Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:41

Lauraennala schreef:
Wat een ontzettend leuk idee! Volgens mij zag ik laatst ergens een link voorbij komen, waarbij er van Noord-Groningen naar Zuid-Limburg werd gefietst.. alleen dan in 1 dag :Y)

Stoere trip hoor :j

Maastricht - Haarlem heb ik op 1 dag gedaan ja.

Vanmorgen zálig gefiets trouwens.
Meer dan 30 van de 40 over gravelpaden. Zóóó mooi nu met alles bloeiend in fris groen.
De route is ook echt leuk. Vijf keer door een doorwading, maar alles goed te doen.
De Liv Brava van berglief was perfect en we hebben ruim 20 km/h gemiddeld gedaan wat helemaal +:)+ is hier met de stevige hoogtemeters over caminos.
Ze wil nu ook wél een mtb :roll:
Ja, nú is die leuke fiets welke ze toén niet wilde uiteraard verkocht 8)7
Nu ja, morgen samen op de fiets naar de fietsboer en kijken hoe/wat.
Morgen. Ben nu aan de kust <3

@T2t; Berglief wil graag zo´n hoger opgesneden Triathlon pakje voor de fiets. Wel met luierzeem. Eigenlijk dus zo´n zeemplak met bretels _O-
Kom dat niet tegen. Kan jij me richting aanwijzen?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:46

Huertecilla schreef:
@T2t; Berglief wil graag zo´n hoger opgesneden Triathlon pakje voor de fiets. Wel met luierzeem. Eigenlijk dus zo´n zeemplak met bretels _O-
Kom dat niet tegen. Kan jij me richting aanwijzen?

Een triathlon pakje / trisuit heeft iig geen dikke luierzeem .
Zou ook niet fijn zijn want die zuigt dan helemaal vol tijdens het zwemmen _O-

Zit er geen Sailfish shop bij je in de
buurt ?

Een triathlon pak met bretels ken ik eigenlijk niet :o
Die hebben vaak rond deze tijd mooie aanbiedingen .
Heb ik vorig jaar een trisuit op Mallorca van gekocht voor 30 Euro .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:49

Time2Tri schreef:
Sakura789 schreef:
Doe je vaak zo’n trainingsweek T2T? Ik vind al dat je ‘normaal’ zoveel aan het trainen bent :D Hoeveel werk je daarbij?

Ik werk 36 uur per week , single geen dieren . :o

Vanuit de triathlon vereniging hebben we al 4 vaste trainingsdagen in de week :
Ma : zwemmen
Wo: hardlooptraining
Do : core / stabi
Zo : fietstraining ( in de winter spinning en core )

Vanuit onze trainer krijgen we trainingsschema,s ter voorbereiding op triathlon/wedstrijden ( seizoen is net begonnen )
Het is een trainingsadvies die hij geeft , of je het omzet is natuurlijk aan je zelf .
Hij weet zeer zeker wat hij doet , en kan atleten goed voor bereiden .
Er zijn altijd 3 intensieve weken , gevolgd door een herstel week .
Voor bv een hele triathlon is de voorbereidingstijd veel langer dan voor een 1/8 . Twee uit onze vereniging starten in Maastricht over de hele afstand die trainen al sinds eind vorig jaar gericht daarvoor .
Voor de halve sinds februari .
Voor de 1/8 en olympische zijn we ca 2 maanden bezig .
Plan voor komende week .
Ma : teamtraining zwemmen
Di : fietsen totaal 2 uur met HF intervallen in pyramide vorm
Wo : hardlooptraining
Do : 30 min hardlopen , en core training
Vrij : rust
Za :45 min nuchterloopje , 2 uur fietsen en 1 / 1,5 km open water zwemmen
Zo : rust
Ma : koppeltraining ca 1,5 uur fietsen , koppel naar hardlopen ( loop evenement )

In de herfst/ winter is regeneratie tijd en gaat de intensiteit naar beneden .

Flinke belasting dus, wat doe je als je rust? Ik heb ook wel rustdagen, maar ongezien ben ik dan heel veel andere dingen aan het doen die ook wel weer inspannend zijn (tuin, huishouden, wandelen, boodschappen doen). Zondag heb ik voor het eerst echt gerust, moet zeggen dat heeft m'n lijf wel goed gedaan, de dagen daarvoor flink gereden en gefietst.

Door de week (2x) fietste ik altijd een kort rondje, onder de 30 min. Deze ga ik nu wel opvoeren naar een rondje van 40 min denk ik. Aanstaande pinksteren staat er een ronde van 50km op de planning en zo bouwen we langzaam op. Als ik te snel ga, dan krijg ik last van kwaaltjes.

@HC heerlijk om ons jaloers te maken met die ritten. Ik zou willen dat ik zoveel tijd op de fiets door kon brengen :D

Iemand nog een goede tip voor een fijn kort fietsbroekje?

