standhouders zullen wel niet hun stand komen opbouwen dan.. Want geen publiek -O-

Ik denk dat de meesten al bezig zijn met opbouwen.

Wel erg hoor, flinke financiële strop.
Maar het zal nodig zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:21

Joman schreef:
Kelly_ann schreef:
Iedereen zal een zeker financieel verlies moeten dragen denk ik zomaar...

Echt Hollands trouwens om daarover te gaan zeiken :=

Joh dit gebeurt al pagina’s. Word er ook zo moe van

Niet iedereen draagt een financieel verlies door Corona.
Sommige mensen verliezen echt (toch zeker een deel) inkomen.
Dit is erger dan je zou denken, zolang je het zelf niet meemaakt.
Voor veel mensen is het gevaarlijke aan Corona, de economische gevolgen. Meer dan het virus zelf.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:25

Djali schreef:
Voor veel mensen is het gevaarlijke aan Corona, de economische gevolgen. Meer dan het virus zelf.

Het gewoon als bij alle rampen. De gevolgen reiken verder dan de ramp zelf. Er zullen bedrijven failliet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:27

Djali schreef:
Joman schreef:

Joh dit gebeurt al pagina’s. Word er ook zo moe van

Het lijkt me heel erg. Maar een vakantie die niet doorgaat, lijkt me geen financieel verlies.
Wanneer je geen loon krijgt, of er vallen ontslagen omdat bedrijven het niet meer kunnen bolwerken, dan is dat heel erg. Uiteraard! Maar alles wel een beetje in perspectief :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:31

PSvanLot schreef:
Joman schreef:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat indoor Brabant dit zo doet? Rij gewoon zonder publiek. Want ruiters en grooms en eventueel familie die erbij is, dan zit je toch zo aan de 1000. Of tellen die niet mee?

Dat zijn toch geen bezoekers? Het gaat toch om 1.000 bezoekers.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:33

Ik vind persoonlijk de term oversterfte nogal respectloos naar de overleden personen.
In Nederland zijn het voor nu alleen maar oudere, wie zegt dat dit zo blijft? In andere landen ging dit uiteindelijk ook over naar jongere personen. En lang niet allemaal hadden een medisch probleem waardoor ze vatbaarder waren.

Maar goed ik ben ook van mening dat je nu nog weinig kan zeggen over de cijfers hier in NL. Een groot deel is en wordt niet getest, dus de cijfers zijn niet kloppend.
Daarnaast is hier het virus minder lang dan in de overige landen waar het toch heel wat zieke en helaas ook overleden personen tot gevolg had.

Ik las eerder ook een opmerking (weet niet meer van wie, maar doet er ook niet toe) is dat als je het gehad had je er immuun voor werd. Ik ben van mening dat dit niet zo is, dit omdat het virus steeds muteert. Als dat wel zo was, dan was iedereen ook wel immuun voor een gewoon griepje.

Financieel verlies in hier in NL al. Las vandaag in de krant een bericht over hotels in Amsterdam, gewoon geen gasten sinds het uitbreken van de corona. En hadden ook veel minder tot geen boekingen meer staan.
Alle kosten gaan wel allemaal gewoon door, dus het verlies is er al zeer zeker.
Zal eens zoeken of ik dat bericht terug kan vinden.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 10-03-20 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:33

Ja dat vroeg ik me dus af. Of het niet meetelt? Want dan snap ik eigenlijk niet dat de eredivisie niet gewoon doorgaat zonder publiek bijvoorbeeld...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:35

*D
bigone schreef:
Zou gewoon nu heel Brabant lock down toepassen voor zeven dagen, alles dicht op hetzelfde moment, studenten niet naar huis door heel het land en gewoon zeven dagen allemaal in de provincie blijven. Dan heeft het pas nut om te zien of maatregelen werken, regering moet de portemonnee maar trekken voor bedrijven , thuiswerken voor zo ver mogelijk anders bedrijf week dicht, ook alle scholen, pretparken en evenementen en musea, dicht . Ziekenhuizen open voor noodgevallen , rest verschuiven. Dan neem je pas maatregelen die echt zoden aan de dijk zet. Winkels alleen bezorgen .

