[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:28

Ik zou daar niks aan laten veranderen!
Prachtig design zoals die is, mooier kan die echt niet worden!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:03

Ik heb 1 tattoo laten bijwerken en dat was puur alleen omdat ik een paar stipjes miste op een cruciale plek.
Verder laat ik echt nooit mn tattoos bijwerken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:11

Misschien wat dotwork erin zodat je wat schaduwen hebt? Maar vind hem zo ook prachtig!! <3

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:14

Ik kom me ook weer eens melden. Ik mag dinsdag naar Levi Jake voor mijn vierde tattoo. Ik ga een lelie door hem laten zetten, de tweede naam van mijn dochtertje is Lilly :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:19

Captain schreef:
Misschien wat dotwork erin zodat je wat schaduwen hebt? Maar vind hem zo ook prachtig!! <3

Ja, hier zat ik ook aan te denken inderdaad.

Dank jullie wel!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:23

Ik vraag me af, is het gepast om te vragen of een flash 'aangepast' kan worden? :o Ik heb interesse in een flash die ondertussen al twee jaar op haar website staat. Ik keer er steeds naar terug maar iets in me zegt altijd dat het 'net niet' goed genoeg is/er iets ontbreekt. Nu als ik naar haar andere ontwerpen kijk, denk ik dat een aanpassing mij over de lijn zou kunnen trekken. Maar ik weet niet of het raar is om dat te vragen? :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:05

DezeNaam schreef:
Ik vraag me af, is het gepast om te vragen of een flash 'aangepast' kan worden? :o Ik heb interesse in een flash die ondertussen al twee jaar op haar website staat. Ik keer er steeds naar terug maar iets in me zegt altijd dat het 'net niet' goed genoeg is/er iets ontbreekt. Nu als ik naar haar andere ontwerpen kijk, denk ik dat een aanpassing mij over de lijn zou kunnen trekken. Maar ik weet niet of het raar is om dat te vragen? :')

Ik zou het gewoon proberen als je er steeds naar terug keert.
Niet geschoten is altijd mis toch?!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:38

Ik vraag het gewoon hoor hahah. Gebruik ik de flash ter inspiratie

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:15

Gewoon vragen. Willen de meeste artiesten echt wel doen.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:00

Hebben er hier mensen tips voor een artiest die goed is in watercolor en een sketchy stijl? Ik kan via Google weinig artiesten vinden. Ik heb contact gehad met My Precious Ink, maar ik ben nogal geschrokken van de kosten. Ik heb er echt een flink bedrag voor over, maar dit was vier keer zo duur als een artiest waar ik eerder contact mee heb gehad en dat wordt me toch te gek. Het gaat om een kleine tattoo.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:05

Tsja. Is zij zo duur of die ander zo goedkoop?
Op tattoos bezuinig ik iig niet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:50

Nee idd ik heb er 1 van amanda en ja ze is duur maar ze levert ook kwaliteit :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:52

Hier ook voor een bizar bedrag 2 sleeves maar wel kwaliteit,zou niets eens het risico durven nemen voor een lager bedrag eigenlijk.
Moet er toch mn hele leven tegen aan kijken.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:38

Prijs zegt mij niks, wel hoe ze de tattoo zetten en hoe ie blijft. Ook met pmu zie ik soms vreselijk werk voorbij en wel de hoofdprijs ervoor moeten betalen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:11

Misschien niet. Maar als voor een niet al te grote tattoo de prijs al 4x lager is dan bij iemand waarvan je weet dat die goed werk levert zou ik wel heel erg goed kijken naar het werk van die goedkope.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:39

Ze maakt echt prachtige dingen en ik denk ook zeker dat een tattoo van haar het waard is maar het is een ander bedrag dan ik in gedachten had vandaar dat ik me verder aan het oriënteren ben.

Volgens mij levert de goedkopere ook onwijs goed werk voor zover ik dat kan beoordelen (het is mijn 1e) maar het is net niet helemaal wat ik zoek. Hij komt in elk geval bij een goed bekende shop vandaan. Ik weet ook niet wat normaal is qua prijs dus dat maakt het lastig. Misschien moet ik het gewoon helemaal niet doen als ik het bedrag bij Amanda er niet voor over heb en jullie reacties zo lees.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:48

Yonker schreef:
Nee idd ik heb er 1 van amanda en ja ze is duur maar ze levert ook kwaliteit :)

Ik ben ook zeer tevreden over Amanda.
Weet niet exact meer wat ik heb betaald, maar het was elke euro meer dan waard.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:49

