Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:53

Maar het grappige is dat er dan aangegeven wordt "DeJonge maakt er een mediacircus van".. terwijl hij volgens mij geen artikel zelf schrijft.... :')
maar ik begreep van vage kennissen dat de meeste media in dienst van de overheid zijn, dus misschien komt het daar dan wel door.. (dat dat dan eigenlijk per artikel en nieuwsbron weer verschilt valt niet perse op, je kunt dan dus precies uitkiezen wel artikel in dienst van de overheid is en op dat moment is die instantie dus in overheidsdienst.. op een soort ZZP basis denk? ik vind het vooral vermoeiend eigenlijk :P )

Electra, er zijn ook landen die hebben helemaal niks perse gedaan, dus ook niet 'sneller'...
Helemaal geen lockdown, alle winkels gewoon nog open... geen avondklok.. etc..
het is echt maar net waar je naar kijkt hoor, denk ik...

@Lughnassadh: hij heeft niet eens antwoord nog... Het is maar net wat daarin komt te staan...
Want als het niet gedwongen mag qua wet, dan kan hij willen wat hij wil, maar dan wordt het advies waarschijnlijk dat het niet kan...
Wie weet, misschien heeft iemand wel aangedrongen op 'kom Hugo, misschien kan het wel, vraag het nou gewoon, zou toch fijn zijn als er festivallen door kunnen gaan voor ge-ente mensen.. leg het gewoon even voor'...
En komt het helemaal niet uit zijn hoge hoed...
En als de Gezondheidsraad adviseert dat het wel kan.. dan kan het dus wel..

Ik kan me nog goed het gezeik herinneren over de app die ECHT verplicht zou worden en dan zouden we OVERAL gevolgd worden !!!! .. echt hoor... stelletje weggooiers... :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:55

Media in dienst van de overheid?
NRC Handelsblad een staatsbedrijf? NOS een staatsbedrijf? Kom nou toch.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:57

Ja zeker wel :j "Fake News!!!" .. je hebt de borden toch wel gezien? :P

Overigens vind ik wel dat de meeste media echt aan het stoken zijn, met name tussen burgers onderling en tussen burger en overheid... Ik vraag me af wat de journalisten die de opruiende artikelen schrijven, precies van zichzelf vinden....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:02

Die journalisten houden op die manier werk.
Omdat er copycats zijn, omdat mensen er vol op duiken en zeggen zie je wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:04

Cer schreef:
Ja zeker wel :j "Fake News!!!" .. je hebt de borden toch wel gezien? :P

Overigens vind ik wel dat de meeste media echt aan het stoken zijn, met name tussen burgers onderling en tussen burger en overheid... Ik vraag me af wat de journalisten die de opruiende artikelen schrijven, precies van zichzelf vinden....

Ok. Ik had Ff t cynisme gemist. Ik moet duidelijk meer koffie hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:04

Waarom hebben we in de gehandicaptenzorg geen Gommers of Kuipers. Het gaat echt niet alleen in de ziekenhuizen helemaal verkeerd. Die andere plekken komen helaas niet in het nieuws. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. De nood is overal heel hoog.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:15

SusanH schreef:
Waarom hebben we in de gehandicaptenzorg geen Gommers of Kuipers. Het gaat echt niet alleen in de ziekenhuizen helemaal verkeerd. Die andere plekken komen helaas niet in het nieuws. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. De nood is overal heel hoog.

Omdat die al als eerste aan de beurt zijn toch? Terwijl de medewerkers v zkh eigenlijk pas als 1 vd laatste groep op de lijst staan?

Wb media, alles draait om gelezen worden. Hoe spectaculairder het artikel hoe meer mensen klikken. En dat genereert inkomsten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:18

Wat Secricible zegt: "De vaccinaties in Veghel gaan naar zorgpersoneel van 25 gemeenten in Noord-Brabant"
wat moet er verder dan nog over gezegd worden? :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:26

Echwel schreef:
Het lijkt wel een wedstrijd te worden met mensen die vinden dat het ene land het beter doet dan het andere
Laten we voorop stellen dat alle regeringen het beste met hun burgers voor hebben.....

