Even flap opgestart, typt wat makkelijker . Is voor woef. Die wordt namelijk he-le-maal panisch met nagels knippen en dat is nog zacht uitgedrukt. Er is nooit wat erg gebeurd ,sterker nog: het is nooit iemand gelukt om ze te knippen, behalve de fokker toen hij onder de 9 weken was . Bij de trimsalon heeft hij de "stoel" letterlijk verrot getrokken, thuis in comfi omgeving wordt hij panisch, gaat klappen met zijn kaken, schuimen, trillen en nouja.. Een zielig hoopje. Daarbij is het ook een gevecht en met een ridgeback van bijna 50 kilo is dat een best oneerlijke strijd .
Nu is zijn nagel ingescheurd, dus er moest echt wat gebeuren. Dus bedacht me te vijlen. Was eventjes een gevechtje, maar eigenlijk ging dat héél erg goed. Redelijk relaxed, in elk geval niet zo erg als wanneer de tang in de buurt komt. Ik heb alleen net dus 3 vijlen opgevijld voor 1 halve nagel. Wil mijn glasvijl niet gebruiken omdat ik die zelf gebruik en ik dat niet fris vind. Bedacht me dus een vijl waar je ook acryl mee weg kunt vijlen, gezien die nagels gewoon 20x dikker zijn dan onze nagels. maar 60 klinkt me wel iets te. Heb net 80/120 besteld. Dan kan ik even kijken hoe of wat. Gok dat het ook meer trillingen zal geven omdat het grover is, dus dat het wel weer een lastiger klusje wordt. Maar met een normale vijl (geen idee qua grit wat ze waren) is het gewoon geen doen.
De 60 zou ik niet bij de hond gebruiken die is echt veel te grof. Ik gebruik voor mijn cavia een 120, die is ook panisch voor het nagelschaartje en gaat krijsen alsof we hem levend aan het villen zijn.
Hou het nageltje wel goed vast want anders zou het pijn kunnen gaan doen.
Heb mn papiertjes paravet dus dat zit wel goed . Maar cavia en ridgeback vind ik eigenlijk ook een beetje een watermeloen met een erwt vergelijken . Maar als je daar al 120 voor hebt, denk ik dat ik met 80 wel aardig in de buurt zit. En als het niks is, gaan we gewoon een stapje minder grof en dan maar spierballen kweken .
Schat van een beest hoor maar als die iets niet wil of ergens bang voor is meer, dan kun je er weinig tegen.
De oude due ze hiervoor hadden was echt totaal anders, zo mak als een lammetje. Die ging ook altijd mee naar school en was favoriet in de klas om examens op te doen. Die kwam regelmatig met gelakte teennagels thuis
Mooi dier inderdaad! Yv, als het lukt, kan je hier dan iets laten weten? Onze oude labrador daar groeien de nagels heel snel van, maar knippen dan zit je al snel in het leven. De dierenarts raadde aan om te gaan vijlen met een ijzervijl (maar dat lijkt me wel heel grof geschut?)
Wat een gave hond, ik vind dat zo gaaf hè, van die enorme honden. Maar ben wel blij dat ik bij mijn kat gewoon makkelijk nagels kan knippen. Maar goed, die gaat ook in bad enzo.
Ik heb rolletje voor op de frees van 60 en die gebruik ik niet meer. Ik heb mijn nagels een keer gesloopt toen ik zat te bellen met een vriendinnetje en intussen mijn gel aan het wegvijlen was.
Nagelstyliste/hondentrimmer in 1. Misschien kun je arrangementen gaan aanbieden. Ze zit er wel netjes voor hoor!
Meh, ik had van Iciparis een oogcrème van hun eigen merk gekregen om te testen. Er zit blijkbaar een stofje in waar ik niet tegen kan want een minuutje of wat na het aanbrengen kreeg ik knalrode kikkerogen. Ik zie eruit als of ik op mijn snuit gemept ben.
Hahaha nou zó relaxed ging het ook weer niet! Was het maar zo! Met dier andere kan het wel zo idd. Of gewoon onder het spelen enzo, boeit hem niks. Maar de grote... Pff..
Haha kat in bad
Oef balen Tazzey. Allergisch voor iets erin?
Anoniem
Geplaatst: 19-05-15 21:16
Haha, Tazzey Hoop dat het snel weg trekt voor je
Er komen leuke lakjes en naildesigns voorbij!
Overigens nog nooit gehoord van het vijlen van de nagels van je huisdier
Ik ook niet, bedacht het mezelf. Maar ging net ff googlen en merk dat het veel vaker gedaan wordt!
Tazzey
Geplaatst: 19-05-15 22:23
Ik ga morgen even de ingrediënten doorlopen om te zien wat de boosdoener is. Het is inderdaad een behoorlijke allergische reactie. Het is nu aan het afzakken qua dikte.
Ik heb net Prince Charming en The Glass Slipper van Essence gelakt en de kwaliteit en kwastjes vallen me alles mee. Ben verbaasd dat lakjes van deze prijs zo goed zijn. Dat is bij Essence wel anders geweest.
Foto komt uit m'n iPhone met een hallogeen bureaulampje dus geen top kwaliteit.
Ik heb gister mijn sensationail base en topcoat binnen gekregen
Hiervoor gebruikte ik altijd alessandro striplac omdat dit toch iets minder schadelijk voor je nagels is maar helaas bleef dat bij mij max 2 a 3 dagen mooi zitten en daarna lieten de hoekjes al los...
Maar ik ben tot nu toe heel blij met sensationail! Potje was wel een beetje klein maar hij lakt erg dun en trekt veel minder terug dan alessandro striplac.
Welk merk gellak gebruiken jullie? En doen jullie ook meestal alleen base en topcoat met daarover gewone nagellak?