3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:02

Bedankt voor de antwoorden!

Ben zelf ook zeker niet van plan om te crashen, maar vroeg het me gewoon even af :j

Bhriseis: was het lekker bij de Italiaan?

Yonker: goed bezig hoor!

Urosa; naar zeg, beterschap!

Zo, na 2 weken me hier maar weer eens vertonen, ik moest het even loslaten en dat heb ik keurig binnen de perken gedaan, veel bewogen en dat voelde heel fijn. Vrijdag ga ik me weer wegen dus dan zie ik wel wat er gebeurd is! Ik had even geen zin om hier te reageren, omdat ik er toch wel wat slechte dagen tussen had zitten en dat vind ik vervelend om hier steeds te moeten vermelden := motiveer je niemand mee haha. Heb mn fitbit ook even niet meer om, ik merkte dat ik nogal obsessief was (ooh ik heb 40 calorieën extra eraf, dan mag ik wel een paaseitje) ik probeer m op minder actieve dagen wel om te doen, zodat ik dus wel extra beweeg.

Vandaag een gek lijstje, ik was vanmorgen op verjaardag.
O: slagroom vanille vlaai van de hema
L: kopje goulashsoep met 2 boterhammen met kaas
T: granenbiscuits en een banaan
A: aardappels, worteltjes en een saté schnitzel

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:46

urosa schreef:
Crashen is echt niet iets wat in mij opkomt, dat is niet goed voor je lijf, en het hele doel van afvallen is juist omdat je toch gezonder wilt zijn? :') Liever langzaam en duurzaam dan je lijf mishandelen

Helemaal mee eens hoor! Zo denk ik er ook precies over, maar toch ben ik een soort van jaloers als zij wel zo veel en snel afvalt en ik stil sta. Dat zal er ook mee te maken hebben gehad, in februari nauwelijks afgevallen. Is niet erg, maar frustreert wel.
Nu zakt m'n gewicht weer en dan denk ik ook, zie je wel. Gewoon zo doorgaan met eten.

Hoi Sharon :wave:
Goed dat je er even afstand van gedaan hebt! Snap ook dat je dan weinig zin hebt om hier te reageren. Hopelijk lukt het je om het nu weer op te pakken zoals je graag wilt :)

Vanavond avonddienst, we zouden iets met bami gaan eten. Heb er toch maar voor gekozen zelf iets te maken, qua kcal zal het niet zoveel schelen. Maar ik voel me er wel gewoon beter bij, het gaat nu echt lekker en dat wil ik zo houden!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:59

Hoihoi! Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb met mijn telefoon niet echt de kans om een bijleespost te typen, dus het blijft een beetje bij meelezen omdat het anders op ego posts zou neer komen :')

Heerlijk weer vandaag buiten! Krijg helemaal zin om te gaan fietsen of hardlopen. Helaas zit ik op stage haha.

Het crashen, ik denk dat je altijd weer aan komt na de tijd. Tenzij je echt heel streng op gaat letten. Ik denk dat al het extra wat je ook maar eet er gelijk bij aan komt dan.

Haha Sharon wat een grappig ontbijt :+ Wel lekker zeg <3 Verstandig dat je even van de fitbit af stapt.

Urosa: O, migraine. Dat ken ik. Verschrikkelijk. Beterschap!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Skyr met 20 gram muesli
T: 2 rijstewafels met hoemoes en kipfilet
L: 2 kleine volkoren wraps met kipfilet en ook hoemoes. (Wilde eigenlijk wat anders maken maar had de verkeerde spullen mee :') )
T: 1 appel
T: rijstewafel met slankie
A: Gehakt met groenten
T: Kvarq

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:48

Ik vind mijn SW juist handig om mezelf erop te wijzen dat ik toch niet zo veel verbruik dan dat ik denk. Anders denk ik dat het paaseitje wel erbij kan (juist anders om dus)

Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is.

Ik had het met een huisarts over afvallen. En het eerste wat ze zei was dat ik naar 1400-1700 kcal per dag moest gaan (mijn BMR is 1600). Valt me dan toch elke keer op wat er minder goede adviezen er gegeven worden. Ik snap dat als ik 1400 eet ik sneller afval. Maar liever 100 gr per maand dan 1 maand 3 kilo en daarna 4 kilo erbij.

Nog los van het feit dat ik met 1900 steeds een sluimerend honger gevoel heb.

vandaag:
O: shake
M: 2 duitse bolletjes met honing en pasta (traktatie van mezelf)
A: braadworst, boontjes en nog iets.
T: te veel wienermelanges... wel zonder suiker.