En verder ben ik een beetje klaar met vergelijken van landen.....

Als je zoals wij geëmigreerd bent dan ga je anders in de het leven staan. Ik ben nl na al die jaren, 100% Europeaans en heb een internationale vrienden kring. In mijn hart ben ik 75% Nederlandse en ik hou van mijn geboorteland. Het is een prachtig mooi land en ik hou van het volk. Daarnaast ben ik 25 % in mijn hart Française. Ik hou van dit land, ondanks de vreselijke administratie en dat je voor de meest eenvoudige dingen enorm moet knokken om het voor elkaar te krijgen.

Als je zoals ik in het buitenland woont dan ga je heel veel relativeren. Dan zie je het nationalisme bij beiden volkeren aanwezig→ ook al geloven de Nederlanders dat ze niet nationalistisch zijn. Jawel dat zijn we wel en we doen niet onder in mijn ogen voor de Fransen. Het is altijd moeilijk als je altijd in een land gewoond om nog kritisch te kunnen kijken naar zo'n land. Dat is al iets gemakkelijker als je in het buitenland woont en internationaal nieuws kijkt.

Op dit moment doet bv Israël het het beste als het om het vaccineren gaat. De FRansen weten dat en willen dat ook.

Als ik nu naar Nl kijk, vind ik het een puinhoop en mijn hart huilt. Ik vind het een enorm softe lock down, er wordt te weinig opgetreden en een deel van het volk neemt het totaal niet serieus. Als je nu hier kijkt, dan is er vandaag vanaf 18 uur een couvre feu (avondklok) is in de grote steden en de hoge besmettingsgebieden en iedereen die zich op straat begeeft heeft een heel groot probleem. Er wordt gehandhaafd!
Hier zijn nu 25000 besmettingen per dag die erbij komen en voor NL voor het vergelijk moet je dat x 4 doen.
Dus hier gaan vuurwerk, feesten etc vannacht om 00 uur hegt is verboden, vandaar de avondklok.

Mijn hart bloedt al op voorhand voor het uit de hand lopen vannacht in NL. Voor de mensen die opgenomen moeten gaan worden vanwege vuurwerk verwondingen, want geheid wordt er ondanks het verbod vuurwerk afgestoken, voor de hulpverleners die onder gespuugd gaan worden of vuurwerk naar zich toe krijgt gegooid. Mijn hart bloedt voor de zorg die op omvallen staat en de beelden van het leger die gaat ondersteunen zijn zeer alarmerend (gelukkig doen ze het) en ongekend en dat terwijl we weten dat er nog veel meer aankomt volgend jaar. Zo vreselijk zorgelijk.

In Frankrijk wordt het per uur haast gemonitoord en ondanks dat het reproductiecijfer (alleen van horen zeggen) rond de 1 nu hangt, gaat het nog steeds niet goed, MAAR er is geen nood in de ziekenhuizen, de zorg heeft het zwaar maar staat niet op omvallen etc. De overheid waarschuwt op de radio , op internet, dat zo nodig er weer hard ingegrepen gaat worden ook al willen ze niet weer een 3de strenge lock down en gaan ze dit eventueel regionaal doen.

Altijd heb ik zin gehad in oudejaarsavond, maar NU heb ik al pijn in mijn buik en bijna ook tranen in mijn ogen want ik vind het een enorme puinhoop in NL als het gaat om het hele covid beleid op dit moment.
Hoe goed het ging het 1ste half jaar, hoe blij ik daarmee was, hoe verstandig en saamhorig ik de Nederlanders vond hoe naar het nu lijkt te gaan → als ik mijn kleinkinderen hoor, en als ik de beelden en rapportages zie op TV zie.
Gommers en de zijne, die internationaal georiënteerd zijn zien dit ook en weten dit ook. Ze proberen waar dan ook het beleid te beïnvloeden en vaak lukt dit ook helaas niet altijd.

