2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:09

amber15 schreef:
Bedankt voor de tips iedereen!

vaaleriee schreef:
Ik merk trouwens dat sinds ik geen brood meer eet, ik veel meer energie heb. Normaal heb ik rond 14.00 uur een mega dip en zou ik gerust een tukkie kunnen doen :') . Dat heb ik nu helemaal niet meer.

Hier nog een! Geen dipjes meer, geen opgeblazen gevoel en een redelijk stabiel energieniveau :j

Super fijn is dat hé. Ik eet nu crackers als lunch. Wat eet jij zoal als lunch? Vind de lunch het lastigst van de dag. Ben maar inspiratieloos wat betreft een caloriearme lunch die geen salade is en mee kan nemen naar werk.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:18

vaaleriee schreef:
Super fijn is dat hé. Ik eet nu crackers als lunch. Wat eet jij zoal als lunch? Vind de lunch het lastigst van de dag. Ben maar inspiratieloos wat betreft een caloriearme lunch die geen salade is en mee kan nemen naar werk.

Groene smoothie, salade, fruit, wraps of als lunch en diner hetzelfde met een kleine aanpassing. Een hard bolletje met rauwkost erbij is ook lekker.

SharonIndezz

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:29

Lunch bestaat bij mij regelmatig uit een wrap met kruidenkaas, sla en zalm, oid. Avocado en gekookte eitjes werkt
Bij mij ook super om een lang vol gevoel te houden... en geeft me energie

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:05

Dit is mijn eerste serieuze afval poging. Mede dankzij dit topic wil ik nu echt proberen zo'n kleine 10 kilo kwijt te raken. Doen jullie dit ook op eigen kracht of loop je ook bij een dieetist? Ik wil zelf eerst een poosje op eigen kracht proberen..
Succes iedereen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:06

Ik doe het op eigen kracht :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:25

Ik doe het op eigen kracht.
Is soms heeeeeel erg moeilijk omdat ik geen "stok achter de deur" heb.
Deze week eigenlijk mijn boekje te buiten gegaan aan de appelflappen.
Krijg inmiddels wel de opmerkingen van collega's die je soms een tijdje niet ziet door een combo van ploegendiensten en een groot terrein.
Ook de vraag van:"ben je ziek?" Euh... Nee?!
Van een collega die mijn opa had kunnen zijn:" Je bent een lekker ding geworden." Nou... Bedank voor het compliment... (okay dan...)
En nog een aantal akward momenten her en der.

Maar ach, er zitten ook heel veel leuke motiverende opmerkingen bij! Die zijn dan toch weer een stokje achter de deur.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:08

Ik merk bij mezelf dat ik nu echt serieus wil afvallen. Vandaag van die mini chipszakjes gehaald. Normaal gesproken gaat er vrijdagavond
, zaterdagavond en zondagavond een halve zak chips door.. :=

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:59

_evelien_ schreef:
Ik merk bij mezelf dat ik nu echt serieus wil afvallen. Vandaag van die mini chipszakjes gehaald. Normaal gesproken gaat er vrijdagavond

Goed gedaan! Ik was een jaar terug ook echt chipsverslaafd toen ik thuis woonde omdat mijn ouders het iedere dag namen. Deed ik ook. Nu woon ik op mezelf en heb ik in 4 maanden een halve zak chips in totaal gegeten. Gewoon cold turkey afgekickt.

Heb nog wel veel moeite met chocolade mijden.. pff.

Ik had vanmiddag snackworteltjes trouwens, lekker om te knabbelen als je gewoon zin hebt om te eten maar niet veel calorieen wil.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:26

StillAngel schreef:
_evelien_ schreef:

Goed gedaan! Ik was een jaar terug ook echt chipsverslaafd toen ik thuis woonde omdat mijn ouders het iedere dag namen. Deed ik ook. Nu woon ik op mezelf en heb ik in 4 maanden een halve zak chips in totaal gegeten. Gewoon cold turkey afgekickt.

