In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:30

Veel sterkte Joolien. Ik weet wat een verdwijning en de afloop ervan teweeg kan brengen; ik kan me dus best inbeelden dat je er nu even doorheen zit. Als je nood hebt aan een luisterend oor, mijn pb-box staat open.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:32

Sterkte Joolien!

Erin

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:37

Sterkte Joolien! :(:)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:40

Sterkte Joolien!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:00

Sterkte jolien, wat naar :\

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:45

Joolien schreef:
Mijn vriendin is gevonden. Ik ben gebroken...

:(:)
...het einde van een vermissing dat je NIET wilt - verschrikkelijk naar!

Heel veel sterkte! !

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:59

OMG sterkte! Dat zijn van die dingen die niet mogen gebeuren! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:02

Het is zo onwerkelijk. Ze had een afscheidsbrief achter gelaten. Dan weet je al dat het foute boel is. Maar de realisatie als ze dan toch is gevonden is heftig. Ik kan het me ook maar nauwelijks bevatten. Het is zo raar.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:08

De eerste periode lijkt het inderdaad allemaal onwerkelijk. Je bent in shock, alles moet nog tegoei tot je doordringen. Dat heeft tijd nodig. Ik hoop dat je er met iemand over kan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:11

Ja dat kan ik, ik kan goed bij mijn vriend ventileren en praat er ook veel met mijn tante over die haar ook goed kende.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:37

Joolien schreef:
Het is zo onwerkelijk. Ze had een afscheidsbrief achter gelaten. Dan weet je al dat het foute boel is. Maar de realisatie als ze dan toch is gevonden is heftig. Ik kan het me ook maar nauwelijks bevatten. Het is zo raar.

Oh bah... Heel veel sterkte deze periode... :'(

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:40

Oh jezus Joolien, wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte :'(

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:45

Jeetje heel veel sterkte joolien!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:51

Joolien heel veel sterkte :(:) .
Wat ontzettend naar. ;(
Ik weet hoe dit voelt helaas, mijn pb box staat open.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:05

Heel veel sterkte Joolien! Ook ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Die vermissing duurde een paar weken en liep op dezelfde wijze af. Echt heel verdrietig.

Ik schrijf niet zo veel meer hier, maar het gaat psychisch gezien vrij goed. Heb de stijgende lijn te pakken. Ik voel van binnen heel sterk dat ik anderen wil helpen met mijn eigen ervaringen en heb daarin ook al stappen gezet, waaronder een opleiding. Het geeft me veel voldoening.

Lichamelijk gaat het helaas niet zo goed. Ik heb ook een zenuwaandoening, alleen is het niet die aandoening die nu roet in het eten strooit. Die is de afgelopen periode vrij stabiel. Wat het wel is, weet ik ook niet. Ik wil hem hier ook graag even bij de ervaringsdeskundigen neerleggen.
Ik vermoed zelf dat het komt door een onbalans in lichamelijke processen waaronder de cortisol aanmaak. Ik heb natuurlijk meer dan 25 jaar onder hoogspanning geleefd (goh, wat vreselijk naar en lang nu ik dat zo op schrijf). Ik ben sinds september volledig uit het werk. Ik werk nu 3x2 uurtjes, grotendeels uit huis en niet in eigen functie. Dat is prima te handhaven. Ik doe 2x per week lichte krachttraining a 20 minuten (onderhoud na revatraject), 2x p.w. rustige yoga en 3x paardrijden. Overdag doe ik verder rustig aan en plan ik voldoende rust/ontspanningsmomenten. Ik kom elke dag buiten en mediteer ook een aantal keer per week. Ik probeer voldoende te slapen en gebruik bij nood een half slaaptabletje. Ik heb mijn voeding ook grotendeels aangepast. Alles vers, geen pakjes en zakjes, weinig zoetigheid, veel groente en fruit. Volgens de boekjes zou ik het prima doen qua herstel van ptss en burnout-achtige klachten.

Ik rommel al maanden met pms-achtige klachten die steeds erger worden en nu lijkt het alsof ik in die klachten blijf hangen. Ik ben erg moe, hoofdpijn en ben niet vooruit te branden. Als ik boven aan de trap ben, ben ik al buiten adem. Ik heb spierpijn. Ik voel me gewoon niet lekker van binnen. Al mijn nagels beginnen te scheuren.
Ik heb nu een zootje vitaminen en mineralen besteld die zouden moeten ondersteunen bij bijnieruitputting enz. en ik was al begonnen met extra magnesium. Ik hoop dat dat wat verlichting gaat geven. Ben wel benieuwd naar soortgelijke ervaringen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:18

