germie schreef:Heb jjj andere cijfers? Hier is niets aan geinterpreteerd. We hebben 17 miljoen Medelanders, 382 bevestigde gevallen.
En waarom denk je dan dat heel Brabant in lockdown moet nu als het toch niks is?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pepperrr schreef:Ladybird schreef:4 MINUTEN GELEDEN
Alle grote evenementen Brabant afgelast
Alle grote evenementen in Noord-Brabant worden afgelast. Dat heeft de NOS vernomen van verschillende bronnen. Om welke evenementen het precies gaat, is nog niet bekend. Dat wordt straks op een persconferentie van de Brabantse veiligheidsregio's bekendgemaakt. Het eerstvolgende grote evenement is de paardenshow Indoor Brabant. Die gaat aanstaande donderdag van start.
11 MINUTEN GELEDEN
DIt staat op NOS. Indoor Brabant gaat dus niet door!
Nee hoor, er staat niet dat het afgelast is. Er staat alleen dat het niet in de huidige vorm kan doorgaan. Wellicht kunnen ze het evenement 'verkleinen' door maar een X aantal mensen te laten komen
https://nos.nl/liveblog/2326530-eveneme ... 0-uur.html
Saul schreef:Hmm twijfel slaat wel echt toe nu..
Maargoed zal ook op andere controles moeten de komende weken ...
En wil eigenlijk niet nummer 1000 zijn die belt vanwege corona![]()
Maar idd het is wellicht wel een risico. Voor mezelf niet zo erg. Maar ben natuurlijk niet meer alleen..
Vind het lastig!
Destination schreef:Saskia9 schreef:Vond het ook wel een goede oproep. Vrijwilligers vragen die op scholen kinderen kunnen opvangen, zodat eventuele ouders gewoon kunnen gaan werken. Vooral voor de zorg is dat fijn. Ik stap morgen naar school en vraag wat zij ermee doen, wellicht kan ik hieraan meedragen.
Maar wat is het nut van scholen sluiten als er vervolgens alsnog kinderen zijn, maar dan met een vrijwilliger ipv een leraar?
Saul schreef:Hmm twijfel slaat wel echt toe nu..
Maargoed zal ook op andere controles moeten de komende weken ...
En wil eigenlijk niet nummer 1000 zijn die belt vanwege corona![]()
Maar idd het is wellicht wel een risico. Voor mezelf niet zo erg. Maar ben natuurlijk niet meer alleen..
Vind het lastig!
germie schreef:MarcoBorsato schreef:
En waarom denk je dan dat heel Brabant in lockdown moet nu als het toch niks is?
Er nuchter naar kijken. Ik lees meer en meer paniek.
Saskia9 schreef:Ze sluiten geen scholen. Het advies is met een verkoudheid etc niet te komen. Dat geldt ook voor leerkrachten. Er zitten dus niet zieke kinderen thuis, waarvan gezonde ouders noodgedwongen ook thuis zitten omdat er geen opvang mogelijk is.
sureido schreef:Germie, als ze mij zeggen dat sociaal contact zoveel mogelijk beperkt wordt ga ik niet ‘door met mijn leven’, ik volg op wat er gezegd wordt. Snap je dat niet. Dat heeft niks met paniek te maken.
AnnexUdith schreef:Net even de live video gekeken ik woon niet in Brabant maar was wel heel benieuwd wat ze nou besloten hadden.
Goede maatregelen en vooral het stukje dat mensen echt meer besef moeten hebben om sociale contacten voor 7 dagen te verminderen. En dan vooral denk aan de zorg dat die door kan draaien maar ook aan eigen familie zoals ouders of opa's en oma's die kwetsbaar zijn voor het virus. Goed dat eigen verantwoording erbij pakken lijkt mij het beste. En ook goed dat ze zeggen het is nog steeds eigen keus als je gaat maar denk niet alleen aan je zelf.
Zat me alleen maar op te fokken met mensen die in de chat aan het praten waren en lekker eigenwijs aan het doen zijn. Bij dat soort mensen denk ik van hmm weekje corona en het eens voelen zou misschien niet zo erg zijn. Vind het ook vrij associaal over komen voor de mensen die wel ziek zijn geworden door gewoon de ike ike ike mentaliteit maar blijven doorvoeren en dan tegelijk klagen dat Nederlands niks doet en geen maatregelen neemt. Denk dan van als je het zo goed weet bel Mark op en ga dan helpen. Media verbod voor aan aantal mensen zou zeker niet verkeerd zijn.
Destination schreef:Saskia9 schreef:Ze sluiten geen scholen. Het advies is met een verkoudheid etc niet te komen. Dat geldt ook voor leerkrachten. Er zitten dus niet zieke kinderen thuis, waarvan gezonde ouders noodgedwongen ook thuis zitten omdat er geen opvang mogelijk is.
Ah, ik dacht dat je bericht ging over het geval als scholen wel zouden sluiten. Maar wat bedoel je nu dan? Als leerkrachten ziek zijn dat een vrijwilliger de groep bezig houdt?