Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kay_CMoll

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:29

Ik vond het ook veel geld, vandaar dat ik twijfelde. Maar is wist niet hoeveel zo'n dieetplan en dergelijk waard zouden kunnen zijn, en ik hoopte dat jullie (de kenners ;-) ) dit wel zouden weten.

Oeh, zou wel leuk zijn! Heb jij al eens bij Amazon besteld dan?

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:43

Ik heb eerlijk gezegd al vaak bij Amazon besteld en nog nooit problemen mee gehad :)
Ik vind de dvd box er ook wel interessant uitzien, dat ga ik hier toch even bespreken dan!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:52

Van wat ik heb horen zeggen (dus geen eigen ervaring) is dat het dieetplan gebaseerd is op de gemiddelde Amerikaanse vrouw en dat het in best wel wat gevallen voor kan komen dat deze niet op ons van toepassing zijn. Ik heb er wel eens in gekeken, je zit op de 1400 kcal per dag (met een beetje google werk zijn de planningen makkelijk te vinden) verdeelt over 4 maaltijden. Voor mij is dat veelte weinig, maar ik ben niet te vergelijken met de gemiddelde Amerikaanse vrouw van 1.62 meter :Y)

Over Amazon, ik woon momenteel in de UK (tot eind augustus, dan verhuis ik terug) dus vrij veel wordt er hier via Amazon besteld :j

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:11

Hmmm, ja dat snap ik wel. Als ik gewoon eet op gevoel, kom ik ook op zo iets uit. Ik eet bewust meer omdat ik anders echt teveel verbruik tov wat ik binnen neem. Ik wil wel echt graag de DVD! :D Dus als je wil verder regelen via PB vind ik dat oké ;-). Ik veronderstel dat er nog wel wat geinteresseerden zijn...

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:26

Natuurlijk, iedereen die m wil kan een PBtje doen :j

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:34

Jeej! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:14

Het dieetplan is via Google zonder problemen te vinden. Ik vind het niet erg super als dietist
Laatst bijgewerkt door secricible op 23-07-14 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:14

ha, goed dat ik het hier heb gevraagd!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:29

Ik heb hem wel ooit via tellsell besteld.. vond het wel de moeite waard met het elastiek en alle dvd's (geen gezeur met internet vastlopen, filmpjes die verwijdert worden)
Ben BR programma nu al voor de 4e keer aan het doen, dat is al een jaar sportschool :)
volgens mij is BR bij amazon niet goedkoper (de andere boxen uiteraard wel)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:11

Nu twijfel ik weer, haha!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:32

Ik val hier ook even binnen; ik deed BR zonder dieetplan (1400 kcal/dag, amehoela :+ ) en heb heel leuke resultaten geboekt. Ik heb netjes gegeten, met veel koolhydraten en eiwitten, zo iets onder mijn verbruik/dag.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:21

Wat is BR precies, waar kan je dat volgen? :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:13

Body revolution, zie ook de beginpost van dit topic :)

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:32

Ik doe BR ook zonder dieetplan, gewoon inderdaad netjes eten en ik heb (of ja had, want nu loopt het eventjes fout..) ook gewoon goed resultaat hoor, ik vind het dieetplan er ook niet zo super uitzien :)

Vanavond vertrekken op reis, dus vanmiddag nog even een workout doen en dan begin ik na de reis opnieuw met BR en dan wel weer gewoon iedere dag, want ik heb het wat laten verwateren de voorbije 2 weken!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:32

Net voor de eerste keer level 1 gedaan. Veel stukken vielen me wel mee, maar het onderdeel met gewichtjes in de hand en dat je naar links of rechts moest doorzakken door je knie en het andere been recht, dat vond ik moeilijk. Ik kan wel merken dat mijn benen en rug minder sterk zijn geworden.

Afijn, mijn eerste indruk is goed. Ik heb me echt kapot gezweet en ik denk dat mijn rode kop nog wel een dag aanhoudt haha. :+

Nu ik ook ' lid' ben moet ik dan een foto maken van mijn lichaam zoals die nu is?

Mijn vriend heeft van die eiwit shakes, hij fitnesst zelf actief, lijkt me goed als ik naderhand hier wat van opdrink.

Hoe is jullie voedingspatroon tijdens level 1?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:39

Fijn dat het lekker vind. De side lungs die je omschrijft zijn inderdaad lastig :j
Je moet natuurlijk niks, maar als je je vooruitgang goed bij wilt houden zijn foto's en maten opmeten aan te raden. De weegschaal zegt niet altijd iets! En het kan heel demotiverend zijn als de weegschaal niks zegt, maar als je dan foto's of maten hebt om te vergelijken en daar wel vooruitgang in ziet, kun je daar motivatie uit putten :j

Ik vind het zelf overdreven om eiwit shakes te nemen bij de shred. Als je een normaal eetpatroon hebt zou je genoeg eiwit binnen moeten krijgen om het zonder shakes te doen. En zo'n zware training is het ook weer niet.

Kwa voedingspatroon bij de shred lette ik niet echt op. Dat ben ik pas later gaan doen. Gezond, niet te weinig, vers, gevarieerd eten. Koekjes en frisdrank laten staan en dan ben je al een heel eind ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:40

Je mag altijd een foto van je lichaam maken, dna kun je achteraf het verschil zien. Ik heb dat persoonlijk niet gedaan, net wat je wilt :)

Zelf vind ik die eiwitshakes echt flauwekul, tenzij je echt heel actief bezig bent met krachtsport e.d. Er wordt geadviseerd om 0.8g eiwit per kg lichaamsgewicht te eten als je gezond bent, en gemiddeld zitten we daar in NL al ruim boven met de hoeveelheid zuivel en vlees die wij eten, dus daar zou ik je niet te veel zorgen om maken.

