Ergens in 2021 wordt alles beter. De vaccins zijn er. Daarna schouders eronder en de economie weer opbouwen. Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en blijf gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
besita schreef:Electra
Ik denk echt niet dat nederland meer tegenstand heeft dan elders ..ik denk dat het net afhangt wat je volgt..er is in Belgie net zoveel tegenstand tegen de maatregelen ..in Frankrijk ,Spanje ,Duitsland ..kijk maar naar alle grootsteden
Denk dat alleen de overheden daar sneller hebben ingegrepen ( of het helpt is een andere zaak ) ..sneller mondmaskers ,sneller lockdown ,sneller niet-essentiele winkels ,horeca en contactberoepen dicht, avondklok etc
Mindim schreef:Het gaat hier prima, dank je. Als ik gewoon de media volg, dan ja, dan vind ik Nederlanders een stel zeikers met zeer egoïstische trekjes. Wie de schoen past trekke hem aan
Cer schreef:@Electra en Mindim: gaat het een beetje ?
Ik voel me op en top Nederlander.... en ik vind mezelf niet perse verwend of zeikerig... dankjewel
MyWishMax schreef:Electra, volgens mij is dat altijd een probleem. Niet alleen tijdens corona, alleen is het nu duidelijker omdat er meer niet mag. Geweld naar hulpverleners is er altijd, vuurwerk afsteken wanneer het niet mag, noem maar op. Ik zou juist meer en strenge handhaving willen, omdat het nu niet alleen maar overlast is.
Electra63 schreef:Maar een groot deel van de rest van Nederland wel
Electra63 schreef:MyWishMax schreef:Electra, volgens mij is dat altijd een probleem. Niet alleen tijdens corona, alleen is het nu duidelijker omdat er meer niet mag. Geweld naar hulpverleners is er altijd, vuurwerk afsteken wanneer het niet mag, noem maar op. Ik zou juist meer en strenge handhaving willen, omdat het nu niet alleen maar overlast is.
Je hebt gelijk, wij luisteren nooit, maar nu valt het meer op.
Er gaat hier op dit moment (maar al vele weken) zoveel keihard vuurwerk af, dat je niet gelooft dat er een vuurwerkverbod is.
Nou rijdt er geloof ik maar 1 politie auto 's avonds op dit witte eiland... dus handhaving is een dingetje
moonsparkle schreef:Ik volg hier altijd het corona nieuws vond het ook interessant om te lezen hoe het in andere landen ging, maar wat is dit een vervelend topic geworden
Ik vraag me af waarom de ziekenhuizen nog geen corona vaccins mogen krijgen? Zou het zijn omdat er nog geen goed registratie systeem is?
Es_ther schreef:Ook zonder corona heb ik al een schurft hekel aan januari. Donkere maand, koud nog, ik vind er niks aan.
Nu heb ik een vooruitzicht dat ik misschien slaag en hopelijk daarna snel een grote mensen baan, dus nog wel iets leuks. Maar ik ben blij als het gewoon weer voorjaar is.
Cer schreef:En als Gommers een sneer geeft richting de politiek, waarbij het randje al heel breekbaar is, weet ik niet of dat nou zo verstandig is van hem..
purny schreef:Ik snap het wel van Kuipers en Gommers. De onderbezetting in de ziekenhuizen is dramatisch. Daarom heb ik ook gewoon steeds het idee dat er te weinig naar bepaalde adviezen word geluisterd door het kabinet. Zij zijn toch uiteindelijk degene die de knoop doorhakken.
Ze zijn nu al een paar weken bezig in het VK maar daar gaat het ook niet de goede kant op. Helpen de vaccins dan wel?
Relaxed schreef: