3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:43

Ik was ook echt super blij, vandaag ook, super fijn, mn oude ik komt langzaam aan terug! :D

Iedereen is wel weer goed bezig! Voor degene waar het niet lukt, komop, je kunt het! :)

Vandaag hielp ik mee op stal en had ik mazzel, er werd een lammetje geboren, zoiets maakt heel mn dag goed! Mooi nieuw leven weer op de wereld. Verder de paarden weer gedaan en dat geeft ook heel veel voldoening :j nu even uitgeblust op de bank, het is weer mooi geweest voor vandaag, wellicht nog even wat stofzuigen, heb zon spierpijn in mn kuiten dat het niet leuk meer is haha. Fijne dag allemaal en geniet ervan :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:31

Ah zo leuk Sharon! :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:33

Owww wat schattig een lammetje <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:47

Wat gaaf!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:14

Goed om te lezen dat het bij de meeste goed gaat :)
En voor de mensen die een heerlijk maar wat ongezonder weekend hebben, dat moet ook een keer kunnen hoor :)

Ik heb gelukkig vanochtend weer lekker kunnen sporten.
De aankomende dagen moet ik even kijken hoe het met sporten en met voeding gaat..
Net een verstandskies laten trekken :')

Reageer wat later even wat uitgebreider op iedereen :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:33

Sharon: fijn dat je weer zo lekker in je vel komt en wat speciaal van het lammetje!

Kimmie: hoe is je SE gegaan?

Riddershow: misschien niet veel kcal maar wel heel nuttig :Y)

Go Maanlicht *\o/*

Laura82: fijn dat je wel weer een beetje opknapt, nu rustig aan doe en je sport snel genoeg weer!

Yonker: fanatiek weekend zeg! En mooi wat eraf!

MarlindeRooz: hopelijk lukt het weer om gezonde keuzes te gaan maken! Lijstje voor vandaag klinkt in ieder geval goed!

Lieszje: fijn dat je lekker hebt kunnen sporten. Oei! Hopelijk niet te veel last van!

Heb voor mijn vriend nog 1 portie macaroni uit de vriezer, en maak dan voor mijzelf gnocchi met courgette, aubergine wat tomatensaus en geraspte kaas, zo lekker <3 Heb ik gelijk ook een portie voor morgen dat ik niet hoef te koken als hij naar school is s avonds :D

Gisteren en vandaag helaas wel slechter qua gezondheid en vannacht ook slecht geslapen. Nouja hopelijk morgen weer een beter dag. Vandaag is mijn moeder langs geweest om wat te helpen met klusjes, was fijn!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:15

Ik meld me ook weer :)
Heerlijk op vakantie geweest, helaas 2 kilo extra mee terug genomen. Nu bijna een week thuis en m’n motivatie weer terug, dus ik ga er weer tegenaan!
Een hele bijleespost sla ik even over, heb wel alles gelezen maar inmiddels ook weer een hoop vergeten. Vanaf morgen volg ik iedereen weer met hernieuwde moed :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:04

Mijn Se ging best oké!
Tenminste beter dan mijn 3,5 voor wiskunde _O-

Ik ga morgen echt even Bijlezen! Zit nu op telefoon dus niet praktisch haha

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:37

Zo weer een beetje bijgelezen, een hoop positieve berichten! :D
Daar wordt ik blij en gemotiveerd van.
Ik zal vanaf nu ook weer een beetje bij blijven met bijleespost en.

Super leuk die lammetjes Sharon! Lammetjes zijn voor mij echt het ultieme lente gevoel! <3

Fijn dat je vakantie leuk was kiwi! Waar ging je ook al weer heen? En die vakantie kilo's tja.. Je hebt in ieder geval genoten!

Vervelend dat je slecht geslapen hebt Urosa, heb je dat vaker?

Sterkte met je verstandskies Liesje :(:)

Zo, hier ontzettend druk. Heel veel werken, vorige week maar 1 dag vrij geweest. Nu al 6 dagen achter elkaar aan hrt werk en nog 3 te gaan. Daarna gelukkig wel even vrij.
Het eten moet ik streng op blijven, merk toch dat als ik emotioneel wat minder ben ik meer ga eten. Gisteren op m'n werk te veel koekjes gepakt.. Wel dingen er voor gelaten die ik ingepland had, dus ik denk dat het uiteindelijk meevalt.