En volgend jaar klaagt men dan weer dat alles duurder is geworden.
Of zoals we hier in het topic ook zien, dat mensen zich er niks van aantrekken of het niet accepteren. Op het nieuws zag je er genoeg. Geen strak plan zolang het niet écht nodig is denk ik

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:35

Ook een vakantie die niet doorgaat en geen geld terug is verlies. Je kunt het misschien overzien, maar het is wel verlies. Ook een sportles die je niet terugkrijgt.
Het is niet meteen failliet, maar wat voor de 1 veel geld is, is voor een ander te overzien.
Daarnaast zal een kleiner verlies ook betekenen dat je later minder kunt uitgeven en dat kan weer tot een groter probleem en faillissement elders leiden. Geld kan maar 1 keer uitgegeven worden.
Ja, ik denk dat er bedrijven omvallen door corona. Maar ook dat de koopkracht enorm daalt.
En dat de lasten hoger worden, al was het maar omdat bedrijven winsten gelijk willen houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:36

Bloodymary schreef:
PSvanLot schreef:

Dat zijn toch geen bezoekers? Het gaat toch om 1.000 bezoekers.

Dat vraag ik me af.
Het is inderdaad geen bezoeker in de zuivere zin van het woord. Maar het is natuurlijk wel zo dat wanneer je ze er niet bij telt je tegen de 2k aan gaat zitten.

Moeilijke kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:36

kiki1976 schreef:
Ik vind persoonlijk de term oversterfte nogal respectloos naar de overleden personen.
In Nederland zijn het voor nu alleen maar oudere, wie zegt dat dit zo blijft? In andere landen ging dit uiteindelijk ook over naar jongere personen. En lang niet allemaal hadden een medisch probleem waardoor ze vatbaarder waren.

Maar goed ik ben ook van mening dat je nu nog weinig kan zeggen over de cijfers hier in NL. Een groot deel is en wordt niet getest, dus de cijfers zijn niet kloppend.
Daarnaast is hier het virus minder lang dan in de overige landen waar het toch heel wat zieke en helaas ook overleden personen tot gevolg had.

Ik las eerder ook een opmerking (weet niet meer van wie, maar doet er ook niet toe) is dat als je het gehad had je er immuun voor werd. Ik ben van mening dat dit niet zo is, dit omdat het virus steeds muteert. Als dat wel zo was, dan was iedereen ook wel immuun voor een gewoon griepje.

Financieel verlies in hier in NL al. Las vandaag in de krant een bericht over hotels in Amsterdam, gewoon geen gasten sinds het uitbreken van de corona. En hadden ook geen boekingen meer staan.
Alle kosten gaan wel allemaal gewoon door, dus het verlies is er al zeer zeker.
Zal eens zoeken of ik dat bericht terug kan vinden.

Ik ben het met je eens :)
Alleen heb ik weinig medelijden met de hotels in Adam. Die verhuren kamers tegen zulke belachelijke prijzen het hele jaar door, dat ze wel een buffertje zullen hebben. Neemt niet weg dat het natuurlijk heel vervelend is allemaal!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:38

De Amsterdamse horeca luidt de noodklok vanwege de coronacrisis. Het aantal boekingen in Amsterdamse hotels en restaurants is tot een dieptepunt gedaald en het aantal annuleringen neemt sterk toe. Horeca Nederland Amsterdam vraagt noodsteun aan de politiek. ‘Dit wordt een ramp.’
https://www.parool.nl/amsterdam/amsterd ... ~b5ef62f3/

Joman, maar de kosten voor die hotels zijn ook veel hoger (denk alleen al aan de kosten van huur/koop van een pand

