Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:44

Als je vaak een halve in een training niet binnen 3 uur loopt, dan haal je 6 uur voor een hele zeker niet. Dus dan moet je realistisch blijven. Dat velen sneller zijn, prima, maar niet iedereen is dat helaas. En ook die mensen hebben gewoon een wens en willen dus een echte marathon hardlopen als hardloopevenement. Ik ga zeker door met zoeken. Het zal me ooit lukken er 1 te vinden (heb 1 via pb gehad, maar dan kan ik helaas niet). Ik ben echt niet de enige met die wens, maar omdat velen zo negatief benaderd worden steeds durven ze het niet uit te spreken. Heb ook al een pb gehad van iemand die dus niet durft te reageren hier.
Ik vind 6.5 uur te tricky om te proberen.
Een wandelmarathon vind ik iets voor als ik eerst een hele heb hardgelopen als officiele marathon. Dan kan ik altijd zeggen ik doe het een keer als wandelmarathon, maar het is gewoon niet vergelijkbaar. Je hebt heel andere verzorgingsposten, vaak stempelposten, geen tijdswaarneming, en als je dan net wat sneller bent, dan ben je te vroeg. Het heeft heel andere deelnemers. En ik voel me toch echt een hardloper dan. Ik heb nog nooit aan een wandeltocht meegedaan. DAt komt vast wel eens, maar dan als wandelaar en niet als hardloper.
Mijn hardlooptempo ligt tussen de 8.30 als ik snel ben en dat hou ik niet lang vol en dus langzamer, tot denk ik een 9.45. Ik kan niet wandelen met 8.30 tot 10.30 per km, dan moet ik echt hardlopen. Als ik gewoon stevig doorwandel zit ik op 4.5km per uur. Bij 5.5 ben ik echt aan het hardlopen hoor. Met zweefmoment. Ik kan wel onder de 8minuten een km doen, maar dat hou ik niet lang vol. Als ik snel ben, en momenteel ben ik niet zo in vorm, dan kan ik in 38 minuten 5km doen. Dan ben ik echt aan het racen.
Ik train niet om zelf zomaar eens die 42.2km te doen, dan heb ik geen mooie medaille en dat voelt niet als echt. Ik ga dus echt voor een evenement, binnen Europa.

Ik stap echt niet uit als ik laatste ben. Ik heb de eer hoog te houden, heb betaald voor m'n inschrijfgeld, dus wil dan gewoon die medaille ook hebben. Zelfs als je bij wijze van als voetganger verder zou moeten, dan zou ik me niet schamen om gewoon de race uit te lopen. Het maakt echt niets uit hoor en niemand die je er daarna raar aankijkt. Tegenwoordig vraag ik ook niet meer na als er niets bij staat aan tijdslimieten of ik welkom ben, ik doe gewoon mee. Ben zelfs een keer 7 of 8 minuten na de 1 na laatste binnen gekomen, en niemand die moeilijk deed. Zo hoort het ook vind ik. Maar ik ben niet eens altijd laatste hoor.
Als ik de Amerikanen volg op facebook ben ik zelfs een vrij snelle hardloper nog. Daar is 3.30 uur voor een halve marathon heel normaal. Er zijn daar natuurlijk ook snellere lopers, maar daar is het langzamere lopen op wedstrijden dus veel meer ontwikkeld en ingeburgerd dan hier. Kunnen wij nog van leren. En nee, dat zijn echt niet altijd moddervette mensen voordat dat gezegd wordt.

Ik zou willen dat ik weer 45-49 minuten over 10km kon doen, maar vrees echt dat dat nooit meer gaat lukken omdat er qua snelheid gewoon geen verbetering meer in lijkt te zitten. En dan blijft er niets anders over dan de afstand te verlengen om uitdaging te houden.

Het is best jammer dat anderen je altijd afkraken, maar goed, ik ben de motivatie nog niet kwijt. De atletiekunie zegt er voor iedereen te zijn en dat zelfs ik welkom ben om gewoon een wedstrijdlicentie aan te schaffen. En zo hoort het ook in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-01-25 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:59

Oh god, zijn we weer in deze discussie terechtgekomen?

