[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:18

Ah, thanks voor de tips!

Iris82

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:01

Een wattenstaafje in de zoutoplossing doen en daarmee schoonmaken? Lijkt me in theorie voldoende voor de meeste piercings.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:22

Nadeel aan wattenstaafjes is alleen dat ze kunnen gaan pluizen, en van die pluisjes wil je niet in een verse piercing.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:37

Die zoutoplossing waar jullie het over hebben, is dat iets wat je gewoon bij de drogist kan vinden eigenlijk?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:15

De meeste mensen maken dat zelf geloof ik. Ik heb een fles van NeilMed (gekocht bij one spirit collective) en vind het ideaal spul. Geen gedoe meer met verkeerde verhoudingen, kan m overal mee naartoe nemen en zo makkelijk in gebruik. Dat was het geld wel waard :=

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:18

Mloez schreef:
Die zoutoplossing waar jullie het over hebben, is dat iets wat je gewoon bij de drogist kan vinden eigenlijk?

Ik gebruik Neilmed (dat haal ik gewoon bij de shop). AllOverPiercings verkoopt Easy Piercing. En je kunt ook nog kijken naar de kinderneusspray van Etos eigen merk, die hebben ook een pure zoutoplossing in een spray.

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:46

Mijn piercer had het erover dat een zoutoplossing best wel slecht kan zijn. Zout kan volgens hem namelijk niet goed genoeg oplossen in water en je wilt de zoutdeeltjes niet in je ‘wond’ hebben want dit kan gaan ontsteken. Hij is van het ‘gewoon afspoelen met (gekookt) water’. Wat denken jullie hierover?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:49

Zelfgemaakte oplossingen kunnen sowieso tricky zijn, omdat er gauw teveel of te weinig zout in zit. Daarom zijn juist die sprays ook zo fijn. Denk niet dat daar onopgeloste stukjes zout in zitten ;)

Maar gewoon water kan natuurlijk nooit kwaad!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:14

Ik heb nu een krappe week mn neuspiercing en ik loop een beetje tegen de reacties van mensen aan.. Ik wist van tevoren dat sommigen geen groot fan zouden zijn en dat anderen het mooi zouden vinden, maar ik ben alsnog oprecht verbaasd over de discussies die zo’n klein stukje metaal oplevert. Vooral mijn vriend schijnt er serieuze issues mee te hebben. Nu ben ik te koppig om daadwerkelijk erover na te denken om m te verwijderen: ik ben er super blij mee en het is bovendien mijn lichaam. Dit alles maakt ook niet dat ik er minder blij mee ben, maar dat dit er bij komt vind ik wel verbazend..
Hebben jullie hier ervaring mee?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:15

Heel makkelijk. Jouw lijf,jouw keuze klaar!
Daar hebben anderen niks mee te maken.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:20

Tja weetje, ook al wil je het niet. Onbewust heeft iedereen een vooroordeel over bepaalde dingen. Ik betrap mezelf er ook soms op als ik naar iemand kijk. Ik probeer het bewust af te leren omdat ik net zo goed oorpiercings heb, maar toch is het lastig. Maar dat terzijde, mensen hebben ook vast een oordeel over je zonder neuspiercing, dus uiteindelijk who cares?

Niks van aantrekken en inderdaad het is jouw lichaam :)

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:21

Vind ik zelf dus ook absoluut. Maar hij zegt dat hij dat andersom nooit zou doen als ik het niet mooi zou vinden, omdat ik dan de hele dag tegen iets aan moet kijken wat ik niet mooi vind. Nou, mij zou het niet boeien als hij er gelukkig mee is (oké, een groot aanstootgevend teken op zn voorhoofd daargelaten)..
Ook een aantal vriendinnen begrepen het wel, zij zouden daar ook issues mee hebben in hun relatie. Ik vind dat oprecht gek. Je verandert er als persoon niet door, je schaadt er niemand mee en je mag in een relatie op dit soort gebieden toch gewoon je eigen keuzes maken?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:27