Ik hoop zo dat jullie mij morgen allemaal uitlachen zo van "hahahahaha→ die stomme ongeruste Pien→ kijk eens hoe goed oudjaarsavond is gegaan→ kijk eens over een week hoe goed alles weer op orde is→ je zat er helemaal naast." Ik hoop het lieve bokkers, maar vanuit het buitenland, waar ik vaak hier heb geconcludeerd dat ik vind dat NL haar zaken vaak beter op orde heeft als het grote Frankrijk, moet ik nu helaas concluderen dat ik het een grote puinhoop vind. Een overheid die niet daadkrachtig genoeg is, het volk dat te vaak de middelvinger opsteekt naar de regels, de cijfers die schrikbarend hoog zijn, de ziekenhuizen die nog maar 1000 bedden over hebben, het leger dat moet bijspringen". Het is ongekend en ik in ieder geval trek die conclusie (en begrijp heel goed dat als je in het land zelf woont, dat je dat niet ziet) hoe dingen gierend uit de klauwen lopen.

Ik heb het al paar weken geleden gezegd, er komt een pandemie aan die zijn wiedeweerga niet kent en wat we na de 2de wereldoorlog niet hebben meegemaakt. Nog nooit ben ik zo bezorgd geweest in mijn hele leven als over de situatie in het land waar ik zoveel van hou! |(
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 31-12-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:31

Electra63 schreef:
Ik vind Nederlanders een eigenwijs en ontevreden volk ;)

Verwend en zeikerig ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:35

Ik ben ook bezorgd. Ik zie eigenlijk nu in het hele land wat ik ook vaak een probleem vind op scholen: mensen zijn kritisch (op zich goed) maar gaan echt overal over in discussie en als ze er het nut niet van inzien dan doen ze het niet. Algemeen belang is blijkbaar een te groot concept. Daarnaast waant iedereen zich expert. In dat geval zul je toch een overheid (of leraar) nodig hebben die zegt: we doen het zó, dit zijn de regels en je hebt je eraan te houden. Inclusief handhaving ja. Maar omdat die kritiekcultuur zo ingebakken zit hier en mensen dat niet zijn gewend, is handhaving nu een beetje als een invaller die met een vingertje zwaait. Overheid kan deze rollenswitch niet zomaar aan, denk ik.

En je hoeft ergens geen zin in te hebben om het toch te doen... Ja het is heel poedersuiker allemaal en oh oh geen vuurwerk en oh oh de Action... Maar je gaat er echt niet dood van als burger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:35

Ik snap dat je ongerust bent :j ik ben dat ook...
En als Gommers een sneer geeft richting de politiek, waarbij het randje al heel breekbaar is, weet ik niet of dat nou zo verstandig is van hem..

Maar ik huil verder niet, het is wat het is..

Ik zou wel eens willen weten wat precies de punten zijn waarop bijv Frankrijk beter meent te kunnen handhaven, en dat bijv in NL niet kan, of niet lijkt te lukken...
Ik heb het idee dat het met inzet van de politie te maken heeft, en met het beperken van mensen hun 'grondrechten' en ik weet niet of ik dan perse blij zou zijn als ik in een land zou wonen waar dat zo zou werken....
ik ben nog steeds ONTZETTEND blij met de vrijheid die we hier hebben :)

Wat betreft mensen die hun verantwoordelijkheden niet nemen... sja.. die heb je altijd .. wij wonen hiernu eenmaal dichter op elkaar dan op het platteland van Frankrijk of Spanje...
dus ik vind het wel een moeilijk stuk om te lezen Pien, je lijkt toch wel erg naar 'ons' te wijzen :)

Doe mij een boerderij, een stuk grond een een SRV wagen die een eindje rijdt en je hoort me nergens meer over... :j

@Electra en Mindim: gaat het een beetje ?
Ik voel me op en top Nederlander.... en ik vind mezelf niet perse verwend of zeikerig... dankjewel :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:37

