Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:54

Soms denk ik ook wel eens dat ik graag thuis wil werken, zou het leven een stuk makkelijker maken :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:07

Ik denk er over om via een thuis sport app wat oefeningen te doen. Heeft iemand aanraders :D ?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:11

Ik heb er het beste van proberen te maken en het bevalt me ook goed, maar het is af en toe ook wel eenzaam als je alleen woont. Je wereldje is wel erg klein.

Nu ben ik wel van het mezelf uitdagen, maar op een gegeven moment snak je naar wat sociaal contact. Ben dan blij als de postbode op de stoep staat. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:17

Es_ther schreef:
Ik denk er over om via een thuis sport app wat oefeningen te doen. Heeft iemand aanraders :D ?

Niet thuis in apps, maar Optimavita op YouTube heeft wel leuke workouts online staan.
Die heeft workouts voor verschillende niveaus en met verschillende intensiteit.
Misschien zit er iets bij voor je?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:26

Roosch schreef:
Ik heb er het beste van proberen te maken en het bevalt me ook goed, maar het is af en toe ook wel eenzaam als je alleen woont. Je wereldje is wel erg klein.

Nu ben ik wel van het mezelf uitdagen, maar op een gegeven moment snak je naar wat sociaal contact. Ben dan blij als de postbode op de stoep staat. :')

Als ik postbode zou zijn, wil ik bij jou wel pakjes afleveren haha.. een spontaan blij mens is altijd leuk!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:31

Roosch schreef:

Ik snap je helemaal Roosch, ik zit in hetzelfde schuitje :j hoe goed ik ook ben in mijn eentje, voelt alleen zijn op sommige dagen wel echt eenzaam. Ik heb er wel echt last van dat ik nu ook in mijn vrije tijd niet voldoende oplaad voor mijn werk, met alle gevolgen van dien. Simpelweg omdat al mijn hobby's stil kwamen te liggen door winter, lockdown en avondklok en ik echt snak naar sociaal contact.. blij als het langer licht is en we ook s avonds weer naar buiten mogen :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:34

Die YouTube videos zijn inderdaad leuk, qua app vind ik Fitify wel een aanrader.

Heb mezelf toch maar 2 kookboeken cadeau gedaan, super leuk :D

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:44

Roosch schreef:

Ja kan ik mij voorstellen hoor. Nu zit ik op de vrachtwagen, dus sowieso al de hele dag alleen. Op stal vaak alleen en thuis alleen. Ik weet dus precies wat je bedoeld met eenzaam zijn.

Leuk gauco nieuwe boeken *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:51

Knuffel voor de dames die zich soms eenzaam voelen :knuffel:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:51

gaucho schreef:
Die YouTube videos zijn inderdaad leuk, qua app vind ik Fitify wel een aanrader.

Heb mezelf toch maar 2 kookboeken cadeau gedaan, super leuk :D

Welke zijn het geworden?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:52

Hey, ik weet dat dit topic echt al een jaar oud is maar ik wilde iedereen toch succes wensen!

Vorig jaar maart de week dat in België alles in lockdown ging ben ik begonnen met afvallen. Ik woog 80kg en ben in 6-7 maanden 20kg kwijtgeraakt. Ik zit nu tussen 60-65kg omdat ik nadat de sportscholen sinds 21 okt weer dicht zijn echt m'n motivatie een beetje kwijt ben. Ging van intensief 4/5x per week 2 uur sporten naar niks ineens en ik heb het 3 maanden volgehouden discipline te houden maar de laatste 2 ben ik echt stom bezig en toch weer goed aangekomen...
Maar gerucht gaat dat 1 april de sportscholen weer open gaan dus fingers crossed.

De tips die ik kan geven gaan waarschijnlijk al gegeven zijn maar als iemand behoefte heeft aan hoe ik het heb gedaan wil ik dat zeker delen :) En wellicht helpt dit topic lezen mij weer een beetje terug in routine komen als ik mij mag melden hier.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:54

Heeeee een oude bekende, welkom en wat goed van je!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:03

Roos! We meet again <3

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:18

Negerzoen schreef:
Roosch schreef:

Ik snap je helemaal Roosch, ik zit in hetzelfde schuitje :j hoe goed ik ook ben in mijn eentje, voelt alleen zijn op sommige dagen wel echt eenzaam. Ik heb er wel echt last van dat ik nu ook in mijn vrije tijd niet voldoende oplaad voor mijn werk, met alle gevolgen van dien. Simpelweg omdat al mijn hobby's stil kwamen te liggen door winter, lockdown en avondklok en ik echt snak naar sociaal contact.. blij als het langer licht is en we ook s avonds weer naar buiten mogen :)

Ook voor mij herkenbaar, ik werk nu ook ruim een jaar thuis....het heeft voor en nadelen. Ik vind het dus juist moeilijk dat ik de hele dag toegang heb tot eten. Ook ging ik eerst op de fiets naar kantoor, dus had ik elke dag al 45 aan beweging in de pocket. Maar ik vind het wel fijn dat ik ‘s ochtends niet op de klok hoef te kijken en me voor een trein oid moet haasten. Ik mis het contact met collega’s enorm, het even kunnen mopperen of sparren en de persoonlijke babbels.....gelukkig zie en spreek ik ‘s avonds mensen op stal, maar met de avondklok is dat ook beperkt, anders red ik t niet allemaal. :')

Welkom terug Chimello, hopelijk kun je weer fijn de draad oppakken met sporten en gezond eten!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:28

Ik werk op het hoofdkantoor van Makro, dus kantoor vol verleidingen en een vestiging naast de deur... Wat mij betreft was thuiswerken dus wel een goede stap.

