Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:49

Ziet er mooi uit wabisabi!
Ik ben wel benieuwd of het ook te maken is met een alternatief voor de gelantine, vind het zelf namelijk niet zo een fijn idee, om iets gemaakt van slacht afval in mijn snoepjes te hebben.
Ik kwam dit tegen op een site, misschien iets om mee te experimenteren?

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:57

suusje26 schreef:
:wave: Jullie zijn weer snel (letterlijk en figuurlijk) gegaan de laatste dagen.

Zag prachtige foto's voorbij komen.

Ik was niet helemaal fit, en had weinig energie om te reageren. Heb donderdag uiteindelijk maar een stukje gewandeld omdat ik lopen niet zag zitten. Zaterdag wel de canicross gedaan met Elmo.. Maar jeetje wat gaan die honden en baasjes hard zeg. Ik startte voor mijn vriendin en haar hond waardoor Elmo de 1e anderhalf km meer achter mij aan liep dan mij vooruit meenam. Uiteindelijk liepen we lekker maar waren we ook alweer bij de finish, was een ronde van 4,5 km. Bijna 12 km/h gelopen, normaal loop ik rond de 10 dus helemaal tevreden. Daarna nog goed geholpen met een mooi tuig voor mij en Elmo zodat we nog beter kunnen lopen. Samen met een vriendin gaan we een keer mee trainen in Arnhem bij een canicross vereniging. Nu schijnt er ook een canitrail verenigen te zijn, denk dat die iets beter in ons straatje passen want die cross gaat echt loeihard. Ik mag geen foto's plaatsen met watermerk geloof ik he? Wacht nog op 1 fotograaf, en dan even kijken welke foto het leukste is en dan koop ik deze.

Was je in Apeldoorn? Stoer dat je mee gedaan hebt! De canicross gaat echt loeihard en is altijd max 5,5 km. Canitrail is met wat druk op de lijn lopen maar niet zo hard en snel als de cross.
Ik doe het al jaren en heb tot 25 km met mijn husky gelopen. Meestal doen die Facebook groepen ook canitrail. Soms ligt het tempo wel heel laag maar dat is gewoon ontdekken.
Ik heb ooit een canicross topic op bokt gestart. Het is niet zo actief maar er staan wel handige tips in.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:01

ieris schreef:
Ziet er mooi uit wabisabi!
Ik ben wel benieuwd of het ook te maken is met een alternatief voor de gelantine, vind het zelf namelijk niet zo een fijn idee, om iets gemaakt van slacht afval in mijn snoepjes te hebben.
Ik kwam dit tegen op een site, misschien iets om mee te experimenteren?

[ [url=m/07qBpi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9FzpNe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een goed vegan alternatief!!! Ik ben zelf niet vegan/vegetarisch, maar probeer er wel op te letten.

Nu is het zo dat collageen volgens mij uitsluitend uit dierlijke producten te verkrijgen is. Maar wellicht heb ik het mis hoor! :=

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:40

Ziet er goed uit wabisabi!
Handig meenemen is inderdaad een ding.

Ieris ik heb ook Bussloo een paar keer gelopen, ook in het donker. Ik had toen geen problemen met de route gelukkig. Hij is ook vrij logisch omdat je om de plas loopt, maar snap dat het in het donker net wat ingewikkelder is.
Wat ik toen nog weet van die run in het donker was dat het enorm druk was, je op sommige stukken de grond niet goed kon zien en dat er maar 1 wc was ofzo voor alle vrouwen. Niet te doen. Inmiddels is dat volgens mij wat verbeterd of niet?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:33

SV, ja inderdaad heel herkenbaar! Dat was nu ook het geval, alleen hadden ze besloten dit keer de route anders te laten lopen dan in de afgelopen edities, wat voor de nodige verwarring zorgde.
Ja in de email die we van te voren kregen stond dat het verstandig was zoveel mogelijk thuis naar de toilet te gaan, ivm eventuele problemen met de vorst.
Gelukkig hoefde ik daar niet meer!

