Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizard

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:54

Boedjang, shaddy82,en noordje,weer leuke foto's.
Allemaal honden.

Foto's van nala in de sneeuw,zijn echt leuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:17

Ik vind al die honden ook geweldig. Heb het idee dat de muizen actiever worden, Coco was ook druk op muizen jacht vandaag. Wel schrikken zeg elanden op de weg.

Afbeelding

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:13

Prachtige foto’s en wandelingen weer.

Boedjang wat een mooi verhaal. Wij hebben er eentje uit Spanje uit het asiel gehaald in Duitsland. We weten helaas niet hoe oud hij is. Hij is vorig jaar geopereerd aan zijn kruisbanden 2x en wel goed hersteld maar wordt inmiddels flink grijs.

Shaddy ook weer een lekker rondje gelopen.

En Nala had een hele drukke zoektocht! Wat bizar van die elanden?! Ik begrijp dat je daarvan schrok. Kon je er uiteindelijk goed langs?

En ook Coco op zoektocht!

Volgens mij wordt alles weer actiever. Ik hoor ook al veel meer vogeltjes fluiten.

Hier vandaag en morgen helaas geen wandel tijd.

Ik heb wel een vraag, welke schoenen dragen jullie met wandelen vaak in het voorjaar en de zomer? Met mijn Ariats ben ik zielsgelukkig in de winter. Ik ben een beetje aan het oriënteren nu. Ik hoop eigenlijk een wandelschoen te combineren met stal, maar vrees dat dat niet gaat lukken. Ik wil niet te warme schoenen en wel wat grip, maar ook nog een beetje hip… ik denk dat ik toch voor 2 aparte soorten moet gaan. Wellicht een paar jodphurs op stal en met regen in het bos en een paar aparte wandelschoenen voor droge dagen en flinke wandelingen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 23:29

Ja x2305 das een goeie vraag.
Ik heb mooie schoenen bij horse event gekocht voor stal, die ik eigenlijk in de nattigheid niet gebruikt heb, maar wel goed op kan lopen blijkbaar. Afbeelding
Ik wissel af met bergschoenen aangepast door goede buiten sport zaak. Maar blijf lastig
Heb hoge wreef, en slappe enkels dus lage schoenen gaat niet. Dus eigenlijk na 10 km standaard wel klaar met lopen.
We gaan de bergen weer in dit jaar dus de bergschoenen moeten aan. Man heeft vorig jaar in wales mooie schoenen gekocht maar hij loopt ook tochten van 40+ km

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:30

Leuk, muisjes vangen voor Coco!

Ik heb zelf op dit moment Lowa's, maar heb ook wel eens HanWag gehad. Ik gebruik ze ook voor op stal en om te rijden :+. Ik heb erg lastige voeten en heb ze dus het liefst iedere dag aan.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:47

Ik heb Hanwags , maar die vind ik vrij zwaar. En ik krijg af en toe kramp in mijn voeten.
Ben al aan mijn 2e paar Meindls bezig en dat zijn fijne schoenen.

Ik was ook erg blij met m'n Lowa's , maar die zijn gescheurd bij de overgang van zool naar leer.

Ik heb ook Salomon lage schoenen gehad en die vond ik ook erg fijn.

Coco ook op muizenjacht <3

De elanden gingen meteen het bos in,dus ik kon daarna rustig doorrijden.
Op die weg lopen er nu vaker elanden dus ik rijd rustig sws.
Maar deze stonden zo plots na de bocht :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:51

Lief, Lil, Max, Nala en Coco. En voor de afwisseling nog een paar elanden!

Ik vind jouw foto’s erg mooi Noordje. Die laatste met dat zonnetje <3

Ik loop ook op Meindls. Die hoef ik nieuw niet eens in te lopen, ik wandel er zo op weg

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:44

Net tussen cliënten door een ronde gelopen. Ik rij vaak langs een stuk waar sinds kort een paar tiny houses staan, dus wilde daar wel eens gaan kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand had dit in de muur van z'n huis! Vond het wel tof, maar ben benieuwd of het echt bezocht wordt
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:04

Zijn geen kleine huisjes meer jojoleinee.
Hier eerst staldienst, zonder lil. Gelukkig maar want buurman weer weer aan ganzen schieten en met fluitje hond laten apporteren.
Lil is zo bang voor schieten en ik had net d'r woede voor zo'n fluitje eruit... bij mij is zo'n fluitjes man altijd bezig net z'n hond in de sloot te laten zwemmen, precies voor onze tuin.
Dus lil heerlijk bij mijn man thuis gelaten.
Toen haar opgepikt en fijn beetje up tempo rondje gelopen , eerst twijfelde ze nog, maar na 10 min kon ze de lol er weer van in zien. Was ook niet allerdaags rondje, wat woon ik dan toch lekker net zoveel verschillende rondjes in de buurt

Nu ff chillen dan op naar m'n werk
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:29

Weer leuk,susan, jojoleinee,en boedjang.

Ik loop op hanwag.
laag.
En lastige voeten/enkels.

Was net nog naar Beerze,rondom huis Beerze.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik sta bij de vijver,zwemt er een salamander een paar rondjes voor me langs.
Erg leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:37

Jeetje wat gaan jullie hard. Idd leuk al die dieren want ook de ponys en poezels zijn altijd leuk om te zien naast de honden.

