Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:29

bruintje123 schreef:
Onvoorwaardelijke liefde is....
Flauw grapje:

Stop je kind en je hond in de kofferbak van de auto en laat ze er na een uurtje uit.
Kijk eens wie er blij is je te zien :D

_/-\o_ hahaaa ik heb mn thee over mn beeldscherm geproest!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:17

oomens schreef:
_Reneee schreef:
Maar wat naar zeg, je leest sowieso de laatste tijd veel over kinderen die hun ouders wat aan doen.

Dat is echt niet alleen iets van de laatste tijd. Van hoeveel decennia geleden is Ciske de Rat ook alweer?

Oh ik zeg ook niet dat het nu meer is dan ooit toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:32

bruintje123 schreef:
Onvoorwaardelijke liefde is....
Flauw grapje:

Stop je kind en je hond in de kofferbak van de auto en laat ze er na een uurtje uit.
Kijk eens wie er blij is je te zien :D

:') :') :')

Ik denk ook niet dat er gedoeld wordt op het per ongeluk slaan, maar hoe vaak ik niet zie dat kinderen echt gericht hun ouders slaan en dat de ouder in kwestie dan heel boos/geschrokken kijkt en Stormpje of Vlindertje op de time out stoel zet om te praten over waarom dat niet lief was wat hij/zij nu net deed :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:03

Echt hoor... gewoon net even iets harder een veeg om de oren geven de eerste keer dat ze dat doen en 9 van de 10 vlinders en stormpjes doen dat nooit meer...

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:10

Ja hoe vaak zie je dat? Ik zie het namelijk nooit? Dat is echt wel grensoverschrijdend gedrag.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:15

lieveli schreef:
Ja hoe vaak zie je dat? Ik zie het namelijk nooit? Dat is echt wel grensoverschrijdend gedrag.

Op zich niet heel vaak, maar wanneer zo'n kind dan echt begint te jengelen en te meppen wordt daar meestal lieflijk over gepraat :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:17

Ik zie dat in mijn omgeving wel, maar bij die gezinnen heb ik mijn twijfels over de gehele opvoeding. :+ Ook zat waarbij kind het 1 keer probeert en daarna netjes uit zijn hoofd laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:22

Het is een tijdje geleden, maar ik heb het ook al gezien. Meestal een dreumes van een jaar of 2 die wat wil en niet mag. Gaat dan op kniehoogte met vreselijk verwrongen blijtsmoel en pimpelpaars mama of papa slaan (of poging tot). Soms nemen de ouders hen op en dan zie je hen zo uithalen naar het gezicht. Ze doen er dan niks tegen, enkel het hoofd wegtrekken en ontwijken.

Ik had toch écht een lel terug gekregen, al was het maar om het schrikeffect om me uit zo'n driftbui te halen. Dat is dan 1x en nooit weer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:25

Die zou ik bij de polsen vast pakken en niet meer loslaten tot die normaal doet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:30

Poeh dat moest ik vroeger echt niet proberen. Kreeg dan geheid een flinke draai om mn oren met als toetje billenkoek

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:44

Een kind slaan vind ik kansloos en een teken van zwakte. Bovendien is het raar om een kind geweld af te leren met geweld. Blij dat mijn ouders wijzer waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:48

Je laten slaan door je kind is ook een teken dat je grenzen mateloos overschreden mogen worden.

Vaak is het 1x genoeg op de (pamper)kont om ze gewoon zo hard te laten schrikken dat ze daarna wel doorhebben dat zoiets echt niet geaccepteerd wordt. Al kan het net zo goed helpen om je stem even heel fors te verheffen met "nou is het genoeg" en een hele boze blik. Maar soms zitten ze zo in een rush dat even terug op aarde zetten echt nodig is.
For the record: ik ben verder ook absoluut tegen geweld bij kinderen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:57

Mijn moeder heeft me nooit geslagen maar pakte altijd mijn bovenarm nogal stevig vast en sprak me heel streng toe. Maakte voldoende indruk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:00

Jildau schreef:
Mijn moeder heeft me nooit geslagen maar pakte altijd mijn bovenarm nogal stevig vast en sprak me heel streng toe. Maakte voldoende indruk.

