Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:42

Ik zou vandaag eigenlijk wat Zumba gaan doen, maar ik ga toch maar een work out doen van Jillian. De kickbox Fastfix ga ik vandaag eens proberen :)

Vandaag is er bij mij ook een nieuw setje gewichtjes binnen gekomen. Van 0,5 tot 2,5. Had alleen van 2 liggen, dus nu kan ik wat meer variëren :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:00

Pfoeh, jullie gaan weer lekker snel.
Vandaag de hele dag mee op wedstrijd geweest, dus eigenlijk heb ik helemaal niet zo'n zin om nu ook nog te shredden, maar ik doe straks toch maar een poging. Het feit dat ik redelijk spierpijn heb in mijn bovenbenen en rug werkt ook niet echt motiverend, maar hopelijk zwakken die en beetje af als ik er wat meer dagen op heb zitten en mijn lichaam gewend raakt aan de beweging.
Ik heb ipv een matje trouwens gewoon mijn plaid op de grond gelegd, gaat ook prima. Valt best mee hoeveel dat schuift. ;)

Haha, fijn dat het bij jou niet zo gehorig is Lis_Ol. Ik woon op de bovenste verdieping, dus heb werkelijk geen idee hoe gehorig het hier is. Voor de zekerheid heb ik bij het leggen van de laminaatvloer er wel een isolatielaag onder gelegd, dus dat zal al een stuk schelen. En ik probeer ook zo zachtjes mogelijk te springen, voor zover zoiets bestaat. :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:10

Ik ga er ook maar es aan beginnen (hoewel ik ontzettende honger heb, maar als ik eerst eet moet ik weer zo lang wachten en heb ik vast niet veel zin meer).

@ Chanen: een niet zo goede work-out nu is beter dan geen work-out :j

Dag 30: here I come 8-)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:41

Zo, ik heb de vierde dag er zojuist opzitten, maar het wordt er nog niet makkelijker op. Pff... Hopelijk gaat het me tegen de tiende dag wat gemakkelijker af, anders ga ik misschien maar wat langer door met level 1 voordat ik aan level 2 begin.
Wel weer blij dat ik toch weer even geshred heb, nu lekker lang en warm douchen. :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:48

Ik ben er klaar mee *\%/*
Ongeacht wat mijn resultaten ook zullen zijn, ik ben echt heel blij: ik heb deze training afgemaakt en dat op zich vind ik al heel flink van mezelf!
Het ging ontzettend goed vandaag (wat ik niet had verwacht na mijn dipje van gisteren) en ik werd enthousiaster met elk level dat ik afrondde *\o/*

Nu nog even 6w6p en dan snel koken en eten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:51

Ik heb een schop nodig voor dag 30. Nieuwe sportbh is net gewassen... dus direct maar testen. Als ik van de bank afkom tenminste....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:55

Go Ali, go Ali, go Ali! *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:07

K ga al....

(Shanna, dinsdag wat doen?)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:12

WAUW CCCCCC: ik moest eerst even wat motivatie "opdoen" hier , voordat ik aan mn 10de keer level 1 ga beginnen zo, maar die heb je mij wel gegeven : wat een resultaat!!!!!!!!!
Dus zo toch maar een lekker muziekje opzoeken (zodat ik Jillian niet aan hoef te horen :+ ) en dan toch maar de laatste keer level 1 afmaken!

Raponse : ik weét dat je bij iedere oefening je buikspieren moet aanspannen en daar let ik ook heel erg op.
Het is alleen bij mij altijd heel frustrerend : het maakt niet uit hoe veel ik mijn buikspieren train (het zijn mijn enige spieren die écht sterk zijn) mijn buik blijft eén blubberzooi (zeker nadat ik een kind heb gekregen).
Zelfs toen ik 50 kilo woog bij mijn 1.70 (al wel 15 jaar geleden :D ) en 6 keer per week 2 uur in de sportschool te vinden was : mijn buik bleef in vergelijking met de rest gewoon dik!! :(
Nou heb ik niet zo heel veel wensen ,maar beeeetje strakker zou toch wel heel fijn,aangezien de rest (vooral mijn benen en armen ) best slank zijn. Dan valt de buik ook zo op!!
Weet nog niet of ik fotoos durf te plaatsen,heb ze gister wel gemaakt maar schrok er nogal van :+

Nou, en nu dan maar ff shredden!!! :))
Laatst bijgewerkt door luckyboy5 op 02-02-13 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:13

Even een vraag tussendoor: hoe span je je buikspieren tijdens oefeningen goed aan? Bedoelen jullie dan door middel van het inhouden van je buik of op een andere manier? :o :o?

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:16

Eh ja , das moeilijk uit te leggen, ik zorg er altijd voor dat mn blubjes niet meer op en neer gaan , maar of je daar nou echt wat aan hebt? _O-

Trouwens : leuke pony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:27

Rianne_ schreef:
Even een vraag tussendoor: hoe span je je buikspieren tijdens oefeningen goed aan? Bedoelen jullie dan door middel van het inhouden van je buik of op een andere manier? :o :o?

Als je de Supermans uit level 3 doet kom je alleen voldoende omhoog door je buikspieren flink aan te spannen.
Tijdens de anere oefeningen span je hem op dezelfde manier aan.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:28

luckyboy5 schreef:
Eh ja , das moeilijk uit te leggen, ik zorg er altijd voor dat mn blubjes niet meer op en neer gaan , maar of je daar nou echt wat aan hebt? _O-

Trouwens : leuke pony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haha, ik heb er iig beeld bij :') Maar of ik er nu echt iets aan heb? Dat moet nog blijken, haha.