Ik zie mooie stalschoenen :j

En weer een mooie collage waar Lil de hoofdrol in speelt <3

En een mooi rondje van Lizard hierboven wat staat die salamander er goed op zeg leuk <3

Hier 2 ziekenhuis dagen gehad waarbij ik woensdag een uur langer op de taxi moest wachten en ineens de zon ging schijnen dus was ik daar gaan wandelen en even langs de snackbar want had honger geen fotos. Gister was ik te vroeg in het zk en had ik twee afspraken met ruim een uur ertussen heb ik daar in het restaurant soep gegeten.

En vanmorgen wilde ik wandelen maar ben de hele ochtend bezig geweest met mobiel zakelijk om zetten naar prive en dat is gelukt maar moest mijn sim ook gelijk gaan halen en zo direct naar personal trainer dus ook geen wandelfotos vandaag
Hopelijk het weekend wel.

Ik had wel een paar fotos gemaakt van dinsdag de paadjes naar het huisje toe wat ik heb bezichtigd toen de verkoop makelaar er nog niet was maar zijn niet de beste fotos maar huisje ligt bosrijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huisje zelf staat er zo bij

Afbeelding

Helaas wat haken en ogen maar ik geef niet op dus er komt nog een bezichtiging met een expert op gebied van hout en schimmel.

Op de plek zou ik me helemaal thuis voelen echt een paradijsje.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:58

Dan heb je eigenlijk nog wel een drukke week gehad, befunny.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:00

Dat zou een heerlijk plekje zijn Befunny.

Lizard, bij jou scheen de zon! Hier is het erg koud vandaag. De zon geeft een mooi effect.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:01

Ja drukker dan verwacht. Was eigenlijk van plan om de personal trainer te skippen want dat heb ik meestal dinsdag maar ik had me nu niet aangemeld dus hij appte dinsdag hoe het met mij ging. Nou goed maar ik had geen tijd. Kon alleen vrijdag nog v.a 14 uur (ivm dat ik gister Dexa had en dat 24 uur je lijf blijft) dacht dan heeft hij geen tijd meer maar hij zei ik heb een gaatje dus zweten zal ik :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 17:45

Fijne foto's van iedereen! Hier geen wandeltijd gehad door drukte.

Ik heb Meindl's maar ook trailrunschoenen waar ik op wandel. De laatste vind ik vooral erg fijn bij meer bergachtig terrein, net wat meer contact met de grond en als het warm is.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:29

Het ziet er echt uit als een heel idyllisch plekje BeFunny.

Ik was ff druk deze week, maar morgenochtend vroeg vertrek ik naar Oostenrijk *\o/* sneeuw schoen wandelen.

Ik heb ook moeilijke voeten, brede voorvoet, zooltjes ivm artrose en heel snel warm en daardoor blaren. Ik loop het meest op trailrunners, zomers zeker afstanden boven de 25 kilometer op niet waterdichte.

Komende week worden het deze waterdichte hoge Meindls, hele lichte A schoen, ook Meindl gaat mee met de tijd en de pasvorm past goed bij mij.

Afbeelding

Ik zou de Altra Olympus nog wel eens willen proberen, maar heb nog geen fysieke winkel in NL gevonden https://www.bergfreunde.nl/altra-olympu ... lschoenen/

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:43

Daar kun je wel goed retourneren goede shop vind ik :j bergfreunde.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:57

Ja klopt, ik heb er ook goede ervaringen mee.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 19:20

Ik vind die Meindl's van jou er ook erg fijn en comfortabel uit zien gaucho. Alvast heel veel plezier in Oostenrijk. Ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren. Maak maar veel foto's :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 00:46

Be funny, een vakantie woning? Waar ligt t. Ziet er heel fijn uit

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 06:36

Mooie foto's allemaal !

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:39

Befunny wat een mooi plekje. Kan me voorstellen dat je daar verliefd op geworden bent.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:00

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren avond uit mijn werk

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:59

Oh,leuk!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:29

boedjang schreef:
Be funny, een vakantie woning? Waar ligt t. Ziet er heel fijn uit

Het is idd nu een recreatie woning en er komt woonbestemming op.
Het ligt in een gebiedje tussen Oisterwijk - Vught en Boxtel

Ik vind vooral de omgeving mooi en toch veel stations in de buurt etc. Daar zie ik me wel wonen :j

Eerst was de bestemming nog een belemmering en spannend maar dat lijkt echt te gaan gebeuren maar nu blijkt er schimmel dus wil ik uitzoeken wat daarmee kan kwa of het verwijderd kan worden. Wat het kost en of het beperkt is tot de vloer/ondergrond. Als ik het kan bekostigen om het te verwijderen en evt beton te laten storten als ondergrond en daaroverheen nieuwe platen. Of een ander chalet mag plaatsen. Er komt met de verandering van bestemming een woonvergunning voor een stenen huis. Daar heb ik helaas geen budget voor de prijs van dit huisje op 500m2 grond wat niet op een park staat heeft de prijs van een gewone rijtjeshuis zeg maar dus dan heb ik wel wat voor verbouwen maar niet voor een compleet nieuw huis maar een nieuw/2e hands chalet erop plaatsen dat kan wel. Al is het huisje van binnen ook al echt leuk dus als het verwijderen van de schimmel lukt dan zou dat mijn voorkeur hebben.

Afbeelding

Wat prachtig die herten <3