[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:55

Assige tinten hebben een 0 achter de komma ja :) Vaak staat het ook wel op het pakje. Alles waar "warm", "koper" of "rood" voor staat moet je vermijden, daar gaat het alleen maar roder van worden!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:57

Oké, dus ook met permanente verf zal ik die warme tint wel houden?
Niet dat ik dat erg vind hoor, ik vind het juist wel mooi ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:59

Warme en rode tinten zijn er heeeeeel moeilijk uit te krijgen. Ik spreek helaas uit ervaring, heb van mezelf super assig haar en er ooit rood doorheen gegooid, en nu is het met alle assige verf uit de wereld niet meer zo te krijgen, tenzij ik het helemaal uit laat groeien

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:06

Oh, dat is dan wel balen..

Ik was net even bij de Kruidvat en ik denk dat 6.0 (van Kruidvat eigen merk) de beste kleur is voor mij of niet?

En kan je het bewaren zodat ik elke keer een deel kan gebruiken voor de uitgroei?
Laatst bijgewerkt door Ssmarty op 14-04-14 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:08

Meestal kan je haardverf als het gemengd is het niet meer gebruiken x0x Staat meestal in de bijsluiter.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:10

Oké.. Dan zou ik het in een apart bakje moeten mengen ofzo.
Het is ook zo zonde om elke keer een nieuw pakje te kopen en vervolgens de helft weg te gooien ;).

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:18

Ik weet hoe je je voelt x-x haarverf voor mij heb ik minimaal 2 pakjes nodig aangezien ik giga dik haar heb.. eigenlijk wil ik het mooi egaal hebben moet er nog een half bij, maar hou dus altijd en half over die ik dus of erin smeer lol omdat ik het zonde vind, of weggooi als er al heel veel inzit ><
Ik geloof dat ze bij kruidvat wel pakjes hebben ( met groen geloof ik) in bruin tinten die voor de uitgroei speciaal zijn, dus daar kan je twee keer uitgroei mee doen, zijn dan twee aparte zakjes in een doosje, mischien dat die dan een optie zijn als de kleur die je wilt erbij zit

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:23

Oh ja, die heb ik zien staan. Ik begreep alleen nog niet zo goed hoe dat nou werkte..
Het leek alsof het maar tijdelijk was.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:28

Iemand de ik ken gebruik die altijd ( als het dezelfde is) en het is gewoon permanente verf enigste verschil is dat de portie haarverf zeg maar verdeeld is in twee porties, dus in een doosje zitten twee zakjes met verf en twee activators.. ehrm de vloeistof zeg maar. Dus dan heb je niet dat je verf bederfd of dat je zelf moet gaan rommelen met uitmeten hoeveel je moet mengen zeg maar.. ehrm hoop dat het nog een beetje begrijpelijk is XD

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:35

Ja ik snap het :). Dat zou dan een mooie oplossing zijn!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:04

Als je wilt gaan mengen zou ik het online bestellen. Kappers verf.
Voordeliger en vooral gezonder voor je haar! Ik doe met de tube verf vaak 2x of 3x en het mengproduct nog veel langer. In drogisterij verf zit vaak 12% waterstofperoxide omdat dit ieder haartype moet pakken, terwijl 3% of 6% al meer dan genoeg is als je het gewoon bij wilt verven.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:21

Ik heb een beetje een probleem met mn haar, het is een paar maand geleden helemaal verknipt door de kapper.
Het onderste stuk van mn haar gaat nu alle kanten op; vaak staat het gwn recht naar achteren (glijbaan).
Heb al verschillende dingen geprobeerd zodat het steil naar beneden blijft, maar steilen werkt maar heel even, douchen voordat ik weg moet maakt het alleen maar erger, haar in de tegenovergestelde richting föhnen enz...
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Emmaa_ ik vind jou haar echt super mooi :wow:

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:40

@Nietes.. Ik zal het echt niet weten, misschien is geduld de enige oplossing? Wachten tot het weer wat langer is en het dan weer in een ander modelletje knippen?