Thanks! :D

Raponsje schreef:
Rianne_ schreef:

Als je de Supermans uit level 3 doet kom je alleen voldoende omhoog door je buikspieren flink aan te spannen.
Tijdens de anere oefeningen span je hem op dezelfde manier aan.

Ik ga even naar de superman oefening kijken en die eens proberen, misschien begrijp ik dan wat je bedoelt. Dankjewel :)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:30

Ik las iemand over een matje: Je hebt niet per se een matje nodig hoor! Ik doe het op een opgevouwen fleece deken (scheelt ook geluid bij het springen) en anderen doen het op een handdoek bijvoorbeeld. Dus gewoon nu al beginnen! :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:33

Die superman voel ik nou alleen flink in mijn onderrug.
Heb het idee dat ik prima omhoog kom verder, maar doe ik dan iets fout?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:36

Bzoem schreef:
Die superman voel ik nou alleen flink in mijn onderrug.
Heb het idee dat ik prima omhoog kom verder, maar doe ik dan iets fout?

De superman is juist 1 van de oefeningen die je flink in je buik moet voelen.

Ga recht liggen - geen holle rug!
Beide benen van de vloer en je armen recht vooruit en je kijkt recht voor uit.

Dan span je je buik flink aan zodat je het gevoel hebt zodat het echt van binnenuit je buik komt rond je navel.
Terwijl je hem flink aanspant kun je jezelf zo omhoog duwen zodat bijna je hele bovenlichaam naar boven komt.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:36

@ annash, wij zijn tegelijk begonnen zie ik nu pas!
Schiet al op he?

Aan alle andere dames, wat al een resultaten zeg.. ben jaloers..
Iedereen die vanavond nog "moet" :) ZETEMOP! :D

Heb vandaag 6 week 6 pack er achteraan geknoopt, maar pfff dat was ZWAAR zeg..
Zweetdruppels all over the place! Heb vanaf dag 10 pas gemeten en tot nu toe is er
nog NIETS vanaf... ik baal als een stekker

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:39

Ter illustratie:

Hier zul je hem echt flink voelen:
Afbeelding

Hier zul je hem amper voelen:
Afbeelding

Als je grote borsten hebt word de oefening wel wat moeilijker maar zeker niet onmogelijk tenzij je cup F hebt.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:40

Krijg ik nog ellende met mijn cup g :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:40

En dat was dag 30 alweer *\o/* Hij ging wat minder dan dat ik had gehoopt (hele dag ondanks wat tegenslagen toch flink in de weer geweest en mijn armen hebben flink wat te verduren gehad). Maar ik kon alles wel volhouden op de Nathalie manier (had alleen minder last van mijn armen verwacht :+ )

Maar even kijken hoe en wat verder. Ik weet dat je lichaam kiest waar het vet vandaan gaat, maar ik wil graag vooral mijn buik trainen (1 zwembandje te gaan!). Weet dus even niet welke ik het beste kan gaan doen nu, neig naar 6 weeks. Maar dat die neiging heb ik al een week. Iemand nog een andere optie om dat zwembandje te laten verdwijnen?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:42

Neroo schreef:

Jij zal hem inderdaad niet correct kunnen uitvoeren, daar kun je niets aan doen er zit gewoon vrouwelijkheid in de weg.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:43

Raponsje schreef:
Neroo schreef:

Jij zal hem inderdaad niet correct kunnen uitvoeren, daar kun je niets aan doen er zit gewoon vrouwelijkheid in de weg.

Ik ga iig me best doen!

Nog 3 daagjes en dan op naar 3!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:44

Winged schreef:
En dat was dag 30 alweer *\o/* Hij ging wat minder dan dat ik had gehoopt (hele dag ondanks wat tegenslagen toch flink in de weer geweest en mijn armen hebben flink wat te verduren gehad). Maar ik kon alles wel volhouden op de Nathalie manier (had alleen minder last van mijn armen verwacht :+ )

Maar even kijken hoe en wat verder. Ik weet dat je lichaam kiest waar het vet vandaan gaat, maar ik wil graag vooral mijn buik trainen (1 zwembandje te gaan!). Weet dus even niet welke ik het beste kan gaan doen nu, neig naar 6 weeks. Maar dat die neiging heb ik al een week. Iemand nog een andere optie om dat zwembandje te laten verdwijnen?

Vet verbranden.
Als jouw lichaam de vetjes op je buik als laatste aanspreekt dan zul je dus door moeten gaan met vet verbranden tot je lichaam eindelijk die reserve vetjes op je buik gaat aanspreken.

Vet verbranden doe je door calorieen te verbranden met sport en door meer spieren op te bouwen.

Het maakt voor jou niet uit welk programma je doet, zolang je maar calorieen verbrand en spieren opbouwt.
Daarna kun je bepaalde lichaamsdelen gaan tonen.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:44

@ Gast7391, niet gemeen bedoeld, maar ik vind je echt ongezond dun.. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je niet mag sporten, maar misschien eens naar je eetpatroon kijken met een dietist ofzo?

@ raponsje, mooi plaatje! Naast de buikspieren moet je ook wel je onderrug-spieren voelen toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:47

Dus Rasponsje, ik moet gewoon een workout kiezen waarmee ik vet verbrand én die ik leuk vind? (vooral dat laatste is toch ook wel belangrijk :)) ) Dan ga ik toch wel voor 6 weeks, heb ook het idee dat de rug en buikspieren daar goed bij worden getraind, voor mij belangrijk omdat ik weer actief wil gaan hardlopen. Doel is dit jaar de 4 mijl van Groningen onder de 30 minuten.