Ben ook wel een brave burger hoor, maar als je op een kleine kamer zit tijdens de pandemie kun je ook denken: dit is zo vervelend, ik hou me extra goed aan de regels zodat dit zo snel mogelijk voorbij is. Maar dit doen veel mensen niet helaas.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:41

Ik blijf het lastig vinden.. want hoeveel is "veel" ?
Als ik zag hoeveel mensen van de 17miljoen Nederlanders er naast het torentje stonden te pannenklappen was het eigenlijk niks... Er stonden er max 40 misschien? Op 17miljoen... ? Dat stelt toch echt geen ene reet voor, ook al vinden ze zichzelf heel wat ... :')

Dus sja, waarom raken mensen besmet en komt dat echt doordat men de regels negeert? Want het is wel lekker makkelijk wijzen naar 'kijk, zij zitten met 4 mensen in 1 huis, zij doen het!' terwijl er ook voorbeelden zijn van mensen die besmet raken en heel voorzichtig zijn... kerkgemeentes lijken haarden, of was het nou black friday, of komt het toch door die nieuwe variant.. ?? wie het weet mag het zeggen...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:43

Nouja feit is dat hoe minder mensen iets doen, hoe minder het virus de kans krijgt zich de verspreiden. Dus iedereen die ook maar iets doet draagt eraan bij. Sommigen nemen daarbij duidelijk meer risico dan anderen, dat wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:47

Cer schreef:
Ik zou wel eens willen weten wat precies de punten zijn waarop bijv Frankrijk beter meent te kunnen handhaven, en dat bijv in NL niet kan, of niet lijkt te lukken...
Ik heb het idee dat het met inzet van de politie te maken heeft, en met het beperken van mensen hun 'grondrechten' en ik weet niet of ik dan perse blij zou zijn als ik in een land zou wonen waar dat zo zou werken....
ik ben nog steeds ONTZETTEND blij met de vrijheid die we hier hebben

Vergis je niet als het om het vrijheidsgevoel van de Fransen gaat, die hun republiek gebouwd hebben op het vermoorden van de totaal bourgoisie. Zelfs hun volkslied is een strijdbaar volkslied waar ze zelfs aangeven de wapens op te willen pakken als hun vrijheid in het geding is. De overheid gaat echt die vrijheden niet inperken, want dan is hun bestaansrecht gelijk verdwenen.

BV de avondklok. Hier (helaas voor veel Fransen) geen vuurwerk. Gewoon NIET. Hier vanavond niemand op straat→ gewoon niet. Niet omdat de vrijheid niet wordt gerespecteerd, maar omdat de covid situatie te zorgelijk is. Iedereen zal zich daar aan moeten houden en de gendarmerie is zeker niet je vriend (vind ik ook niet goed hoor, maar ze hebben wel gezag en overwicht, iets dat nu wel fijn is).

BV de 2 strenge lock downs die we hier gehad hebben, heeft er wel voor gezorgd dat de situatie ernstig was, soms te spannend in de grote steden en bepaalde gebieden, maar niet uit de hand is gelopen. Inderdaad een beperking van de vrijheid, maar het levert wel veel op.
In NL is ook een beperking van de vrijheid want mensen die normale zorg nodig hebben komen niet aan de bak. Dus het is hoe je het ook bekijkt, links of rechtsom.

Je zegt dat
Citaat:
je lijkt toch wel erg naar 'ons' te wijzen
. Dat gevoel is je nationalistische gevoel waardoor je niet kunt zien, zo is mijn stellige mening, dat NL zich ontwikkeld naar fase zwart waarin nog moeilijkere keuzes gemaakt moet worden als dat nu al gebeurt aan de poorten van het ziekenhuis.
Ik kijk nu naar NL en zeg "op teveel fronten gaat het fout en het loopt uit de hand". Dat is voor mij iets volkomen objectief.

