Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:01

tammiebels schreef:
moyra schreef:

Als hij nu positief is dan is dat wel te verklaren natuurlijk.
11 weken geleden was delta nog de dominante variant en omikron wijkt behoorlijk af van delta dus heb je geen bescherming tegen omikron.

Het hoeft ook niet verklaard te worden haha. Hij heeft het gewoon weer. Vorige keer geen enkele klacht gehad, nu een kuchje gehad. Quarantaine zit erop, gaat morgen weer naar school. Alleen jammer dat leraren boos zijn op hem dat hij niet op school is...in eerste instantie kon hij volgens hun nl niet positief zijn omdat hij het pas nog gehad had. En nu vinden ze dat hij alweer op school had moeten zijn...rare wereld zo, want wat willen ze nou

Dat is wel heel bijzonder. Ze zouden juist blij moeten zijn dat er verantwoord mee om word gedaan. Lijkt me voor je zoon ook erg naar dat hij niet geloofd/gesteund word :(:)

candalisa

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:06

Jemig zeg dat gaat toch wel heel ver hoor boos zijn op een kind dat hij niet naar school komt.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:45

Hij is gelukkig heel correct in zijn antwoord naar de leraren toe. Hij zegt ook ik doe dit voor jullie gezondheid maar mocht hij er nog meer reactie op krijgen dan waag ik er een belletje aan

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:50

Super netjes van hem en jullie ook dat je zo de verantwoordelijkheid neemt. Ik ken ook ouders die hun kind gewoon naar school sturen en net doen alsof er niks is. Zelfs zeggen probeer niet te hoesten of niezen in de buurt van de leerjaar anders mag je niet naar school. En dit puur uit eigen belang omdat ze zelf dan thuis moeten blijven.
Op mijn vriend zijn werk was ook een collega die zich niet ok voelde en had tijdens de pauze een zelf test gedaan en meldde pas eind van de middag ow ja hij was positief trouwens. Voor mijn vriend is het nu ook een dingetje want die zou dan wel in quarantaine moeten wss omdat hij amper klachten heeft gehad van de vorige besmetting.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:55

candalisa schreef:
Net contact met de ggd gehad volgens hun gaat het om mensen die geen of nauwelijks klachten hebben ervaart van de eerste besmetting die hebben te weinig antistoffen opgebouwd om “veilig” te zijn. In mijn geval lijkt het op dat het een terugval is en ik wordt aangeraden om rustig aan te doen.

Hm, dan zal ik wel een uitzondering op de regel zijn.
Corona zonder klachten, wel flink verhoogde leukocyten uit bloedtest dus afweer was flink aan de slag. Antistoffen test erna was ook hoog.

Zonder klachten dus wel gewoon een hele goede immuunresponse.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:07

Marcella schreef:
En hier GGD test ook positief. Ga denk ik om de 2 dagen kippen doen. Dat hoeft niet perse iedere dag.

Temperatuur was 36,1 dus nog steeds geen koorts. Alleen die snotkop en zeehonden oefening.

Is je temperatuur niet juist aan de lage kant? Richting ondertemperatuur?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:25

Voor mij normaal en ook bekend bij HA. ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:30

Ah ok, gelukkig maar! Of nou ja, dat het niet komt door Corona tenminste..
Bij mij was vanochtend tijdens het testen de positieve lijn nog eerder zichtbaar dan de controle lijn :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:34

Heb ook lage bloeddruk van mezelf schijnt daarmee te maken hebben. Mijn moeder heeft hetzelfde lage bloeddruk, maar ook lage temperatuur. Heb zelfs dat ik soms onder de 36 zit.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:21

Nou, kan me hier ook melden ws. Daarstraks een positieve zelftest. Afspraak voor vandaag lukte niet (nee, ik ga geen 40 km rijden ervoor) dus morgen testen.