Wasabi, ja klopt callogeen is inderdaad een dierlijk product.
Maar als sporter en zelfs topsporter kun je prima zonder!
Kijk maar naar top ultra marathon trail runner Scott Jurek, die legt de meest extreme parcoursen af is en volledig veganistisch.
En als je de docu game chancers kijkt, zie je dat de top sporters beter werden, nadat ze dierlijke producten uit hun dieet weg lieten, en uitsluitend plantaardig gingen eten, vond ik wel interessant om te zien!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:51

Jammer dat Bussloo zo slecht aangegeven was Ieris; op zich kan je er niet verdwalen. Als je natte voeten voelt loop je verkeerd :Y)

Was inderdaad in Apeldoorn Lisitano. Wauw 25 km is echt een prestatie zeg! Elmo loopt nu zo'n 15 t0t 18 km mee in max. 1,5 tot 2 uur. Facebook ben ik aan het zoeken, mooi doel voor volgend jaar om samen met Elmo een canitrail loop mee te doen.

Wat goed gedaan Wabisabi en ziet er ook nog eens lekker en leuk uit. Geen tips om mee te nemen voor je, sorry.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:34

Ik volg ook een hele goede ultrarunner uit Amerika die alleen plantaardig eet.
Echt een inspiratie. (Ook als hij niet vegan was trouwens)
@harveylewisultrarunner

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:45

Gaaf SV! Die ga ik even opzoeken!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 16:43

Supervixen schreef:
Ik volg ook een hele goede ultrarunner uit Amerika die alleen plantaardig eet.
Echt een inspiratie. (Ook als hij niet vegan was trouwens)
@harveylewisultrarunner

Die ga ik ook even opzoeken.

Ik heb een poosje volledig veganistisch gegeten. Heb toen al mn PR's gelopen. :o
Maar vind het lastig om dat alleen aan het eten te wijten. Ik had toen ook nog geen klaplong gehad en de maanden voor die klaplong heb ik niet gelopen vanwege allerlei redenen. :+

Misschien weer eens een poosje proberen en kijken wat het effect is.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:05

Man, man wat een drukte zo aan het einde van het jaar :=
Had zaterdag voor het laatst gelopen, dus vanochtend ondanks de drukte mijn favoriete rondje 11km gelopen, het was mistig maar lekker.

Nog even de laatste loodjes en dan lekker vakantie *\o/*

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:19

Ik wilde me inschrijven voor de marathon van Sneek, maar de afstand is er helemaal niet in 2023 :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:48

Ik heb maandag 4,6 hardgelopen en vandaag 4,1 km. Helaas zit er de komende tijd niet echt meer langere afstanden in. Dus ik ga me een beetje terug trekken. Zal wel blijven lezen en wie weet loop ik over een tijdje 20 km ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:51

Balen, BeFunny!

Ninus schreef:
Ik wilde me inschrijven voor de marathon van Sneek, maar de afstand is er helemaal niet in 2023 :+

Huh? Ik dacht, even kijken maar inderdaad. Wat raar!

Dat zou mijn eerste hele worden… maar even afwachten of ze ‘m alsnog uitschrijven en anders maar een alternatief zoeken.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:39

Ja het stond er eerst wel bij, zeker weten, dus ik baal ook wel een beetje erg moet ik zeggen....

We zin nu aan het bedenken wat we willen, vind juni niet perse een fijne maand, loop liever in het voor- of najaar.

Balen BeFunny, maar korte afstanden zijn wat mij betreft geen reden om af te haken hoor!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:53

BeFunny schreef:
Ik heb maandag 4,6 hardgelopen en vandaag 4,1 km. Helaas zit er de komende tijd niet echt meer langere afstanden in. Dus ik ga me een beetje terug trekken. Zal wel blijven lezen en wie weet loop ik over een tijdje 20 km ;)

Waarom terug trekken? Je kunt met alle afstanden toch meepraten hier? Laat je niet gek maken hoor. Je bent van harte welkom. Al loop je 1km, boeiend. Je deelt allemaal dezelfde passie :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:03

Ja. Alleen ik uhm zal lopen om in beweging te blijven. Voorlopig niet kunnen opbouwen. En misschien zelfs een tijd niet kunnen lopen dus in die zin terug trekken ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:11

Hoe komt het dat je niet kan lopen de komende tijd? En eens met de anderen, ook al loop je kort, gewoon lekker meekletsen.

