Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:01

Maar ik heb 2 positieve thuistest, mijn vriend heeft zich andere tests uit hetzelfde pakje getest en negatief, ik was zondag ook nog negatief.
Ik denk eerder aan ggd vals negatief dan 2 thuistesten achter elkaar vals positief.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:03

Gewoon nog een keer testen GGD een optie. Hoor wel vaker dat, ze eerst negatief testen om dus ineens positief te testen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:05

Ohja, das natuurlijk veel logischer. Ik kon me al niet voorstellen dat je positief kan testen wanneer er niks aan de hand is. Andersom wel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:34

Mijn dochter was ook 2x heel licht positief thuis en ggd negatief. Vanavcht en vanmorgen ook keelpijn zelf maar tot nu toe alle testen negatief. Als ik niet zieker wordt laat ik het testen hierbij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:41

Cemlys schreef:
Mijn dochter was ook 2x heel licht positief thuis en ggd negatief. Vanavcht en vanmorgen ook keelpijn zelf maar tot nu toe alle testen negatief. Als ik niet zieker wordt laat ik het testen hierbij.

Ik hoor dit onder kinderen toch best wel veel. Nu is dat ook wel mijn bubbel met onderwijs natuurlijk. Ook leveren die kinderen met negatieve ggd testen en licht positieve zelftest geen nieuwe besmettingen op dus ik geloof wel in het vals positief.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:54

Ik lees nu ook wel veel over mensen met knalpositieve zelftesten en negatieve GGD testen. Wel met klachten, maar volgens de GGD negatief en daarna thuis positief blijven testen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:00

Nou, ik ga echt niet meer zelftesten als de GGD negatief test. Dan ga ik direct uit quarantaine :D
Ik hoop het dus.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:02

lenaa_tje schreef:
Cemlys schreef:

Ik hoor dit onder kinderen toch best wel veel. Nu is dat ook wel mijn bubbel met onderwijs natuurlijk. Ook leveren die kinderen met negatieve ggd testen en licht positieve zelftest geen nieuwe besmettingen op dus ik geloof wel in het vals positief.

Dat is goed om te horen. De pcr testen gaan ook wel erin en eruit bij die kinderen, waar wij denken wanneer is dit klaar is het bij hen in een halve minuut gepiept. Of dat misschien nog meespeelt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:03

Fitzroy schreef:
Nou, ik ga echt niet meer zelftesten als de GGD negatief test. Dan ga ik direct uit quarantaine :D
Ik hoop het dus.

Ik heb het ook zo gedaan helemaal omdat ik mij ook weer beter begon te voelen. Ik had al express 2 dagen langer gewacht met het inplannen van een GGD test zodat die toch niet na 2 dagen ineens wel positief zou zijn. Week is nu ook om mocht het het toch wel geweest zijn. Heb ook nog geen zelftest weer gedaan mijn vertrouwen is flink gedaald erin :+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:08

zonnebloem18 schreef:
Ik lees nu ook wel veel over mensen met knalpositieve zelftesten en negatieve GGD testen. Wel met klachten, maar volgens de GGD negatief en daarna thuis positief blijven testen.

Vriend van ons, had positieve zelftest en negatief bij GGD.
Dag later hij nog eens een zelftest en die was weer positief, dus een nieuwe afspraak bij GGD en toen was de test wel positief.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:19

Cayenne schreef:
Hier heb ik sinds vanmiddag een rare smaak in mijn mond :? Heel apart en ik kan het ook niet omschrijven waar het naar smaakt.
Een soort metaal smaak maar toch ook weer niet.
En ook wat verminderde eetlust.

Zwanger? :-D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:40

Probleem met ook de test van GGD is het is maar een moment opname. Met dat het afgenomen wordt door een persoon die ook fouten kan maken.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:53

justdiesel schreef:
zonnebloem18 schreef:

Vriend van ons, had positieve zelftest en negatief bij GGD.
Dag later hij nog eens een zelftest en die was weer positief, dus een nieuwe afspraak bij GGD en toen was de test wel positief.

Mijn zoontje ook. Vandaag eindelijk positief bij ggd maar sinds zondag al ziek.
Hij is gevaccineerd maar toch echt wel best ziek nu.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:57

Fitzroy schreef:
Ik hoop het dus.

Jammer, maar helaas. Positieve uitslag van de GGD, dus in isolatie tot in ieder geval zaterdag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 05:05

Matheno schreef:
Cayenne schreef:
Hier heb ik sinds vanmiddag een rare smaak in mijn mond :? Heel apart en ik kan het ook niet omschrijven waar het naar smaakt.
Een soort metaal smaak maar toch ook weer niet.
En ook wat verminderde eetlust.

