[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 02:27

@pluisje1998, ik heb jaren geleden een tepelpiercing laten zetten. Vond het best meevallen. Had ook een hele fijne vrouwelijke piercer. Kan alleen uit ervaring zeggen dat een kanten BH geen goed plan is in het begin. Beter een voorgevormde, die werkt ook een beetje stootdempend.

Vanavond een daith laten zetten. Die voelde ik toch wel :') ik heb blijkbaar vrij taai kraakbeen in mijn oren. In mijn andere oor heb ik een tragus, die ging er bepaald niet van harte doorheen, en deze van hetzelfde. Ik voelde en hoorde het echt goed kraken ;( :o
Wel erg blij met het resultaat, kan niet wachten tot ik een ander sieraad erin kan. Voor nu gekozen voor een eenvoudig ringetje met bling in het bolletje :)

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:19

Mijn stretches zijn enorm gaan ontsteken na het stretchen. Toch te geforceerd gedaan. Heb ze er nu uitgehaald en 2mm er terug in gedaan. Denk dat ik ze terug laat gaan naar gewone oorbelgaatjes... Erg jammer, maar ik heb gewoon geen zin meer in gepruts... Oren flink ontsmet en ze zijn nu rustig en weer wat geslonken qua dikte.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:24

ODonoghue schreef:
EmmaK95 schreef:
[ [url=m/GtE3Xu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb net een neuspiercing laten zetten! Prikje vond ik echt een fluitje van een cent vergeleken met m’n forward helix. Mn vriend praat nu minstens een week niet meer met me, maar ik vind het mooi!

Wauw! staat je heel mooi!

Lief! Dank je!
Ik vind de daith hierboven ook heel erg mooi. Akelig dat kraakgeluid.. maar je hebt er een mooie piercing voor terug gekregen.

Mars

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:45

Ik heb prikdrang, wil er een piercing bij maar weet nog niet wat :=

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:32

Mars schreef:
Ik heb prikdrang, wil er een piercing bij maar weet nog niet wat :=

Hahah, je hebt vást nog wel een plekje vrij in één van je oren?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:48

Ik heb nu een tijdje af en toe een nep septum in en ik ben zooo verliefd.

Spoiler:
Afbeelding

Ik ben van plan om naar le sting in utrecht te gaan en vragen of ik de septum kan laten zetten. Is het ook gewoon mogelijk om een afspraak te maken om het te kunnen bespreken? ik heb namelijk nog wel wat vragen zoals met welk sieraad je het eerst laat zetten, heling, of je het sieraad zelf kan vervangen etc. :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:16

Grappig hoe t zo kan verschillen, ik had beide tepels gepierced en ging echt helemaal door de grond van de pijn. Ivm borstvoeding moesten ze eruit en ik wil ze weer terug maar ik wéét hoe het voelt dus ik stel ze maar uit :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:17

_Friemel schreef:
Grappig hoe t zo kan verschillen, ik had beide tepels gepierced en ging echt helemaal door de grond van de pijn. Ivm borstvoeding moesten ze eruit en ik wil ze weer terug maar ik wéét hoe het voelt dus ik stel ze maar uit :')

Heb die van mij er gewoon weer doorheen kunnen duwen hoor. :+

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:53

Fair schreef:

Spoiler:
[ [url=m/d5b3N4.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben van plan om naar le sting in utrecht te gaan en vragen of ik de septum kan laten zetten. Is het ook gewoon mogelijk om een afspraak te maken om het te kunnen bespreken? ik heb namelijk nog wel wat vragen zoals met welk sieraad je het eerst laat zetten, heling, of je het sieraad zelf kan vervangen etc. :)

Is dit wel de goede foto? :+

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:54

Hahaha, mijn vinger zit in het verband dus dat geef ik maar de schuld. :')

Opnieuw
Spoiler:
Afbeelding

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:13

Staat je echt mooi! :)

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:41

Fair schreef:

Staat je goed! Dit zijn vaak onderwerpen die je bespreekt vlak voordat je de piercing krijgt, maar je kan natuurlijk altijd een keertje binnenlopen en op die manier informeren. Vinden ze vaak helemaal niet erg :)

Ik mag zelf weer op zoek naar een nieuwe piercer.. Kreeg een rook terwijl ik om een daith vroeg, was ik niet zo blij mee om het netjes te zeggen... Mocht hem er ook niet meteen weer uit laten halen van d'r, zij vond 'm wel geweldig :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:56

:wow: Hoe is dat dan gebeurt? Ze plaatste gewoon de rook zonder ook te vragen of de plek naar wens was?
Heb je de kosten wel teruggekregen?
Veel vragen sorry :') ben wel benieuwd welke shop/piercer het is, om daar dus niet heen te gaan :+

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:25

Yup, ik mocht gaan liggen en heb vaker gehoord dat ze een daith niet aftekenen dus had zoiets van oké prima. Ik kon niet plaatsen waar ze de tang had neergezet (want pijn :') ) en ging ervan uit dat ze wist wat ik bedoelde. Na het piercen mocht ik dus in de spiegel kijken en daar zat een veel te diep gezette rook, verklaarde wel waarom het zo pijnlijk was :evaw:

Heb gelukkig niets betaald, was ik ook zeker niet me akkoord gegaan haha.. Denk dat ik maar naar Utrecht, Den Haag of Arnhem afreis de volgende keer...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:33

Wat bizar joh Frost! Soesha in Den Haag :j is het helemaal waard :D

Meeste doen daith overigens freehand wat ik weet vanwege de gekke plek.

