2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:14

vaaleriee schreef:
Dreamy: Thanks! Super blij mee. Mijn droomgewicht zou nog -5kg zijn maar met -2kg ben ik ook al heel blij. Op dat gewicht heb ik tot een jaar of 5 geleden altijd gezeten.

Haha dat snap ik! Taart ziet er heerlijk uit.

Evelien: goed bezig!

Jammer dat je geen voorfoto’s gemaakt hebt dan! Sport je veel? Dan zie je wellicht bij die laatste kilo’s wel nog veel verschil en heeft het maken van foto’s wel nog nut!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:20

Dreamy schreef:
vaaleriee schreef:
Dreamy: Thanks! Super blij mee. Mijn droomgewicht zou nog -5kg zijn maar met -2kg ben ik ook al heel blij. Op dat gewicht heb ik tot een jaar of 5 geleden altijd gezeten.

Haha dat snap ik! Taart ziet er heerlijk uit.

Evelien: goed bezig!

Jammer dat je geen voorfoto’s gemaakt hebt dan! Sport je veel? Dan zie je wellicht bij die laatste kilo’s wel nog veel verschil en heeft het maken van foto’s wel nog nut!

Ik rijd 5x per week, 30-45 minuten. Verder heb ik een zittend beroep dus weinig actief. Zal toch eens foto's maken, leuk om het verschil te zien.

SharonIndezz

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:32

Lekker bezig!

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:36

Hee bokkers...

Geen haat Alsjeblieft maar bij mij gaat het even paar weken goed en dan gaat het weer mis... hierdoor is me gewicht een enorme jojo... hebben jullie tips ?
Ik werk als Cassiere dus weinig beweging op werk

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:07

annikeee19 schreef:
Hee bokkers...

Geen haat Alsjeblieft maar bij mij gaat het even paar weken goed en dan gaat het weer mis... hierdoor is me gewicht een enorme jojo... hebben jullie tips ?
Ik werk als Cassiere dus weinig beweging op werk

Geen haat hoor. Ik moet zelf ook zorg dragen dat ik niet vervallen naar mijn oude gewicht

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:39

Geen haat hoor! Waar gaat het mis? Op welke manier probeer je af te vallen?

Waar het vaak mis gaat is dat iemand zichzelf vanalles “ontzegt” en ipv lekkere(en dus gezondere) vervangingen alleen nog maar eet wat diegene niet écht lekker vind, maar “vieze” producten eet omdat het gezonder zou moeten zijn. Na een tijdje zijn de cravings naar wat diegene wel echt lekker vind dan zo erg, dat er eetbuien uit voort kunnen komen etc.
Maar weet niet of dit het geval is bij jou?
Belangrijkste is gewoon een soort balans vinden van lekker en gezond eten, soms ook eens iets ongezonds.. zolang je maar binnen je kcal-doel blijft! :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:42

Ik heb wel een voor en nu foto. Maar de voor foto was voor mijn paspoort. Dus dat is echt zo'n "gezellige bajes" foto.
Toevallig vorige week woensdag een foto laten maken met mijn collega samen op een beurs.
Zal mijn collega er even af knippen vanavond. En dan twijfelen of ik hem upload... :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:58

Net gewogen in de sportschool en 3 dagen terug zat ik op 77.6kg, nu op 76.0kg precies :D
Daarvoor (dit is op werk dan gewogen bij consult) verliep het zo..
Afbeelding
Dus we gaan vooruit :)

Edit: die 77.6kg was wel na een ochtenddienst en na 2 maaltijden te hebben gegeten. Ik moet vandaag nog middageten!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:30

Hoe kan er 3 kg verschil in botmassa zitten? Heb je een extra arm gekregen? Sorry, flauw grapje, maar wel serieuze vraagfijn dat je zo afvalt!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:38

Raket: haha dat vroeg ik me ook serieus af.

Hele knappe prestatie Dreamer! Mooi om te zien dat je vet percentage meer dan 3% lager is en ook je spiermassa hoger is. Knap :) Ben je zelf ook tevreden?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:39

raket schreef:
Hoe kan er 3 kg verschil in botmassa zitten? Heb je een extra arm gekregen? Sorry, flauw grapje, maar wel serieuze vraagfijn dat je zo afvalt!

De rest neem ik met een korreltje zout hoor :)) gaat mij om gewicht, dat is het enige waar ik op let.
Dingen zoals vetmassa enzo kun je (imo) niet op deze manier wegen.

Ja, ben wel tevreden aan het worden. Heb wel echt mijn doel van 60kg bijgesteld, dat gaat wss niet echt mooi staan bij mij :))
Ik wil max tot de 65 gaan, maar denk dat de 70kg ook echt heel prima gaat worden.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:49

Ik denk dat ik ook ongeveer tevreden zal moeten zijn met 70 kilo. Maar zou eigenlijk ook wel weer eens onder de 70 willen zitten. 68 ofzo.. (is volgens mij puur psychisch :+ )

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:55

_evelien_ schreef:
Ik denk dat ik ook ongeveer tevreden zal moeten zijn met 70 kilo. Maar zou eigenlijk ook wel weer eens onder de 70 willen zitten. 68 ofzo.. (is volgens mij puur psychisch :+ )

I know the feeling :))

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:45

Ohhh <3 Die taart en donuts zien er écht mega lekker uit!!!