Vandaag van 9 tot 17 op m'n kont zitten en luisteren, joepie..
Wel een lunch volgens mij, georganiseerd door m'n werk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:55

Kiwi_ schreef:
Ik meld me ook weer :)
Heerlijk op vakantie geweest, helaas 2 kilo extra mee terug genomen. Nu bijna een week thuis en m’n motivatie weer terug, dus ik ga er weer tegenaan!
Een hele bijleespost sla ik even over, heb wel alles gelezen maar inmiddels ook weer een hoop vergeten. Vanaf morgen volg ik iedereen weer met hernieuwde moed :)

Ach, op vakantie lekker loslaten toch? Ik ga echt niet als ik aan het genieten ben van mijn vakantie tellen hoe veel kcal ik binnen krijg om te voorkomen dat ik wat aankom. Meestal wordt het wel redelijk in balans getrokken door hoe veel ik beweeg en anders is het pech, dan heb ik in ieder geval genoten van de lokale keuken en een leuke vakantie.

Hier gaat het ook goed. Krijg ondertussen van thuis behoorlijk wat vragen of ik ben afgevallen naar aanleiding van foto's en Skype-gesprekken dus dat is een goed teken :)) Eet hier ook wel echt aanzienlijk minder, ben best wel van de tussendoortjes af en dat geeft me wel veel rust.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:16

Veel sterkte met je verstandkies Lieszje, of eerder zonder haha :'). Ik hoop dat je er niet te veel last van krijgt.
Wat fijn van je SE Kim, hopelijk zie je dat ook terug in je cijfer. En wiskunde, tja, daar had ik ook altijd extreem lage cijfers voor B-)

Succes met je werk Kelly, nog even volhouden!

Gister liep het allemaal even anders, ik was tot 8 uur op stal en moest dan nog gaan koken, dan zouden we dus pas rond half 10 kunnen eten. Uiteindelijk heb ik twee maaltijdsalades gehaald bij de AH, paste nog goed binnen mijn kcal. Dus woensdag eten we het eten voor gister. Vanavond eet ik alleen, normaal zou ik dan altijd voor pizza of een hamburger oid kiezen, nu ga ik de keuken in voor een gezonde maaltijd.

Mijn lijstje:
O: Skyr bosfruit
L: twee stevige boterhammen met makreelsalade
T: banaan, mandarijn, 2 maiswafels met coburgerham
A: warme salade met quinoa, aspergetips, linzen, geitenkaas en pecannoten
T: stukje pure chocolade

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:45

Lammetjes <3

Emma heeft opeens dr profielfoto veranderd, ik helemaal in de war :+
Altijd goed als het mensen opvalt dat je afgevallen bent!

Kelly heel herkenbaar, ik ga ook eten als ik niet lekker in mn vel zit :(:)

Kiwi, lekker genoten op vakantie!

Urosa :(:)

Lieszje hopelijk is het trekken en de napijn meegevallen!

Ik heb gisteren een prima dagje gehad, niet veel snaaitrek en weer lekker gemotiveerd. Vandaag voor het eerst weer aan het werk, dus dan heb ik vanzelf meer ritme. Ook meer trek, daar had ik ff niet op gerekend, dus denk dat ik voor de lunch ff wat moet bij halen in het restaurant :+

O: havermout met appel, halfvolle melk en kokos
T: 2 kiwi's
L: ijsbergsla, tomaat ,gekookt ei en kipreepjes met een yoghurtdressing, kom soep oid uit restaurant
T: worteltjes
A: kipschnitzel, gebakken aardappeltjes en wortelen (toeval, eet bij mn moeder :') )
T: weet ik nog niet, denk dat ik mezelf een klein zakje chips gun vanavond :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:08

Ja echt heerlijk van dat lammetje, ik ben dan als een kind zo blij <3

Urosa: wat naar zeg, hoop dat je vannacht een betere nacht had :(:)

Kiwi: welkom terug!

Kelly: dat is best druk zeg, zoveel werken! Vandaag heel de dag op je kont, pfoe sterkte :D hopelijk is de lunch lekker!

Emma: yesss dat zijn de berichten, super leuk om te horen!

Maanlicht: goed bezig!

