Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:51

Kimmie25501 schreef:
Meliaforever, bedankt voor de tips. Ik zal proberen wat gezondere dingen op mijn brood te doen. Het is wel zo, dat ik als ik helemaal niet snoep, wel wat zoets nodig heb. Maar ik kan inderdaad proberen wat te minderen. Verder ga ik idd ook proberen om wat gezondere tussendoortjes te nemen. Even over het gekookt ei, dat vind ik voor 's ochtends best lastig, dan moet ik vroeger opstaan namelijk haha. Lunch maak ik ook 's ochtends al. Of kun je dat ook de avond van tevoren koken?
Ik ga vandaag proberen te beginnen met hardlopen, maar ik weet niet of ik de motivatie daarvoor heb haha

Waarom heb je zoet nodig?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:54

Kimmie25501 schreef:
Meliaforever, bedankt voor de tips. Ik zal proberen wat gezondere dingen op mijn brood te doen. Het is wel zo, dat ik als ik helemaal niet snoep, wel wat zoets nodig heb. Maar ik kan inderdaad proberen wat te minderen. Verder ga ik idd ook proberen om wat gezondere tussendoortjes te nemen. Even over het gekookt ei, dat vind ik voor 's ochtends best lastig, dan moet ik vroeger opstaan namelijk haha. Lunch maak ik ook 's ochtends al. Of kun je dat ook de avond van tevoren koken?
Ik ga vandaag proberen te beginnen met hardlopen, maar ik weet niet of ik de motivatie daarvoor heb haha

Eieren kan je gewoon de dag van te voren al koken. :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:33

Liselot, omdat ik dat lekker vindt, en anders de neiging heb om veel te gaan snoepen.
Meliaforever, ah mooi. Dan ga ik dat morgen/vandaag uitproberen.
En mijn lijstje van vandaag:
O: twee bruine boterhammen, een met vijgenjam en een met vlokken. Vanaf morgen ga ik proberen geen vlokker meer te doen. En een kop thee.
T: halve appel en water.
L: boterham met kaas en tomaatjes, boterham met vijgenjam en boterham met vlokken. Water en thee.
T: Beker ranja en een banaan.
A: Indiase boterkip met een salade en rijst. Niet erg gezond, maar wel erg lekker. En weer water.
N: Cornetto (ook slecht, maar moesten op)
T: wss nog een kop thee.

Mijn beweging van vandaag was weer niet veel. Een uur en 10 minuten fietsen, en ongeveer 10 minuten wandelen. Hardlopen wilde ik mee beginnen, maar ik had zo'n pijn aan mijn rug, dat het echt niet ging. Donderdag ga ik gelukkig naar de chiropractor, dus dan kan ik meteen even overleggen. Tips mogen natuurlijk weer!

Liselot

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:51

Zoet is een verslaving he, ik kan het weten want at en dronk enorm veel suiker. Nu eet ik bijna helemaal suikervrij en heb ik er ook geen behoefte meer aan

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:29

Suikervrij is ook niet gezond he.. Je hersenen hebben suiker nodig om te functioneren.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:58

Over gekookte eieren gesproken: ik heb van mijn schoonmoeder een eierkoker gekregen waar je een ei in breekt, de dooier doorprikt, 45 seconden in de magnetron en je hebt een heerlijk gepocheerd eitje dat je direct uit de houder kan eten. Super handig! Ik neem hem mee naar mijn stage en maak ter plekke een gekookt eitje klaar. :P
Zijn wel 8 euro per stuk bij de blokker maar er staan ook veel goedkopere ripoffs op aliexpress.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:19

Hi,

Mag ik mij ook hier melden :)? Ik heb niet een heel erg afvaldoel, maar iets van 3 kilo eraf en gewoon weer een iets strakkere buik zou fijn zijn.
Mijn grootste probleem is mijn motivatie :') dan denk ik ajoh, vandaag was een drukke dag.. of nou morgen eet ik wel weer wat gezonder/minder..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:40

@Suuszels: welkom! Maar als je strakker wil worden zou ik juist niet gaan afvallen, maar juist gaan sporten en je voedingspatroon hierop afstemmen :)!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:41

IMANDRA schreef:
@Suuszels: welkom! Maar als je strakker wil worden zou ik juist niet gaan afvallen, maar juist gaan sporten en je voedingspatroon hierop afstemmen :)!

