[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:06

Inderdaad, maar of dat nou zo gezond is... Dan mis je echt veel voedingsstoffen :').
Ik zou trouwens niet al te vastklampen aan calorie inname. Een banaan mag dan wel meer calorieen bevatten dan een waterijsje, maar in die banaan zitten voedingsstoffen die jouw lichaam zo hard nodig heeft. Tevens vullen bananen hartstikke goed. Een waterijsje daarentegen bevat vooral veel suiker, water en eventueel kleur en smaakstoffen. Ook raak ik echt niet vol van een waterijsje. Dan neem ik toch liever die banaan, dat lijkt me ondanks de calorieen toch een beter tussendoortje
Laatst bijgewerkt door Badeendje op 18-02-13 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:09

Nee, het was ook maar 'bij wijze van' ;)

Wanneer ik teveel of ongezond heb gegeten weet ik dat er niks aan de hand is wanneer ik dit kan compenseren met meer sporten. Dat vind ik persoonlijk wel handig aan de wetenschap van calorieën :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:12

Nueve schreef:
Heeft iemand nog aanraders m.b.t. weegschalen < 40 euro?
Digitaal of analoog? Merk? Etc?
Ik hoef geen ding met vetmeting enz.. :)

Ik had een retro weegschaal gekocht bij de marskramer voor 20 euro. Ding was geweldig, ik woog maar 40 kilo := Toen ik hem terug kwam brengen vroeg de verkoopster wat er mis mee was, ik zei dat ze er maar een keer op moest gaan staan. Zo gezegd zo gedaan 'oh, die gaat met mij mee naar huis, ik word er blij van' :')

Ik ben terug van weggeweest :) Twee weken terug helaas heel erg geschommeld, waardoor ik 1,5 kg aangekomen was, maar inmiddels weer 2,5 kg eraf, dus ik zit weer vol in de running. Nog maar 4,5 kg te gaan!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:25

Ik heb een weegschaal van de Action, haha.

Hier kan ik niet meer wegen ivm geen batterijen en ik denk dat ik het maar zo even laat, ik ging er steeds vaker op staan, is ook niet goed natuurlijk, dus nu pas weer volgende week of als ik nieuwe batterijen heb gehaald. Vandaag vergeten en t/m vrijdag ga ik niet meer naar de winkel.
Dus ook geen idee of ik mijn doel donderdag heb gehaald, de 70kg...

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:27

Ik heb voor het eerst een dipje in mn afvalfase. Ik ben zes weken geleden begonnen en iedere week wel wat afgevallen. Ik ben aan het weight watchen en daarnaast mega aan het sporten. Helaas afgelopen week bijna een kilo aangekomen terwijl ik mn weekextra nooit aanraak en alleen mn sportpunten opmaak.. en ik heb afgelopen weekend wel een beetje te veel gedronken haha, maar daarnaast gedurende de week 3x hardgelopen, 15km gefietst en 5x paardgereden en dan toch aankomen :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:30

Ik zou gewoon even het een week aankijken. Misschien hield je wat vocht vast met wegen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:03

Roosch, goed van je joh!! Lekker bezig :D

Ik eet geen kaas, kan er niet over mee praten haha..

Sakkia, vond ik nou ook, ze is echt een mooie meid geworden. :)

Dais, wow wat heftig! Sterkte en gecondoleerd wat een naar nieuws :(:)

Heleen_B, brr… :(:)

Danseresje, mooie presentatie zeg! Moet goed voelen, 10 km! :D

RusselNuwell, nog 4,5 kg, netjes! Moet lukken :D hoeveel ben je dan in totaal kwijt?

Arienette, vervelend dat je bent aangekomen. Maar inderdaad wat Mizora zegt, hield je misschien vocht vast?

Hier gaat wel lekker, ik merk ook dat ik steeds minder trek heb in eten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:00

Goedenavond!