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:38

Joman schreef:
Het lijkt me heel erg. Maar een vakantie die niet doorgaat, lijkt me geen financieel verlies.
Wanneer je geen loon krijgt, of er vallen ontslagen omdat bedrijven het niet meer kunnen bolwerken, dan is dat heel erg. Uiteraard! Maar alles wel een beetje in perspectief :)

Of een vakantie die niet doorgaat een financieel verlies of niet is, ligt toch echt aan hoe groot iemand zijn of haar portemonnee is. Voor de een zal het niet erg zijn, voor de ander wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:39

germie schreef:
Ook een vakantie die niet doorgaat en geen geld terug is verlies. Je kunt het misschien overzien, maar het is wel verlies. Ook een sportles die je niet terugkrijgt.
Het is niet meteen failliet, maar wat voor de 1 veel geld is, is voor een ander te overzien.
Daarnaast zal een kleiner verlies ook betekenen dat je later minder kunt uitgeven en dat kan weer tot een groter probleem en faillissement elders leiden. Geld kan maar 1 keer uitgegeven worden.
Ja, ik denk dat er bedrijven omvallen door corona. Maar ook dat de koopkracht enorm daalt.
En dat de lasten hoger worden, al was het maar omdat bedrijven winsten gelijk willen houden.

Ja dat is technisch gezien verlies. En heel vervelend als je vakantie niet doorgaat. Maar niet onoverkomelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:40

Whale schreef:
Joman schreef:

Of een vakantie die niet doorgaat een financieel verlies of niet is, ligt toch echt aan hoe groot iemand zijn of haar portemonnee is. Voor de een zal het niet erg zijn, voor de ander wel.

Dat is toch voor iedereen hetzelfde? Vermogend of minder vermogend? Geld ben je kwijt, dus dat is super vervelend. Maar dat overleef je wel.

Ik heb veel meer te doen met ondernemers en bedrijven die er niet meer of moeilijk bovenop zullen komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:40

Ik zou liever een vakantie mislopen dan een maand of meer geen loon krijgen. Zo'n vakantie is al betaald in de meeste gevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:41

kiki1976 schreef:
De Amsterdamse horeca luidt de noodklok vanwege de coronacrisis. Het aantal boekingen in Amsterdamse hotels en restaurants is tot een dieptepunt gedaald en het aantal annuleringen neemt sterk toe. Horeca Nederland Amsterdam vraagt noodsteun aan de politiek. ‘Dit wordt een ramp.’
https://www.parool.nl/amsterdam/amsterd ... ~b5ef62f3/

Joman, maar de kosten voor die hotels zijn ook veel hoger (denk alleen al aan de kosten van huur/koop van een pand

Hm, dat is wel zo idd. Huur en hypotheek gaan natuurlijk door. Hopelijk vallen de gevolgen mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:42

germie schreef:

Dood kun je niks meer uitgeven en duiken met beschadigde longen gaat evenmin. Ik snap je opmerkingen, je zegt asexueel te zijn, geen sociaal leven te hebben, maar waarom komt bij jou elke keer weer alles terug op de financien , lijkt me dat gezondheid toch het grootste bezit is.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:12

Krijg net bericht dat de sportschool dicht gaat op advies van RIVM tm zondag. Sportclubs van de kinderen gaan deze week ook niet door. (In Brabant)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:13

Yvank_ schreef:
Bij jou wellicht niet maar bij andere mensen ook wel :) . Verschilt natuurlijk enorm per persoon.

Hoe krijg je dit je toetsenbord uit zeg...
Raket, Shiren en anderen veel sterkte gewenst!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:27

mag schreef:
Krijg net bericht dat de sportschool dicht gaat op advies van RIVM tm zondag. Sportclubs van de kinderen gaan deze week ook niet door. (In Brabant)

Brabant is groot.... waar?