Laura: goed bezig zeg! Lekker lijstje ook!

Vandaag een dagje thuis leren en sporten :)
Lijstje:
O: honing rings met melk
T: 2 granen biscuits
L: 2 boterhammen met een gebakken of gekookt ei (ik weet nog niet waar ik zin in heb)
T: banaan en een eierkoek
A: aardappels, sperziebonen en een saté schnitzel
B: op de crosstrainer, geen idee hoe lang :D wil wel minimaal 300 kcal verbranden

Fijne dag allemaal! :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:29

Kiwi welkom terug!! op vakantie moet je lekker kunnen genieten hoor, daar moet je het wel loslaten vind ik zelf :) Dus lekker weer aan de bak

Urosa :(:) Hopelijk slaap je snel beter!

Kelly, heel herkenbaar dat eten als je niet zo lekker in je vel zit, echt een emotieeter ben ik ook. Hopelijk krijg je het snel wat rustiger!!

Emma, altijd leuk als mensen zeggen dat je bent afgevallen :D Ik krijg het ook meer en meer te horen uit mijn omgeving. (Mag ook wel na -21 maar toch). Goed ook dat je van de vele tussendoortjes af bent! Hopelijk om je met een aantal kilo's minder terug naar Nederland!!

Laura, fijn dat je weer aant werk bent. Lekker wat rust en ritme in het eten!! You can do it *\o/*

Net lijstje Sharon!! Jij ook een fijne dag :D

Gisteren was uiteindelijk wel een goede dag, ondanks dat ik wel een zakje chips heb gegeten maar had daar zo'n zin in. Maar best trost op mezelf dat ik het bij een klein zakje heb gehouden. Vandaag weer lekker knallen. Lijsjte nog wat onzeker miss plaats ik hem later :) In ieder geval weer lekker kickfunnen vanavond :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:52

Fijn dat je vakantie leuk was Kiwi! En afvallen moet je op vakantie ook gewoon loslaten, dan moet je optimaal genieten! Welkom terug!
Wat vervelend dat je slecht geslapen had Urosa, hoe gaat het nu met je?
Veel beterschap met je verstandkies Lieszje!
Succes op je werk Kelly!
Leuke nieuwe profielfoto Emma! Ik herkende je idd ook al niet haha. En supergoed bezig!
Supergoed Maanlicht!
En ook al goed Laura! Iedereen zit volgens mij echt in een supergoede vibe!
Mooi lijstje Sharon!
En ook supergoed gedaan Yonker!

Zo, dat was de bijleespost weer haha.
Ik denk dat dit mijn lijstje gaat worden vandaag:
O: twee boterhammen met Philadelphia.
T: een chocolat chip cookie.
L: drie boterhammen met hartig en een cup a soup.
T: een banaan.
A: nasi, maar het zou ook noedels of iets met rijst en roerbakgroente kunnen zijn.
T: kop thee.
B: 50 minuten fietsen en 30 minuten paardrijden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:38

Aah lammetje Sharon! <3
Lekker vloeibaar eten nu Lieszje? :')
Hoe kan het dat je zo slecht slaap en eet Urosa? :(:)
Kiwi, genieten van je vakantie is ook belangrijk! :D
Kelly, succes met luisteren! En geniet van je werk-lunch! :D
En goed bezig Emma! :)) :D
Goed opgelost Jip / maanlicht met die salade! En je eten vanavond klinkt lekker! :D Wij moeten nog eens samen ontbijten bij dat tentje in Amersfoort! :9
Yonker, goed zeg zo'n klein zakje chips! Lukt mij nooit. -O-
Kimmie lekker veel bewogen dan vandaag! :D

Mijn lijstje:
O: chocolate chip cookie van de AH (400 kcal gok ik)
L: 4 broodjes met extra belegen kaas
T: worteltjes, stukjes komkommer
A: spaghetti met paprika, prei, ui en tomatensaus + wat kaas
B: sta van 8 tot 17 zeker. Dus ben dan van 7:00 tot 18:00 onderweg/bezig dus veel beweging. :=

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:55

Wat zie ik toch een lekkere dingen voorbij komen zeg <3
Vooral zo'n chocolate chip cookie klinkt erg goed :o

Fijn dat je vakantie leuk was Kiwi :D
Die twee kilo raak je wel weer kwijt!