Duplo

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:08

Wij zijn nunin Limburg, merk dat Mn conditie echt nog wel wat beter moet
Ben voornamelijk de korte technische routes gewend lage vuursche. Dit is wel andere koek

Zijn langs Valkenburg gereden gisteren voor de pearl izumi outlet en daar een elite bib gekocht
Zit erg fijn, en met ‘gat’ in de achterzijde om naar het toilet te gaan := Die ga ik zo ook maar even testen :evaw:

Nu heerlijk op een terras even bijkomen _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:13

Sakura789 schreef:
@HC heerlijk om ons jaloers te maken met die ritten. Ik zou willen dat ik zoveel tijd op de fiets door kon brengen :D

Net terug van een ongelooflijk mooie rit met berglief. Bijna helemaal gravel. Echt prachtige wilde bloemen overal en alles nog lekker fis. De bonte variatie afgewisseld met knalrode velden propvol klaprozen.

Helaas was de fietswinkel dicht. Ok, het is vandaag San Isidro; beschermheilige van de (land)arbeid(ers m/v), maar dat dit ook een fietswinkel betreft haddeen we niet verwacht.
Morgen weer op fietspad met berglief dus.

Hoe mooi en gevarieerd ook, was maar 29 km. (1000 kcal op de app van berglief) dus wellicht ga ik vanavond nog een langer stukje.

Citaat:

Inderdaad, nu een tri-ding dus niet voor berglief is :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:20

Na een 50 km gefietst te hebben op mijn nieuwe fiets beginnen de eerste kraakjes al te komen bij het schakelen. Best snel. Ik hoop dat ik de servicebeurt in 2-3 maanden haal.

Ik heb fietskleding van de Lidl gehaald. Prima spul.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:03

Sakura789 schreef:

Leuk spul gevonden op velovixen.com

We hebben Lidl spul; uitstekende kwaliteit voor de prijs, maar niet meer dan netaan gemiddelde kwaliteit absoluut. Verder is de praktische vormgeving niet echt euhmmmm... ' modieus' van snit en berglief wil er een euhm... 'vrouwelijk' O:) broekje bij.
Aangezien zelfs hier in het sneldrogend warme klimaat drie zomer-setjes echt een minimum is als je dagellijks op pad wil, is een leuk extra broekje niet teveel.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:33

Sakura, verstandig hoor om zo rustig aan op te bouwen als je snel last hebt van kwaaltjes. Ik heb er een van Castelli die net iets korter is dan mn andere broeken. Zit heel fijn!

En las ik nou ergens een broek met een gat erin voor het toilet :') Kan mij er even niet zo goed iets bij voorstellen hahaha.

Germie, enig idee waar de kraakjes vandaan komen? Anders zou ik gewoon even eerder teruggaan!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:04

Castelli is dat die rode schorpioen (of ander dier)?

Hier kraakjes als de boel niet goed schoon is en/of gesmeerd. Een goede beurt kan ook veel helpen bij een goede fietsenmaker.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:34

Sakura789 schreef:
Hier kraakjes als de boel niet goed schoon is en/of gesmeerd. Een goede beurt kan ook veel helpen bij een goede fietsenmaker.

'Kraakjes' is een ruiiiiiiiime ' diagnose voor een net zo brede variatie aan zaken van een iets los pedaal of verlopen afstelling van de derailleur(s) tot het normale geluid van een press fit trapstel met een veelheid aan vanallesennogwat ertussen.

Oh en ja Castelli is met die rode schorpioen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:48

Hier is er nog niet mee door de bossen gereden. De fiets is nog als ongebruikt, dus echt kraakjes door afstelling. Ook merk je dat een paar tandwielen wat lastiger geschakeld worden.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:05

Lauraennala schreef:
En las ik nou ergens een broek met een gat erin voor het toilet :') Kan mij er even niet zo goed iets bij voorstellen hahaha.

Er zijn er verschillende (merken) die een ‘oplossing’ er voor hebben
Deze heeft een achterboord die je dus naar beneden kan doen zonder de bretels los te maken
https://shop.pearlizumi-eu.com/nl-nl/da ... ort&pnr=27

Endura heeft er een waar dat stuk een rits is, en nog een merk die verlengbare bretels heeft die dan lang genoeg worden om ver genoeg af te laten zakken

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:55

Wat een innovatieve broeken :D had er nog nooit van gehoord!

Hier een klein uurtje gefietst, het is zo’n lekker weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:08

Handig, die fietsbroek! :D Veel plezier nog in Maastricht, kan me voorstellen dat het wel even anders fietsen is daar!

Lekker he Laura! :D Ik heb mijn tweede lesje gehad en vooral veel geoefend met lekker hard bochtjes rijden. Ik was in het begin nog een beetje bang om onderuit te schuiven, maar het kan dus echt zoveel harder dan ik had verwacht. :)) Moet nog wel een beetje oefenen om een goede lijn te zoeken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:01

VeloVixen is inderdaad een leuke site! Heb hem ook al is bekeken. Ben aan het twijfelen om een stolen goat outfit te bestelen.

