Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:04

Hebben ze geen airco?? :oo

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:21

Ja klopt het voelt veel warmer aan..

Nou mag hopen dat de supermarkt een airco heeft anders gaan alle producten verloren :P

Ja vertel hoe werkt dat plan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:45

danoesje schreef:
Beter als ontbijt en dan de rest van de dag ook 400 per maaltijd en nog klein tussendoortje? Vind het nog niet zo verkeerd hoor, je moet er de hele dag nog mee, beter dan 's avonds uitpakken zou ik denken! Misschien beetje komkommer oid erop voor de vulling?

Het maakt niet uit wanneer je wat eet. Als ik besluit heel de dag te vasten en om 20:00 's avonds 1500 kcal in één maaltijd te nuttigen, vindt mijn lijf dat prima (in de zin van: ik kom er niet van aan. Of ik mezelf prima voel is een tweede uiteraard :') )

Ik ben het wel een beetje met Sharon eens dat het een groot ontbijt is. Als er de rest van de dag rekening mee gehouden wordt, prima, maar of dat het geval is weet ik niet.

Wat mij zelf is aangeraden is om beweging niet mee te tellen in je energiebalans, juist omdat je totaal geen beeld hebt van hoeveel je verbrandt. Daar verkijken mensen zich behoorlijk op.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:50

Kayleigh, bedoel ook niet dat je er al dan niet van aankomt, maar wel dat je dan gedurende de dag mogelijk minder honger hebt dan als je de hele dag vast, 's avonds veel eet en dan na een paar uur je bed in duikt:)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:52

New Fysic houdt in dat je wordt doorgemeten en dan aan de hand van je spiermassa etc wordt bepaald hoeveel je mag eten. Hier komt een voedingsplan uit en houdt in dat je 6 keer per dag eet en dan voornamelijk volkoren producten.

Daarnaast slik je een eiwittenpreparaat om te zorgen dat bij het afvallen je spiermassa gelijk blijft.
Je begint het dieet met een 1/2 appeldag. Dit houdt in tot 16.00 uur 7 appels eten om vocht te verliezen en daarna gewoon avondeten (bv. volkoren pasta, groenten en vlees).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:56

Oke klinkt interessant.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:56

er zou een verbod moeten komen op dat soort "dieten"..... Urgh, kan ik me zo over opwinden he...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 11:59

secricible schreef:
er zou een verbod moeten komen op dat soort "dieten"..... Urgh, kan ik me zo over opwinden he...

Same here..

"Because changing your lifestyle is too mainstream."

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:05

Ik doe alleen me paard rijden in de ochtend. Verder geen sport.

Lijstje voor vandaag:
O: wit bolletje met een beetje filet american.
L: rucola sla met ei, komkommer, klein beetje hamblokjes, walnoten.
T: iets van fruit, denk aardbeien.
A: ? Eet mee op werk.
T: fruit.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:27

manzano schreef:
Hebben ze geen airco?? :oo

Jawel maar ik sta helemaal achterin de winkel bij de ovens en daar is het altijd heel erg warm :+ ik denk dat ik maar in de diepvries ga liggen ofZo _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:30

:= sterkte!

Ik ga maar eens m'n salade in elkaar bouwen. Vanochtend om 6 uur sla uit de tuin staan plukken := :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 12:35

Ik ga ook een lunch in elkaar flansen.. Maar even kijken wat het wordt, want er is nog steeds weinig in huis.. Ik denk 2 vk boterhammen met komkommer, kaas, gekookt ei en Italiaanse kruiden..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:01

Net terug van stal, stal gemest, 2 paarden op het land gezet en een grote emmer met kraanwater gevuld en op een kruiwagen naar de wei gelopen in de hitte jezus leek wel een workout haha. Zit nu op 918 kcal bestaande uit me bammen en me smoothie en me tussendoortje (whey shake en een appel) voor straks. Kan wel minder gaan eten maar dan ga ik van me stokkie tijdens het sporten of ik ga dan een knorrende maag krijgen en dat gaat me in de weg zitten met sporten. Als iemand daar een beter idee op heeft hoor ik het graag!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:02

secricible schreef:
Ik zou dit eerst eens volhouden Nathalie. Mocht je zien dat je af gaat vallen en dit gaat te snel kun je altijd nog omhoog bewegen.
Wat opvalt is dat je maaltijden heel compact zijn, weinig volume. Hierdoor vul je je maag niet zo ver waardoor de kans op honger ook groter is.
Kies eens voor producten met veel volume: salades, veel groente. Eet je lunch niet als smoothie, maar als los fruit met yoghurt bijvoorbeeld. Vloeibare voeding vult je maag veel minder dan wanneer je goed moet kauwen en je eet nu zowel je ontbijt als je lunch vloeibaar.