Heb nog wel veel moeite met chocolade mijden.. pff.

Ik had vanmiddag snackworteltjes trouwens, lekker om te knabbelen als je gewoon zin hebt om te eten maar niet veel calorieen wil.

Thanks! Jij ook knap werk!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:33

Hoe gaat het hier verder?

Ik sta inmiddels op -9,5 kg, en lukt eigenlijk best prima om vol te houden zo.

Wel enorme zin in frietjes of pizza, dus denk dat ik dat vanavond eet.. een Vd 2.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:30

Wauw goed zeg!
Ik ben in totaal nu 6.5 kg afgevallen, nog iets meer zelfs want houdt nog steeds vocht vast. Prednison ben ik aan het afbouwen en ik word aangemeld voor longrevalidatie op. Daar zit ook een diëtiste bij. Daar ben ik wel blij mee. Want ik vind het voor nu heel lastig te bepalen hoeveel calorieën ik moet eten, ik ben nog herstellende natuurlijk. Ik mag niet minder dan 1500 van mezelf, ik ben ook vaak misselijk, en richt op ongeveer 2000. Ik heb alleen geen idee of dat dat goed is.
Maar goed ik heb er zin in, ze hebben er ook een zwembad en veel mogelijkheden natuurlijk om het bewegen en spierkracht weer op te bouwen.

Als ik echt heel erg zin in iets heb neem ik het ook. Dan is het wel vol te houden, tenminste als je het niet te vaak doet natuurlijk. Allerlei tussendoortjes kan ik goed laten staan. Ik eet vaak banaan in de plaats. Ik ben dol op bananen, zijn ook nog wel calorieën, maar minder dan chips en het vult goed.

Ik denk dat ik in 2019 pas echt aan de bak kan, tot die tijd haal ik hier tips uit en alles wat er niet aan komt, hoeft er niet af.

Ik zou wel een leuk gezond kookboek willen. Tips?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:05

SharonIndezz schreef:
Hoe gaat het hier verder?

Ik sta inmiddels op -9,5 kg, en lukt eigenlijk best prima om vol te houden zo.

Wel enorme zin in frietjes of pizza, dus denk dat ik dat vanavond eet.. een Vd 2.

Wauw netjes!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:11

@ raket ik denk dat je het heel netjes doet met 2000. Fijn dat je een dieetist krijgt.

Mijn man nam vanavond een patatje en een broodje hamburger speciaal.. normaal neem ik dan ook een patatje en een kroket.. dit keer nam ik twee plakjes brood met magere vleeswaren. Vandaag kom ik denk ik zo rond 1900 uit. Dat is eigenlijk 300 te veel..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:16

_evelien_ schreef:
@ raket ik denk dat je het heel netjes doet met 2000. Fijn dat je een dieetist krijgt.

Mijn man nam vanavond een patatje en een broodje hamburger speciaal.. normaal neem ik dan ook een patatje en een kroket.. dit keer nam ik twee plakjes brood met magere vleeswaren. Vandaag kom ik denk ik zo rond 1900 uit. Dat is eigenlijk 300 te veel..

Super dat je het kon weerstaan! Ik zou jezelf dan zeker niet te hard afzeiken als je nu dan toch 300 teveel hebt. Dat gebeurt wel eens.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:26

Inderdaad wauw dat je dat kunt weerstaan. Zolang ik het niet ruik lukt het wel...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 05:09

StillAngel schreef:
_evelien_ schreef:

Super dat je het kon weerstaan! Ik zou jezelf dan zeker niet te hard afzeiken als je nu dan toch 300 teveel hebt. Dat gebeurt wel eens.

Mee eens, goed gedaan hoor!