Hoe ik die 11 kilo kwijt ben? Eigenlijk alleen maar door het aanpassen van m'n voedingspatroon en vooral momenten hebben dat ik wél mag snaaien. Meestal 1 dag in het weekend.

Verder eet ik:
O: bakje magere yoghurt met zoetstof
T: snack a jacks
M: 3 volkoren crackers met mager beleg (soms om 12 uur iets van cup a soup, 12.30 lunch)
T: snack a jacks of fruit
A: groente en vlees of aardappelproduct en vlees. En ook wel eens een overschotel of pasta.

En het werkt dus. Omdat ik in het weekend dus wel mezelf wat lekkers gun hou ik dit patroon al vanaf mei vol.

Ook wel foto's gemaakt om de progressie bij te houden. Werkt wel heel motiverend :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:10

Ziet er uit als een goed schema’tje :j ik heb vergelijkbaar en werkt voor mij ook. Sport je er ook bij?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:22

Oke vandaag zo ongeveer onder de 1950 calorieën gebleven. Zo lang ik onder de 2000 calorieën blijf ben ik tevreden.
Ik wandel elke dag drie kwartier met de hond. Rijd dagelijks een uurtje met mijn paard. Paard staat aan huis dus ook dagelijks de stal mesten. Dat is zo beetje mijn beweging.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:46

Dreamy, ik was in het begin aan het hardlopen. Maar dat heb ik een beetje verslonst. Moet ik eigenlijk weer oppakken.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:55

BibiQ: goed lijstje lijkt me zo! Knap hoor, 11 kilo.

Ik heb vanmorgen voor het eerst Skyr op. Wat smerig zeg! Ontzettend zoet en vooral heel chemisch zoet. Ik snap dat je zoetstof proef maar dit is voor mij echt geen succes. Gelukkig maar 2 bakjes meegenomen. Morgen meng ik ze maar met normale kwark :Y)

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:09

Ik ben 1 kg kwijt *\o/* *\o/*

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:21

Jeej! Goed bezig Linde *\o/* *\o/*

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:22

Oke. Skyr is dus heel zoet..opzich houd ik wel van zoet. :+
:):) joepie Linde.toppie.
Ik ben - 0.4 afgevallen :')

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:23

_evelien_ schreef:
Oke. Skyr is dus heel zoet..opzich houd ik wel van zoet. :+
:):) joepie Linde.toppie.
Ik ben - 0.4 afgevallen :')

Pff nou ik blijkbaar niet s'morgens om 7 uur :Y) Ik vind het wel echt chemisch zoet, maar wellicht een kwestie van smaak. 0.4 eraf, dat is toch super goed :j

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:32

Zeker wel.in totaal al 2.8 kilo afgevallen. Misschien is het ook wel beter om in kleine stapjes af te vallen. En dus niet jezelf overal in beperken. Zeg maar als je calorieën laag zijn gewoon jezelf verwennen met 1 chocolaatje ofzo.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:46

-0,4 kg is toch bijna een halve :)

Ik beperk mezelf idd ook niet overal in. Dat is wel het fijne aan Sonja Bakker. Mag af en toe gewoon een schaaltje chips, of chocomel :9 En dan krijg je niet zo'n drang om iets slechts te nemen.

Hoe gaan jullie daar trouwens mee om met al die verleidingen? Woon nog thuis en dan liggen er van die lekkere dingen in de kast en dan moet ik me zo dwingen het niet te nemen. En dan neem je iets gezonds en dan blijf je toch telkens denken aan die lekkere dingen

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:52

Linde99 schreef:
-0,4 kg is toch bijna een halve :)

Ik beperk mezelf idd ook niet overal in. Dat is wel het fijne aan Sonja Bakker. Mag af en toe gewoon een schaaltje chips, of chocomel :9 En dan krijg je niet zo'n drang om iets slechts te nemen.

Hoe gaan jullie daar trouwens mee om met al die verleidingen? Woon nog thuis en dan liggen er van die lekkere dingen in de kast en dan moet ik me zo dwingen het niet te nemen. En dan neem je iets gezonds en dan blijf je toch telkens denken aan die lekkere dingen

Inderdaad! Dat is wel fijn, dan kun je toch af en toe wat slechts nemen.

Als je thuis woont is dat inderdaad wel lastig. Ik koop het gewoon niet zodat ik het ook niet kan eten. Op het werk wordt zo'n beetje dagelijks getrakteerd, vaak zonder reden :') Wat bij mij helpt is gewoon een bakje koffie of thee nemen en mezelf eraan herinneren dat het weerstaan zin heeft omdat de weegschaal steeds een lager getal aangeeft. Dat vind ik dan meer waard dan die paar minuten genieten van iets slechts.