Ik denk dat het goed is om je eetpatroon goed te bekijken en als dat volwaardig is hoef je voor dat half uurtje sporten geen speciale shakes oid te gebruiken zou ik zeggen..
Ik ben tijdens alle levels (doe nu 3) gewoon normaal blijven eten, 3 maaltijden en wat fruit tussendoor. 1x d.d. een beker yoghurt met muesli tussendoor omdat ik anders echt niet aan mijn kcal kom en die neem ik dan meestal na het sporten, dus op die manier krijg ik dan op dat moment wat eiwitten binnen, maar als ik wel aan mijn kcal zou komen zou ik dat gewoon weglaten.
M.a.w. je kan je eiwitten wel zo verdelen dat je een portie eiwitten die je toch nodig hebt na het sporten neemt, maar extra eiwitten bovenop wat ej nu eet lijkt me echt totaal onnodig.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:32

Oke prima. Gewoon normaal door blijven eten dus. Of ik foto's ga maken moet ik nog bekijken, voor mezelf is het natuurlijk wel leuk om het verschil te zien.

Morgen weer.... *\o/*

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:16

Ik heb foto's gemaakt en ik meet ook elke week. Foto's zijn echt leuk ter motivatie. Als ik het verschil zo kan bekijken, geeft dat echt een boost! Ondertussen ben ik al flink wat cm kwijt, dus ook leuk om goed bij te houden. De weegschaal daarentegen kan ik wel door het raam gooien! :) amper afgevallen.... Nuja, ik doe het ook niet voor het gewicht, eerder om strakker te worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:18

Ik denk dat het heel erg van je beginpunt afhangt. Als je start met een redelijk goed gewicht dan zal je gewicht stabiel blijven of zelfs iets stijgen: je verliest niet veel vet meer en bouwt spiermassa op.
Als je fors overgewicht hebt dan zul je gewicht gaan verliezen, je verliest dan meer vet als dat je spiermassa opbouwt...

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:37

ik ben 1m70 en weeg nu 65kg, dus das inderdaad een 'goed' gewicht, dus zal daar wel mee te maken hebben. Vandaar dat ik het niet doe voor het gewicht, maar eerder voor het geflubber als ik op en neer spring :D

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:44

Ik ben zelf 1.72 en weeg 57 kg. Ik doe het niet om slanker te worden, eerder gewoon om wat strakker te worden en om mijn conditie op te bouwen.

In de tijd dat ik niet heb gesport ben ik eigenlijk niet aangekomen, maar het vel zit wel wat losser! :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:52

Ondanks dat ik nooit te dik was ben ik door gezond (minder suiker) eten toch 4kg afgevallen. Ik woog 59kg bij een lengte van 1.68m en nu dus 55kg. En daarbij ben ik ook nog stevig gebouwd. Toen ik 5 maanden geleden begon met JM at ik gewoon (dronk al altijd water, snoepte nog wat, at 7 boterhammen op een dag) en toen viel ik niks af. Tot ik een maand of 2 geleden begon met 's ochtends yoghurt met muesli (zonder suiker), geen snoep meer, andere suikervrije dingen eten en vooral ook letten op genoeg eiwitten. Ineens vlogen de kilo's er vanaf. Dat was voor mij wel een bevestiging dat ik met 59kg toch te zwaar was. :j
Dus ik ben het niet helemaal met je eens secricible. Natuurlijk zal het per persoon verschillen. Maar ik zou iedereen aanraden alles wat je eet een weekje bij te houden (myfitnesspall) en kijken of je ergens te veel of te weinig van eet. Ik moet wel zeggen dat bij myfitnesspall de vezel en koolhydraatiname bij mij niet klopt. Daar mag je meer van dan hun zeggen.
Je zal zien dat je toch nog heel wat aan je voedingsschema kan veranderen en dat je echt resultaat ziet in gewicht :j
Oja, over de eiwitten. Ik merk (dankzij myfitnesspal) dat ik te weinig eiwitten binnen krijg met voeding dus zodra m'n portemonnee het toestaat ga ik elke dag de eiwitten die ik mis aanvullen met eiwitshakes :j

Hier staat sporten momenteel op een laag pitje. Van de week 2 hele dagen (07:30 - 17:30) opgepast op 2 kinderen, waarvan 1 lichamelijk beperkt. Ook een soort van sporten :P En vanaf zondag ga ik 2 weken als begeleider op ponykamp. Dus dan zal ik ook genoeg beweging krijgen. Ik neem wel m'n sportkleding mee zodat ik 's een rondje kan gaan hardlopen. Ook eten zal ik daar niet kunnen doen zoals thuis. Ik neem ontbijt en eigen brood en tussendoortjes mee. Maar m'n lichaam zal na die 2 weken wel een tegenvaller zijn -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:59

K denk dat je me niet helemaal goed begrijpt madelon :)
Ik wil alleen zeggen dat als je start met een goede basis en je gaat meer sporten, iemand met overgewicht uiteindelijk meer zal afvallen, terwijl bij iemand met een goed basisgewicht de spiermassa zal overheersen boven de vetmassa-afname.
Als je je voedselpatroon aanpast is dat natuurlijk weer anders, ik hebhet puur over het sportgedeelte.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:27

Okee :)