Ankem wat fijn dat het psychisch heel goed gaat maar wat balen van het lichamelijke onderdeel.
Helaas heb ik echt 0,0 verstand en ervaring met dat soort dingen, dus ik kan je er niet verder mee helpen.
Als ik jou dagindelingen zie denk ik wow, knap hoor dat je het ook echt zo voor elkaar krijgt en kan vasthouden.
Misschien is je lijf aan het detoxen en voel je je daarom minder? (Zomaar een gedachtegang...)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:38

Ankem, je hebt toch een behoorlijk programma voor iemand wiens lichaam niet mee werkt op het moment
Voor je zelf allerhande vitamines en mineralen gaat slikken zou ik persoonlijk eerst laten checken of en waar je tekorten zitten.
Hoe lang eet je al zoals je nu zegt? Eventuele tekorten zijn natuurlijk niet in 2 weken aangevuld.

Ik heb zelf een tijd geleden bloed laten prikken omdat ik ook het gevoel dat mijn lichaam leeg was en daar bleek ik ook een flink aantal tekorten te hebben (6 of 7 vitamines heb er diverse mensen mee verbaast waaronder de huisarts en de diëtiste) en ben toen bij een orthomoleculaire diëtist terecht gekomen
Of het allemaal goed aan het helpen is kan ik volgende week bekijken want dan al ongeveer de uitslag binnen zijn van de laatste keer bloedprikken

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:59

Het is wat lastig uit te leggen, maar het lichamelijk programma is niet van de laatste tijd. Het is een voortvloeisel van mijn reva traject. Ik ben al vanaf juli bezig en de intensiteit is nu een stuk lager. Ivm zenuwaandoening is onderhoud van het opgebouwde wel belangrijk. Met 1 a 2x p.w. Kan ik het goed onderhouden. Yoga is ontspanningsyoga en fysiek niet heel zwaar. Het helpt me bij mijn ademhaling ( die vaak nog hoog wil zitten). Paardrijden is ontspannen inspanning. Matig intensief bewegen is wel belangrijk voor het aanmaken van endorfinen. Ik voel me daar beter door.
De lichamelijke klachten in deze mate zijn nu ong. 1,5 week aanwezig. Ik heb ooit een laagnormale b12 en d gehad. Maar krijg voor de b12 geen injecties meer losgepeuterd.

Qua voeding ben ik al in september begonnen, dus nu ruim 5 maanden. Ik eet gezonder dan ik ooit heb gedaan. Ik heb vorige week enorme chocolade cravings gehad. Dat kan een seintje zijn van je lijf dat je te weinig magnesium hebt. In hele pure chocolade zit aardig wat magnesium.
Ik denk dat ik geen bloedonderzoek krijg losgepeuterd bij de arts. De laatste jaren ben ik echt zo ontzettend uitgebreid onderzocht op van alles en nog wat (relatief zeldzame zenuwaandoening, waarvan de diagnose nogal lang op zich heeft laten wachten).
Ik heb onder andere ashwagandha en hooggedoseerde vitamine C besteld. Soms schiet Ad nog wel door me heen, maar eigenlijk wil ik het liever niet. Ik ben blij dat ik weer kan voelen en dat wil ik niet onderdrukken met ad.

Psychisch ben ik er nog niet helemaal. Nog wat lastig van een aantal belemmerende overtuigingen, maar absoluut beter dan geweest.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:11

Knip
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 08-12-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:19

Eline1510 schreef:
Sorry ik heb niet de energie om alles goed bij te lezen en erop te reageren.

Met mij gaat het nog niet goed. Zo heel af en toe heb ik een dag dat ik me wat beter voel en een toekomst voor me zie. Maar daarna glijd ik ook heel snel weer af tot een echt dieptepunt. Dit is nu een paar keer gebeurd, waardoor ik bijna bang wordt een goede dag te hebben. 1,5 week terug was het weer behoorlijk erg. Ook voor het eerst crisisdienst gebeld. Nu voelt het alsof ik daar nog steeds van aan het opkrabbelen ben. Alles kost zo veel energie, ik raak al uitgeput van bv boodschappen doen of mijn bed opmaken. Daarnaast raak ik gewend aan mijn slaapmedicatie, waardoor ik weer meer wakker lig, wat voor mij behoorlijk funest is.
Blegh het lijkt soms allemaal zo waardeloos. Sorry voor het verhaal, maar moest het even kwijt :(

