Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:02

Prachtige foto’s BeFunny!

Lekker een weekendje weg SV :j Voor mijn gevoel loop jij zonder moeite een trailmarathon? Of hangt dat af van hoogte etc.?

Ik heb het heerlijk gehad! Het is voor ons naast de deur, dus heb op mijn gemak de paardenboel gedaan, de hoefsmid was op tijd en toen had ik zelfs nog tijd voor wat huishoudelijke taken en werk :+
Het was werkelijk prachtig weer, fris, maar de zon scheen en de wind was gunstig. Ik vond het wel vrij druk, ik houd daar niet van :o
Heb niet gelet op tijd en afstand en mijn man het tempo laten bepalen zodat zijn lijf het goed blijft doen en we hebben uiteindelijk iets van 6:05/6:10 gelopen. Ik kwam fris en fruitig aan, voelt goed!

Daarna compleet verkleumd tijdens de wandeltocht van de sporthal naar de boot, dus het was weer dik vet huilen met de handen, maar dat is inmiddels ook weer opgelost :D Nu lekker op de bank met de hond en zo nog wat eten.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:26

Musli mooie piramide training (of is het in dit seizoen een kerstboom training?) heb je gelopen! Knap hoor die tijden zo strak lopen.

Wabisabi ik ben ook fan van tailwind. Daarnaast eet ik op lange afstanden ook wel eens wat banaan (wel met een pauze dan) of winegums.

Veel plezier dit weekend Sv, Maasduinen is een mooi gebied :)

BeFunny prachtige fotos zeg, het ziet er wel erg koud uit :brr:

Ninus dat klinkt heerlijk! Fijn dat je zo lekker hebt gelopen, alleen balen dat je handen het niet helemaal eens waren met de wandeling terug naar de boot.

Gisteren was het hier nogal glad, geen loop weer. En vandaag heb ik heerlijk anderhalf uur extra geslapen tijdens een middagdutje in plaats van te gaan hardlopen. Verder geen loop-zin meer, morgen nieuwe kans :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:41

Heerlijk Kylan zo'n middagdutje. Doe je goed!

Ninus wat fijn dat je zo lekker liep. Niet letten op tijd en afstand werkt soms supergoed.

Zonder moeite een trailmarathon lopen is het niet, de ene keer gaat bij mij beter dan de andere keer, maar meestal is die afstand goed te doen ja.
Wat helpt is het tempo eruit halen en het gewoon zien als een lekker dagje buiten, een mooie route, goede weersomstandigheden, samen met een gezellig persoon lopen en een goede vp op iets over de helft waar je naar uit kunt kijken.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:45

Middagdutjes zijn soms de beste Kylan, ik ben een slechte slaper en kan er af en toe zo van genieten, even een uurtje dutten, vooral als het koud en vies is buiten :))

Nee zonder moeite is misschien wat overdreven, maar de afstand moet toch wel haalbaar zijn? Of heeft degene die je heeft meegevraagd een ander doel?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 22:05

Middagdutjes zijn idd heerlijk :j

Ik heb er helaas weinig tijd voor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:51

Nee hoor Ninus, gewoon een dagje genieten buiten is het doel.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:06

Sinds vorige zomer niet meer gelopen, en net een verkoudheid van 6 weken achter de rug, maar morgen trek ik toch weer eens de loopschoenen aan. Is een benefiet ter nagedachtenis van de man van een ultraloopster uit onze club, en je kan kiezen tussen lopen of wandelen, dus als ik tijdig uit bed kom, ga ik mee met enkele loopvriendinnen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 09:05

Mooi dat je daarvoor je loopschoenen weer aantrekt! +:)+

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:53

Mooi om daar je schoenen weer voor aan te trekken hwn!

Ik vond het vanmorgen maar smerig koud met die oostenwind, ik kreeg echt last van mijn longen er van tijdens het lopen. Verder ging het wel lekker en eenmaal tussen de bebouwing met minder wind knapte het gelukkig ook snel weer op.
Eerst een stukje Binnenveld met een mooi clubje reeën en daarna over de campus met een van mijn favoriete kunstwerken daar: Man met Stier.
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 13:35

Ik voelde die wind ook wel in mn longen ja.
Maar ondanks dat, was het een prachtige ochtend en heb ik heerlijk kilometers gemaakt. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 15:31

Mooie plaatjes @Sherivey :) en een mooie afstand ook weer.