Wat raar dat het de marathon van Sneek heet en er geen marathonafstand is? Heel bijzonder.

Ik heb vanmorgen een korte intervaltraining gedaan van 6×150m, totaal 5.3km. Vanmiddag met een trailvriendin een trailtje van 12.5km gedaan. Mooie dag weer zo.

Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:59

Sommige afstanden/evenementen worden om het jaar of eens in de zoveel jaar georganiseerd. Dat heb ik wel eens vaker gezien :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:01

Ik heb laatst ook een keer een mail gehad dat een bepaalde afstand niet meer werd georganiseerd omdat er niet genoeg vrijwilligers waren.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:00

Wat raar die marathon zonder marathon... Misschien krijgen ze het niet rond met vergunningen etc voor de wegafsluitingen of het is inderdaad een probleem met te weinig vrijwilligers ofzo. Wel jammer als jullie daar van plan waren te lopen! Hopelijk is er een goed alternatief te vinden.

BeFunny ook ik ben het eens met de rest, gewoon mee blijven kletsen wanneer dat zo uitkomt. Kleine rondjes zijn ook rondjes!

SV lekkere dag zo met intervallen en trailen!

Ik heb gisteren (en vandaag) een paar vrij intense gesprekken gehad op kantoor over de toekomst. Er werd al sinds april een interne vacature voor mijn neus gehouden en gisteren heb ik te horen gekregen dat dat toch niet doorgaat. Op zich heb ik wel vrede met die uitkomst, maar hoe het proces gegaan is vind ik echt niet chique. Ik kreeg daarbij ook nog een andere opmerking die me nogal in het verkeerde keelgat schoot, dus gisterenavond heb ik lekker in de stromende regen een rondje gemaakt en alles eruit gejankt :o Luchtte best op, het lopen ging lekker en de tranen zijn niet zo zichtbaar in de stromende regen.
Vandaag dus nog maar eens opnieuw het gesprek aangegaan, een deel is de kou wel uit de lucht maar ik ben nog niet volledig tevreden over een aantal zaken die gezegd zijn, dus dat wordt nog een keer vervolgd.... Nu ben ik leeg, vandaag geen loopje.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:11

Kylan :knuffel:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:15

Knuffel voor jou Kylan :+:

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:22

Thanks dames. Dit soort dingen zijn gewoon vervelend, meestal heb ik het erg naar mijn zin. Het frustreert mij nu vooral hoe er op bepaalde dingen gereageerd wordt...

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:25

Ja dat lijkt me heel lastig Kylan…. Lekker even niks vanavond, kan soms ook heerlijk zijn. Lekker Netflixen met de hond en de kat op de bank. En mijn man mag er ook wel bij :+

Mijn man is overigens verkeersregelaar bij evenementen en ik meld me vanaf volgend jaar ook aan als vrijwilliger bij hardloopevenementen. Nu we zelf weer regelmatig meelopen probeer ik ook wat terug te doen, want het is zo fijn als het allemaal goed geregeld is :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:28

War vervelend Kylan! Hou je taai.

En mooie hardlooprondjes weer :D ik lees sinds een tijdje mee omdat ik zo geniet van het idee binnenkort weer te kunnen rennen. En de afgelopen twee weken in mijn training voor het eerst sinds een jaar pijnvrij zo'n 100 meter gejogd *\o/* dus befunny, 4km is zo weinig nog niet ;) overigens focus ik nu eerst op verder kunnen wandelen voor ik het hardlopen echt op ga bouwen :)