[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:22

Ik zal is wat meer terug gaan lezen ;) had al wel wat pagina's vluchtig gelezen, maar nog niet alles :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:58

Ik heb een vraagje, ik heb mijn spiraal nu zo'n 3maand ongeveer.
Nu heb ik vandaag ontdekt dat er op mijn rug bubbeltjes staan, ik vermoed puistjes (vrij klein), is ook zo moeilijk te zien op je eigen rug he :+
Kan dat door de verandering in hormonen huishouding zijn of moet ik naar de dokter?
Heb dit normaal niet, enkel bij heel hevig zweten.
Ofwel heb ik veel gezweet en niet opgemerkt :P

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:13

Ik ben erg benieuw naar ervaringen met de koper spiraal, en of die je menstruatie heftiger en langer maakt ?

Anders ben ik bang dat ik behoorlijk door de optie's heen ben :(

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:07

Wat ik vernomen heb van de huisarts kan de bloeding heviger worden. Vandaar dat ik die optie al doorgestreept had.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:34

Even een beetje een maffe vraag voor de mensen die de pil slikken.
Als jullie na jullie stopweek weer beginnen, hoe lang duurt het dan voordat de 'bloeding' stopt?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:37

Ik slik op zondag mijn laatste pil. Word dan donderdag of vrijdag 'ongesteld' en meestal is dat maandag (wanneer ik dus weer mijn eerste pil neem na de stopweek) alweer zo goed als gestopt. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:43

Yasmijntje schreef:
Even een beetje een maffe vraag voor de mensen die de pil slikken.
Als jullie na jullie stopweek weer beginnen, hoe lang duurt het dan voordat de 'bloeding' stopt?

Bij mij rond de tweede pil die ik nam; kwam laat op gang bij mij in de stopweek.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:51

hmm ben ik dus niet blij mee :( daar ging mijn beetje hoop

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:15

Mijn laatste pil op woensdag, rond zondag ongesteld en een beetje afhankelijk van hoe erg het was duurde het vaak wel tot vrijdag terwijl ik dan dus donderdag weer begon met slikken.

Nu ruim een maand pilloos en voor donderdag afspraak gemaakt bij de dokter voor een spiraaltje. Of naja om het even te bespreken. Mn oude dokter is met pensioen en heb deze dus nog nooit gezien... :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:13

Mijn stopweek komt erg traag op gang :-) ik neem vrijdag mijn laatste pil en ben dan rond dinsdag weer ongesteld. Tegen de daarop volgende zaterdag is m'n menstruatie zo goed als voorbij, dus met m'n 2de pil stopt de bloeding (zondag dus).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:32

Isaboy schreef:
Ik ben erg benieuw naar ervaringen met de koper spiraal, en of die je menstruatie heftiger en langer maakt ?

Anders ben ik bang dat ik behoorlijk door de optie's heen ben :(

Bij mij is het na 3 maand mooi 5 dagen. Geen probleem. De eerste maand was het ietwat langer. Maar kort nu dus in.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:57

Dat moet t bij mij gaan voorkomen dat het t langer en heviger maakt aangezien ik t nu wel eens 6 weken achter elkaar ben :wow: dus ja dat schiet niet op....

De opiets waren voor nu... rubbers, niets vruchtbaar worden, of de koperspiraal

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 04:36

Ik was van mijn 16e tot mijn 22 a 23e aan de pil geweest, waarvan k veel doorslikte. Ik kreeg last van baarmoederkrampen het laatste jaar en ben toen met de pil gestopt en sindsdien geen krampen meer gehad. Ben nu sinds een maand weer begonnen met de pil omdat ik voor een maand naar Amerika ga en ik absoluut niet ongesteld wil worden daar, en nu net aan einde van strip gekomen en wil eigenlijk gewoon weer doorslikken. Kan dit? En kan ik na 3 maanden de pil slikken weer gewoon stoppen of niet? Is nog niet zeker trouwens, misschien als ik de baarmoederkrampen niet krijg dat ik het nog wel even blijf slikken, maar het verpest mijn libido zeg maar, de pil.

Overigens is mij ook opgevallen dat mijn boezems volgens mij wat gegroeid zijn (waren al best flink ), is dit mogelijk al na een maand en dat op mijn leeftijd? (25)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:03

Ik kom even binnen vallen.. :o
Ik kan normaal altijd de pil 2 maanden doorslikken, zonder bloeduitbarstingen. Maar nu ben ik bij de 2e maand doorslikken al ongeveer een week/anderhalve week aan t bloeden, een stuk minder heftig dan normaal, maar wel alsof ik ongesteld ben. Nu heb ik maar ervoor gekozen om een stopweek in te lassen want het lijkt me niet gezond als ik de pil zou blijven doorslikken.
Het enige waar ik nu mee zit, is die strip. :+ Ik vind het heel vervelend dat ik nu een 'halve' strip heb. Het liefst zou ik na m'n stopweek die strip leegmaken, weer een stopweek inlassen en daarna weer opnieuw beginnen met een nieuwe strip als t ware. Ik vroeg me af of dit kan? Ik heb op t moment geen vriend, scharrel whatever, dus of de pil dan veilig is, maakt even niet uit! :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:10

Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje..
Ik heb een hele tijd de Diana pil geslikt, ben toen gestopt vanwege alles wat in het nieuws kwam. Ik ben toen over gegaan op de microginon 30.
Sinds ik die slik heb ik erg last van rode ogen als ik mijn lenzen in heb,is mijn acné weer erger en ben ik steeds moe en nog wel eens flink humeurig. Ook heb ik het idee dat mijn libido ontzettend gedaald is.