Dit kan ik beamen, haha! Ik weeg helemaal niet veel en ben niet strak helaas.. Dus echt sporten!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:20

Oeps. Sporten is nog zo'n motivatiepunt :') moet denk ik even zoeken naar een sport die bij me past. Ik loop wel eens hard, maar vind er niks aan (en frustreer me als ik zie dat ik slechter heb gelopen dan de keer ervoor). En krachttraining en teamsporten vind ik niet leuk :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:14

Simoonzel schreef:
Over gekookte eieren gesproken: ik heb van mijn schoonmoeder een eierkoker gekregen waar je een ei in breekt, de dooier doorprikt, 45 seconden in de magnetron en je hebt een heerlijk gepocheerd eitje dat je direct uit de houder kan eten. Super handig! Ik neem hem mee naar mijn stage en maak ter plekke een gekookt eitje klaar. :P
Zijn wel 8 euro per stuk bij de blokker maar er staan ook veel goedkopere ripoffs op aliexpress.

Haha dat ''cracking eggs'' gebeuren van de reclame! :') Chill dat het echt bij iemand werkt, misschien toch ook maar zo'n ding aanschaffen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:25

Suuszels schreef:
Oeps. Sporten is nog zo'n motivatiepunt :') moet denk ik even zoeken naar een sport die bij me past. Ik loop wel eens hard, maar vind er niks aan (en frustreer me als ik zie dat ik slechter heb gelopen dan de keer ervoor). En krachttraining en teamsporten vind ik niet leuk :P

Crossfit of calisthenics zijn echt aanraders! Ik heb ook altijd een hekel gehad aan hardlopen :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:37

IMANDRA schreef:
Suikervrij is ook niet gezond he.. Je hersenen hebben suiker nodig om te functioneren.

Ik eet alleen geen toegevoegde suikers meer (nou ja, bijna niet) maar eet wel gewoon elke dag 2 stuks fruit en regelmatig genoeg aardappelen ;-)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:50

Ik merk dat de periode van de maand er weer aankomt, teveel zin in alles dat zoet is O:)
Wel een work out gedaan vandaag!

Strakker worden is inderdaad sporten, met 3kilo zou het handiger zijn gewoon in te zetten op genoeg sporten, dan gaan die vetjes vlot over naar spier en val je niet teveel af maar ben je wel strakker.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:57

Liselot schreef:
IMANDRA schreef:

Ik eet alleen geen toegevoegde suikers meer (nou ja, bijna niet) maar eet wel gewoon elke dag 2 stuks fruit en regelmatig genoeg aardappelen ;-)

Gelukkig! Ja je noemde het suikervrij, dus vandaar :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:30

IMANDRA schreef:
Suuszels schreef:

Crossfit of calisthenics zijn echt aanraders! Ik heb ook altijd een hekel gehad aan hardlopen :P

Nooit van gehoord :o ik ga eens op zoek!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:00

Wij hebben ook nu alweer pepernoten in huis, dus ik probeer alles zo in te plannen dat ik 's avonds nog ruimte heb voor een handje bij de thee. :=

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:29

Dit filmpje is ook wel leuk om te kijken, moest er best wel om lachen :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:48

Ik heb een goeie tip van iemand gekregen. Ajvar, lekker en mager (qua kcal) broodbeleg! :D Het schijnt lekker te zijn in combinatie met vleeswaren. T lijkt een beetje op tomatensaus achtig iets. Ik ga het vanmiddag ophalen :)

Zal ook eens een lijstje plaatsen:

