[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:45

Haha vlaggetjes, sponzen :')

Ik las hier trouwens een kleine discussie paar blz terug over kaas, ik heb zelf nu 20+ kaas op mn crackers/volkoren beschuit... ik heb hem van Slankie, maar ik vind hem niet super lekker! Iemand nog tips voor andere merken?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:52

30 + kaas van Linessa/ Liddl

Proef je bijna geen verschil met "normale" kaas

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:09

idd die kaas van de lidl is hert lekkerste! en anders milner? Die heeft ook magere versie van oude kaas! Mjammie!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:14

Ik had eerder altijd de lightlife van leerdammer, maar die kwam dus ook uit op 30 + (17%vet) ik wil in de afvalfase echt alleen de 20 + kaas, maar die zal Milner ook vast hebben? Ik zal eens even neuzen als we boodschappen gaan doen.
Hoe zijn de meningen hier verdeeld over wortel als rauwkost? Ik dacht altijd dat er een wortel veel suiker zat... maar denken jullie? (ik eet veel komkommer en cherrytomaatjes bij ontbijt en lunch, dus eens een keer worteltjes zou het wat afwisselender maken... of paprika?)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:20

milner heeft 20+
tenminste, wij hebben m hier :p

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:23

Ik heb altijd de 30+ van milner, die vind ik erg lekker. Laatst bij mijn tante 20+ van beemster gehad, die was ook erg lekker maar die kan ik hier niet in de supermarkt vinden

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:17

Ik eet graag mosterdkaas en bieslookkaas. Als je van romige kaas houd is het vast niet je ding, maar ik vind ze heerlijk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:37

Ik hou helemaal niet van kaas! Maar ben een lastige broodeter en vind veel niet lekker meer als ik 's ochtends mijn brood al voor tussen de middag smeer. Nu heb ik bij de Appie mozarella in plakken gevonden en eet ik dat op brood met pesto. Tomaatje mee en dat ter plekke op brood, echt lekker en ik geniet ook weer van mijn lunch!

En vandaag voor het eerst 10km hardgelopen. Ben ook wel meteen gestopt toen de 10 in beeld kwam.....moest er zelfs voor omlopen! As kers op de taart mocht ik nog 4 verdiepingen omhoog met de trap.......

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:03

wollie2004 schreef:
Ik had eerder altijd de lightlife van leerdammer, maar die kwam dus ook uit op 30 + (17%vet) ik wil in de afvalfase echt alleen de 20 + kaas, maar die zal Milner ook vast hebben? Ik zal eens even neuzen als we boodschappen gaan doen.
Hoe zijn de meningen hier verdeeld over wortel als rauwkost? Ik dacht altijd dat er een wortel veel suiker zat... maar denken jullie? (ik eet veel komkommer en cherrytomaatjes bij ontbijt en lunch, dus eens een keer worteltjes zou het wat afwisselender maken... of paprika?)

lidl heeft ook 20+ en milner ook;) Ik doe er vaak wat chili saus op!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:23

Danseresje schreef:
Ik hou helemaal niet van kaas! Maar ben een lastige broodeter en vind veel niet lekker meer als ik 's ochtends mijn brood al voor tussen de middag smeer. Nu heb ik bij de Appie mozarella in plakken gevonden en eet ik dat op brood met pesto. Tomaatje mee en dat ter plekke op brood, echt lekker en ik geniet ook weer van mijn lunch!

En vandaag voor het eerst 10km hardgelopen. Ben ook wel meteen gestopt toen de 10 in beeld kwam.....moest er zelfs voor omlopen! As kers op de taart mocht ik nog 4 verdiepingen omhoog met de trap.......

Pesto en mozarella zijn niet echt magere producten, maar goed als je dan weer 10 km hardloopt (petje af!) moet het kunnen

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:27

Iemand ervaring met het 'glas water dieet' . Dus elke keer als je iets eet een glas water moet drinken ?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:32

Mozarella niet? dacht juist dat dat wel redelijk callorie arm was...