Nu even mijn 'probleem'. Ik heb afgelopen zomer mijn haar gedoneerd. En het ergens begin maart weer geknipt, maar ik merk nu dat ik allemaal gespleten puntjes heb. (Niet erg lange, maar van rond de 2 millimeter gespleten) Hééél irritant. Want ik heb dus mooi geen zin om daarvoor naar de kapper te gaan!

Wat doen jullie tegen gespleten puntjes? Ik wil het weer lang :(
En ik heb ook écht geen zin om mijn hele haar haartje-voor-haartje af te gaan.. Wat sommige wel doen.. Ik heb namelijk behoorlijk dik haar en ook laagjes :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:02

Bij gespleten haarpuntjes laat ik mijn moeder mijn haar bijknippen (maar die knipt al mijn hele leven mijn haar bij, en ook haar eigen haar).

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:22

Ik probeer het zo lang mogelijk te voorkomen door speciaal spul ervoor te gebruiken.
Gewoon van Kruidvat eigen merk en het werkt heel goed naar mijn idee!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:11

Het nadeel van gebroke puntjes is.. als ze eenmaal gebroken zijn worden ze niet beter en kunnen ze verder naar boven uit scheuren dus moet je dan uiteindelijk een langer stuk van je haar laten knippen. alle producten die zogenaamd gesplete haarpunten weg zouden halen.. plakken als het waren tijdelijk je uiteinde die gespleeten zijn wat aan elkaar, maar eenmaal gespleten kan het niet meer heel worden helaas dus ik zou toch voor een knipbeurtje gaan

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:42

Ow Ow ik heb het gedaan. Morgen ga ik van lichtblond naar bruin/koper. Flinke mep geld, maar ik ga morgen wel verwend worden met koffie, hoofdmassages en stoelmassages. Kan wel een verwen middag gebruiken.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:52

Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen :D
Ik wil mss een apart kleurtje in mijn haar, namelijk dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het haar van Jade Thirwall van Little Mix zoooo mooi <3 <3

Weet iemand waar je deze kleur kan kopen? Het is een beetje paars/rood achtig.

Oja en het moet absoluut niet permanent zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:03

Ik betwijfel of je, je haar echt in zo'n kleur kan krijgen zonder dat het permanent wordt... Zo te zien heeft zij er zwart haar onder zitten, of heeft ze dat van zichzelf. Zitten ook verschillende kleuren paars in voor zover ik kan zien, een kleur die wat meer naar rood neigt en een wat koelere kleur. Als je dit echt wilt zou ik het door een kapster laten doen, want thuis gaat dit denk ik lastig worden

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:15

Oke bedankt voor de tip @Emmaa_

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:01

Ik ga binnenkort ook weer verven! :D Ik had het felrood en variërende roodtinten het afgelopen jaar. Nu is het rood er bijna uitgegroeid (nog 1 knipbeurt) en dan ga ik over op blond! :) Hier wat fotootjes die een beeld geven van mijn kapsel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bovenkant word dus blond (Coup du soleil). Niet volledig, maar in 'plukken', zodat de uitgroei niet constant zo direct zichtbaar is. Lastig uit te leggen :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:26

Wat een tof kapsel bonjoy!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:21

Dank je! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:05

Halloo :D

Kort vraagje. :Y)

Ooit was mijn haar: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3001_n.jpg

En toen ging mijn haar ineens: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3260_n.jpg (Bloederige foto :Y) )
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3513_n.jpg

En nu ik die fotos zo terug zie... vond ik het toch wel een aardig badass kleurtje :D Ik ben een beetje verveeld met mijn kapsel/kleurtje op het moment, heeft iemand suggesties? Ik sta open voor vrijwel alles, helaas zal paarsgroenblauw het niet worden aangezien ik ook nog werk heb.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:15

Jemig, gewoon 5 uur bij de kapper gezeten. Verf pakte niet goed :')