O: 2 plakken brood met Hüttenkäse en kalkoenfilet, melk
T: banaan, koffie
L: 2 plakken brood met Ajvar en fricandeau (als ik dat spul kan vinden :P )
T: pinda's, misschien nog wat fruit, koffie
A: moet ik nog kijken

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:47

kim345 schreef:
Dit filmpje is ook wel leuk om te kijken, moest er best wel om lachen :P
[ Video ]

Hahahaha 'als je om de spelfouten heen leest, staat er nog best wat achterhaalde informatie in' _/-\o_

Dat van dat BIG-register vind ik trouwens best kwalijk

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:50

Wet BIG zit wat anders in elkaar dan dat het hier lijkt. Ik quote mezelf even uit ander topic.

secricible schreef:
Situatie rondom wet BIG is wat anders geregeld dan deze meiden voorschotelen. Het beroep dietist is namelijk wel geregeld via de wet BIG maar we staan daar niet in geregistreerd, alleen in een vrijwillig kwaliteitsregister. DCN zegt het volgende:

Citaat:
N.a.v. onduidelijkheid over de wet BIG geven we graag een uitleg.
De wet BIG is de wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg. Het doel van de Wet BIG is het bewaken van de kwaliteit in de gezondheidszorg en het beschermen van de patiënt tegen ondeskundig en onzorgvuldig handelen van een zorgverlener. Een van de instrumenten van deze wet is het BIG-register.
De Wet BIG verdeelt beroepen die onder deze wet vallen in drie groepen. Deze groepen staan bekend onder het artikelnummer uit de wet: artikel 3-, 34- en artikel 36a-beroepen.
Alleen artikel 3-beroepen staan geregistreerd in het BIG-register.
Diëtisten zijn opgenomen in artikel 34 van de wet BIG.
Diëtisten staan niet geregistreerd in het BIG register.
Zij staan geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici

Persoonlijk vind ik dat het minst zorgelijke. Het feit dat je als dietist zulke ongezonde voedingspatronen adviseert heb ik geen goed woord voor over. Mensen mogen een bepaalde verwachting hebben als z naar een dietist gaan. Van het voedingscentrum kun je vanalles vinden, de voeding die zij adviseren is iig volwaardig en volledig. Dat ze wat traag inspelen en stoffig zijn vind ik ook maar dat staat daar los van.
Een dietist mag zieke mensen behandelen en heeft daarmee een bepaalde verantwoordelijkheid. Die hebben deze meiden in mijn ogen niet genomen met dit voedingspatroon.
Het feit dat zij dietist zijn maakt voor mij het grote verschil tussen deze 2 dames en al die zelfverklaarde voedingscoaches, voedingsadviseurs, gewichtsconsulentes rn wedikwat nog meer.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:51

heyyy :) op tips van mensen hier had ik mijn eten klaargemaakt de dag ervoor dus ik had lekker wrapjes gemaakt! 2 met zalm ijsbergsla en kruidenkaar en 1 met pindakaas en banaan :~ zo lekker!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:52

Duidelijk, thanks sec!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:22

Haha dat filmpje kim xD.
Toen erin kwam dat ze in t BIG stonden had ik echt zoiets van huh, dat kan niet. Volgens mij heb je echt een officieel diploma of huidige studie nodig om in t BIG te komen (m'n zusjes zijn verpleegkundigen dus die hebben t daar wel eens over).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:50

ze zijn ook officieel diëtisten Imandra... dus met een 4-jarige HBO opleiding Voeding en dietetiek. Dus hun diploma en werktitel (dietist is een beschermde titel die je alleen mag dragen als je de Hbo-opleiding voeding en dietetiek hebt gedaan) zijn wel degelijk geregeld via de wet BIG. Dat maakt ook dat zoveel diëtisten hier over vallen. DAt er een hoop zelf benoemde healthy hipsters zijn prima, maar zodra iemand een officiele titel heeft mag je daar als patient/consument iets van verwachten.