De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:32

germie schreef:
Heb jjj andere cijfers? Hier is niets aan geinterpreteerd. We hebben 17 miljoen Medelanders, 382 bevestigde gevallen.

En waarom denk je dan dat heel Brabant in lockdown moet nu als het toch niks is?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:32

germie schreef:
Bronnen eerder genoemd. Ik mag niet herhalen. Maar op volkrant.nl staat een verhaal van een arts die hethad.

Gevonden.
Maar die mensen die milde of zelfs geen klachten hebben zijn wel besmettelijk en kunnen het dus alsnog verspreiden.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:33

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:
Heb jjj andere cijfers? Hier is niets aan geinterpreteerd. We hebben 17 miljoen Medelanders, 382 bevestigde gevallen.

En waarom denk je dan dat heel Brabant in lockdown moet nu als het toch niks is?

Brabantse gezelligheid, lekker allemaal bij elkaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:33

Pepperrr schreef:
Ladybird schreef:
4 MINUTEN GELEDEN
Alle grote evenementen Brabant afgelast
Alle grote evenementen in Noord-Brabant worden afgelast. Dat heeft de NOS vernomen van verschillende bronnen. Om welke evenementen het precies gaat, is nog niet bekend. Dat wordt straks op een persconferentie van de Brabantse veiligheidsregio's bekendgemaakt. Het eerstvolgende grote evenement is de paardenshow Indoor Brabant. Die gaat aanstaande donderdag van start.

11 MINUTEN GELEDEN

DIt staat op NOS. Indoor Brabant gaat dus niet door!

Nee hoor, er staat niet dat het afgelast is. Er staat alleen dat het niet in de huidige vorm kan doorgaan. Wellicht kunnen ze het evenement 'verkleinen' door maar een X aantal mensen te laten komen :)
https://nos.nl/liveblog/2326530-eveneme ... 0-uur.html

Ik verwacht dat de feestjes in de avond sowieso niet door zullen gaan...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:34

Saul schreef:
Hmm twijfel slaat wel echt toe nu..
Maargoed zal ook op andere controles moeten de komende weken ...

En wil eigenlijk niet nummer 1000 zijn die belt vanwege corona :o

Maar idd het is wellicht wel een risico. Voor mezelf niet zo erg. Maar ben natuurlijk niet meer alleen..
Vind het lastig!

Liever een keer te vaak bellen dan een keer te weinig ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:34

Als je twijfelt bel je toch gewoon? Dat lijkt me niet verkeerd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:35

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:

Er nuchter naar kijken. Ik lees meer en meer paniek.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:35

Destination schreef:
Saskia9 schreef:
Vond het ook wel een goede oproep. Vrijwilligers vragen die op scholen kinderen kunnen opvangen, zodat eventuele ouders gewoon kunnen gaan werken. Vooral voor de zorg is dat fijn. Ik stap morgen naar school en vraag wat zij ermee doen, wellicht kan ik hieraan meedragen.

Maar wat is het nut van scholen sluiten als er vervolgens alsnog kinderen zijn, maar dan met een vrijwilliger ipv een leraar?

Ze sluiten geen scholen. Het advies is met een verkoudheid etc niet te komen. Dat geldt ook voor leerkrachten. Er zitten dus niet zieke kinderen thuis, waarvan gezonde ouders noodgedwongen ook thuis zitten omdat er geen opvang mogelijk is.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:36

Saul schreef:
Hmm twijfel slaat wel echt toe nu..
Maargoed zal ook op andere controles moeten de komende weken ...

En wil eigenlijk niet nummer 1000 zijn die belt vanwege corona :o

Maar idd het is wellicht wel een risico. Voor mezelf niet zo erg. Maar ben natuurlijk niet meer alleen..
Vind het lastig!

Gewoon bellen hoor! Denk aan jezelf :*
Ik ben ook zwanger en ga echt geen onnodige risico’s opzoeken. Ik vind zwanger zijn genoeg, geen behoefte om ook nog eens ziek te worden.

moonsparkle

Hoe gaat indoor Brabant nou door met maar 1000 mensen? Een loting? Alleen vips? Ik ben benieuwd, ook of de efteling open mag blijven. En hoe halen ze het voetbal in, dan kunnen ze beter zonder publiek spelen als het langer dan een week duurt.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-03-20 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Wat cijfers betreft. Ze zeggen net nog in de persconferentie dat er niet gevraagd meer moet worden naar cijfers bij ziekenhuizen omdat ze hun tijd en energie nodig hebben om hun werk te doen, dus daadwerkelijke cijfers zijn er momenteel ook niet accuraat. Is maar de vraag wat je van de statistieken die dus bekend zijn nu moet geloven allemaal.