Precies dit. Heel effectief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:00

Ik had te dunne armpjes en wurmde me overal weer uit :))

Ik herinner me 1x dat ik als kind echt vreselijk bezig was. Wat exact weet ik niet meer. Wel dat mijn altijd oh zo kalme opa me bij m'n arm nam, over zijn knie, 1 stevige tik op mijn billen en hup, strafstoeltje op. Dat maakt zelfs nu ik er aan terugdenk nog steeds indruk op me. De tik heeft me nooit pijn gedaan, maar ik was er zo van onder de indruk dat ik nadien nooit weer zo'n fratsen heb uitgehaald.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:07

Ik vond geweld als kind juist het teken van zwakte en onmacht. Ging het zelf ook nadoen... dus zou “een flinke tik” echt nooit goedkeuren. :n

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:11

fleurtjeuh schreef:
Poeh dat moest ik vroeger echt niet proberen. Kreeg dan geheid een flinke draai om mn oren met als toetje billenkoek

Ik heb het idee dat mn bericht misschien verkeerd worden geïnterpreteerd.
Voor de duidelijkheid: mijn ouders hebben dit nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:13

Geweld valt voor mij vooral te omschrijven als herhaaldelijk met opzettelijk de bedoeling om te vernederen, pijn te doen/kwetsen (zowel fysiek als mentaal) en overheersen van iemand.

Nu, ik moet zeggen, buiten die ene keer is er verder ook echt nooit geweld of een tik geweest. Een boze blik was al genoeg. Diezelfde boze blik heb ik trouwens geërfd van mijn vader :+
Behalve misschien een keer een tik op mijn vingers omdat ik ze in het stopcontact wou steken, of aan de hete kachel, maar dat herinner ik me niet meer.

Ik vind mentale vernedering voor een kind minstens even erg hoor. Aantal jaar terug alweer ooit een zeer jonge moeder, type marginaal, tegen haar kind horen brullen in de supermarkt "doe normaal snertjong, je bent net zo lui als je vader". vreselijk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:20

Varekaj schreef:
Ik had te dunne armpjes en wurmde me overal weer uit :))

Dan pakte hij/zij je niet stevig genoeg vast. :D Ieder mens die een vuist kan maken kan een dun armpje stevig pakken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:31

Het ergste wat ik ooit een ouder tegen een kind heb horen zeggen 'als je zo doet hou ik niet meer van je'

wow.... echt wow :wow: :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:34

Qimm schreef:
Het ergste wat ik ooit een ouder tegen een kind heb horen zeggen 'als je zo doet hou ik niet meer van je'

Brrr

En inderdaad, je laten slaan door een kind kan niet. En dat mag echt wel aangepakt worden maar tikken horen daar voor mij niet bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:36

Qimm schreef:

Moet je na gaan wat er achter gesloten deuren allemaal nog gebeurt. En geweld is voor mij alleen goed te praten als je kind bijna een pan heet water omtrekt oid. Dus in noodgevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:59

Ik denk, moesten we als een vlieg in sommige huishoudens binnen kunnen kijken, dat we nog hele grote ogen zouden kunnen trekken. Zelfs bij de meest fatsoenlijke gezinnen.

Er is 1 argument waarom ik geen kinderen wil, dat ik aan niemand vlakaf vertel. En dat is dat ik mijn schoonvader nooit met mijn kind alleen zou willen laten. Mijn vriend heeft me dingen verteld uit zijn jeugd waarvan ik echt klapperende oren heb gehad, zo streng was wijn vader. Nee, geen haar op mijn hoofd die zich daar gerust bij zou voelen.
Het was allemaal niet slecht bedoeld, mijn schoonvader zal waarschijnlijk ook wel een stevige opvoeding gehad hebben maar dan nog... Al valt dat ook al te zien aan zijn manier van omgaan met mijn schoonmoeder. Hij is gek op haar, zal geen vinger verkeerd er naar uitsteken maar hij is erg moeilijk op andere manieren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:29

Heb je wel eens gezien hoe poezen met hun kittens omgaan die te ruw spelen? Die krijgen zonder pardon een flinke optater. Gewoon omdat het niet mogelijk is om ze uit te leggen dat het pijn doet. Hele kleine kinderen kun je dat ook niet uitleggen. Als een kitten mij pijn doet krijgt ie echt wel een tik op zijn neus van mij, ik zie niet in waarom dat bij kinderen niet kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:33

Magrathea schreef:
Heb je wel eens gezien hoe poezen met hun kittens omgaan die te ruw spelen? Die krijgen zonder pardon een flinke optater. Gewoon omdat het niet mogelijk is om ze uit te leggen dat het pijn doet. Hele kleine kinderen kun je dat ook niet uitleggen. Als een kitten mij pijn doet krijgt ie echt wel een tik op zijn neus van mij, ik zie niet in waarom dat bij kinderen niet kan.

Omdat katten die elkaar op latere leeftijd een mep geven bij een meningsverschil geaccepteerder is dan wanneer kind a bij een meningsverschil, kind B een mep op z'n neus geeft. In deze kan je dieren en mensen niet vergelijken omwille van het felt dat wij meer mogelijkheid tot communicatie krijgen op termijn. :) dieren blijven hangen bij lichaamstaal alleen.