Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cemlys schreef:Mijn dochter was ook 2x heel licht positief thuis en ggd negatief. Vanavcht en vanmorgen ook keelpijn zelf maar tot nu toe alle testen negatief. Als ik niet zieker wordt laat ik het testen hierbij.
lenaa_tje schreef:Cemlys schreef:Mijn dochter was ook 2x heel licht positief thuis en ggd negatief. Vanavcht en vanmorgen ook keelpijn zelf maar tot nu toe alle testen negatief. Als ik niet zieker wordt laat ik het testen hierbij.
Ik hoor dit onder kinderen toch best wel veel. Nu is dat ook wel mijn bubbel met onderwijs natuurlijk. Ook leveren die kinderen met negatieve ggd testen en licht positieve zelftest geen nieuwe besmettingen op dus ik geloof wel in het vals positief.
Fitzroy schreef:Nou, ik ga echt niet meer zelftesten als de GGD negatief test. Dan ga ik direct uit quarantaine
Ik hoop het dus.
zonnebloem18 schreef:Ik lees nu ook wel veel over mensen met knalpositieve zelftesten en negatieve GGD testen. Wel met klachten, maar volgens de GGD negatief en daarna thuis positief blijven testen.
justdiesel schreef:zonnebloem18 schreef:Ik lees nu ook wel veel over mensen met knalpositieve zelftesten en negatieve GGD testen. Wel met klachten, maar volgens de GGD negatief en daarna thuis positief blijven testen.
Vriend van ons, had positieve zelftest en negatief bij GGD.
Dag later hij nog eens een zelftest en die was weer positief, dus een nieuwe afspraak bij GGD en toen was de test wel positief.
idylle schreef:Ik ben op 3 februari positief getest. Ik heb een aantal dagen koorts gehad en 2 dagen echt wel heel fiks 'de griep' te pakken. Ik ben nu ruim een week thuis van het werk. Voel me niet meer ziek, maar hoest nog wel erg veel en zit nog aardig verstopt (neus en slijm wat ik probeer los te hoesten) merk ook wel dat ik wat benauwd ben sommige momenten. Nu vraag ik me af, moet het hoesten en slijm enzo ook echt over zijn voordat je weer kunt werken? Of zou het besmettingsgevaar voorbij zijn en kan ik weer gaan werken? Merk dat ik dit heel lastig te beoordelen vind. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Eleeke schreef:Mijn zoontje ook. Vandaag eindelijk positief bij ggd maar sinds zondag al ziek.
Hij is gevaccineerd maar toch echt wel best ziek nu.
IMJ schreef:idylle schreef:Ik ben op 3 februari positief getest. Ik heb een aantal dagen koorts gehad en 2 dagen echt wel heel fiks 'de griep' te pakken. Ik ben nu ruim een week thuis van het werk. Voel me niet meer ziek, maar hoest nog wel erg veel en zit nog aardig verstopt (neus en slijm wat ik probeer los te hoesten) merk ook wel dat ik wat benauwd ben sommige momenten. Nu vraag ik me af, moet het hoesten en slijm enzo ook echt over zijn voordat je weer kunt werken? Of zou het besmettingsgevaar voorbij zijn en kan ik weer gaan werken? Merk dat ik dit heel lastig te beoordelen vind. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Postviraal hoesten kan nog lang duren..
Maar als jij op 3febr pas positief testte en je eerste klachten had? Mag je nog niet uit isolatie..
Je moet officieel min 7 dagen in quarantaine en 24 uur klachtenvrij zijn.. tot Max 14 dagen, want na de 14 dagen ben je niet meer besmettelijk.
idylle schreef:Ik ben op 3 februari positief getest. Ik heb een aantal dagen koorts gehad en 2 dagen echt wel heel fiks 'de griep' te pakken. Ik ben nu ruim een week thuis van het werk. Voel me niet meer ziek, maar hoest nog wel erg veel en zit nog aardig verstopt (neus en slijm wat ik probeer los te hoesten) merk ook wel dat ik wat benauwd ben sommige momenten. Nu vraag ik me af, moet het hoesten en slijm enzo ook echt over zijn voordat je weer kunt werken? Of zou het besmettingsgevaar voorbij zijn en kan ik weer gaan werken? Merk dat ik dit heel lastig te beoordelen vind. Hoe hebben jullie dat gedaan?