Ik doe dus niet aan kleine(re) loopjes mee, omdat ik niet de langzaamste wil zijn :+ Met 7.30-8.00 per km heb je bij de grotere evenementen altijd wel lopers achter je.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:02

Tiggs schreef:
Oh god, zijn we weer in deze discussie terechtgekomen?

Ik doe dus niet aan kleine(re) loopjes mee, omdat ik niet de langzaamste wil zijn :+ Met 7.30-8.00 per km heb je bij de grotere evenementen altijd wel lopers achter je.

Wat dus ook HARDLOPERS zijn. Mensen van vlees en bloed met gevoel die ook trainen en het leuk vinden om mee te doen. Vergeet niet dat al die mensen die niet meedoen voor de prijzen het wel mogelijk maken om prijzen uit te delen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:02

Realistisch blijven is ook beseffen dat een marathon nog niet voor je weg gelegd is, ipv het overal op te gooien zoals dat de tijdslimieten het je onmogelijk maken.

Ik zou ook wel een marathon onder de 4 uur willen lopen. Maar dat trekt mn lichaam nu eenmaal niet. Helaas, pindakaas. En door met wat wel binnen de mogelijkheden ligt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:07

Dus train je om die afstand af te kunnen leggen en hopelijk binnen de 7 uur. Nu is het nog te vroeg, maar over een aantal maanden hopelijk niet meer en ik hoop dan een evenement gevonden te hebben.
Ik ga de 5 of 6 uur echt absoluut niet halen, zelfs niet als ik aan het einde van het schema ben. Dat is ook realistisch blijven.
Als het mogelijk was, dan was ik op een simpele kilometer wel sneller geweest. Ik heb gisteren echt intensief getraind en ook best lekker, maar de snelste kilometer was nog net boven de 8 minuten per km (en dat was een losse kilometer waarbij ik rustig begon en steeds ging versnellen). Mijn snelste kilometer ooit volgens Garmin was 6.39. Dus daarmee is de 45-49 minuten voor 10km nog ver weg. Als ik een minuutje loop haal ik dat tempo nog niet eens.
Maar goed, ik train gewoon verder en doe af en toe een loopje als ik er zin in heb.

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:12

En toch vind ik dat gek Germie. Ik zie veel mensen die op dat tempo starten, maar in de loop der tijd wel sneller worden, en dan een 10 km binnen een uur of net erboven kunnen lopen? Wat is het dan waardoor jij dat niet kan? Ik bedoel dit niet negatief trouwens. Maar je traint veel, dan zou ik ook verwachten dat je sneller word?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:21

En wat wil je nou precies? Want je snelheid op de 10 km verbeteren met meer dan een min/km gemiddeld, of trainen voor een marathon zijn twee heel verschillende doelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:22

Ik vind dat wel een interessante vraag, ook voor mezelf! Want ik word maar langzaam sneller. Is dat m'n gewicht? M'n leeftijd? Vroeger met de Coopertest en Shuttle Run haalde ik met gemak een 10, maar was ik wel 30 kilo lichter (en 25 jaar jonger). Ik verwacht dat ik de komende tijd wel wat afval vanwege het stoppen met medicatie en ben benieuwd of ik dat in mijn snelheid ga zien.

Ik wil trouwens wel ooit een halve lopen, maar dan wel rond de 2,5 uur of 2 uur en 3 kwartier kunnen finishen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:04

Samantha_ schreef:
En toch vind ik dat gek Germie. Ik zie veel mensen die op dat tempo starten, maar in de loop der tijd wel sneller worden, en dan een 10 km binnen een uur of net erboven kunnen lopen? Wat is het dan waardoor jij dat niet kan? Ik bedoel dit niet negatief trouwens. Maar je traint veel, dan zou ik ook verwachten dat je sneller word?

