Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eline1510 schreef:Sorry ik heb niet de energie om alles goed bij te lezen en erop te reageren.
Met mij gaat het nog niet goed. Zo heel af en toe heb ik een dag dat ik me wat beter voel en een toekomst voor me zie. Maar daarna glijd ik ook heel snel weer af tot een echt dieptepunt. Dit is nu een paar keer gebeurd, waardoor ik bijna bang wordt een goede dag te hebben. 1,5 week terug was het weer behoorlijk erg. Ook voor het eerst crisisdienst gebeld. Nu voelt het alsof ik daar nog steeds van aan het opkrabbelen ben. Alles kost zo veel energie, ik raak al uitgeput van bv boodschappen doen of mijn bed opmaken. Daarnaast raak ik gewend aan mijn slaapmedicatie, waardoor ik weer meer wakker lig, wat voor mij behoorlijk funest is.
Blegh het lijkt soms allemaal zo waardeloos. Sorry voor het verhaal, maar moest het even kwijt
ankem schreef:Het is wat lastig uit te leggen, maar het lichamelijk programma is niet van de laatste tijd. Het is een voortvloeisel van mijn reva traject. Ik ben al vanaf juli bezig en de intensiteit is nu een stuk lager. Ivm zenuwaandoening is onderhoud van het opgebouwde wel belangrijk. Met 1 a 2x p.w. Kan ik het goed onderhouden. Yoga is ontspanningsyoga en fysiek niet heel zwaar. Het helpt me bij mijn ademhaling ( die vaak nog hoog wil zitten). Paardrijden is ontspannen inspanning. Matig intensief bewegen is wel belangrijk voor het aanmaken van endorfinen. Ik voel me daar beter door.
De lichamelijke klachten in deze mate zijn nu ong. 1,5 week aanwezig. Ik heb ooit een laagnormale b12 en d gehad. Maar krijg voor de b12 geen injecties meer losgepeuterd.
Qua voeding ben ik al in september begonnen, dus nu ruim 5 maanden. Ik eet gezonder dan ik ooit heb gedaan. Ik heb vorige week enorme chocolade cravings gehad. Dat kan een seintje zijn van je lijf dat je te weinig magnesium hebt. In hele pure chocolade zit aardig wat magnesium.
Ik denk dat ik geen bloedonderzoek krijg losgepeuterd bij de arts. De laatste jaren ben ik echt zo ontzettend uitgebreid onderzocht op van alles en nog wat (relatief zeldzame zenuwaandoening, waarvan de diagnose nogal lang op zich heeft laten wachten).
Ik heb onder andere ashwagandha en hooggedoseerde vitamine C besteld. Soms schiet Ad nog wel door me heen, maar eigenlijk wil ik het liever niet. Ik ben blij dat ik weer kan voelen en dat wil ik niet onderdrukken met ad.
Psychisch ben ik er nog niet helemaal. Nog wat lastig van een aantal belemmerende overtuigingen, maar absoluut beter dan geweest.