Jeetje drukke week Kelly!

Heb eigenlijk helemaal niet zoveel last :D
Net twee zachte bruine bollen op met een dun laagje roomkaas, half plakje kaas, sla en een gekookt ei.
Was wel even lekker, ben vanochtend beroerd wakker geworden van de honger..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:11

Ja het is dat of geen ontbijt, kan echt niet eten als ik om 6:20 uit bed moet. _O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:13

Marlinde, mag ik vragen waarom je met zoiets ontbijt? Ik zie het wel vaker bij je voorbij komen, van die ''vreemde'' ontbijtjes :P is geen verwijt, maar gewoon nieuwsgierig. Ik denk dat je trouwens ook best wel hoog in je calorieën zit, ik kan je avondeten niet beoordelen, maar je ontbijt en lunch gaan al richting de 1000 calorieën, zou uiteraard minder kunnen zijn, maar in kaas zitten veel calorieën, helemaal als je extra belegen kaas hebt en dan ook nog 4 boterhammen, als je ook nog boter gebruikt (niet meegerekend) wordt het nog meer := weeg jij je eten ook af? Ik zou toch proberen om iets strenger voor jezelf te zijn, in plaats van een boterham met kaas bijvoorbeeld een banaan, wellicht zit je dan ook wat langer vol en ga je minder snaaien, je eet namelijk veel koolhydraten en eiwitten vullen beter. Nogmaals geen kritiek, ik probeer even mee te denken met je :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:19

_sharonnn schreef:
Marlinde, mag ik vragen waarom je met zoiets ontbijt? Ik zie het wel vaker bij je voorbij komen, van die ''vreemde'' ontbijtjes :P is geen verwijt, maar gewoon nieuwsgierig. Ik denk dat je trouwens ook best wel hoog in je calorieën zit, ik kan je avondeten niet beoordelen, maar je ontbijt en lunch gaan al richting de 1000 calorieën, zou uiteraard minder kunnen zijn, maar in kaas zitten veel calorieën, helemaal als je extra belegen kaas hebt en dan ook nog 4 boterhammen, als je ook nog boter gebruikt (niet meegerekend) wordt het nog meer := weeg jij je eten ook af? Ik zou toch proberen om iets strenger voor jezelf te zijn, in plaats van een boterham met kaas bijvoorbeeld een banaan, wellicht zit je dan ook wat langer vol en ga je minder snaaien, je eet namelijk veel koolhydraten en eiwitten vullen beter. Nogmaals geen kritiek, ik probeer even mee te denken met je :)

Ik kan echt niet ontbijten om 6:20 met brood, yoghurt etc. Ga dan kokhalzen. Maar ik moet wat eten want kan niet lesgeven op een lege maag. Dus haal ik snel wat bij de AH to go. Maar dat doe ik niet elke dag. Meestal ontbijt ik niet of rond een uur of 8. :) Dan eet ik wel gewoon brood. Moet nog even iets vinden wat ik lekker genoeg vind en gezond is. Ga denk ik morgen zooi kopen om een gezond (banen, peer ofzo)brood te bakken met walnoot etc.

En die 4 boterhammen kan ik echt wel gebruiken. Ik doe hele dunne plakken kaas er op en dan 2 broodjes op elkaar. Beleg er dus maar 2. Is echt hooguit 300 kcal. Denk dat ik vandaag wel 2300 kcal ga verbranden. Ik ben 80 kilo en 1.83 en loop de hele dag door. Dus heb ook wel wat nodig.
Heb alles ingevoerd op MFP en zit dan op 926 zonder avondeten. En wil zo rond de 1800 eten. :)

Morgen:
O: banaan en peer
L: 2 broodjes op elkaar met 1 laagje kaas en tomatensoep
T: fruit (?)
A: krieltjes met spinazie en een vega worstje
B: als het weer mee zit even wandelen! :D
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 13-03-18 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:21

Eens met sharon, sowieso weet ik niet of het bolletjes zijn wat je eet omdat er broodjes staat??? Of dat het toch echt boterhammen zijn??? Of smeer wat anders op je boterhammen als kaas :) Kaas vult wel goed maar heeft ook ontzettend veel kcal! En hoezo is het dat of geen ontbijt?? Je kan niks eten maar wel een koekje? Ik denk dat je dan gewoon wat later iets moet eten wat wel gezonder/minder kcal is :D