Ik sta er precies zo in als jijzelf. En gelukkig mijn vriend ook. Hij vindt mijn opgerekte oorlellen niet mooi, maar hij vindt het belangrijker wat ik er zelf van vind ;) en of hij het wel of niet mooi vindt beïnvloedt (helaas voor hem, haha) mijn keuze ook niet. Mijn lijf, mijn keuze en zijn lijf, zijn keuze. Wou dat er meer mensen zo dachten, maar helaas (en helemaal in mijn omgeving) zijn veel mensen nog heel bekrompen. Hoe vaak mensen ook denken dat ze maar alles moeten zeggen over het uiterlijk van een ander... echt heel ergerlijk. Ik heb ook familie die het helemaal niks vindt, mijn schoonouders vinden het ook niks. Maar dat is hun probleem. Ik ben een goed persoon - durf ik wel te zeggen -, en dat mensen mij veroordelen om mijn uiterlijk is hun tekortkoming.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:30

Ik vraag het nu natuurlijk in een piercing topic, dus ik had wel verwacht op eenzelfde mening als de mijne te stuiten := maar wel fijn om te lezen dat jullie het herkennen en hoe jullie hier mee omgaan!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:31

Ik heb zelf al jaren veel zichtbare piercings in mijn gezicht (2 lippiercings, septum, smiley, tongpiercing, 6 oorbellen waarvan 2 gestreched) en heb er vroeger ook nog een wenkbrauw, neus en monroe piercing bij gehad.
Iemand gaat altijd wel een oordeel erover hebben. Ik hou zelf super veel van mijn piercings en doe ze ook alleen uit als ik ze niet meer mooi vind of omdat ze bijvoorbeeld uitgroeien, niet omdat andere mensen er wat van vinden.

De keuze is natuurlijk helemaal aan jou, maar ik zou zeggen lekker doen wat jij zelf wilt en niet omdat een ander het zegt! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:58

Mijn vriendin vindt dat ik gewoon moet laten zetten wat ik mooi vind, zolang het idd geen aanstootgevende dingen zijn die 24/7 vol in beeld zijn.
Had het vd week nl over dat ik na mijn tepelreconstructie overweeg om tepelpiercings te laten zetten zodat de tepels wat meer naar voren komen maar ook omdat ik ze gewoon erg tof vind en wat zij ervan zou vinden.
Volledige steun dus hier, ook wb nieuwe tattoos en plan om een oude te laten coveren. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:36

EmmaK95 schreef:
Vind ik zelf dus ook absoluut. Maar hij zegt dat hij dat andersom nooit zou doen als ik het niet mooi zou vinden, omdat ik dan de hele dag tegen iets aan moet kijken wat ik niet mooi vind. Nou, mij zou het niet boeien als hij er gelukkig mee is (oké, een groot aanstootgevend teken op zn voorhoofd daargelaten)..
Ook een aantal vriendinnen begrepen het wel, zij zouden daar ook issues mee hebben in hun relatie. Ik vind dat oprecht gek. Je verandert er als persoon niet door, je schaadt er niemand mee en je mag in een relatie op dit soort gebieden toch gewoon je eigen keuzes maken?

Ik vind het je heel mooi staan! Het is een klein knopje op je neus en straks misschien een ringetje, imo is dat redelijk subtiel. Als het nou heel erg in your face zou zijn, als een tattoo in je gezicht oid zou ik het nog een beetje snappen dat het even wennen is(maar alsnog, als iemand dat wil hoor je dat uiteindelijk gewoon te accepteren), maar waarschijnlijk ziet hij het over een paar weken al niet meer omdat het gewoon bij je hoort.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:18

Zat aan tafel aan het werk voor school, en ineens ligt mijn Daithpiercing eruit. Morgen naar langs gaan om 'm terug erin te zetten :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:30