Ik heb nog 400 kcal over, maar dat zal wel opgelost worden bij het avondeten en ik heb de worst gegokt, daarvan moet ik de barcode nog scannen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:24

Hoe was het bij de Italiaan Bhriseis?
Super Yonker!
Veel beterschap Urosa!
Wat goed dat je er afstand van gedaan hebt Sharon! Fijn dat je jezelf doorhad, zeker voor jezelf.
Mooie lijstjes verder!

Ik ben er nu trouwens toch een beetje achter waarom ik slechter ging eten. Ik zag op MFP dat ik vaak te weinig kcal had en ging dan lekkere dingetjes eten "want ik had toch nog kcal over". Het gevolg was dat ik veel meer at dan mijn aanbevolen kcal en aangezien ik nu veel minder beweeg dan eerst, kwam ik veel aan. Maar vrijdag wordt mijn hopelijk toekomstige paardje gekeurd, dus ik hoop dat mijn beweging dan weer terug komt.

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee rijstwafels met pindakaas en een boterham met filet americain. (386)
T: een boterham met speculoospasta. (204)
L: een zwarte woud broodje met filet americain en zult en een wit tijgerbroodje met vruchtenhagel en nutella. (602)
T: een kleine eierkoek. (79)
A: een schepje gekookte aardappel, drie el bruine bonen, twee el rode biet met ui, twee scheppen sperzieboontjes, twee el appelmoes. (442)
T: Griekse yoghurt met cruesli en een scheutje roosvicee. (248)
T: misschien nog wat, denk het niet.
B: 50 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1958

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:37

Goed dat je zelf inzicht krijgt in waarom het even niet ging Kimmie25501! Dan kan je er nu aan werken :) Mooi lijstje!

Mooi lijstje riddershow, ik heb een beetje hetzelfde als jij, ik gok dat ik vaak niet zoveel heb gegeten en dan pak ik er nog wat bij. Maar dat valt dan uiteindelijk vies tegen.

Wat fijn dat het zo lekker gaat KellyAV!

Sharonn_: ik heb een slechte paar maanden gehad, maar ik wil nu weer terug actief in het topic meekomen, dus bij deze:

Hoi allemaal, ik heb me de afgelopen jaren al meermaals aangemeld. Ben sindsdien eigenlijk niet echt afgevallen, maar onlangs ben ik aangekomen, dus die knop gaat weer om. Ik weeg nu 74 en wil graag naar 65-67 kg (ik ben 1.65 groot). Best wel een flink doel dus, maar zolang het langzaam gaat gaat het goed.

O: rijstwafel met restje kipsate salade (134 kcal)
L: courgette, feta, speltpannenkoeken (441 kcal)
T: aardbeienyoghurt (167 kcal)
A: roodschil aardappels met champignons en paprika uit de oven met daarbij ketjap tempeh stukjes (688)

Mijn grootste probleem is dat ik erg hoog in vet zit. Die pannenkoekjes tikken door de feta/olie waarin ze gebakken worden toch meer aan dan ik dacht. Nu zit ik over mn vetdoel heen (doel is 53 gram, nu 80 gram). Maar onder mn kcal, eiwit en khd doel. Moet ik nu nog wat bijeten, of kan ik het hierbij laten omdat het compenseert met vet? Ik wil niet te weinig eten, maar vind het lastig om nog te bepalen wat ik erbij kan eten...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:12

Wat kwark bij je yoghurt mikken en een extra aardappel eten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:21

eindelijk na mijn valse start vorig jaar in het voorjaar, in juli weer terug op 86.. toen de knop definitief omgezet..

in september begonnen met crossfit..

in december niet losgegaan met eten, maar wel losgelaten en dit in januari maar moeilijk kunnen herstellen. ook in december mijn kleine teen op een rottige plek gebroken en eigenlijk pas weer sinds twee weken vol belastbaar. hierdoor 2 maanden stabiel blijven hangen (wel enigzins opgelet, gesport dat wat ik wel kon)..

nu weer ietsjes strikter opletten, maar niet zo krap als sommige lijstjes die ik hier wel eens zie. ik sta mijzelf toe om af en toe wat meer te nemen, of wat lekkers.. En vanochtend eindelijk de grens van 70 kg doorbroken..

teller staat daarmee op -16..
nog 5 kilo tot aan reeel einddoel,
nog 7 kilo tot aan einddoel waar ik van droom.. heb 63 gewogen van mijn 12e (uitgegroeid, afgestraind sub top sport), tot mijn 17e (deel spieren toen inmiddels vrouwelijk vet) toen ik op mijzelf ging wonen.. Ik ben slechts 1.63m, dus echt compleet onrealistisch is het niet

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:20

Ik sta inmiddels op -20 en ben alle kilo’s kwijt die er tijdens mijn zwangerschappen zijn blijven plakken af. Nu nog een paar kilo en dan stabiel blijven.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:27

Hoi :wave:

Aight, aangezien je onder je kcal doel zit, zou ik wel aanvullen tot je dat bereikt, met eiwitten en/of khd.