Nieuwe week, nieuwe kansen! :D
Vandaag ging het erg goed bij mij, veel gelopen en op de fiets naar werk wat toch 10 kilometer is.
Gisteren op de weegschaal gestaan en ik ben nu vier kilo afgevallen.
Ben er erg blij mee, helemaal omdat ik geen specifiek dieet volg, maar op mijn eten let en bewust ben wat ik allemaal eet in combinatie met sporten.
De honderd kilo komt dichtbij en dat is al enkele maanden geleden! :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:38

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:05

Ik lees hier dingen over 8 of 6 porties per dag. Dat is vrij veel of ligt het aan mij. Ik doe er 3 max 5 op een dag..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:12

Ik eet meestal ook 5 porties per dag.
Ochtend, tussendoor, middag, tussendoor en avond eten.
's avonds drink ik alleen nog water of een kopje thee.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:53

ajockeydream schreef:
Ik lees hier dingen over 8 of 6 porties per dag. Dat is vrij veel of ligt het aan mij. Ik doe er 3 max 5 op een dag..

Vind het wel meevallen. Je porties zijn dan natuurlijk ook kleiner.
Zelf probeer ik elke 3 uur wat te eten. Dat is voor mij dus 7.00- 10.00- 13.00- 16.00- 18.15 (haha dan eten wij thuis)- 21.30

Ben trouwens afgelopen week niet afgevallen -O- Maar zoals iemand hier al zei: nieuwe week nieuwe kansen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:54

Ik heb trouwens zelf even een plateau gehad, volgens mijn consulente. Op een gegeven moment op een punt gekomen dat ik weinig tot niets afviel, in een maand tijd amper een kilo terwijl ik me er wel aan hield.
Nu gaat het inmiddels weer fijn dus ben mijn dipje weer te boven. *\o/*

Wellicht een topic voor meer mensen hier? [LZP] Hoe bepaal je welke stijl bij jou past?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:56

Die porties per dag wisselen bij mij enorm! Hangt er ook vanaf wat voor dienst ik heb of dat ik vrij ben en laat uit mijn bed kom bijvoorbeeld!
Nu ga ik de nachtdienst in. Ben normaal geen grote eter, maar heb nu mijn boterhammetje gesmeerd! Daarnaast cherry tomaatjes, wat fruit en een snack paprika mee......

Zo leuk! Sprak mijn moeder via FaceTime en die zei dat het al in mijn gezicht te zien was!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 04:52

Madeira_ schreef:
Roosch, goed van je joh!! Lekker bezig :D

Ik eet geen kaas, kan er niet over mee praten haha..

Sakkia, vond ik nou ook, ze is echt een mooie meid geworden. :)

Dais, wow wat heftig! Sterkte en gecondoleerd wat een naar nieuws :(:)

Heleen_B, brr… :(:)

Danseresje, mooie presentatie zeg! Moet goed voelen, 10 km! :D

RusselNuwell, nog 4,5 kg, netjes! Moet lukken :D hoeveel ben je dan in totaal kwijt?

Arienette, vervelend dat je bent aangekomen. Maar inderdaad wat Mizora zegt, hield je misschien vocht vast?

Hier gaat wel lekker, ik merk ook dat ik steeds minder trek heb in eten.

13 in totaal, zit nu dus op 8,5 :)

Een collega van me die het eerder al was opgevallen dat ik afgevallen was maakte vandaag de opmerking 'oh het gaat wel heel goed met je dieet of niet? Je straalt helemaal ook de laatste tijd' Feels good! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:42

Ik ben overigens gisteren begonnen met CB800. Gisteravond weer voor het eerst pasta en zalm gehad, jummie!

Ik krijg de laatste tijd ook veel opmerkingen wat me ontzettend goed doet voelen! (Wat zie je er goed uit, je bent al heel veel kwijt of niet?, wat krijg je een mooi slank koppie etc.) Gisteren op de hondenclub kreeg ik ook nog een compliment, vind dat zo gaaf!

Gisteren is ook de eerste foto van mij en mijn paardenkindje gemaakt. Normaal photoshop ik mijn kont en benen er af, maar ik kan nu zelf gewoon zeggen dat ik een mooi figuurtje begin te krijgen :o
Afbeelding

Afbeelding

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:46

Wauw Bonjoy, ik vind het heel knap dat je het al zolang vol houd. Hoelang ben je bezig en hoeveel wil je er nog af hebben? Iedergeval zijn dit onwijs leuke foto's geworden!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:53

Thanks :D Ik ben u sinds 28 November 2012 bezig met Cambridge. Voor die tijd nog 2 á 3 maandjes Weight Watchers gedaan, maar dat werkte voor mij niet (Teveel vrijheid in het eten) Ik wil er nog 12 afhebben, dan zit ik op ongeveer 75 kg, en dan wil ik weer gaan opbouwen en nooit meer boven de 80 komen. Ik ben 1.80m :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:09