Indoor Brabant wordt in principe niet afgelast als het mogelijk is om het event op te splitsen zodat er niet meer als 1000 mensen bij elkaar zijn voor de onderdelen. Als dat niet lukt, dat op splitsen, wordt het wel afgelast. Zo zeiden ze het net bij de persconferentie.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-03-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Germie, als ze mij zeggen dat sociaal contact zoveel mogelijk beperkt wordt ga ik niet ‘door met mijn leven’, ik volg op wat er gezegd wordt. Snap je dat niet. Dat heeft niks met paniek te maken.

Saul

Jullie hebben gelijk.
Kan nu niet meer bellen. Maar doe dat morgenvroeg gelijk.

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:37

germie schreef:
MarcoBorsato schreef:

Er nuchter naar kijken. Ik lees meer en meer paniek.

Germie. Dat kun je blijven roepen, maar de paniek zal ergens vandaan komen he. Het heeft een reden. Of weet jij het beter dan het rivm, de ggd en de overheden? De maatregelen zijn er niet voor niets. Het zou prettig zijn als je eens zou stoppen met het bagataliseren. Dat is je al meer dan eens verweten in dit topic. Ik zou zeggen; doe er wat mee

cursebreaker

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:39

De 'lockdown' wordt niet zomaar doorgezet en ook niet door maar 1 iemand bepaald. Dat is echt geen paniek. Ze maken die beslissingen niet voor niks en zeker niet alleen maar omdat het maar paniek is allemaal. We weten toch echt niet wat zich er achter de schermen allemaal afspeelt aan vergaderingen e.d. die ministers, burgemeesters, ziekenhuis directeuren en veel meer die samenkomen, maar die maken dit soort beslissingen echt niet zomaar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:39

Net even de live video gekeken ik woon niet in Brabant maar was wel heel benieuwd wat ze nou besloten hadden.

Goede maatregelen en vooral het stukje dat mensen echt meer besef moeten hebben om sociale contacten voor 7 dagen te verminderen. En dan vooral denk aan de zorg dat die door kan draaien maar ook aan eigen familie zoals ouders of opa's en oma's die kwetsbaar zijn voor het virus. Goed dat eigen verantwoording erbij pakken lijkt mij het beste. En ook goed dat ze zeggen het is nog steeds eigen keus als je gaat maar denk niet alleen aan je zelf.

Zat me alleen maar op te fokken met mensen die in de chat aan het praten waren en lekker eigenwijs aan het doen zijn. Bij dat soort mensen denk ik van hmm weekje corona en het eens voelen zou misschien niet zo erg zijn. Vind het ook vrij associaal over komen voor de mensen die wel ziek zijn geworden door gewoon de ike ike ike mentaliteit maar blijven doorvoeren en dan tegelijk klagen dat Nederlands niks doet en geen maatregelen neemt. Denk dan van als je het zo goed weet bel Mark op en ga dan helpen. Media verbod voor aan aantal mensen zou zeker niet verkeerd zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:40

Saskia9 schreef:
Ze sluiten geen scholen. Het advies is met een verkoudheid etc niet te komen. Dat geldt ook voor leerkrachten. Er zitten dus niet zieke kinderen thuis, waarvan gezonde ouders noodgedwongen ook thuis zitten omdat er geen opvang mogelijk is.

Ah, ik dacht dat je bericht ging over het geval als scholen wel zouden sluiten. Maar wat bedoel je nu dan? Als leerkrachten ziek zijn dat een vrijwilliger de groep bezig houdt?

Anoniem

Ik zie nu staan op ad.nl dat indoor Brabant niet doorgaat.

