Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:29

BarbaravdW schreef:
Hoi mede bewust kinderlozen! Ik meld me ook even :). Ik krijg vaak bijzondere reacties op mijn niet-kinderwens, omdat ik met kinderen werk (orthopedagoog). 'Je werkt toch met kinderen, vind je ze niet leuk dan?' of 'juist als je met kinderen werkt, zou je ze toch zelf ook moeten willen?'...

Juist als je met kinderen werkt zou je weten dat je er niet aan moet willen beginnen :')
Welkom :P

BarbaravdW

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:43

Haha juist! Ik heb over t algemeen veel respect voor ouders, ik vind het dapper om een kind op de wereld te zetten en de verantwoordelijkheid te dragen een kind te begeleiden tot gelukkige, productieve volwassene. Natuurlijk zijn er ouders die er mogelijk beter aan gedaan zouden hebben, kinderloos te blijven.... maar de meeste ouders die ik tegenkom doen hun stinkende best en willen het beste voor hun kind.
Toch kan ik me ook groen en blauw ergeren aan stoute, drukke, brutale, gemene kinderen in t openbare leven (supermarkten, winkels, straat...) Ik herken veel van de ergernissen die ik hier lees haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:44

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:25

:= :=

Haha Barbara, ik zei laatst nog dat het aantal mensen dat met kinderen werkt nog wel iets hoger lijkt te liggen bij de vrijwillig kinderlozen dan elders :) Hier zijn er ook oa een docent middelbare school, gastouder, KDV-medewerkers... Je moet werk en privé gescheiden houden toch :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:34

Ik hier ook hoor Barbara, kinderopvang aan huis en lekker kinderloos :D Heerlijk. Ben gek op ze maar ik heb voldoende nachtrust, tijd voor hobbies, dieren, vrienden en vakanties :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:21

Ik werk met bejaarden en een deel daarvan zijn (ernstig) dementerend, telt dat ook?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:13

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:53

Magrathea schreef:
http://viralholland.nl/natuurlijk-schaa ... ijke-kind/ :') :') :')
Ik ken de site niet eens en zie toch van een kilometer afstand dat het satire is, maar niet iedereen is zo slim _O-

Nou ken ik dus iemand die echt letterlijk heeft gezegd toen dr dochter werd geboren: wow kan ik dr nog ruilen voor een knappe?! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:54

Ach meestal groeien lelijke kinderen wel mooi uit...

En andersom...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:55

Nou kan je vertellen dat deze er niet heel veel knapper op is geworden, zelfs niet nu ze 22 is hihi.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:10

"Vanessa wil graag in contact komen met andere ouders van lelijke kinderen."

Ik zal mn moeder even bellen, zij heeft er wel twee :+

Ennehh welkom barbara, bereid je voor op haliariteit en leedvermaak *\%/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:08

Lig je dan in je eentje in bed te facebooken, zeker weten niet zwanger. (Want ongesteld) :=
Krijg je dit...

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:29

Hilli schreef:
Volgens mij is de liefde van je beest ook gewoon voorwaardelijk, namelijk vanwege de toegang tot voedsel die je aanbiedt en de veilige omgeving waarin je een dier huisvest. Anders zoeken ze wel een andere plek als het even kan ;)

En bij kinderen is dat zelfs geen garantie tot liefde/loyaliteit dus dieren blijven de veiligere keuze. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:31

Ik zit nu een documentaire te kijken, 'I shot my parents'. Echt heel, heel bizar. Nee, een kind is geen garantie op onvoorwaardelijke liefde. Maar ik denk dat meiden die vanuit die overweging een kind willen, vaak veel hebben meegemaakt of beschadigd zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:35

Die docu heb ik ook net gekeken, indrukwekkend. Ik vraag mr wel.af of de docu wel voldoende kanten heeft belicht. Het 2e kind wordt nauwelijks aandacht aan besteedt dus ik vermoed dst die zich wilde distantiëren, en ook de camera binnenshuis is niet verklaard. Hier in mijn omgeving heeft recentelijk ook zo'n familiedrama onttrokken, alleen hebben deze ouders het niet overleefd (en het betrof een mes). Bizar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:44

Ja zo'n documentaire heeft vaak al een bepaalde insteek dus het is vaak éénzijdig. Ik kan me voorstellen dat de dochter uit bescherming niet is gefilmd, ze studeert misschien en ik zou het kunnen begrijpen als ze niet bekend wil staan als zusje van. En zo'n camera, is dat gek? Ik hoor het wel vaker hoor, zeker in huizen met dure spullen.

Maar het is een bizar verhaal. Zou je als ouder ooit je kind nog kunnen vertrouwen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 00:17

Na een aantal inbraken heeft mijn vader ook op een aantal punten camera's hangen. :) en er staan geen extreem dure spullen (gewoon middenklasse, dus geen rijk gezin ofzo).
Denk dat camera's steeds 'normaler' worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:35

In Amerika is dat trouwens al jaren heel normaal, denk al vanaf de jaren 90 om camera's in je huis te hebben... aangesloten op een recorder of direct bij een beveiligingsbedrijf.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:37

Volgens mij is een kind juist een garantie op voorwaardelijke liefde :') Maar wat naar zeg, je leest sowieso de laatste tijd veel over kinderen die hun ouders wat aan doen. Ik ken in mijn omgeving ook heel wat kinderen die hun ouders slaan trouwens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:02

Onvoorwaardelijke liefde is....
Flauw grapje:

Stop je kind en je hond in de kofferbak van de auto en laat ze er na een uurtje uit.
Kijk eens wie er blij is je te zien :D

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:07

_Reneee schreef:
Volgens mij is een kind juist een garantie op voorwaardelijke liefde :') Maar wat naar zeg, je leest sowieso de laatste tijd veel over kinderen die hun ouders wat aan doen. Ik ken in mijn omgeving ook heel wat kinderen die hun ouders slaan trouwens.

Kinderen die ouders een keer per ongeluk slaan als ze wild om zich heen spartelen omdat ze iets moeten doen waar ze geen zin in hebben a'la maar ik vraag me af waar die kinderen (tieners vaak) het vandaan halen om hun ouders te vermoorden/een poging doen tot.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:11

Die hebben of een kronkel in hun kop of hun ouders hebben zelf flinke steken laten vallen...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:13

_Reneee schreef:
Maar wat naar zeg, je leest sowieso de laatste tijd veel over kinderen die hun ouders wat aan doen.

Dat is echt niet alleen iets van de laatste tijd. Van hoeveel decennia geleden is Ciske de Rat ook alweer?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:13

Tegenwoordig hoor je dat gewoon meer vanwege internet :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:00

Ik vrees in de meeste gevallen dat de relatie ouder kind daar serieus scheef zit.