Dat is hetzelfde toen ik vorige week tegen mijn Franse vriendin zei: "de Franse overheid houdt niet van haar cliënten→ waarom maken ze die sites om rijbewijs etc aan te vragen zo vreselijk moeilijk→ zodat zelfs jij → een Française met universitaire opleiding het amper of niet snapt en er 4 uur mee bezig bent om een nieuw rijbewijs voor mij aan te vragen". Zij schoot in de lach en zei: "auw→ mais tu dis vrai Pien→ c'est vrai"→ auw, je hebt gelijk Pien.
Dat is niet leuk om te zeggen maar het is wel waar. En zo zeg ik het nu ook over NL. Frankrijk doet veel fout maar op dit moment gaat het niet verkeerd rondom de covid ook al vinden we het allemaal niet leuk en zwaar.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 31-12-20 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:48

Sheran, dan heb je het dus ook over zorgmedewerkers, verplegend personeel etc... :j
Dus sja.. das wel een beetje een dingetje hoor... ;-)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:49

Pien jij leeft natuurlijk wel in het zuiden van Frankrijk ..dat is zo gezapig leven ,buitenaf ,dorpjes andere mentaliteit etc ..in de grootsteden ging het ook helemaal mis ( net zoals in alle landen waar meer armoede ,migratie en vele andere dingen spelen -in het voordeel van het virus )
Ik woon ook buitenaf in Belgie ,in een gezapig stadje en heb ook veel minder last vh virus en de negatieve gevolgen en merk ook dat ik daarbij dan heel streng wijs en verwijt naar Brussel ,Luik etc dat wij door hun zolang in de oliebol zitten ..want daar zijn ze zo tegen de maatregelen dat ze gewoon achter deuren en rolluiken verderwerken ( kappers ,nagelstylistes ,cafés) maar geen handhaving omdat men bang is voor rellen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:50

besita schreef:
Pien jij leeft natuurlijk wel in het zuiden van Frankrijk ..dat is zo gezapig leven ,buitenaf ,dorpjes andere mentaliteit etc ..in de grootsteden ging het ook helemaal mis ( net zoals in alle landen waar meer armoede ,migratie en vele andere dingen spelen -in het voordeel van het virus )
Ik woon ook buitenaf in Belgie ,in een gezapig stadje en heb ook veel minder last vh virus en de negatieve gevolgen en merk ook dat ik daarbij dan heel streng wijs en verwijt naar Brussel ,Luik etc dat wij door hun zolang in de oliebol zitten ..want daar zijn ze zo tegen de maatregelen dat ze gewoon achter deuren en rolluiken verderwerken ( kappers ,nagelstylistes ,cafés) maar geen handhaving omdat men bang is voor rellen

Daarom de lock down die er (gelukkig) op tijd kwam en wellicht de derde weer in januari.

De boer komt eraan met de tractor en vanaf nu kan ik niet meer reageren want "au travail"→ aan het werk !

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:52

Heb ooit een leuke discussie gehad met mijn docente staatsrecht en staatsgeschiedenis in Frankrijk. Ze zei dat zij een volk waren dat heel snel over de indruk raakt van grote, pompeuze mensen en dramatiek. Ze noemde de Fransen zelfs super dramatisch. Het ene moment lopen ze achter alleenheersers aan en dan is het ook ineens helemaal fout en doen ze een grootse coup. Dan komt er toch weer een koning waar ze achteraan hobbelen, en Napoleon natuurlijk... Ze noemde het volk daar heel gevoelig voor _O-

@Cer: hoe bedoel je dat? Sommigen noemen risico lopen voor hun werk ja, omdat ze geen andere keus hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:53

Cer schreef:
Ik snap dat je ongerust bent :j ik ben dat ook...
En als Gommers een sneer geeft richting de politiek, waarbij het randje al heel breekbaar is, weet ik niet of dat nou zo verstandig is van hem..