Je mag ook best naar prijzen kijken hoor. Ik heb mijn tattoos ook niet bij dr allerduurste gezet maar die staat er hartstikke moooi op. Een kleinere bij een bekende shop voor meer gezet en die is lang niet zo moooi, word nu al lelijker

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:21

SennaS schreef:
Hebben er hier mensen tips voor een artiest die goed is in watercolor en een sketchy stijl? Ik kan via Google weinig artiesten vinden. Ik heb contact gehad met My Precious Ink, maar ik ben nogal geschrokken van de kosten. Ik heb er echt een flink bedrag voor over, maar dit was vier keer zo duur als een artiest waar ik eerder contact mee heb gehad en dat wordt me toch te gek. Het gaat om een kleine tattoo.

Pablo Dotro bij U Ink in Utrecht :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:03

Het is ieder inderdaad vrij om een prijs te bepalen voor zijn of haar werk. En het is natuurlijk aan de klant of ze dit wel of niet willen/kunnen betalen.

De ene artiest is de andere niet, en als je ergens goed in bent, zie ik niet in waarom je daar geen prijskaartje aan mag hangen. Kunst kost geld, en deze kunst draag je ook nog eens altijd met je mee.

Los hiervan:
Ik zie een flinke prijsstijging bij bijna alle tattooeerders. Vanaf januari zijn er natuurlijk nieuwe spelregels van de GGD opgelegd en zijn er verschillende middelen verboden geworden in de inkten. Dit heeft beide flinke prijsstijgingen voor de materialen tot gevolg gehad. Daarnaast werkt de schaarste voor materiaal door Corona ook niet mee, (ook de prijzen omhoog), heeft de tattooshop ook meestal gas en licht nodig, en hebben we natuurlijk een stuk inflatie, waardoor onze gewone boodschappen ook duurder zijn geworden.

Om een voorbeeld te geven: ik werk met ggd goedgekeurde handschoenen. Ik betaalde voor een doosje met 100 stuks altijd 6,95 (ex btw) nu kost diezelfde doos 17,95 (ex btw) en dit zijn toch echt dezelfde handschoenen.
En de inkten: een gemiddelde prijsstijging van 80 tot 300(!) procent…

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:06

Ja sowieso word alles een stuk duurder!

En vraag en aanbod he, bij veel vraag kan je rustig de prijs verdubbelen, zou ik ook doen als ik dan nog genoeg klanten had. Of minder klanten voor minder uur werk, maar evenveel verdienen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:37

Tja prijzen.. mijn tatoeëerder is niet mega duur, ze werkt voor zichzelf. Tatoeëerders moeten bij shops ook veel afdragen, waardoor de prijzen torenhoog zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:04

SennaS schreef:

Ik ben nog zoekende naar DE artiest. Kreeg via hier de tip voor Pernilla van http://www.foreveraftertattoo.nl/
maar ze vindt wat ik wil niet haar stijl en wil hem niet zetten. Misschien de jouwe wel.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:56

Urielle schreef:
SennaS schreef:

Ik ben nog zoekende naar DE artiest. Kreeg via hier de tip voor Pernilla van http://www.foreveraftertattoo.nl/
maar ze vindt wat ik wil niet haar stijl en wil hem niet zetten. Misschien de jouwe wel.

Ik heb een tijdje terug ook al contact gehad met Pernilla maar zij verwees mij door naar de andere persoon die in haar shop werkte. Hij werkt er nu echter niet meer en ik vond zijn stijl net niet helemaal wat ik zocht.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:52

@ urielle: heb je al gekeken via Tattoodo.com?

Klopt helemaal @jester. Al zou ik m’n prijzen verdubbelen dan heb ik nog een wachtlijst. Ik zit in een flinke uithoek (altijd een eind rijden) en heb een wachttijd van 3 maanden. En dat terwijl ik enorm veel uren maak en dus veel mensen op een dag kan helpen.

@maanlicht: klopt ook. Ik heb gelukkig een goede deal bij de shop waar ik werk, maar de meesten werken als zzper, betalen een vast bedrag per maand en een percentage per gezette tattoo (variërend van 30 to zelfs 50%) dan je materialen die de shop niet verstrekt erbij, en dan komt de belastingdienst ook nog even voor zo’n 45% van wat je uiteindelijk hebt verdient.
Je hoort mij niet klagen hoor, eigen baas zijn is geweldig en ik heb het echt niet slecht, maar daarentegen werk ik er ook hard voor en maak ik enorm veel uren.