Pittig Eline.. Zelfs crisisdienst gebeld.. :(:) Ben je ook opgenomen geweest?
Heb je naast de slaapmedicatie ook nog andere medicatie?
Ik heb veel baat gehad bij Valeriaan.
Wanneer heb je weer therapie? Wat zegt je therapeut hiervan?
Heel veel sterkte hoor, weet hoe het is :( Hopelijk komen je beter dagen vaker en duren ze wat langer.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:32

ankem schreef:
Het is wat lastig uit te leggen, maar het lichamelijk programma is niet van de laatste tijd. Het is een voortvloeisel van mijn reva traject. Ik ben al vanaf juli bezig en de intensiteit is nu een stuk lager. Ivm zenuwaandoening is onderhoud van het opgebouwde wel belangrijk. Met 1 a 2x p.w. Kan ik het goed onderhouden. Yoga is ontspanningsyoga en fysiek niet heel zwaar. Het helpt me bij mijn ademhaling ( die vaak nog hoog wil zitten). Paardrijden is ontspannen inspanning. Matig intensief bewegen is wel belangrijk voor het aanmaken van endorfinen. Ik voel me daar beter door.
De lichamelijke klachten in deze mate zijn nu ong. 1,5 week aanwezig. Ik heb ooit een laagnormale b12 en d gehad. Maar krijg voor de b12 geen injecties meer losgepeuterd.

Qua voeding ben ik al in september begonnen, dus nu ruim 5 maanden. Ik eet gezonder dan ik ooit heb gedaan. Ik heb vorige week enorme chocolade cravings gehad. Dat kan een seintje zijn van je lijf dat je te weinig magnesium hebt. In hele pure chocolade zit aardig wat magnesium.
Ik denk dat ik geen bloedonderzoek krijg losgepeuterd bij de arts. De laatste jaren ben ik echt zo ontzettend uitgebreid onderzocht op van alles en nog wat (relatief zeldzame zenuwaandoening, waarvan de diagnose nogal lang op zich heeft laten wachten).
Ik heb onder andere ashwagandha en hooggedoseerde vitamine C besteld. Soms schiet Ad nog wel door me heen, maar eigenlijk wil ik het liever niet. Ik ben blij dat ik weer kan voelen en dat wil ik niet onderdrukken met ad.

Psychisch ben ik er nog niet helemaal. Nog wat lastig van een aantal belemmerende overtuigingen, maar absoluut beter dan geweest.

Als de B12 laag was zou je kunnen overwegen deze via smelttabletten in te nemen (die heb ik iig omdat mijn HA niet aan injecties wilde via de diëtiste)
Ik snap alleen niet direct de link van je lichamelijke klachten naar AD? Wat zouden die dan nu voor je kunnen doen?

Die ashwagandha wat is dat precies?
Laatst bijgewerkt door Duplo op 01-03-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:36

Knip
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 08-12-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:10

Ooooooh ja, jij slikt ook de Escitalopram! Lastig he, als het er gewoon doorheen komt zetten?
Tsja, bij de crisisdienst handelen ze je idd gauw af. Heb je een 'plan' voor jezelf gemaakt, wat je nodig hebt als je er zo erg doorheen zit dat je de crisisdienst moet bellen? Dat zou je nog eens kunnen overwegen als je dat niet hebt. Even op papier zetten waar je behoefte aan hebt. Wat wil je dat mensen dan tegen je zeggen, wat heb je van je omgeving nodig, wat kun je zelf doen om spanning af te voeren etc.
Voor mij werkt dat erg fijn iig ;)

Heel veel sterkte en succe sbij je individuele traject!

Joolien; hoe is het met jou nu?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:14

Pffffff het weekend doorgekomen met heel veel onrust en paniek, maar met de belofte dat ik vandaag bij mijn peut terecht kan. Dus niet, ze is ziek. 2 weken terug bij aanvang crisis was ze ook ziek.
Huisarts gebeld of ik daar terecht kan --> op vakantie.
Geprobeerd versneld bij een psych terecht te kunnen, lukt ook niet.
Vorige cweek in een acute crisis heeft mijn moeder 45 min van kast naar muur moeten bellen om hulp te krijgen. Arme mens helemaal in paniek .
Heb nu na praten als brugman een afspraak met een vervangende arts heel ergens anders, maar heb momenteel ook heel erg behoefte aan advies van iemand die mij kent. Praten en iets tegen de paniek. Ga in ieder geval kijken of die bètablokkers iets voor mij zijn. Wil geen anti depr. Geen goede ervaringen mee.
Pffffffff wat een nutteloos gedoe dit!!!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:49

Jeetje Ikkedus.. Wat een ellende. Zo te lezen heb je echt een pittig weekend achter de rug. Onrust en paniek zijn zo ontzettend vervelend!
Fijn dat je (uiteiendelijk) toch nog bij iemand terecht kan. Hopelijk kan hij je helpen!
Sterkte hoor.