[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:07

Jaa lila/paars :j van de zilver werd het uiteindelijk witgrijzig. De whitetoner haalde t geel eruit wat op sommige plekken niet echt meer hoefde, waar t dus paarsig werd. Heel leuk, vlekken paars hebben :') dus toen anti roos shampoo erin gehad en was t weg :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:31

Ik ga vandaag de kapper bellen mijn lok moet wat korter en ga een klein stukje vanaf laten knippen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:05

Morgenochtend kappeeeert!
9u sochtends, ze hoopt dat ik dan klaar ben om om 1u te gaan werken :+ dus weet niet wat ze allemaal van plan is maargoed _O-

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:23

Petrichor, dat lijkt me heel gaaf! Gekke kleurtjes zijn volgens mij echt iets dat je óf helemaal geweldig vindt óf helemaal niks. :D

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:05

Hebben jullie ervaring met donkerblond haar bleken in de zon? Met citroen, kamille, kaneel etc.?
Dat wil ik namelijk graag gaan doen :) Misschien heeft iemand tips?

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:11

Miss_Caroo schreef:
Hebben jullie ervaring met donkerblond haar bleken in de zon? Met citroen, kamille, kaneel etc.?

met citroen wel een x gedaan werkt goed!
je haar word er wel super droog van..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:20

Ik ben zenuwachtig voor morgen ben zo benieuwd :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:25

Miss_Caroo schreef:

Ik heb gehoord dat citroen goed werkt maar dat het wel héél goed werkt :D Je moet schijnbaar niet met teveel beginnen, omdat het best sterk afbleekt.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:14

Ik had eerst blond geverfd haar, en heb het nu middenbruin geverfd. Mijn eigen kleur is donkerblond.
Wil het eigenlijk bruin met een rode gloed, maar weet niet zo goed welke kleur/merk ik daar voor moet hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:06

Ik heb citroen ook wel eens geprobeerd. Had toen ik wat jonger was zelf highlights gezet thuis, met zo'n pakketje. Vond het alleen niet blond genoeg en het werd maar niet lichter. Het idee werd toen eigenlijk om mijn hele haar wat op te gaan lichten, dus citroensap erin gesmeerd toen ik een dagje naar het strand ging. Hele dag niet meer naar omgekeken en toen ik thuis kwam waren mijn strepen (had misschien 10 strepen over mijn hoofd) echt witblond, en de rest van mijn haar was donker gebleven. Voorzichtig mee zijn dus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:07

Kayleigh schreef:
Ik had eerst blond geverfd haar, en heb het nu middenbruin geverfd. Mijn eigen kleur is donkerblond.
Wil het eigenlijk bruin met een rode gloed, maar weet niet zo goed welke kleur/merk ik daar voor moet hebben..

Ik heb het een hele tijd mahonie gehad. Dat is een bruine kleur maar met een beetje een rood/paarse ondertoon afhankelijk van welk merk je gebruikt. Daarna heb ik het een keer rood gehad, echt felrood dan, en daarna weer teruggegaan naar bruin. Onlangs heb ik het zelf weer bijgewerkt met een donkerbruine kleur en ik heb er thuis een dipdye in gezet, nu ziet het er zo uit:

Afbeelding

Was hier nog een beetje nattig van de zoutspray aan de onderkant maar het gaat om het idee.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:30

Wauw wat mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:40

Thanks! Ik ben er zo ook wel erg blij mee :) Heeft een hele poos geduurd maar ik ben eindelijk een keer tevreden met mijn haarkleur :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:29

Het is heel anders, maar alsnog super mooi geworden <3
Ga straks douchen en ff stylen, en dan maak ik een foto!
Heb van half 9 tot half 1in de stoel gezeten, moest om 1u werken dus was krap aan :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:01

Mooi Emmaa_! Staat je prachtig :j

Celiien: foto! :D

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:03

Emmaa_ schreef:
Kayleigh schreef:

Ik heb het een hele tijd mahonie gehad. Dat is een bruine kleur maar met een beetje een rood/paarse ondertoon afhankelijk van welk merk je gebruikt. Daarna heb ik het een keer rood gehad, echt felrood dan, en daarna weer teruggegaan naar bruin. Onlangs heb ik het zelf weer bijgewerkt met een donkerbruine kleur en ik heb er thuis een dipdye in gezet, nu ziet het er zo uit:

Was hier nog een beetje nattig van de zoutspray aan de onderkant maar het gaat om het idee.

