Daar heb ik ook last van warboel.. ik kan tegen geen enkele pil helaas.
xgoldengirlx
Geplaatst: 16-11-14 15:45
Ik heb 3,5 jaar aan de merkloze levonorgestrel dinges gezeten, maar omdat ik bijna elke dag last had van hoofdpijn en gevoelloosheid kreeg in de linker helft van mijn lichaam er mee gestopt, nu 3 maanden aan de mircoginon.. Denk dat deze pil ook niet geschikt voor mij is. In de laatste 1,5 maand ben ik alleen maar misselijk als ik een klein beetje eet.. ook word ik elke ochtend misselijk wakker en ben in deze korte tijd al 7,6 kilo afgevallen..
Bekend probleem warboel! Ik ben ook enorm aan het twijfelen wat ik nu na de bevalling wil gebruiken. Ik wil best een mirena spiraal maar mocht ik weer migraine krijgen dan wil ik hem er per direct uit laten halen!
Mij is een spiraal door de huisarts afgeraden omdat die verwachtte dat ik daar ook weer enorme hoofdpijn van zou krijgen.
Killyenn
Geplaatst: 16-11-14 16:36
De hormoonspiraal dan? Want van een koperspiraal koppijn krijgen heb ik nog nooit gehoord
Warboel
Geplaatst: 16-11-14 16:39
Ik moet donderdag sowieso terugkomen om de hechtingen van het verwijderen van de Implanon eruit te halen, dus dan zal ik het even overleggen. Wel fijn dat ik niet de enige ben (wist ik wel hoor, maar toch). Heb ook wel migraine medicijnen maar daar krijg ik weer vreselijke pijn in m'n nek van
Anoniem
Geplaatst: 16-11-14 16:45
Killyenn schreef:
De hormoonspiraal dan? Want van een koperspiraal koppijn krijgen heb ik nog nooit gehoord
Ja , maar de koperspiraal is hier sowieso niet geschikt omdat je daar erger ongesteld van wordt.
Koperspiraal doe ik inderdaad ook niet. Nuvaring weer gaan gebruiken is een optie en wil nog even goed kijken/informeren naar de Zoely pil. Maar goed slik bij voorkeur niet want ik ben nogal een vergeetachtige doos en 1 kindje is even meeeer dan voldoende rijkdom!
Mja ik ga ook maar kijken voor die Nuvaring. Ik ben ook vergeetachtig maar ik heb een app op m'n telefoon die elke dag een reminder stuurt. Dat werkt goed. Want die gaat niet weg voor je aangegeven hebt dat je 'm ingenomen hebt
Nuvaring ging jaren soepel! Hele zwangerschap heeft dat reminder piepertje in de badkamer trouw zn werk gedaan hahaha Misschien moet ik hem maar eens weggooien. Moest elke keer lachen als ie piepte! Heb nu nog een week of 4 voor ik besloten moet hebben maar als ik niet meer vloei zullen vriendlief en ik misschien toch even condooms moeten gebruiken.
FjordHorse
Geplaatst: 17-11-14 08:44
Ik ben van pil naar nuvaring overgestapt. Dubbel gevoel bij. Ik vind het echt een vrijheid enerzijds, maar 1x maand aan denken en verder niet elke avond die stress van "oh nee die pil nog" en "oh nee ik voel me onwel, nu werkt die pil niet goed". Dat is echt heerlijk met de nuvaring, totaal geen zorgen mee. Het zit er en het doet gewoon zijn werk ongeacht hoe hard mijn maag overhoop ligt. Plus het zijn minder hormonen en ik voel me er wel beter door, minder moe en slechtgezind blijkbaar
Maar vind de nuvaring in combi met vriendje wel héél lastig. Nog die dit hebben? Daar moet ik nog wat op vinden Vind het gewoon enorm hard in de weg zitten en het eruit gaan prutsen op moment zelf is echt een logistiek dat voor mij echt een sfeerbreker is waardoor ik mezelf steeds vaker betrap om te zeggen 'pff laat maar' (natuurlijk niet met die woorden maar komt het wel op neer) Echt lastig. Ondanks de heel veel voordelen van de nuvaring heb ik wel half zin om terug op de pil over te stappen..