Kraken, ja dat kan veel zijn. Misschien iets sneller op onderhoud gaan maar? Als je iets stuk hebt kan het veel duurder uitkomen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:07

Ik zou ook eventjes de fiets laten controleren Germie. Kan geen kwaad. Beter één keer teveel dan te weinig ;)

Vanavond weer lekker met het clubje een rondje gedaan. 40km, lekker over de dijkjes langs het water. Heerlijk tochtje :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:34

Sakura789 schreef:
Flinke belasting dus, wat doe je als je rust? Ik heb ook wel rustdagen, maar ongezien ben ik dan heel veel andere dingen aan het doen die ook wel weer inspannend zijn (tuin, huishouden, wandelen, boodschappen doen).

Ik noem het maar herstelweek , hebben we toch de gewone Teamtrainingen .
Dus 1 x zwemmen , 1 x hardlopen , 1 x core en 1 x fietsen .
Alleen zijn de eenheden in een heel andere intensiteit .
Verder werk ik in het warehouse , dus ben ook de hele dag in beweging .
Plus idd , boodschappen en huishouden .

@Duplo : Interessante broek ...heb er wel eens 1 gezien waar je de achterkant kon los ritsen . Tenzij tri-suit doe ik bij het plassen gewoon mijn broek naar beneden,
draag namelijk geen bretel broeken . Lekker genieten verder nog !

@Germie : Hoe is je fiets afgemonteerd ?

@ culaccino : Oefening baart kunst , het zal steeds beter gaan .

MuSLi ook weer lekker onderweg geweest .
I.v.m met een afspraak bij de kapper gisteren en vandaag mijn trainingen geruild .
Heb gisteren 7 km hardgelopen in een rustige HF zone , vandaag piramide interval
training op de fiets ...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:10

Grappig die broeken, had het nog nooit zo gezien. Ik heb maar 1 broek met bretels, vind het ook altijd maar onhandig :')

Het was mooi weer om te fietsen he Musli! Ik heb met een vriendin ook een rondje gedaan van 37 km.

Time2Tri, hoe ziet bij jou je interval training er uit vandaag? Ik ben een beetje zoekende naar wat nou een goede interval training is om zelf te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:13

The_Cat schreef:
VeloVixen is inderdaad een leuke site! Heb hem ook al is bekeken. Ben aan het twijfelen om een stolen goat outfit te bestelen.

Lief hier twijfelt over
https://www.velovixen.com/media/catalog ... anist2.jpg

Schìtterende ochtend hier.
Berglief geeft zo les, ik doe de dieren en dan gaan we op pad voor een voor haar wat langer rondje _/-\o_
Ik vanavond met zoon op de fiets naar het crosscircuit voor les.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:16

Lauraennala schreef:
Time2Tri, hoe ziet bij jou je interval training er uit vandaag? Ik ben een beetje zoekende naar wat nou een goede interval training is om zelf te doen.

Wij werken altijd in HF zones , dus zoveel % van max HF .
30 min inrollen / fietsen onder 85%
De intervallen op 85/95 % ( noemen ze in Duitsland hier GA2 = Grundlageausdauer 2 )

Piramide :
5 min GA2
5 min rustig rollen ( pauze/ herstel )
4 min GA2
4 min rollen
3 min GA2
3 min rollen
2 min GA2
2 min rollen
1 min GA2
1 min rollen
2 min GA2
2 min rollen
3 min GA2
3 min rollen
4 min GA2
4 min rollen
5 min GA2
30 min uitfietsen

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:47

Interessant! Wij hebben het juist een keer andersom gedaan, dus dat je met 1 minuut omslagpunt begint, 1 minuut rust, 2 minuten, 1 minuut rust etc. Dus eigenlijk 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuten inspanning met iedere keer 1 minuut rust. Geen idee of het verschil uitmaakt om het een specifieke volgorde te doen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:54

Huertecilla schreef:
The_Cat schreef:

Lief hier twijfelt over

Schìtterende ochtend hier.
Berglief geeft zo les, ik doe de dieren en dan gaan we op pad voor een voor haar wat langer rondje _/-\o_
Ik vanavond met zoon op de fiets naar het crosscircuit voor les.

Goh, ik heb niet het model om zo op een fiets te zitten :') en zelfs als ik het had, zou ik het niet echt durven denk ik haha :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:00

@ Laura , wij doen ook wel eens andersom .
Überhaupt zien de intervallen er altijd verschillend uit .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:21

Hoe hebben jullie de HF zones laten bepalen? Mijn Polar laat ze netjes zien, maar ik weet niet wat ze nu echt zeggen. Als ik een zware belasting heb gehad, dan dwing ik mezelf in een rondje in de groene zone te trainen en als ik me wil uitdagen dan standaard oranje met pieken naar rood.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:34

Huertecilla schreef:
The_Cat schreef:

Lief hier twijfelt over

Met alle respect hoor, maar zijn er echt mensen die zó gaan fietsen?