Ik ben op internet gaan zoeken en las dat dit veel voorkomende bijwerkingen zijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Toen ik er bij mijn dokter over begon werd het een beetje afgeschoven op een te druk leven. Nou geloof ik daar niet helemaal in want dit had ik ook al toen ik de diana nog slikte.
Ik wil eigenlijk deze week nogmaals langs gaan om te vragen of het mogelijk is om een andere pil te proberen. Hebben jullie tips?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:38

@Joey, waarom begin je niet een nieuwe strip, en maak je daarna je 'overige halve strip' af en los je dan een stopweek in?
Veel handiger dan een halve maand doorslikken enzo, lijkt me ook niet goed, waarom geen idee.

@_Patricia, ik heb dezelfde pil. Mijn acne is een stuk minder geworden toen ik ermee begon, maar nogsteeds aanwezig, ben ook nog maar 15 btw. Verder ben ik altijd al wel een beetje moeig geweest en werd dat niet veel meer. En een humeur had ik ook altijd al :P Over libido heb ik niet zo veel te vertellen eigenlijk.

Helaas geen tips, maar ga vooral langs! Als het op te lossen is door een andere pil te nemen is dat zeker de moeite waard!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:40

Ik kom hier ook eens kijken.
Ik slik al jaren de pil, en slik deze, in overleg met de ha, ook door.
Dit omdat ik tijdens de menstruatie door de grond zak van de pijn, en ik 3 dagen in bed lig omdat ik niks meer kan.
Maar eigenlijk wil ik van de pil af, en iets anders gaan proberen.
Dit omdat ik vermoed door de pil toch wel wat kilo's aangekomen te zijn, en zoals meerdere ook aangeven, acne.
Van de week wil ik de huisarts eens bellen om een keer te kijken voor andere opties. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:57

Ik heb de pil. Alleen ik word ongesteld midden in de 2e week van het slikken word ik ongesteld. En geen tussenbloeding dat is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:59

Als je midden in een strip bloeding krijgt dan is dat sowieso een doorbraakbloeding :j en dat kan net zoveel zijn als in je stopweek. Betekend meestal dat je pil niet zwaar genoeg is.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:12

drawerlover, dus als je weer begint met slikken breek je in de 2e week weer door?
Als dat zo is is je pil niet sterk genoeg.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:04

Ja dat dacht ik ook al. Ik ga donderdag naar de dokter

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:44

Yasmijntje schreef:
@Joey, waarom begin je niet een nieuwe strip, en maak je daarna je 'overige halve strip' af en los je dan een stopweek in?
Veel handiger dan een halve maand doorslikken enzo, lijkt me ook niet goed, waarom geen idee.

Oja :+ Goeie, nog helemaal niet aan gedacht.. Super, thanks! :)) +:)+

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:48

Hoi
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ! Ik ben bang dat ik zwanger ben maar misschien kan het niet, ik zal ff me verhaal doen.

Op maandag 10 novenber en donderdag 13 november heb ik sex gehad met me vriend zonder condoom ( ik slik al 4 jaar pil en netjes elke dag) ik was wel al met me laatste rij bezig van de strip.
Op dinsdag 18 november heb ik me laatste pil ingenomen, en zaterdag 22 november ben ik netjes ongesteld geworden zoals altijd.
Op woensdag 25 november ben ik weer begonnen met de eerste pil, maar nu 6 dagen later op maandag 1 december werd ik vanmorgen waker en toen ik naar wc ging ontdekte ik een kleine hoeveelheid helder bloed in me onderbroek, en toen ik mijn vagina afveegde zat er licht waterig bloed met slijm op wc papier.

Nu heb ik wat rond gezocht op forums en staat dat bloedverlies je eerste symptomen zijn, verder heb ik het weekend veel last van me buik gehad, steken en kramp maar ik heb vlak voor me menstruatie sex gehad en daarna normale menstruatie, kan het toch zijn dat ik zwanger ben ? Ik ga ben nu onderweg naar me huisarts, want toen ik belde wilde ze dat ik zo snel mogelijk kwam
Ik ben best gespannen en zal het dan toch iets ernstig zijn ?
Gr

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:49

kans lijkt me nihil dat je zwanger bent. Je kan gewoon een test bij de drogist halen voor zekerheid, maar denk dat het gewoon een doorbraak bloeding is :)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:53

Oke ja toen ik vertelde dat ik hele weekend al laat van wisselvallig buikpijn had (de ene x steken, de andere keer kramp) en vanmorgen bloedverlies zij ze dat ik vandaag nog moest komen

Ben nu ook extreem misselijk (zal de spanning wel zijn) en heb buikpijn
Ik weet nog niet wat ze gaat doen straks maar vraag denk wel voor zekerheid of ze test wilt doen