Ik wilde gisteren echt heel graag chocolade en mocht ook van mezelf (altijd als ik echt iets wil). Heb een reep gekocht, maar uiteindelijk niet gegeten en ben voor het avondeten al in slaap gevallen :') (iets met moe van ochtenddiensten)
Ipv een kcal teveel dus een maaltijd tekort. Niet aan te raden hoor, maaltijden overslaan is niet slim! Maar vond het wel grappig dat ik de hele dag chocolade wilde en ook mocht van mezelf, dus kcal teveel had berekend en uiteindelijk er niks van is gekomen :))
Nu zijn de cravings ook weg, maar heb ik het iig in huis voor als ik écht wil! Als ik naar mijn vorige reep kijk, dan zal deze het ook wel een maand of anderhalf moeten volhouden :+

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:55

Vandaag kom ik denk ik een beetje hoog uit.. puddingbroodje en 1 broodje met honing. Oeps wist niet dat er zoveel calorieën in honing zit :o

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:16

SharonIndezz: Wauw, dat zijn al behoorlijk wat kilo's, goed bezig.

Raket: Echt ontzettend knap dat je ondanks je medicijnen toch al zoveel kwijt bent. Fijn dat de diëtist je kan helpen. Ik gebruik het kookboek van 'voedselzandloper' vaak. Niet heel lastig en leuke recepten. Zit een hele gedachte achter de recepten maar ik maak gewoon wat ik lekker vind :)

Dreamy: Haha dan is het niet erg om in slaap te vallen. Goed dat je het hebt kunnen weerstaan.

Evelien: ik ben ook altijd in de veronderstelling dat honing goed voor je is, maar het is gewoon puur suiker.

Ik had vrijdag en zaterdag een beurs van het werk. Man, wat een verleidingen daar allemaal stonden. Een muur vol met donuts, er stonden brownies, taart, cake, gebak, chocolade. En dat op een tandheelkundige beurs :Y) Ik heb alles kunnen weerstaan dus was wel trots op mezelf. Gisteren met vriend en ouders uit eten geweest. Vis gegeten en twee wijntjes gedronken. Uiteindelijk toch -0,3 vanmorgen op de weegschaal dus ik ben blij. *\o/* Nog 0,6 eraf en dan heb ik mijn eerste doel behaald!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:28

Jeeeej, netjes bezig vaaleriee! :):)
Hier gisteren toch bonbons van werk gegeten, chococravings zijn nu weg :)) nu Kindercheesecake aan’t maken voor vriendliefs verjaardag morgen. Heb netjes de spatels etc. afgewassen ipv afgelikt en ik ga zo naar de sportschool :))

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:30

Ahh lekker! Kindercheesecake <3 Foto!

Je moet jezelf ook gewoon af en toe lekkere dingen gunnen. Dat had ik gisteren met de wijn :D Had een uur gefietst van en naar stal, 1,5 uur gereden en de wei uitgemest dus vond dat het wel mocht. Volgens mij hou je het afvallen ook beter vol als je af en toe wat slechts neemt.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:51

Manlief zat weer met een grote zak chips (mijn lievelings chips ) en ik weer braaf aan zo'n mini zakje chips. Vandaag weer begin van de week. Probeer goed op de calorieën te Letten. Alleen eind van de week weekendje weg dus dan zal het wel ietsje misgaan :+

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:55

Vaalerie en Dreamy soms mag je wel eens iets ongezonds vind ik ook. Jullie doen het netjes!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:02

Helemaal mee eens evelien! Goed dat je je bij het kleine zakje chips hebt gehouden :) Goed bezig.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:09

een muur vol donuts.....
Wauw.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:29

Pfoe knap hoor als je, je in kunt houden! Ik heb daar nog altijd wel wat moeite mee, maar gaat steeds beter.

Tip voor een stevige goed vullende lunch: zie onderstaande, ik kan hier om 12.00 mee lunchen, en heb dan tegen 18.00 pas weer trek, en ik kan echt abnormaal eten :=
Afbeelding