Ik kan het gebruik van steriele gaasjes erg aanraden. Gaasje op je oor leggen, goed natspuiten met een saline spray en dan lekker 10 minuten in je oor laten zitten (een beetje in je oor proppen).
Zelf deed ik gewoon mijn oor inspuiten met saline spray, paar minuten laten zitten en vervolgens de douchekop erop.
Sheehan schreef:Hi! Ik kom hier even wat vragen. Ik heb 9 gaatjes verdeeld over mijn oren, links 4 en rechts 5. Echter, ookal doe ik er zilver in, gaat het na 3 dagen toch nog etteren en doet het zeer. Iemand die weet hoe dit kan? Allergisch voor zilver ben ik niet en de gaatjes zitten er al meer dan anderhalf jaar

Gewoon zilver is eigenlijk niet geschikt om te dragen in piercings:
Citaat:
Real silver always has a stamp .925. Sterling silver is just 0.925% silver and contains other metals that can cause irritation and therefor is not suitable to wear as piercing jewelry. It is very prone to oxidation, corrision and discoloration when it comes in contact with air and body fluids. The fact that silver is a soft metal also raises the risk of small, invisible scratches, holes and tears on the metal that can harbor bacteria. Sterling silver is only suitable for healed earlobe piercings and should only be worn short term. Silver or silverplated jewelry are strongly discouraged to wear in all types of piercings.
Zoals eerder geopperd is titanium of goud een beter idee