Ik heb slechts een vermoeden. Maar ik kom van ver, met een achillespeesontsteking (geen blessure, komt door antibiotica gebruik). Die pees is blijvend dik en gevoelig. Ik denk dat het komt dat ik dus niet kan sprinten, gisteren weer even geprobeerd. Heb een stukje 4.15 er uit gekregen, maar vandaag moet ik dat wel weer met gevoeligheid bekopen. Intervallen lukken tegenwoordig wel redelijk, al is 6.50 tot 7.13 per km voor mij wel de max hoor. Maar ik kom dus van 1 keer 30 seconden door de pijn heen lopen op advies van de fysio per 2 weken 2 jaar terug (en dan vervolgens eerst een aantal nachten diclofenac moeten slikken om weer te kunnen slapen) en zit nu op 3 keer per week trainen wat dus qua pijn goed gaat. Waar ik vorig jaar tot aan september ofzo nog de wedstrijdruns op pijnstillers liep, loop ik nu zonder. Ik ben vorig jaar rond begin juni van 2 keer per week trainen naar 3 keer gegaan. Mijn allereerste run, volgens mij was dat april vorig jaar, een 4 mijl heb ik gelopen op 100mg diclofenac. Er zit qua pijn vooruitgang in. Absoluut. Ik heb nu vaak dat het wat stijfjes voelt, maar niet meer de pijn zoals zeg maar vorig jaar rond deze tijd.
En het is ook zo dat als ik 2 weken op vakantie ga en dan niet ga hardlopen dat het weer gevoeliger wordt. Dus ook al had niemand het verwacht, het hardlopen doet iets met die pees in positieve zin. Maar het is dus wel een punt van aandacht.

En ik denk dus omdat ik geen tempowerk kan doen dat ik niet sneller word. Maar de afstand uitbreiden lijkt wel te lukken al gaat dat ook moeilijk (en ik blijf 10km zo'n breekpunt vinden hoor).
Gevoeligheid voor spierpijn heb ik al mijn hele leven. Een voorbeeldje: zaterdag was m'n paard vrolijk, dus een buitenrit van een uur gemaakt waarbij ze goed de pas er in had (1 bok, verder wat gember onder de staart en gesnuif in draf, en een goed tempo in galop). En dit resulteerde in jawel, weer tot en met dinsdag, dus 3 dagen, spierpijn in de liezen. Je zou zeggen dat je redelijk getraind moet zijn als je een eigen paard hebt.

Ik denk dat ik doordat ik dus met de pijn heb moeten leren omgaan dat mijn looptechniek in negatieve zin verslechterd is. Ik heb een hele lage cadans, 145 per minuut. En dat omhoog krijgen lukt me gewoon echt niet. Doe daar oefeningen voor en dan haal ik 147, maar boven de 150 lukt alleen met een interval of sprint. Om hier aan te werken heb ik dus de hartslagband van Garmin er bij gekocht, want ik was bang dat ik ook scheef zou lopen, maar ik heb eigenlijk dus een vrijwel gelijke verdeling tussen m'n linker-, en rechterbeen. Wel is de grondcontacttijd erg hoog, maar dat hangt weer samen met de cadans. De hoogte van voeten optillen is goed, maar de verticale oscillatie is weer slecht. Ik train de laatste weken overigens niet meer met die band, want ik merk dat ik hem toch voel en dat irriteert me. Wanneer ik weer eens een kortere run heb en hem niet vergeet pak ik hem wel weer.

Ik ben overigens nu ik wat langere afstanden train en 3 keer een officiele halve marathon heb gelopen wel van de spierpijn af als ik 10km doe. Dat is dan hooguit nog een onschuldig stijfje een dag later. Dat heeft het gelukkig wel gebracht.

Verder zal bij mij de leeftijd ook wel meespelen, hoewel dat bij hardlopen theoretisch maar minimaal is. En ik ben natuurlijk ook zwaarder dan toen ik 16 was en die tijden van 45-49 minuten liep. Overigens had ik toen ook altijd lang spierpijn als ik een run gedaan had. Hier was ik ook iemand die op de shuttle run meer dan 10 piepjes kon halen (trauma: de leraar voor gym weigerde ondanks zijn belofte dat het aantal piepjes wat je haalde je rapportcijfer zou zijn mij die 11 te geven, kreeg zelfs geen 10 maar slechts een 8 :+ ).
Bij de coopertest voor zwemmen haal ik overigens nog steeds de maximale score voor de 16 jarige man (dat is zo uit m'n hoofd de hoogste score die iemand kan halen op de test). Maar bij zwemmen speelt techniek ook een rol. Ik ben met zwemmen wel iets langzamer geworden t.o.v. vroeger, maar echt niet zo veel als met hardlopen. Ik kan met zwemmen nog gewoon bij de masters in mijn leeftijdsgroep meedoen om de prijzen als ik zou willen.