Nu weer 1 dagje ongeveer in de week kantoor :D met lunch bakjes mee.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:46

Ik werk in een supermarkt *facepalm*
Ook heel verleidelijk haha.

Dit was mijn lunch vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Courgette pannenkoek met gerookte zalm en tuinkruiden dressing. :9

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:04

Oef het gaat hier zo snel om te volgen.

Mag ik het recept Claudia? zo te zien handig om mee te nemen. En wat voor werk doe je in de supermarkt?

Oeh gaucho welke kookboeken heb je gekocht? Hier van de week het TOP boek van project gezond en 2 van oanh`s kitchen voor inspiratie.

Zo ik ben nu bijna een week vrij van werk of moet nog opgeroepen worden. Sinds gisteren gestopt met de pil ben aan het wachten op pijn :=
Ben volgens de weegschaal al 2 kilo lichter dan zondag. Raar lichaam heb ik ook _O-

Vandaag 6 uur gewerkt en dan vanavond via switch nog fit adventure doen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:10

Recept is (ik doe het een beetje op gevoel hoor)
Ongeveer 1/3 courgette in blokjes, 3 eieren en wat zout (en evt andere kruiden die je lekker vind) dit even goed blenden met een staafmixer tot het mooi glad is.
Pan verhitten met een klein beetje olie, dan vuur lager zetten.
Helft van het mengsel er in en pas omdraaien als de bovenkant gestold is.
Pannekoek af laten koelen op een bord en intussen de andere helft van het mengsel bakken.

Normaal maak ik hem met zalm en roomkaas, maar had geen roomkaas meer in huis.
Dus je kan kiezen, de pannenkoek besmeren met (kruiden)roomkaas, plakjes zalm erop en dan oprollen.
Of zalmplakjes er op en besprenkelen met een dressing.
Ik had nu tuinkruiden dressing..
Maar ik denk ook heel erg lekker met mosterd/dille.

Ik ben assistent bedrijfsleider dus ik doe alle voorkomende werkzaamheden in de winkel.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:13

Ah thanks dus gewoon courgette blenderen met de ei grappig daar zou ik niet op gekomen zijn. Maak je het ook een dag van te voren? Moet vaak kwart voor 7 al vertrekken en dan nog gaan bakken haha.

Ik ben sinds half jaar versplein medewerker en dan op brood, vleeswaren, pizza, grill en kaas. Super gezellig en leuk team hebben we :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:14

Die courgette pannenkoekjes zou ik ook wel lusten.

Wou eigenlijk het boek 'simpel' van Sabrina Ghayour, Midden-Oosterse maaltijden, eet ik de laatste tijd namelijk steeds meer. Maar het zijn 2 boeken van Rukmini Iyer geworden, de snelle bakplaat en de Wereldse Bakplaat.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:15

Je kan deze prima een dag van te voren maken.
Ik vind ze koud het lekkerste.
Dus dan rol je hem op en doe je hem in aluminiumfolie in de koelkast.
Qua kcal is dit +- 550 kcal. Vult enorm. Zit nu nog vol ervan

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:16

Ha dat heb ik nodig haha. Volgende week vrijdag hoef ik pas weer van half 7 tot 5 te werken en dus ook lunchen op werk. Ga het onthouden :D

Mm die boeken ken ik niet gaucho. Gaat even kijken :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:30

Zijn aanraders voor gezonde en relatief makkelijke recepten, alles op een bakplaat gooien en de oven doet het werk.

Ik ben jaren bedrijfsleider geweest bij C1000, toen kreeg ik wat meer beweging dan in een kantoor baan :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:00

Het waren inderdaad M&M's in de envelop die ik kreeg. :D :D

Netjes afgemeten, ervan genoten, weggelegd en nu nog een kwartiertje extra op Foxy. Ooit he, ooit leer ik het wel. :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:36

Leuk dat er meer mensen uit de supermarkt wereld komen. Wij(mijn man en ik ) hebben sinds 2008 een C1000 supermarkt (en sinds 2014 is dat jumbo uiteraard) en vorig jaar hebben we nog een winkel geopend ook een jumbo.
Sinds 2 dagen hou ik MyFitnessPal weer bij. Crisis dan schrik je echt van alles wat je (normaal gesproken) eet.