Heel erg mooi ! Staat je echt super !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:10

Thanks iedereen :D Ben er nu ook echt super blij mee!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:43

Ik zit er toch aan te denken om mijn haar bruin te verven (dus niet spoelen wat ik normaal doe).
Ik heb er namelijk twee weken geleden een spoeling in gedaan en ik vind het nu alweer te licht/ rood..

Alleen zou ik dat gewoon thuis kunnen doen met een pakje van de drogisterij en dan misschien highlights laten zetten bij de kapper?
Of kan dat niet over elkaar heen?
De reden dat ik het liever zelf verf is omdat ik dan ook zelf mijn uitgroei bij kan houden en ik niet elke maand naar de kapper hoef.
Maar ik vind het wel heel mooi als er lichte en donkere plukken in zitten (mag best grof).

En hoe zit het met de uitgroei van de highlights?
Kan je die het beste gewoon uit laten groeien of kan je die bij laten werken bij de kapper?

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:11

Ssmarty schreef:
Ik zit er toch aan te denken om mijn haar bruin te verven (dus niet spoelen wat ik normaal doe).
Ik heb er namelijk twee weken geleden een spoeling in gedaan en ik vind het nu alweer te licht/ rood..

Alleen zou ik dat gewoon thuis kunnen doen met een pakje van de drogisterij en dan misschien highlights laten zetten bij de kapper?
Of kan dat niet over elkaar heen?
De reden dat ik het liever zelf verf is omdat ik dan ook zelf mijn uitgroei bij kan houden en ik niet elke maand naar de kapper hoef.
Maar ik vind het wel heel mooi als er lichte en donkere plukken in zitten (mag best grof).

En hoe zit het met de uitgroei van de highlights?
Kan je die het beste gewoon uit laten groeien of kan je die bij laten werken bij de kapper?

Ja dat kan !
Highlights kun je uit laten groeien of bij laten werken.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:57

Oké bedankt :).

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:39

Ik weet alleen niet zo goed wat voor tint ik dan moet hebben..

Van mezelf heb ik deze kleur:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVQOPM6E.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PWMEDIKC.jpg

Deze kleur was het nadat ik er een spoeling had in gedaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENM6NKBO.jpg

Ik wil die kant ook een beetje op. Het mag nog iets bruiner, maar het moet ook niet te donker worden, want daar wordt ik heel bitchie van :'). De warme tint vind ik wel heel mooi, maar ik wil het niet echt roodbruin hebben.
Hebben jullie een idee?

En welk merk raden jullie aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:42

De laatste foto van je eigen kleur en de foto van na de spoeling zijn hetzelfde, foutje of is het gewoon één foto voor en één na.
Verder zie ik niet heel erg veel verschil voor of na de spoeling. Je zou eventueel kunnen proberen om een iets donkerdere spoeling te nemen, die kan je er makkelijk weer uit wassen. Of misschien een wat assigere tint er doorheen gooien die iets donkerder is dan je eigen kleur?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:45

Ik heb het inmiddels aangepast :D.
Zoals ik een aantal posts erboven aangaf, wil ik graag overstappen op permanente verf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:51

Oh ik vind de kleur die je er nu in hebt zitten eigenlijk wel erg mooi! Zoals ik al zei kan je proberen een wat meer assige tint erin te gooien in dezelfde kleur. Dan haal je het rode er een beetje uit. Ik zou wel oppassen, want kleur bouwt zich wel op en het zou zomaar kunnen dat het donkerder uitpakt dan je wilt. Als je dat risico wel aan wilt gaan kan ik je zelf Garnier Olia aanraden als verf. Blijft goed zitten en is goed verzorgend vind ik zelf. Ook ruikt hij niet zo heel erg sterk, dat vinden ik en mijn huisgenoten wel fijn :D

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:54

Oké bedankt! Ik had zelf het idee om elke keer alleen mijn uitgroei bij te werken, zodat ik niet elke keer heel mijn haar hoef te verven.
Als dat te doen is tenminste ;).
Een assige tint is zonder rood, dus met een 0 achter de komma toch?