Super knap van je, echt waar! Heb je nooit een terugval ofzo gehad?
Ik ben nu 5 weken bezig en ben 4.4 kilo kwijt. (Kom van de 76.1 kg en weeg nu 71.6 kg)
Gaat minder snel dan ik had gehoopt maar ik sport er ook bij en probeer wel 5 porties per dag te eten.
Wel laat ik savonds mijn khoolydraten staan en vervang ik regelmatig het ontbijt of de lunch voor een shake/reep. Ik ben 168 en zou graag terug gaan naar de 60. Dus er moet ook nog aardig wat vanaf..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:14

Nee, tot nu toe nog geen terugval of zondigmomentjes (Okee, misschien tijdens het koken een cherrytomaatje of iets dergelijks) :) Ik zal straks even wat foto's naast elkaar zetten voor het verschil. Nu eerst even shaken, paardlief goedemorgen zeggen en richting de manege voor een privéles.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:16

Hoi meiden! Het eten is matig bij mij, wel nog lekker aan het sporten. ik ga volgende week op wintersport en daar is enkel vieze troep te krijgen. Dat houdt me tegen om er nog even tegenaan te gaan lijkt wel.. Stom he?
Heb best zin in die vakantie, maar als we dan terug zijn even het gas er weer op! Ik kijk ook Obese, dat motiveert wel zeg!

Bonjoy, wat een gaaf kapsel heb jij zeg!

Winner, als je 5 weken bezig bent is 4,4 toch prachtig?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:35

@Deniece, op wintersport ben je wel weer de hele dag in beweging. Ik ga 16 maar en ben nu al een beetje bang voor de snitzels en patat, haha. Maar 4.4 is zeker niet slecht maar ik heb zo weinig geduld. :o

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:43

Bonjoy, over complimenten hoef je je geen zorgen te maken,
ook hier krijg je ze genoeg! heel goed gedaan hoor! :o

denice, dat extra eten ski je er wel vanaf joh ( of snowboarden )

Winner, velen doen jou niet na, 4,4 kilo is al heel wat :D

hier gaat het redelijk,
van de week hier nog een bericht geplaatst dat ik een poedersuiker weegschaal heb,
gaaf hij gisteren avond ineens weer 0,1 minder aan dan voorheen, zou het de wcpauze zijn of ben ik eindelijk een ieniemienie beetje afgevallen :roll:

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:01

Winner, 4.4 kg is al heel wat op 5 weken. En als je weinig geduld hebt... het zal helaas alleen maar langzamer gaan naarmate je langer bezig bent, dus ik vrees dat je toch een beetje geduld moet hebben :) Maar, echt super bezig! :j

Bonjoy, leuke foto's van jou en paard <3 Fijn dat je nu weer wat meer mag/kan eten :j Hoe ziet het er nu trouwens uit voor jou ná het shaken? Ik bedoel, blijf je dan als ontbijt bijv een shake pakken, of kun je dan ook gewoon eten of hoe werkt dat?

Deviltje, ken je niet iemand waar je ook ff op de weegschaal mag staan? Of anders miss een tweede weegschaal aanschaffen? Lijkt me frustrerend als zo'n ding het niet goed doet := Ik kan 10 x op de mijne gaan staan en hij wijkt hooguit eens een keer 100 gram af, meer niet :n

RusselNuwell, dat zijn nog eens leuke complimenten!

Ajockeydream, 3 porties per dag lijkt mij persoonlijk dan weer heel erg weinig. Ikzelf zit zeker aan 5 en regelmatig aan 6 per dag en daar functioneer ik prima op :j

Gisteren 45 minuten gefietst, 1 uur paardgereden, 50 minuten gewandeld en 14 minuten hardgelopen en er was vanochtend 600 gram af tov gisterochtend! 72,4kg is nu de stand :)
Nog 2.5 kg voor het behalen van mijn 3de doel!

Vandaag is het wat rustiger met slechts 1 uur fitness en 3 kwartier wandelen/paardrijden (mams gaat mee en ik hoop er eens op mijn paard te krijgen)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:04

Dais_
onze weegschaal heeft al een tijd lang kuren,
mam gaat spoedig een nieuwe halen, want ze schrok zich dood,
van 58 kg naar 120 :')

veel succes met je mam op het paard krijgen,
zolang het maar niet fout gaat :=,
Afbeelding