Zwanger? :-D

_O- Aub niet zeg!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 07:04

Dochter van een collega testte vorige week woensdag bij de ggd positief.
Maar omdat ze totaal geen klachten had vrijdag nog eens laten testen bij de ggd...
Negatief...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:26

Nou hier ook weer een rondje testtraat met mijn dochter.
Zelftest (keel en neus) gisteren en vandaag negatief. Wel klachten als hoesten, snotterig, keelpijn, spierpijn, last van dr longen (ze heeft ook astma) en hoofdpijn. Maar kunnen pas halverwege de middag.

Sharani heerst ook buikgriep. Vorige maand hebben mijn man en dochter het ook gehad. En beide toch wel een week last gehad. Wel maar 1 nacht goed spugen, maar daarna echt enorme buikkrampen en diarree.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:08

Diarree heb ook, maar kan ook komen door de keelpastilles en tijmsiroop. Ik reageer nog wel eens extreem op dat soort dingen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:09

Ik ben op 3 februari positief getest. Ik heb een aantal dagen koorts gehad en 2 dagen echt wel heel fiks 'de griep' te pakken. Ik ben nu ruim een week thuis van het werk. Voel me niet meer ziek, maar hoest nog wel erg veel en zit nog aardig verstopt (neus en slijm wat ik probeer los te hoesten) merk ook wel dat ik wat benauwd ben sommige momenten. Nu vraag ik me af, moet het hoesten en slijm enzo ook echt over zijn voordat je weer kunt werken? Of zou het besmettingsgevaar voorbij zijn en kan ik weer gaan werken? Merk dat ik dit heel lastig te beoordelen vind. Hoe hebben jullie dat gedaan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:24

Ik heb een week opgelet daar na weer contact met mensen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:08

idylle schreef:
Ik ben op 3 februari positief getest. Ik heb een aantal dagen koorts gehad en 2 dagen echt wel heel fiks 'de griep' te pakken. Ik ben nu ruim een week thuis van het werk. Voel me niet meer ziek, maar hoest nog wel erg veel en zit nog aardig verstopt (neus en slijm wat ik probeer los te hoesten) merk ook wel dat ik wat benauwd ben sommige momenten. Nu vraag ik me af, moet het hoesten en slijm enzo ook echt over zijn voordat je weer kunt werken? Of zou het besmettingsgevaar voorbij zijn en kan ik weer gaan werken? Merk dat ik dit heel lastig te beoordelen vind. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Postviraal hoesten kan nog lang duren..

Maar als jij op 3febr pas positief testte en je eerste klachten had? Mag je nog niet uit isolatie..
Je moet officieel min 7 dagen in quarantaine en 24 uur klachtenvrij zijn.. tot Max 14 dagen, want na de 14 dagen ben je niet meer besmettelijk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:17

Eleeke schreef:
Mijn zoontje ook. Vandaag eindelijk positief bij ggd maar sinds zondag al ziek.
Hij is gevaccineerd maar toch echt wel best ziek nu.

2 kinderen van (verschillende) directe vrienden van mij ook.
Pos zelftest, ggd neg..
Thuis bleef pos.. weer naar ggd..pos.
Niet best! Kan gebeuren maar ik hoor het nu ineens best geregeld.
Overigens waren deze ukkies nog niet gevaccineerd hoor.. ook niet heel ziek gelukkig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:28

IMJ schreef:
idylle schreef:

Postviraal hoesten kan nog lang duren..

Maar als jij op 3febr pas positief testte en je eerste klachten had? Mag je nog niet uit isolatie..
Je moet officieel min 7 dagen in quarantaine en 24 uur klachtenvrij zijn.. tot Max 14 dagen, want na de 14 dagen ben je niet meer besmettelijk.

Hier tellen ze de eerste dag van klachten/positieve zelftest. M’n collega mocht hierdoor dus al 2 dagen eerder uit quarantaine. Vanaf donderdag klachten. Zondag positieve ggd test was vanaf vrijdag weer naar buiten volgens ggd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:37

idylle schreef:

Voor vastzittende slijm kan je acetycysteine halen bij de apotheek.

Gebruik ik standaard met ophoesten slijm. Lig hier ook standaard in huis.

Ik zou na 5 dagen weer aan het werk mogen (wat de werkgever ook wil eigenlijk). Schijnbaar behoren beveiliger tot de virale beroepen.

Werkgever heeft alleen pech ga ik niet doen. Vind het risico op zwaardere terugval te groot. Met dat werkgever niet moet zeuren ze krijgen mijn ziektekosten terug van het UWV doordat ik in doelgroepregister sta.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 09-02-22 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:39

Maar de hamvraag, valt het slijm en hoesten onder 'de klachten' ik ben op woensdag gaan testen, dan was het gisteren 1 week plus vandaag 24 uur. Maarja, ik hoest nog steeds... Ben ik dan wel of niet besmettelijk. Ik werk op korte afstand van soms best wel oudere en kwetsbare mensen, dat is mijn grootste zorg. Anders bel ik morgen even naar de huisarts wat verstandig is.