Goed bezig Esplendido!

Elena ook al heel knap! Die laatste kilo's gaan je vast lukken!

Ik lees nog trouw mee, maar reageren staat beetje op een laag pitje. Ik ben fijn voor de 3e keer dit jaar ziek, dit keer griep %) :roll:
Al dagen ontzettende keelpijn, hoofdpijn, doodmoe. Eerste dagen ook koorts, die is nu gelukkig vertrokken, en met dank aan de pijnstillers is de rest ook een soort van uit te houden. Ik eet voornamelijk vloeibaar/zachte dingen en let verder even nergens op. Ik was vlak voordat ik ziek werd ontzettend gemotiveerd, hopelijk lukt het me om dat weer op te pakken als ik weer beter ben.
Zwaar frustrerend dit elke keer :(

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:37

Beterschap Laura! Ik lees ook mee, maar weinig energie om overal op te reageren. En het gaat eigenlijk ook niet zo heel goed hier qua eten.. :\

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:10

Hallo allemaal, ik had dit topic nog niet eerder aangeklikt omdat ik er nog niet aan toe was, maar vanaf aanstaande maandag wil ik toch serieus aan de slag gaan met mijn voeding.
Sinds ik ben gaan samenwonen ben ik behoorlijk aangekomen in gewicht en daar wil ik graag weer vanaf. Ik ben 1.65 en weeg ongeveer 72 kilo (weet het niet precies, heb nog geen weegschaal :+ ) voorheen was ik een periode stabiel op 65 kilo. Nou is het zo dat ik het heel moeilijk vind om gezond te koken omdat ik ook maar heel weinig gerechten ken :+ van huis uit aten we altijd standaard aardappels, vlees en groenten uit een potje of we aten pasta. En elke zaterdag patat. Wat een valkuil voor mij gaat zijn is de discipline en het voorkomen van honger.
Mijn plan is om mij nu voor te gaan bereiden zodat ik maandag goed van start kan gaan. Ik wil sausjes en chips etcetera gaan vermijden en daar gezondere tussendoortjes voor gaan nemen.

Dan heb ik nog wat vragen.
Zijn er nog goede receptenboeken waarin makkelijke recepten staan zonder dat ik stad en land af hoef te reizen voor speciale ingrediënten?

Hoeveel tijd besteden jullie dagelijks aan de applicatie op de telefoon die bijhoud hoeveel calorieën je opneemt?
Ik ben namelijk bang dat ik snel de handdoek in de ring gooi als het erg veel moeite kost.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en dat het mij lukt om weer op mijn oude gewicht te komen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:26

Maar waarom voorbereiden..
je kunt toch vandaag al beginnen met stoppen met in je mond stoppen van verkeerde voeding?
en bij de boodschappen van vandaag vast wat gezondere spullen meenemen?

want 'voorbereiden' is alsof je iets enorms van plan bent, terwijl afvallen gewoon een keuze voor een gezonde levenstijl moet zijn? Aardappels vlees en groenten uit een potje kom je ook niet van aan ;).. het zijn alle ditjes en datjes die je de rest van de dag naar binnen stopt, of de hoeveelheden, of t gebrek aan beweging.. je kunt ook je porties al wat verkleinen bijvoorbeeld, of meer verspreid eten, vanavond al een uurtje gaan wandelen.

afvallen is eigenlijk heel simpel

indien je minder eet dan je verbrandt val je af
indien je evenveel eet als je verbrandt sta je stil
indien je meer eet dan je verbrandt, kom je aan..