Mijn lijstje komt er zo uit te zien geloof ik:
O: skyr met ontbijtgranen en beetje slimpie
T: perenvlaaitje, ja ik vond dat ik van mezelf wel weer keer wat mocht met een verjaardag
L: 3vk boterhammen, 1 met sandwichspread en 2 met linerapaté
T: appel en 2 mandarijntjes en miss nog wat komkommer/tomaat/wortel als ik trek krijg
A: kipfilet met champignons en we eten eigenlijk peultjes maar dat vind ik zo vies... dus wordt denk ik rode kool (eet bij mijn ouders) en miss 1 of 2 aardappelen
T: na het sporten nog B&F shake
B: fietsen, totaal zo'n 50 minuten denk ik en vanavond kickfun

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:23

Later eten kan niet, mijn stage begint om 8:00. -O- Maar het klopt, moet mezelf gewoon leren te ontbijten. Maar kokhalzend in de trein zitten is echt naar. En een koekje krijg ik weg omdat ik dat "ken" als ontbijt. Ben echt vreselijk met eten en ontbijten hoor. :n

En ik eet waldkorn brood, gewoon een snee, en dat kaas blijf ik eten want ik eet vega en heb al eens een flink b12 tekort gehad. Dus wil kaas op brood blijven eten. Wel heb ik groentespreads gekocht ter afwisseling.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:26

Awh nee dan snap ik het :j Maar zoals ik het hoor eet je helemaal niet verkeerd dan. Alleen je ontbijt kan beter. Ik vind 80kg met 1.83 ook echt wel een mooi gewicht trouwens :)
Hou je yoghurt/kwark ook niet binnen?? Dat is vaak net wat lichter dan brood vind ik zelf en eet makkelijker weg.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:32

Ik snap wel dat je niet kan ontbijten, dat heb ik zelf ook, maar vroeg me gewoon af waarom zo'n koek, er zijn zoveel andere alternatieven :P maar als dat sporadisch is, is het inderdaad niet zo erg. Ook begrijp ik wel dat je veel brandstof nodig hebt, maar mijn vraag was meer, waarom niet iets anders? :) ik was er niet vanuit gegaan dat je alle 4 de boterhammen belegde, maar gewoon ook normaal, zoals ik het ook doe, dat komt ongeveer neer op 25-30 gram kaas per 2 boterhammen, maar dat zit al rond de 120 calorieën, doe dat keer 2, zit je al op 240. 4 boterhammen zitten rond de 340 calorieën en dat maakt al een totaal van 580 en dan je ontbijt van 400 kcal is inderdaad al 980, maar dat had je zelf ook al berekend. En ik vroeg me inderdaad af waar je eiwitten zijn haha.

Je lijstje van morgen vind ik dan weer een beetje karig haha := je ontbijt zal rond de 150 calorieën zijn, lunch rond de 450, tussendoortje 100 calorieën, maar misschien eet je wel heel veel van je avondeten haha, maar dat zal wel rond de 600 zijn, zit je op 1300 calorieën.

Nogmaals, het is internet en ik wil niet dat je mn post verkeerd opvat, maar je gaf aan dat je de laatste tijd wat slechter eet, dit is mijn manier op je te proberen te helpen :) ik vind het uiteraard al heel goed dat je oplet en er mee bezig bent, dat is heel knap! Zelf ben ik ook niet perfect trouwens hoor haha :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:48

Ik ben het wel met Sharon eens.
Ik kom met ontbijt en lunch (en tussendoortjes dan) regelmatig ook wel rond de 900 of 1000 kcal, als dat binnen je kcal doel past is dat natuurlijk geen punt. Waarschijnlijk zit je qua kcal ook best redelijk met dit lijstje, maar hoewel kcal leidend zijn bij afvallen, wil je ook goed voor je lichaam zorgen. Daarnaast zorgen de juiste voedingsstoffen er ook voor dat je minder snel gaat snaaien.

Dat niet kunnen ontbijten heb ik ook wel lang gehad, heb ik mezelf echt moeten leren. Er is vast wel iets te vinden wat iets gezonder is dan een koekje wat je ook wel weg kan krijgen zonder kokhalzen :)