EmmaK95 schreef:
Ik heb nu een krappe week mn neuspiercing en ik loop een beetje tegen de reacties van mensen aan.. Ik wist van tevoren dat sommigen geen groot fan zouden zijn en dat anderen het mooi zouden vinden, maar ik ben alsnog oprecht verbaasd over de discussies die zo’n klein stukje metaal oplevert. Vooral mijn vriend schijnt er serieuze issues mee te hebben. Nu ben ik te koppig om daadwerkelijk erover na te denken om m te verwijderen: ik ben er super blij mee en het is bovendien mijn lichaam. Dit alles maakt ook niet dat ik er minder blij mee ben, maar dat dit er bij komt vind ik wel verbazend..
Hebben jullie hier ervaring mee?
Serieus? Ik heb nog helemaal geen negatieve reacties gehad en ik heb nog een vrij corporate baan ook. M'n vriend was vooral heel erg fan en m'n vrienden dachten dat ik altijd al een neuspiercing had en merkten het verschil dus niet op :+ Valt me nu ook pas op dat echt heel veel mensen een neuspiercing hebben. Ik had op m'n 13e ook al een neuspiercing maar die heb ik uiteindelijk dicht laten groeien. Op m'n andere piercings trouwens ook geen reacties gehad.

Jouw lijf, jouw keuzes, zolang je er zelf maar blij mee bent! Ik vind hem je echt prachtig staan!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:33

Thanks allemaal!
Ik vind ‘m zelf ook heel mooi en echt bij me passen, dus zeker weten dat ie blijft :+

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:33

Ik vind het je ook mooi staan Emma! Jammer dat je vriend zo reageert. Die van mij miept ook in het begin bij het idee van een nieuwe piercing, maar als ie zit is ie zo gewend. Hoop dat die van jou ook bij trekt.

@ Frost: wat erg wat de piercer heeft gedaan.. Heb je een foto van je ongewenste en slecht gezette rook? En er al uitgehaald?

Banyu dat is balen zeg!

Weten jullie nog goeie webshops voor goudkleurige piercings? Ben op zoek naar een gave Helix. Echt goud vind ik te duur, dus nu op zoek naar een variant die niet verkleurt. Dus niet eentje met een laagje goud wat snel slijt, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Heb al bij crazy factory gekeken maar voor dat geld kan ik denk weinig verwachten. :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:46

Mijn helix komt vam crazy factory, en nog altijd happy

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:02

Je hebt niet goudkleurig als ik het goed zag op je foto's, toch?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:14

Cardy schreef:
Ik vind het je ook mooi staan Emma! Jammer dat je vriend zo reageert. Die van mij miept ook in het begin bij het idee van een nieuwe piercing, maar als ie zit is ie zo gewend. Hoop dat die van jou ook bij trekt.

@ Frost: wat erg wat de piercer heeft gedaan.. Heb je een foto van je ongewenste en slecht gezette rook? En er al uitgehaald?

Banyu dat is balen zeg!

Weten jullie nog goeie webshops voor goudkleurige piercings? Ben op zoek naar een gave Helix. Echt goud vind ik te duur, dus nu op zoek naar een variant die niet verkleurt. Dus niet eentje met een laagje goud wat snel slijt, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Heb al bij crazy factory gekeken maar voor dat geld kan ik denk weinig verwachten. :=

Dan moet je kijken naar goud geanodiseerd titanium. AllOverPiercings heeft een en ander. Maar ook dat gaat op den duur wel verkleuren. Alleen echt goud zal dat niet doen.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:05

@Cardy, Ja, die heeft ze nog voor me gemaakt, beetje een blurry foto. Heb hem er inderdaad dezelfde dag nog uitgehaald, nu hopen dat het een beetje snel geneest.
Spoiler:
Afbeelding

Hier ook wel reacties op mijn piercings, maar ik vind ze zelf mooi dus trek me er niets van aan. Alloverpiercings en Piercingmania verkopen wel goud coated maar ik weet niet hoelang dat mooi blijft...