Maar ik huil verder niet, het is wat het is..

ik ben nog steeds ONTZETTEND blij met de vrijheid die we hier hebben :)

Wat betreft mensen die hun verantwoordelijkheden niet nemen... sja.. die heb je altijd .. wij wonen hiernu eenmaal dichter op elkaar dan op het platteland van Frankrijk of Spanje...
dus ik vind het wel een moeilijk stuk om te lezen Pien, je lijkt toch wel erg naar 'ons' te wijzen :)

Doe mij een boerderij, een stuk grond een een SRV wagen die een eindje rijdt en je hoort me nergens meer over... :j

@Electra en Mindim: gaat het een beetje ?
Ik voel me op en top Nederlander.... en ik vind mezelf niet perse verwend of zeikerig... dankjewel :j

Het gaat hier prima, dank je. Als ik gewoon de media volg, dan ja, dan vind ik Nederlanders een stel zeikers met zeer egoïstische trekjes. Wie de schoen past trekke hem aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:56

Het is nu eenmaal ook zo dat de groep die het hardst staat te gillen, aandacht krijgt. Dan lijkt half Nederland te staan gillen, terwijl het in werkelijkheid misschien 50 mensen zijn. En op social media het zelfde, we lijken omringd door mensen die het virus ontkennen, die maatregelen aan hun laars lappen en lekker gaan staan rellen. Maar in de echte wereld om mij heen, heb ik er -gelukkig- nog geen één gezien.

Ik hoor zelfs amper vuurwerk, de kat mag nog naar buiten. Gister met paard nog naar het bos gegaan. Normaal doe ik dat echt niet in de week voor oud en nieuw. Hoe hard social media ook roept lekker vuurwerk af te gaan steken. Ik zie het hier niet zo. Tuurlijk er wordt wel wat geknald, maar lang niet zoals andere jaren.

Het merendeel houdt zich dus prima wel aan de maatregelen. Maar ik ga echt mijn energie niet verspillen door heel de dag op fb te verkondigen dat het virus er wel is, dat ik me wel aan de regels houdt. Heb wel wat beters te doen.

En het hele vaccinatie gebeuren: ik denk er vanalles over, maar kan er niks van vinden. Ik heb geen enkel benul over wat we nu precies aan voorraad hebben, hoe dat verdeeld is in batches, hoe de registratie eruit gaat ziet, hoe de logistiek eruit ziet. En welke doelgroep dus het beste past bij dat alles. Dit is qua bewaring en herhaling denk niet het meest handige vaccin van datgene wat nog op de markt gaat verschijnen. Dan moet je wel 100% gereed zijn voor gebruik. En niet maar een symbolische prik in een arm steken, om het volk tevreden te stellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:57

Ik volg hier altijd het corona nieuws vond het ook interessant om te lezen hoe het in andere landen ging, maar wat is dit een vervelend topic geworden :o

Ik vraag me af waarom de ziekenhuizen nog geen corona vaccins mogen krijgen? Zou het zijn omdat er nog geen goed registratie systeem is?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:57

pien_2010 schreef:
besita schreef:

Daarom de lock down die er (gelukkig) op tijd kwam en wellicht de derde weer in januari.

De boer komt eraan met de tractor en vanaf nu kan ik niet meer reageren want "au travail"→ aan het werk !

Kom aan Pien
de rellen en betogingen in Parijs die een echte chaos hebben veroorzaakt (eind november -begin december )
De rellen in Dijon
De rellen na de voetbal in augustus

En nog zoveel andere die er tijdens de pandemie zijn geweest

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:01

Ik begreep juist eerder dat de gezondheidsraad ook liever zag dat men eerder begon te vaccineren.

En of we nu zeikerds zijn of niet, ik snap nooit zo goed waarom het hier niet kan als het elders ook allemaal lukt. Wat is er hier in dit land waar je toch zou denken we het zo prima voor elkaar hadden nu moeilijker aan het organiseren? Wat is er anders? Andere landen hebben vele miljoenen meer inwoners en lukken het nog. Zullen er toch te veel mensen hier zich over aan het buigen zijn? Te veel bureaucratie? Zowel voor het testen als nu het vaccineren wat elders allemaal eerder gedaan werd.