Dat haarspeldbocht paadje omhoog,

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suliko schreef:Leonie, oh, dat is suf.Hopelijk word je snel goedgekeurd! Ik kan anders ook wel een oproepje plaatsen in die groep? En goed idee om je 30(+) km training op de weg te doen. Vooral als je die afstanden nog overweldigend vind en het ter voorbereiding is voor een wegmarathon! Maar, als je wel eens 20+ trails wil lopen, dan weet je me te vinden
![]()
Ik zit wel alsnog te overwegen om de Hivernaltrail te lopen... heb hem doorgestuurd naar mijn loopmaatje, 30 km met 930 hoogtemeters is een goede voorbereiding voor de Vogezen!
Zijn de Loonse en Drunense duinen niet wat droger?
Samantha_ schreef:Kijk vooral eens een filmpje van de start van een loop, als ik al zie hoe de wedstrijd lopers wegschieten. Die irriteren zich dood als er een minder snelle loper tussen staat lijkt me.
Die steen mannetjes zijn gaaf zeg, wat een werk om bij te houden ook.
Samantha_ schreef:Ja precies, en bij veel evenementen word de weg ook vrijgehouden voor de wedstrijd lopers. Maar hoe doen ze dat dan als er ook langzamere wedstrijd lopers bij zijn?
Want in evenementen die ik heb gelopen schieten er even een aantal in record tempo voorbij, en kan je daarna weer op de gehele weg lopen.
Sherivey schreef:Samantha_ schreef:Ja precies, en bij veel evenementen word de weg ook vrijgehouden voor de wedstrijd lopers. Maar hoe doen ze dat dan als er ook langzamere wedstrijd lopers bij zijn?
Want in evenementen die ik heb gelopen schieten er even een aantal in record tempo voorbij, en kan je daarna weer op de gehele weg lopen.
Wat ik wel eens meemaak, vnml bij wedstrijden waar je bvb 2x een rondje van 5 km loopt voor je 10 km wedstrijd, is dat er een fietser/quad oid komt om aan te roepen dat de kopgroep komt. Die zijn dan al aan hun 2e rondje bezig, terwijl de recreatielopers nog in hun eerste zitten.
Gaat meestal gewoon goed. Maar je moet er dan ala langzame loper wel rekening mee houden dat je ruimte maakt.
Samantha_ schreef:Ik snap even niet hoe 14 en 23 km vergelijkbaar kunnen zijn?
En ik blijf erbij, boven de 30 is echt nodig voor marathon training. Ja je gaat mentaal stuk, maar dat is nou net het deel waar je op wilt oefenen. Want in een marathon ga je ook stuk.
Mijn trainer heeft mij bijv ook hele zware intervallen laten doen, dat ik echt zei, ik kan niet meer. Of een hele snelle 10, dat ik echt stuk ging. Dat deed hij om me mentaal te trainen, want een marathon is ook stuk gaan en niet meer willen.