Ook al op tijd op pad geweest @Kylan en mooi zo'n clubje reeën <3

Hier net terug van een rondje over de goed begaanbare dijkjes :j podcastje aan en lekker gelopen.. wel goed fris zeg.

Geen heel boeiend plaatje, maar toch :P
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:48

Heerlijke foto’s, dames! <3

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:22

Lekker hoor! Prachtige winterse plaatjes en mooie prestaties!

Hier vanochtend beetje rustig aan gedaan, beetje jammer dat de paardenschurken besloten om de omheining van de bak te vernielen, dus dat hebben we eerst gefikst en daarna hebben we heerlijk geschaatst *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:42

Kylan, wat leuk dat groepje reeën, blijft altijd mooi om te zien.

Sherivey, lekkere kilometers weer in de benen en zo'n zonsopkomst erbij is een feestje.

Goed bezig weer Musli!

Ninus ook leuk om weer eens de ijzers onder te binden.

Wij hebben na een fijne nacht in een b&b met een lekker ontbijtje een route op gpx door de Maasduinen gelopen. Iets ingekort, mijn vriend had al even geen lange afstand meer gelopen, omdat hij twee weken geleden van zijn fiets af was gereden door een andere fietser. Die kwam tussen wat huizen uit en ging tegen het verkeer in het fietspad op, waar mijn vriend fietste.

Maar toch 22km in de benen en genoten van de rust en de natuur. Geen last gehad van de kou eigenlijk, al was de wind op de open stukken wel pittig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 20:48

Zooo mooi SV <3

Musli, ook lekker bezig geweest :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:18

Sherivey schreef:
Zooo mooi SV <3

Musli, ook lekker bezig geweest :D

Ik was blij dat de wegen er allemaal best prima bij lagen. Onderweg heel soms eventjes een stukje voorzichtig lopen, maar overall kon ik lekker mijn ding doen :D

Had tussendoor nog even een kilometertje versneld. Anders wordt de duurloop ook maar zo saai hè :') Mijn (Garmin) VO2 max heeft ook nog even een sprongetje omhoog gedaan vandaag. Haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 22:22

Mijn vo2max blijft op 48 hangen := :')

Naja, beter stabiel dan dat ie steeds op en neer gaat

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 00:29

Prachtig SV <3

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:55

Wat een onwijs mooie foto's @kylan @Sherivey en @Supervixen mooie afstanden ook! :j
Het was prachtig weer! Helaas nu een 'kleine' omslag in het weer.
Ik ben bezig geweest met het maken van de winegums. Het is aardig goed gelukt, al zeg ik het zelf!
Zal vanmiddag even foto's delen en het recept. :)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:38

:wave: Jullie zijn weer snel (letterlijk en figuurlijk) gegaan de laatste dagen.

Zag prachtige foto's voorbij komen.

Ik was niet helemaal fit, en had weinig energie om te reageren. Heb donderdag uiteindelijk maar een stukje gewandeld omdat ik lopen niet zag zitten. Zaterdag wel de canicross gedaan met Elmo.. Maar jeetje wat gaan die honden en baasjes hard zeg. Ik startte voor mijn vriendin en haar hond waardoor Elmo de 1e anderhalf km meer achter mij aan liep dan mij vooruit meenam. Uiteindelijk liepen we lekker maar waren we ook alweer bij de finish, was een ronde van 4,5 km. Bijna 12 km/h gelopen, normaal loop ik rond de 10 dus helemaal tevreden. Daarna nog goed geholpen met een mooi tuig voor mij en Elmo zodat we nog beter kunnen lopen. Samen met een vriendin gaan we een keer mee trainen in Arnhem bij een canicross vereniging. Nu schijnt er ook een canitrail verenigen te zijn, denk dat die iets beter in ons straatje passen want die cross gaat echt loeihard. Ik mag geen foto's plaatsen met watermerk geloof ik he? Wacht nog op 1 fotograaf, en dan even kijken welke foto het leukste is en dan koop ik deze.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:11

Wabisabi ik ben benieuwd naar je winegumfoto's! Wat ik belangrijk vind is dat ze erg zacht zijn, want veel kauwen is niet zo fijn tijdens het lopen. Hoe is dat bij jouw winegums?