Dus bij mij is het denk ik vooral dat ik geen sprintwerk kan doen. En daarmee schijn je vooral snel sneller te worden. En dit dan gecombineerd met de looptechniek, maar dat veranderen is echt heel lastig (of niet meer te doen). Ik heb gewoon wel een eigen loopje ontwikkeld door die pees, en toen ik een filmpje zag van mezelf waarbij ik na een halve marathon over de finish kwam zag je me licht onregelmatig lopen terwijl ik niet kreupel was.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-01-25 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:05

Ik word ook maar slecht sneller hoor.
Hier is het denk ik gewoon gebrek aan aanleg, blessuregevoelig en een klein deel astma.

En mogelijk zou het helpen als ik krachttraining zou doen, maar dat doe ik te weinig. :o

Als ik echt een strak schema volg, dan lukt het opzich wel hoor. Maar waar ik een jaar of 7 geleden nog makkelijk rond de 6:00 min/km liep, moet ik nu daadwerkelijk doorlopen om dat te halen.
Laatste 10 km wedstrijd die ik op tempo liep, eindigde ik op 56 minuten.
Oke, het was wel midden op de dag 25+ graden, maar daar kan ik de schuld niet geheel op schuiven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:06

Nou, bij warmte ben je echt veel trager hoor. Dus dat zal zeker meespelen. Misschien niet alles, maar echt wel wat. (zegt iemand bij wie de PR op de 10km gelopen is op zo'n hete dag).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:08

Ik heb daar op korte afstanden weinig last van. Pas vanaf halve marathon afstand gaat warmte me in de weg zitten.
Ook omdat ik moeite heb met genoeg drinken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:18

Misschien omdat je andere mensen ermee tot last bent? Ik heb deze trainingen ook meegelopen toen ik vorig jaar trainde in Groningen maar geen haar op mijn hoofd die dacht aan meedoen als ik niet binnen de gezette tijden kon lopen.

Neem gewoon zelf een rugzakje mee? Dat doe ik ook met lange trainingen. Je merkt daar amper wat van als je een paar keer oefent

germie schreef:
Waarom zo negatief doen? Ik vraag het eerst na voordat ik me opgeef. Dan is er niets aan het handje.
Niet bij alles vraag ik het na, als er een run is met medaille en er staat geen tijdslimiet bij, dan doe ik gewoon mee (en nog nooit een probleem gehad). Hier staat inderdaad in groepen lopen, en ik vind het niet erg om alleen te lopen, maar heb dan wel het gevoel in een groep te lopen. Zal het dus als ik mee wil doen gewoon even navragen. Niet meer en niet minder.
Maar het lijkt me dus wel handig zoiets. Ik weet nog niet eens of ik op die dagen wel kan, maar hou het dus wel in m'n achterhoofd (1 februari kan ik niet, ik kan pas 's middags eventueel lopen).

Maar ik ben ook een echte HARDloper, ik heb ook gevoel. En wil ook m'n hobby doen. Het is zo jammer dat men zo moeilijk doet in Nederland als je wat langzamer bent dan gemiddeld. Maar ik loop wel weer. Er was gezegd dat ik het nooit meer zou kunnen. Toen ik begon kon ik nog geen paard monsteren, elke stap deed me pijn. Maar heb me er wel doorheen geworsteld. Niet met behulp van bokt, maar gewoon door op mezelf te vertrouwen (en een fysio die zei dat ik het kon gaan proberen). Goed zal het nooit meer worden, maar ik zal gewoon ooit eens die hele marathon lopen en vol trots een echte marathonmedaille in huis hebben. Dat het waarschijnlijk niet in Nederland kan omdat men daar alles gehaast wil doen, dat vind ik oprecht jammer. Maar er zijn in Europa vast wel opties waar het wel kan.
Ik train er gewoon wel voor. En hoop gewoon ooit te kunnen melden dat ik ook 42.2km in de benen heb. Nu is het nog niet zo ver. Voor mij zal het zwaarder zijn dan voor een ander, maar dat geeft niet. Ik ga in ieder geval proberen om een eind te komen met een schema. Dan weet ik of het ooit gaat lukken.