Wauw 10 km! Ik ga vandaag les 15 van Evy doen, en dan heb ik er alweer 5 weken opzitten, gaat zo snel!
Bieslookkaas klinkt wel lekker!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:33

ELpatcho schreef:
Danseresje schreef:

Pesto en mozarella zijn niet echt magere producten, maar goed als je dan weer 10 km hardloopt (petje af!) moet het kunnen

Ik weet dat het niet echt de beste producten zijn, maar toch val ik er mee af! Ik gebruik ook elke keer een scheutje kookroom bij bepaalde gerechten, gaat allemaal prima en het gewicht daalt langzaamaan!
En ja, ik loop 3x per week hard (afwisselend duurloop, intensief en interval). Daarnaast wandel ik naar werk als ik dagdiensten heb (2,6km retour) en rij ik 1x per week paard! Beweging genoeg zou ik denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:33

ajockeydream schreef:
Iemand ervaring met het 'glas water dieet' . Dus elke keer als je iets eet een glas water moet drinken ?

Nee, maar ik denk dat het wel goed voor je is omdat water ook vult en je dus onbewust minder gaat eten op een dag.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:40

ik weet dat niet idereen t hier met mij eens is, maar ik wil echt kilo's kwijt.
Net obese teruggekeken, en dat opent je ogen eens extra.

Het punt bij mij is alleen dat ik geen honger heb steeds. Het liefst zou ik alleen in de ochtend eten (meestal 2 sneetjes brood) en verder niets, in de avond dan pas weer avond eten, en daarna kwamen altijd de snacks. Die moeten sws uit t systeem. Of Nouja, deze snacks en vervangen door gezonde snacks.
Fruit is gezond, what about fruit uit blik? Ananas uit blik vind ik namelijk bijvoorbeeld erg lekker. Bananen zijn ook lekker, maar t is verder nog niet echt het fruit seizoen, helaas..

Als avond eten, eet ik altijd wat de pot schaft. Iemand verder tips?

Ik ben nu wel veel meer aan het sporten sinds vrijdag. En wil dit ook zeker volhouden.

(ik ga morgen denk maar eens de confrontatie aan met de weegschaal :( )

You go girls! Jullie kunnen het! Toppers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:45

Kiwi's, sinaasappels, kaki's, mandarijnen, peren, appels.. er is genoeg fruit wat je kan eten hoor..?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:48

Fruit uit blik is flink gesuikerd en dus niet gezond/lijnvriendelijk. Appels zijn eigenlijk altijd wel goed aan te komen, al is het dit jaar een slecht appeljaar geweest (een hoop knoppen zijn kapotgevroren). Kiwi's, sinasappels. Maar je kan 's avonds ook een (gekookt) eitje nemen, of nog een boterham. Gooi anders een aardappel in de magnetron, is ook erg lekker als je echt wat te snoepen wil (wordt op een gegeven moment heel knapperig, maar de exacte instelling is even zoeken. Een gewone aardappel vaak minimaal 5 minuten).

Bananen zou ik op zoek gaan naar kleintjes, er zit veel gewichtsverschil in bananen (van 120 tot 340 gr). En ze zijn niet heel krap in kcal dus daarmee opletten.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:51

Bedankt!

Het punt is sat ik rond deze tijd maar weinig fruit lekker vind, appels gaan nog wel. Peren ben ik sws niet zo dol op, even als kiwi's
Manderijnen vind ik rond deze tijd ook niet erg aantrekkelijk.

Mango's, daaaar houd ik onwijs van!

wollie2004

michelle, fruit uit blik zit dat niet vaak op siroop? Dat lijkt me dan weer vrij suikerrijk... iig suc6! en als je vragen hebt kun je ze altijd hier stellen!

wat betreft het waterdieet: ik heb ooit een dieet gevolgt waar je een halve liter moest drinken vlak voor elke maaltijd (dus ook voor elk tussendoortje) hierdoor zou je indd sneller vol zitten en minder snaaien. Ik viel er toen in het begin redelijk door af, op het einde steeds minder, maar dat is met elk dieet.