Daith hier is nog steeds erg lief. Erg rustige piercing :j
Slaap wel nog op een reiskussen (met een gat) gewoon voor de zekerheid.
29 mei sierraad uitzoeken voor mn forward helix en die dan 31 mei prikken :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:12

_Friemel schreef:
Wat bizar joh Frost! Soesha in Den Haag :j is het helemaal waard :D

Meeste doen daith overigens freehand wat ik weet vanwege de gekke plek.

Daith hier is nog steeds erg lief. Erg rustige piercing :j
Slaap wel nog op een reiskussen (met een gat) gewoon voor de zekerheid.
29 mei sierraad uitzoeken voor mn forward helix en die dan 31 mei prikken :D

Ik heb bij beide daiths vanaf dag 1 normaal kunnen slapen o p normale kussen. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:51

Jeetje wat slordig :oo op z'n zachtst gezegd..
Ik ben net als Friemel super blij met Soesha. Ik ga echt nergens anders meer heen :)

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:19

Hoi! Heb mijn daith nu bijna 2 weken en hij is tot nu toe super lief. Alleen jeukt hij wel erg en is nog een beetje gevoelig als ik moet lachen :P. Maar heeft iemand anders hier die deze piercing ook heeft misschien tips voor het schoonmaken?

Zoutbadjes vind ik echt niet te doen, zo'n glas op mijn oor is een heel geklieder. gebruik nu meestal in de ochtend en avond een zoutspray en maak het droog met een keukenpapiertje. Heel af en toe drenk ik een wattenbolletje in warme zoutoplossing en doe die dan voor een paar minuten in mijn oor... Maar de wondvocht korstjes krijg ik vaak echt niet goed weg en laat ik dan ook maar zitten, iemand hier tips voor? Vind het ook super lastig dat ik niet kan zien wat ik doe :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:36

Bij mij heeft de zoutspray van piercing mania goed geholpen met tea tree erin.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:44

Ja ik was er niet blij mee. Gelukkig heb ik niet erg veel last meer van de plaats waar ze me gepierced heeft.

Ik zat inderdaad te denken aan Soesha of One Sprit Collective in Arnhem.. Zag alleen dat Soesha vrijdag dicht zit, dus ga misschien even in Arnhem kijken :o

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:47

Ze is niet elke vrijdag dicht. Ze is nu toevallig op vakantie en 1x in de 4 weken is ze op vrijdag dicht geloof ik.

Ik maak mijn daith alleen schoon met water onder de douche, makkelijkste manier :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:48

Hi! Ik kom hier even wat vragen. Ik heb 9 gaatjes verdeeld over mijn oren, links 4 en rechts 5. Echter, ookal doe ik er zilver in, gaat het na 3 dagen toch nog etteren en doet het zeer. Iemand die weet hoe dit kan? Allergisch voor zilver ben ik niet en de gaatjes zitten er al meer dan anderhalf jaar |(

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:53

Het kan zijn dat je toch op die plaats wel allergisch bent voor zilver (sterling zilver? Daar zit nikkel in geloof ik)

Probeer eens titanium of witgoud, dat gaat vaak wel goed :)

_Friemel schreef:
Ze is niet elke vrijdag dicht. Ze is nu toevallig op vakantie en 1x in de 4 weken is ze op vrijdag dicht geloof ik.

Ik maak mijn daith alleen schoon met water onder de douche, makkelijkste manier :')

Aah oke prima, dan ga ik even kijken waar ik beter kan komen, zag One Spirit Collective ook op de lijst van betrouwbare piercers staan (die van Soesha) dus dan denk ik dat dat wel goed zit :)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:27

Ik heb van mijn daith die ik nu 2 dagen heb ook niet echt last. Maar verdorie wat is ie onhandig met schoonmaken.. ik kom er bijna niet aan en zie totaal niet wat ik doe.
Alleen als ik m even wil draaien voelt t bepaald niet lekker. Was ik weer even vergeten. M'n tragus was alweer 2 jaar geleden haha..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:08

Ik kan het gebruik van steriele gaasjes erg aanraden. Gaasje op je oor leggen, goed natspuiten met een saline spray en dan lekker 10 minuten in je oor laten zitten (een beetje in je oor proppen).

Zelf deed ik gewoon mijn oor inspuiten met saline spray, paar minuten laten zitten en vervolgens de douchekop erop.

Sheehan schreef:
Hi! Ik kom hier even wat vragen. Ik heb 9 gaatjes verdeeld over mijn oren, links 4 en rechts 5. Echter, ookal doe ik er zilver in, gaat het na 3 dagen toch nog etteren en doet het zeer. Iemand die weet hoe dit kan? Allergisch voor zilver ben ik niet en de gaatjes zitten er al meer dan anderhalf jaar |(

Gewoon zilver is eigenlijk niet geschikt om te dragen in piercings:
Citaat:
Real silver always has a stamp .925. Sterling silver is just 0.925% silver and contains other metals that can cause irritation and therefor is not suitable to wear as piercing jewelry. It is very prone to oxidation, corrision and discoloration when it comes in contact with air and body fluids. The fact that silver is a soft metal also raises the risk of small, invisible scratches, holes and tears on the metal that can harbor bacteria. Sterling silver is only suitable for healed earlobe piercings and should only be worn short term. Silver or silverplated jewelry are strongly discouraged to wear in all types of piercings.

Zoals eerder geopperd is titanium of goud een beter idee :j