Dus ga vooral het proberen Germie, als niemand je steunt, dan moet je jezelf maar steunen. Ga ervoor, go go.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:18

Wat ik me vooral afvraag is hoe de looptechniek is. Want met 5,5km/u al een zweefmoment hebben, is best raar.

Ik had altijd een enorme hiellanding en zette mijn voet ver voor mijn massa neer, waardoor ik continu mijn hele massa over een dood punt heen moest werken. Achteraf deed ik dit jaren geleden met het hardlopen ook.
Dit zorgde ervoor dat ik eigenlijk niet heel veel vlotter dan 5,2km/u kon wandelen.

Toen ik me ging verdiepen in barefoot lopen, heb ik dit veranderd. Voet onder de massa zetten, kleine passen en meer op de middenvoet landen.
Tempo verhogen door de pasfrequentie te verhogen.

Zowel met wandelen als met hardlopen, merk ik dat dit heel veel brengt en als grootste winst: ik loop efficiënter met minder lichamelijke inspanning, ondanks de hoge pasfrequentie. En daardoor wandel ik nu ook makkelijk een stuk sneller.
Maar ook met het hardlopen opbouwen merkte ik hierin dat het me makkelijker af ging.

Hoe heb ik dit veranderd? Door de tip 'als je tijdens het lopen naar beneden kijkt, mag je hooguit je tenen zien'.

Misschien dat dit evt behulpzaam kan zijn...

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:21

Met een schema word ik wel (een beetje) sneller. Vooral op korte loopjes. Dankzij m'n run2day schema ben ik op 10km van 6:10 naar 5:50 gegaan bijvoorbeeld.

Toen ik paar jaar geleden eens een 10km-loopje had na 2 maanden níet trainen en wél 7 kilo afvallen (relatiebreuk), rende ik het ineens in mijn recordtijd van 5:40 _O- Terwijl mijn gemiddelde tijd toen rond 6:10 lag, of 6:00 als ik een topdag had. Dus gewicht speelt bij mij in ieder geval wel een grote rol in de snelheid :')

Speedy gonzales word ik nooit, maar dat is m'n doel ook niet.

Oh ja en letten op een hoge cadans hielp bij mij ook in snelheid.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:24

Die marathon training is gewoon bedoelt om met een groepje en een pacer te lopen. Niet om als éénling achteraan te hobbelen. Dus doe maar gewoon niet... Je bent er alleen maar anderen mee tot last.

Toch blijf ik het bijzonder vinden dat je jezelf zulke doelen stelt Germie. Maar you do you. Go for it! Je bent een echte doorzetter.........

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:38

Ik word ook niet heel veel sneller, maar waar ik eerst met moeite binnen een uur 10 km afrondde, en dan echt op was incl rood hoofd, is 10 in een uur nu redelijk rustig lopen.
Dus al met al word ik niet heel veel sneller maar verschuift het tempo van relaxed lopen wel.

Daarom vroeg ik me af of jij dat niet hebt Germie.

Een zweef moment op dat tempo vind ik ook wel gek. Als ik 7:00 per km loop heb ik voor mijn gevoel al geen zweef moment maar slof ik.
Is een loop analyse niks voor je?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:43

Ik heb met 7:00 min/km nog wel een zweefmoment, alleen zet ik niet veel kracht. Dus ik hoef me minder in te spannen. Ga ik langzamer, dan gaat het meer richting dribbelen. Maar boven de 8:00 min/km kan ik beter het zweefmoment eruit laten. Kost me minder energie en ga dan nog in hetzelfde tempo

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:57

Germie, vraag aan jou: wat is de verhouding hardlopen/wandelen als je een afstand van 20 km of meer loopt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 15:09

Puera schreef:
Germie, vraag aan jou: wat is de verhouding hardlopen/wandelen als je een afstand van 20 km of meer loopt?

Geen flauw idee, ligt ook aan de vorm van de dag. Bij de halve van Oldenburg was het alleen wandelen bij een drankpost en verder niet. Dus was het 100% hardlopen.
En soms pas ik heel direct Jeff toe en dan is het gewoon 1 minuut hardlopen en dan 20 tot 30 seconden wandelen. Jeff gaat uit van 60:30:60.
En soms loop ik een stuk op gevoel hard en wandel ik max 20 seconden. En natuurlijk als de afstand langer wordt, dan wordt het ook korter hardlopen, maar niet langer wandelen.