In het artikel wat hier laatst werd geplaats is dus onderzocht en bewezen dat door veel water te drinken je dus niet extra afvalt.

Ook mijn dietiste raad aan om het drinken echt te bewaren voor tussen de maaltijden in. Je lichaam heeft dit voor een aantal processen wel nodig, maar als je het gaat gebruiken voor vulling, zal je verbranding er weinig mee kunnen omdat het geen voedingsstoffen bevat.
Ach ja, ik volg nu mijn dietiste, dus ik drink niet meer tijdens een maaltijd maar tussen de maaltijden in en ik moet zeggen dat dit erg goed bevalt. Zit op ong. rond de 2 liter per dag (water en thee)

Dais_

Heb je de obese gekeken van gisteravond Michelle? Zij at ook een periode te weinig waardoor ze te weinig energie had voor het sporten en het afvallen stagneerde. Ze kreeg als tip om d'r telefoon als herinnering te gebruiken. Lijkt me ook een handige tip voor jou :j

Over eten vergeten... Ik ben het op die 6 maanden tijd nog nooit vergeten, maar vandaag heb ik enkel een ontbijt en 1 liter melk (don't ask..... dwangmatig..) gegeten en verder niks. Ik bruis van de energie! Komt door de hoeveelheid vitamine D van vandaag denk ik :)

Anoniem

Heeft iemand nog aanraders m.b.t. weegschalen < 40 euro?
Digitaal of analoog? Merk? Etc?
Ik hoef geen ding met vetmeting enz.. :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:52

Het idee achter water drinken voor/tijdens maaltijd is dat je eerder vol zit lijkt mij? Maar dan zou je dat eigenlijk 15 a 30 minuten op voorhand moeten doen want je lijf heeft even nodig voor het signaal doorkomt dat je 'vol' zit.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:54

Mizora schreef:
Fruit uit blik is flink gesuikerd en dus niet gezond/lijnvriendelijk. Appels zijn eigenlijk altijd wel goed aan te komen, al is het dit jaar een slecht appeljaar geweest (een hoop knoppen zijn kapotgevroren). Kiwi's, sinasappels. Maar je kan 's avonds ook een (gekookt) eitje nemen, of nog een boterham. Gooi anders een aardappel in de magnetron, is ook erg lekker als je echt wat te snoepen wil (wordt op een gegeven moment heel knapperig, maar de exacte instelling is even zoeken. Een gewone aardappel vaak minimaal 5 minuten).

Bananen zou ik op zoek gaan naar kleintjes, er zit veel gewichtsverschil in bananen (van 120 tot 340 gr). En ze zijn niet heel krap in kcal dus daarmee opletten.

meestal worden druiven en bananen niet aan geraden te eten tijdens een afvalperiode omdat ze veel suikers bevatten t.o.v. bijv. een appel of peer. citrusvruchten zitten als het goed is ook wat hoger in suikers, maar met mate moet dat kunnen. Mango's zijn vrij zwaar, dus als je er een schoon maakt kun je hem in de koelkast bewaren, heb je de dag erna nog een portie?

Edit: volgens mij heb ik de verkeerde gequote... excuusjes! :o

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:56

Klopt, die heb ik idd terug gezien.

Tja, klopt, maar ik begreep dat zij elke 2 uur iets moest eten, maar wat? En elke 2 uur is echt veel!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:01

Valt wel mee toch? Je slaapt 8 uur, dus 8 porties op 16 uur die overblijven. Ikzelf heb daar 6 van gemaakt. Om aan 8 te komen zou je bijvoorbeeld een sinaasappel door 2 kunnen splitsen. Ene keer de ene helft, andere keer de andere helft?

Iemand schreef al eens dat je ook zou kunnen afvallen met een snicker-dieet, zolang je calorie inname maar minder is dan die je verbrand op een dag :)