Jaa suusje alles wat ik van canitrailers voorbij zie komen..wat een tempo altijd.
Ze gaan erg hard ja.
Foto's plaatsen met watermerk is niet heel netjes, ben wel benieuwd als je ze zonder watermerk hebt.
Ik weet dat er ook een canicross topic is op bokt, had je die al gezien?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:56

Suusje, echt superleuk dat je de canicross zo goed gelopen hebt! En jee wat een tempo zeg.
Ja denk dat die canitrail ook wel leuker is, lekker door de heuvels klimmen.

Heerlijk SV zo een weekendje weg met je vriend, en dan samen lekker lopen!
Deed mijn man dat ook maar eens, ben jaloers :j

Wat gaaf wabisabi dat je zelf winegums maakt, ben ook benieuwd hoe dat moet.
Zijn ze vegan? Of gebruik je dierlijke gelantine?

Ninus, gaaf dat je zo lekker gelopen hebt!
Koude handen, brrr :brr:
Erg herkenbaar helaas!
Fijn dat je nog hebt kunnen schaatsen!
Hier helaas niet meer gelukt, omdat er een paard zo lomp was geweest om op de poel te gaan lopen, groot gat in het ijs.

Sherivey, mooie afstand, en prachtige foto's zeg!
Ziet er mooi uit met die opkomende zon!

Kylan ook mooie foto's!
Leuk beeld van de man met de stier, zit daar nog een verhaal achter?
Fijn dat het lopen op je longen na toch weer beter ging!

Musli ook fijn gelopen, mooi plaatje!

Mooi gebaar hwn, hoe is het gegaan?

Hier zaterdag mee gedaan aan de night run in Bussloo, je gaat over een verlicht parcours, ik heb 7,5 km hardgelopen.
Kon ook 5km. En er was een wandeltocht voor 3, 5, en 7,5 km.
Mijn man en zoontje deden mee met 5km wandelen.
Bij het tassen inleveren hoorde ik al van veel mensen die terugkwamen van de 5km dat de route waardeloos was uitgezet.
Ik ging lekker van start, maar halverwege werd het echt onduidelijk, slechte bewijzering, en ik liep iemand in de verte achterna. Aan het eind van het pad kwamen er ineens weer lopers van een zijpad invoegen, echt heel raar.
Ik hoorde er een paar zeggen dat ze verkeerd waren gelopen.
Nu wist ik zelf ook niet of ik nou de goede route had, onderweg nauwlijks mensen die de weg wezen, en mijn gps hield het ook voor gezien.
Ben op 37 minuten binnen gekomen.
De entourage was mooi gemaakt, en veel vuurtjes en korven etc en bandjes, maar wel heel jammer dat de route zo slecht was aangegeven.
Mijn man en zoontje konden de weg ook niet goed vinden, en zijn met meerdere wandelaars halverwege maar weer omgedraaid.

Gister nog even rustig tempo uitgelopen, 17km, maar mijn handen bleven zo koud.
Ben blij dat het nu wat warmer is buiten!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:23

@suusje wat onwijs leuk zo’n canicross! Dat lijkt me wel lastig! Ik wilde dat ook zo graag met onze hond, maar dat bleek met een boxer nogal een opgave :')

@ieris leuk zo’n nightrun! Maar wat jammer dat de route zo slecht was aangegeven.

Hier de beloofde foto’s!! Ze zijn heel zacht en echt makkelijk te eten. Smelten bijna in je mond.

Ik heb dit recept gebruikt: https://www.runnersworld.com/nl/voeding/a31392497/wingums-recept-betere-prestaties-minder-blessures-collageen/

Ik heb gekozen voor vitamineC tablet met framboos smaak. En ‘verse’ vruchtensap van de Albert Heijn.
Het is recept is niet vegetarisch/vegan.

Afbeelding

Ik heb een siliconen bakvorm gebruikt. En dan is dit het resultaat:

Afbeelding

Dit heb ik in blokjes gesneden. Zit nu wel te denken hoe ik het kan meenemen zonder te plat te drukken. Ze zijn namelijk wel vrij zacht.

Je kunt natuurlijk variëren in het recept. Ik heb nu gewoon het recept van de website aangehouden :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:27

Je moet het eigenlijk in van die saucebakjes maken. Die kun je makkelijk in een zak mee nemen.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:31

BeFunny schreef:
Je moet het eigenlijk in van die saucebakjes maken. Die kun je makkelijk in een zak mee nemen.

Dat is een hele goede! Ik heb het ook in een ijsblokjes vorm van siliconen geprobeerd, maar dat werkt niet zo lekker.

Meer tips zijn welkom om het recept te optimaliseren :D