Oh ik had m er altijd zo uitgehaald als het nodig was. Nooit als lastig ervaren eigenlijk!
Aria_zz
Geplaatst: 17-11-14 10:20
Ik word trouwens echt niet meer ongesteld van de koperspiraal hoor Hangt er maar vanaf welke je hebt denk ik.
Anoniem
Geplaatst: 17-11-14 14:24
Aria_zz schreef:
Ik word trouwens echt niet meer ongesteld van de koperspiraal hoor Hangt er maar vanaf welke je hebt denk ik.
Verschilt per persoon maar mijn HA heeft ervaring dat de meeste mensen er erger ongesteld van worden.. En gezien zn jarenlange ervaring ga ik er maar vanuit dat die weet waar die over praat
Zeker, maar er zijn een heleboel modellen, en hoe kleiner hoe minder last. Niet alle HA's kennen alle modellen en wat hun invloed is. Het loont om zelf eens te kijken of er een nuttig ander model is dat meer kans op slagen heeft.
Nu, bij mij persoonlijk is het omdat ik geen hormonen aan kan en moest die koper spiraal niet hebben gewerkt had ik nu een groot probleem. Daarom ben ik op onderzoek uit gegaan. Maar over de mirena lees ik ook veel goede reacties.
Ik heb een vraag. Was begonnen met m'n pilstrip, net als iedere maand. De helft van m'n pillen in de strip was zoetig van smaak, en was glad. Nu heb ik een aantal pillen er tussen die dus ruw en smaakloos zijn. Heel vreemd, weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb dezelfde pil volgensmij, mijne hebben een ligt zoete smaak.. Ik heb hem ook altijd 5 seconde in mijn mond omdat ik in de tussentijd naar de kraan loop Maar waarom maak je je er zorgen over?
Nouja ik kan me wel voorstellen dat ze misschien minder goed werken of er iets mis mee zou kunnen zijn als ze anders dan normaal zijn. Hoeft natuurlijk niet maar het is natuurlijk niet onmogelijk.
Pfff, ik ben er nu eindelijk over uit dat ik misschien maar moet gaan stoppen met de pil. Dankzij een ander topic hier op Bokt ben ik veel wijzer geworden. Ik ben de pil in eerste instantie gaan slikken vanwege de niet uit te houden pijn tijdens mijn ongesteldheid. Ook was mijn cyclus super onregelmatig. Daarnaast slik ik ook voor de bescherming.
Een aantal jaren terug ben ik bloed gaan prikken en uiteindelijk bij een internist terechtgekomen vanwege extreme vermoeidheid. Hier is niks uit gekomen. De vermoeidheid werd neergezet op stress van school. Ik ben nu een jaar klaar met school en heb geen super druk leven en nog ben ik heel moe en vaak chagrijnig. Kan weinig hebben. Daarnaast is mijn acne heel erg geworden en het lijkt me overduidelijk hormonale acne. In mijn stopweek heb ik een mooi huidje en ben ik super energiek.
Dit zijn dus redenen waarom ik wil stoppen met de pil. Maar, welk alternatief? Ik ben wat bang voor de spiraal, maar zou het er echt voor overhebben als mijn energie en mooie huid weer terugkomen. Ik zou dan wel de hormoonloze willen, maar ik lees en hoor veel dat de menstruatie veel heviger wordt en dat wil ik absoluut niet. Nu met pil is het namelijk nog vrij hevig (daarom slik ik vaak 3 strips door).
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet.. Mijn huisarts neemt me vaak ook niet heel serieus, dus daar wil ik ook niet meteen naar toe. Wil eerst zelf met goede alternatieven aankomen
Mirjamsel, lees even wat van mijn berichten in dit topic, misschien helpt dat bij de keuze. Ik heb een koper spiraal en ben er tot nu toe onwijs tevreden over.