Mijn 'PR' op de 10km is overigens met heel strikt de 60:30 toepassen uitgevoerd, terwijl ik ongeveer dezelfde tijd liep op die halve marathon in Oldenburg met volledig hardlopen. Dus wat Jeff zegt dat je NIET trager bent met run walk run gaat bij mij absoluut op.

Momenteel loop ik wat minder fijn, en dan heb ik meer run-walk-run op de long runs dan op de dagen dat het goed voelt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 15:14

Ik raak altijd uit m’n ritme als ik ga wandelen. Heb vaak het gevoel, ik wil nu even wandelen. Maar probeer het toch niet te doen. Als ik eenmaal ga wandelen, ook al doe ik dat altijd maar paar seconden, ben ik sneller geneigd een 2e en 3e etc keer te gaan wandelen.
In een evenement probeer ik het sowieso niet te doen, soms bij de drank post even, maar met dit koudere weer heb ik genoeg aan mn eigen drinken of geen drinken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 15:17

Germie er is al 100x hier gezegd dat het niet erg is als je langzaam bent, maar wel als je onrealistisch bent.

Een trainingsloop meedoen waarbij de langzaamste groep 6.30 loopt en jij dan mee wil doen met een tempo van meer dan 8 min/km is echt belachelijk en alleen maar omdat je dan langs een vp drinken kunt halen 8)7. Hou eens op zeg. Doe een rugzak om met drinken en ga zelf lekker op pad.
Twijfelen of je wel een duurloop van 30km voor een marathon moet doen omdat er 'trainers zijn die zeggen dat dat niet goed is'. Vooral niet doen dan en jezelf na 32km keihard tegenkomen tijdens die marathon.
Marathonschema's volgen waarbij je twee blokken van 3 km op marathontempo moet lopen en dan vervolgens iets totaaaal anders doen in je training. Kortom, je volgt dus geen schema, maar je kijkt er met een half oog naar.
Een wedstrijdlicentie willen..
Totaal doof zijn voor goedbedoelde adviezen hier, omdat mensen je willen behoeden voor blessures en dus met je begaan zijn!

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat irriteert mensen en geef ze eens ongelijk. Niet dat jij langzaam bent en een marathon van iets van 6 uur wilt lopen, maar de manier waarop.

Ik hoop echt voor je dat het je lukt en ik hoop nog meer dat het dan lukt zonder teleurstelling omdat het zo zwaar was en zonder blessures.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 15:19

Sherivey schreef:
Ik heb met 7:00 min/km nog wel een zweefmoment, alleen zet ik niet veel kracht. Dus ik hoef me minder in te spannen. Ga ik langzamer, dan gaat het meer richting dribbelen. Maar boven de 8:00 min/km kan ik beter het zweefmoment eruit laten. Kost me minder energie en ga dan nog in hetzelfde tempo

Ik heb ook een zweefmoment inderdaad. Maar mijn passen zijn te kort, als ik Garmin goed interpreteer.

Zo’n hardloopanalyse lijkt me wel wat, maar ik weet niet of ik dat dan om kan zetten. Of dat het gewoon een kwestie is van blijven lopen en wat krachttraining gaan doen.
https://www.sport-lab.nl/hardlopen/

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 15:21

Maar goed, even een nieuw bericht anders wordt de andere zo lang.

Ik heb vanmorgen een halve trailmodderworstelmarathon gedaan met 437hm in de regen met een vriendin in het Reichswald.
Man man wat een modder. Op veel stukken kon je er niet door hardlopen omdat het te glad was.
Maar we hebben wel genoten.
Het is echt zo'n leuke route, ik liep hem voor de 3e keer nu.

Mijn trailschoenen staan nog buiten, die zijn zo modderig, niet normaal. Mijn sokken heb ik uitgespoeld onder de douche, daar kwam heel veel modder uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twee tellen de zon gezien.
Afbeelding

Haarspeldbochtjes omhoog:

Afbeelding

Sherivey