Popstra

China heeft nu alle noodmaatregelen gestopt. Het is dus wel degelijk zeer nuttig alles plat te leggen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:41

Ze zeiden dat inderdaad, dan maar geen les wordt gegeven maar dat de kinderen wel opvang hebben op school.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-03-20 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:41

sureido schreef:
Germie, als ze mij zeggen dat sociaal contact zoveel mogelijk beperkt wordt ga ik niet ‘door met mijn leven’, ik volg op wat er gezegd wordt. Snap je dat niet. Dat heeft niks met paniek te maken.

Ik heb geen sociale contacten of vrienden. Dus ik doe gewoon mijn ding. Ja, is makkelijker als dat je met mensen in huis woont, maar ik ben alleenstaand, aseksueel, geen vriend en niet op zoek, hekel aan kroegen, carnaval vind ik niets en ook op concerten vind je mij niet. Dus dan kan ik gewoon rijden en duiken. De mensen die ik ontmoet raak ik niet aan en is voornamelijk in de buitenlucht. Dat scheelt natuurlijk. En dat kan gewoon doorgaan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:42

AnnexUdith schreef:
Net even de live video gekeken ik woon niet in Brabant maar was wel heel benieuwd wat ze nou besloten hadden.

Goede maatregelen en vooral het stukje dat mensen echt meer besef moeten hebben om sociale contacten voor 7 dagen te verminderen. En dan vooral denk aan de zorg dat die door kan draaien maar ook aan eigen familie zoals ouders of opa's en oma's die kwetsbaar zijn voor het virus. Goed dat eigen verantwoording erbij pakken lijkt mij het beste. En ook goed dat ze zeggen het is nog steeds eigen keus als je gaat maar denk niet alleen aan je zelf.

Zat me alleen maar op te fokken met mensen die in de chat aan het praten waren en lekker eigenwijs aan het doen zijn. Bij dat soort mensen denk ik van hmm weekje corona en het eens voelen zou misschien niet zo erg zijn. Vind het ook vrij associaal over komen voor de mensen die wel ziek zijn geworden door gewoon de ike ike ike mentaliteit maar blijven doorvoeren en dan tegelijk klagen dat Nederlands niks doet en geen maatregelen neemt. Denk dan van als je het zo goed weet bel Mark op en ga dan helpen. Media verbod voor aan aantal mensen zou zeker niet verkeerd zijn.

Ik vind het ook echt heel jammer dat mensen zo nonchalant erover blijven praten en vooral bang zijn dat ze hun levensstijl even moeten opgeven voor een paar weken, want 'ze zijn zelf immers gezond genoeg om het virus te overleven' dus waarom zou ik me druk maken om anderen. Totdat straks de hele economie en werk sectoren op hun gat liggen en het ze wel raakt, dan staan ze als eerste weer vooraan de rij om te schreeuwen dat de overheid eerder al wat had moeten doen want nu gaat hun bedrijf failliet en hebben ze geen werk meer.

Wat ik net ook al schreef; op school vind ik het ook verbazingwekkend hoeveel ouders maar zeggen: Ik maak me he-le-maal nergens druk om en mij stom aankijken als ik zeg dat ik wel rekening houd waar kan; zoals geen grote evenementen bezoeken. Ze kijken me aan alsof ik echt drama maak en paniekeer en als ik ze dan vertel dat ik het doe voor de medemens en naasten die in risico groepen zitten, kijken ze er toch weer anders tegenaan. Velen reageren idd standaard vanuit IK perspectief en gewoon heel egoïstisch, jammer genoeg.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-03-20 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:42

Destination schreef:
Saskia9 schreef:

Ah, ik dacht dat je bericht ging over het geval als scholen wel zouden sluiten. Maar wat bedoel je nu dan? Als leerkrachten ziek zijn dat een vrijwilliger de groep bezig houdt?

Ja dat was de oproep. Zodat ouders die nog wek gezond zijn, nog gewoon aan het werk kunnen. Vooral in de zorg is of kan dat een probleem gaan vormen.
Geen idee of het nodig blijkt hier op school, maar kan maar eens informeren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:44

Saskia9 schreef:
Ja dat was de oproep. Zodat ouders die nog wek gezond zijn, nog gewoon aan het werk kunnen. Vooral in de zorg is of kan dat een probleem gaan vormen.
Geen idee of het nodig blijkt hier op school, maar kan maar eens informeren.

Ah dan heb ik het verkeerd begrepen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:44

.