Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tiggs schreef:Oh god, zijn we weer in deze discussie terechtgekomen?
Ik doe dus niet aan kleine(re) loopjes mee, omdat ik niet de langzaamste wil zijnMet 7.30-8.00 per km heb je bij de grotere evenementen altijd wel lopers achter je.
Samantha_ schreef:En toch vind ik dat gek Germie. Ik zie veel mensen die op dat tempo starten, maar in de loop der tijd wel sneller worden, en dan een 10 km binnen een uur of net erboven kunnen lopen? Wat is het dan waardoor jij dat niet kan? Ik bedoel dit niet negatief trouwens. Maar je traint veel, dan zou ik ook verwachten dat je sneller word?
germie schreef:Waarom zo negatief doen? Ik vraag het eerst na voordat ik me opgeef. Dan is er niets aan het handje.
Niet bij alles vraag ik het na, als er een run is met medaille en er staat geen tijdslimiet bij, dan doe ik gewoon mee (en nog nooit een probleem gehad). Hier staat inderdaad in groepen lopen, en ik vind het niet erg om alleen te lopen, maar heb dan wel het gevoel in een groep te lopen. Zal het dus als ik mee wil doen gewoon even navragen. Niet meer en niet minder.
Maar het lijkt me dus wel handig zoiets. Ik weet nog niet eens of ik op die dagen wel kan, maar hou het dus wel in m'n achterhoofd (1 februari kan ik niet, ik kan pas 's middags eventueel lopen).
Maar ik ben ook een echte HARDloper, ik heb ook gevoel. En wil ook m'n hobby doen. Het is zo jammer dat men zo moeilijk doet in Nederland als je wat langzamer bent dan gemiddeld. Maar ik loop wel weer. Er was gezegd dat ik het nooit meer zou kunnen. Toen ik begon kon ik nog geen paard monsteren, elke stap deed me pijn. Maar heb me er wel doorheen geworsteld. Niet met behulp van bokt, maar gewoon door op mezelf te vertrouwen (en een fysio die zei dat ik het kon gaan proberen). Goed zal het nooit meer worden, maar ik zal gewoon ooit eens die hele marathon lopen en vol trots een echte marathonmedaille in huis hebben. Dat het waarschijnlijk niet in Nederland kan omdat men daar alles gehaast wil doen, dat vind ik oprecht jammer. Maar er zijn in Europa vast wel opties waar het wel kan.
Ik train er gewoon wel voor. En hoop gewoon ooit te kunnen melden dat ik ook 42.2km in de benen heb. Nu is het nog niet zo ver. Voor mij zal het zwaarder zijn dan voor een ander, maar dat geeft niet. Ik ga in ieder geval proberen om een eind te komen met een schema. Dan weet ik of het ooit gaat lukken.
Dus ga vooral het proberen Germie, als niemand je steunt, dan moet je jezelf maar steunen. Ga ervoor, go go.
Puera schreef:Germie, vraag aan jou: wat is de verhouding hardlopen/wandelen als je een afstand van 20 km of meer loopt?
Sherivey schreef:Ik heb met 7:00 min/km nog wel een zweefmoment, alleen zet ik niet veel kracht. Dus ik hoef me minder in te spannen. Ga ik langzamer, dan gaat het meer richting dribbelen. Maar boven de 8:00 min/km kan ik beter het zweefmoment eruit laten. Kost me minder energie en ga dan nog in hetzelfde tempo