Als je de pan met meerdere deelt dan kun je er ongeveer vanuit gaan dat jij 1/3 van die kokosolie opeet en de andere 2 de rest :)

mijn post van 23 juni als antwoord op jou als je diezelfde vraag stelt.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:10

Hey meiden!

Ik lees al een tijdje mee en ben benieuwd wat jullie van mijn eetlijstje vinden! Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Paula, 26jaar en sinds 2 jaar bezig met sporten/fitnessen en gezond eten. Ik wil niet afvallen, maar strakker worden.
Ik hou nu sinds 6 weken mijn eten bij via my fitness pall, heb mijn caloriebehoefte berekend en macro's ingesteld. Ik merk dat mijn buik langzaam platter en strakker wordt. In het weekend mag ik trouwens van mezelf wel wat meer hoor, anders hou ik het niet vol :P

Hier mijn lijstje van vandaag:
O: 250gr magere kwark met 40gr muesli.
T1: 10 kersen
L: halve komkommer en paprika met 200gr kipfilet.
T2: appel.
A: wrap met 120gr rundergehakt en 300gr Italiaanse groente met wat kruiden.
T3: 250gr kwark met 15 aarbeien.

Als ik mijn lijstje met die van jullie vergelijk lijkt het alsof ik veel meer eet, maar ik zit toch met m'n calorieën rond de 1500 per dag. Ik eet ook veel fruit, omdat ik het lekker vindt maar ook omdat het goed voor je is! Ondanks dat ik daardoor best wat suikers binnen krijg, kom ik er niet van aan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:18

Ik vind je lijstje heel netjes :j

En welkom :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:20

Het lijkt misschien meer, maar je lunch is klein! Die heeft weinig inhoud, behalve de kip dan. Als jij daar de rest van de dag mee doorkomt; prima :j
Het is wel behoorlijk veel kwark, meer dan een bak (450gr)! Heb je daar een bepaalde reden voor?
Denk dat je zo een prima lijstje hebt, je zou evt nog wat fruit kunnen vervangen door wat extra snackgroenten

Welkom verder!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:27

Area51 schreef:
Het lijkt misschien meer, maar je lunch is klein! Die heeft weinig inhoud, behalve de kip dan. Als jij daar de rest van de dag mee doorkomt; prima :j
Het is wel behoorlijk veel kwark, meer dan een bak (450gr)! Heb je daar een bepaalde reden voor?
Denk dat je zo een prima lijstje hebt, je zou evt nog wat fruit kunnen vervangen door wat extra snackgroenten

Welkom verder!

Ja ik eet de kwark om aan voldoende eiwitten te komen en het vult lekker!

Dankje! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:37

Ik zie inderdaad ook een mooi lijstje. Veel eiwitten inderdaad, je lunch is wat schraal maar als jij daar goed op functioneert is dat prima.
Ik hou ook van kwark, haha. Als ontbijt eet ik al een hele bak, met nog wat extra danio er in en veel fruit. Heerlijk!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:42

Mijn lijstje:
O (6.30): 250 gr bio yoghurt (deels mager, deels volle yoghurt) met kiwi en frambozen (uit de tuin, jammie)
T (8:45): rijstwafel
T (10:15): handje cashewnoten
L (12:45): salade van verschillende slasoorten, komkommer, tomaatjes, rode paprika, gekookt ei, pittenmix en beetje croutons
A: 2 boterhammen (spelt/haver) met kipfilet

Na bootcampen nog wat yoghurt misschien.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:43

Welkom Paula :D

Mijn lijstje
O: 250gr griekse yoghurt 0% vet met een quest bar erdoorheen gebrokkeld
L: 2 speltboterhammen met als beleg een mengsel van tomaat, komkommer, ui, azijn, olijfolie en oregano
A: Nasi met beetje kroepoek
T: ?

En al bijna 3 liter water weg gezopen vandaag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:22

O: /
T: /
L: Twee gemarineerde kipfilets van de BBQ, komkommer, tomaat
A: Brie gebakken in paneermeel + 250/300 gram brocolli

Veeeeeeel water :) Tis niet veel, maar heb niet meer honger.

Beweging: uur bodypump

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:53

Hoeveel drinken jullie nu op een dag?

Ik heb fysiek zwaar werk bij een temperatuur van nu 30 graden binnen... Heb vandaag minstens 4 liter water op... Kun je ook "teveel" drinken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:58

Ik ben 0,5kg aangekomen... deze week weer goed eten :)

Je kan watervergifteging oplopen, maar dat is pas met 8-10l op een dag of ineens een paar liter heel snel achter elkaar.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:06

Kan ook wel vocht zijn hoor... Ik hou ook vocht vast met dit weer... Krijg mn ringen amper af haha