Niet veel klachten behalve verkouden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:22

Net de uitslag van de GGD en idd is die ook positief. Dat kon ook bijna niet anders natuurlijk.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:34

Hier helaas ook allebei de kinderen en zelf een positieve thuistest. Dochter is vanochtend al wezen testen en zoon en ik mogen morgenmiddag. Nu maar hopen dat mijn booster zijn best doet.
Mijn vriend test nog steeds negatief en mag gewoon gaan werken, voelt toch wel raar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:25

Ohja, ik had die booster nog niet gehaald. Maar dat hoeft ook niet meer toch wanneer ik het virus nu zelf heb?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:28

Marocje schreef:
Ohja, ik had die booster nog niet gehaald. Maar dat hoeft ook niet meer toch wanneer ik het virus nu zelf heb?

Mag je na 3 maanden na je besmetting halen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:31

Ik zit inmiddels op dag 18 (ben dus uit isolatie en alles). Maar ik heb nog steeds last. Gisteren weer even iets gedaan, maar vandaag heel veel hoofdpijn, keelpijn etc, terwijl dat eerst over was. Vind het wel een beetje raar - hebben meer mensen dit? Of heb ik er gewoon een ander virusje bij?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:49

Er zijn nogal veel mensen die weer een terugval krijgen wanneer ze ook maar iets over de grens gaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:51

Misschien opnieuw opgelopen zou het niet weten, maar herstel kan soms ook heel lang duren bij sommige mensen.

Werkgever wil mij eigenlijk vrijdag alweer in gaan plannen om te werken. Eh grapjas eerst misschien maar eens zorgen dat ik geen rotzooi meer ophoest en dat ik klachten vrij ben ondanks geen koorts. Met dat ik rekening hou dat het misschien nog gaat komen. Vandaag even snel de kippen gedaan, maar ook alles gevuld voor mocht ik toch zieker worden. Heb nog ook voor de zekerheid emmertje legkorrel in de bak naast de schuur gezet mocht iemand anders moeten bijvullen voor als ik te ziek word.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:34

Hier wordt de terug val van mijn dochter door de HA op een buikgriep gegooid. Ze houd vandaag niets binnen. Hopelijk hebben ze gelijk, maar als ze nog meer achteruit gaat bel ik straks nog maar een keer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:39

Jeetje, wat rot Sharani... Kan ze ook geen vocht binnen houden?

Marcella: Goed dat je voor jezelf op komt!
Je werkgever heeft er ook niets aan wanneer je nu met klachten weer gaat werken en ik vind dat ook gewoon een beetje onverantwoord.

Hier heb ik sinds vanmiddag een rare smaak in mijn mond :? Heel apart en ik kan het ook niet omschrijven waar het naar smaakt.
Een soort metaal smaak maar toch ook weer niet.
En ook wat verminderde eetlust.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:41

Cayenne schreef:
Jeetje, wat rot Sharani... Kan ze ook geen vocht binnen houden?
.

Nee, alles komt er weer uit…, soms gelukkig wel pas na een poosje, dus ga ervan uit dat ze dan wel wat vocht heeft opgenomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:59

Hoe oud is je dochter? Niets binnenhouden gaat bij kinderen razendsnel richting uitdroging.
Even velletje bovenop hand vastpakken, moet meteen weer terugveren.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:13

Ze is 18, dus gelukkig geen klein kind meer. Maar maakt de zorgen verder niet minder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:15

Cayenne schreef:
Marcella: Goed dat je voor jezelf op komt!
Je werkgever heeft er ook niets aan wanneer je nu met klachten weer gaat werken en ik vind dat ook gewoon een beetje onverantwoord.

Dat interesseert werkgever bar weinig. Iets met geen personeel kunnen krijgen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:56

Ik had gister avond een positieve thuistest. Daarom vanmorgen getest bij de ggd, die is negatief.
Net nogmaals een thuistest gedaan omdat ik wel wat klachten heb en die is weer positief.
Dat lijkt me geen toeval :=
Morgen met mijn manager overleggen, werk in de zorg, maar zei al tegen hem dat mijn hoofdpijn vrijdag voelde als corona (maart 2020 gehad).

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:58

Oh das apart? Vals positief kan dus ook..

Ik moet morgen, maar ben benieuwd dan. Heb amper klachten.