Nu is het niet gezond om maar gewoon zo min mogelijk te eten (honger), dus als je een groter gat wilt creeren tussen intake en verbranding, dan zit het antwoord in de verbranding opschroeven (door meer te bewegen.

sausjes en chips hoef je in principe niet te vervangen door gezondere zaken (tenzij je heeeel veel chips at).. je overat immers al aan kcal.. dus je kunt sausjes gewoon schrappen.. vind je je eten dan droog.. ja dan zou je t kunnen vervangen door iets anders, of net even iets anders koken.

ik zou geen app gebruiken dat is veel te makkelijk met 'doe ik later wel'..

gewoon een blocknootje en een pen en iedere hap en slok noteren (kun je t later wel invoeren).. dat zorgt ook voor een extra drempel.. want als je t liever niet wilt noteren, dan kun je t ook niet eten ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:32

Welkom Sastaic!
Ik zou je Chickslovefood willen aanraden. Simpele recepten met maximaal 5 of 6 ingrediënten en over het algemeen best gezond. Verder kun je natuurlijk ook gewoon aardappelen groente vlees eten of pasta recepten op internet zoeken.
Ik hou niet bij hoeveel tijd ik besteed aan de app haha. Na elke maaltijd vul ik het in en aan het einde van de dag kijk ik hoe het ermee zit. Meestal gebruik ik het ook bij de lijstjes die ik hier in het topic gooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:37

Ik vind kookboeken een te hoge drempel dus ik gebruik Pinterest voor recepten. Ik typ in wat voor ingredienten ik nog in huis heb met 'recipe' erachter en dan krijg je echt lijsten vol met dingen die je kan maken, van heel simpel en traditioneel naar inheemse gerechten waar je anders nooit op zou komen. Mijn tip voor zelf beginnen met lekker koken: investeer in een goed en uitgebreid kruidenkastje. Verschillende soorten gedroogde Italiaanse kruiden zijn imo een must (oregano, peterselie etc) en verder zorg ik dat ik altijd (en dan ook echt altijd) cayennepeper, paprikapoeder (het liefst gerookte paprikapoeder), currypoeder, djinten (gemalen komijn), kerrie etc in huis heb. Ik vind bijvoorbeeld gekookte broccoli niet lekker, maar als ik het na het koken rooster met een klein scheutje olijfolie, cayennepeper en wat paprikapoeder vreet ik het weg alsof mijn leven er vanaf hangt.

Verder ben ik van mening dat in elk goed voorraadkastje minstens het volgende moet staan: een soort gedroogde maar gevulde pasta (denk tortellini), een slierterige pasta (tagliatelle of spaghetti) en een kleine pasta die goed is voor het vervoeren van saus (penne, fusili of die hele grote schelpen). Ook veel bonen in blik, een paar zakken gedroogde bonen, een aantal soorten granen (ik heb zelf altijd quinoa en bulgur staan), havermout. Ik heb standaard basmatirijst in de kast liggen, meestal ook meergranenrijst en ik vind het echt een must om arboriorijst te hebben staan, al kan ik me voorstellen dat risotto niet het eerste is waar mensen aan denken als ze simpel willen koken.

Qua vloeistoffen heb ik altijd sojasaus, gembersiroop, een olie met een hoog verbrandingspunt (wokolie oid, is specifiek gemaakt voor dingen bakken/frituren op hogere temperatuur), een flesje echt goede olijfolie en een flesje goedkopere olijfolie. Ook dingen als bloem, baking soda en bakpoeder. Meestal heb ik ook truffelolie in huis maar dat spul is duur en niet eens gemaakt van truffels. Ik maak ook wel eens zelf knoflookolie oid door een hele zooi gepofte knoflook in een flesje te proppen bij de olijfolie. Klinkt heel infantiel maar als je het flink lang laat staan geeft het zo veel smaak af en dat kan echt veel doen voor je gerechten.

Ik heb meestal in de koelkast wel iets van kookroom en een paar soorten kaas liggen, aangezien ik echt graag en veel kaas eet. In de vriezer liggen standaard wat bevroren groenten zodat ik altijd, zelf als ik geen tijd/zin/energie/wat dan ook (ben een tijdje best depressief geweest en dan is het soms al een stap te ver om boodschappen te gaan doen) heb, wat pasta kan koken, een sausje kan maken met wat kookroom en kaas en daar een scheut diepvriesdoperwten doorheen kan gooien. De gezondste maaltijd is het niet maar het is in ieder geval een stap in de goede richting (en als je voorzichtig doet met de kaas en de kookroom is het ook niet het einde van de wereld qua kcal). Eigenlijk heb je zo altijd je basis al in huis en is het enige wat je hoeft te halen eventueel wat verse groente en als je dat graag wilt vlees (en dan eventueel zuivelproducten etc)

Heel verhaal en misschien heb je er geen drol aan, maar ik vind het leuk om dit soort dingen te vertellen _O-
Ik heb een pinterestbord met heel wat recepten en ben van plan daar nog meer dingen aan toe te voegen (ik kan op dit moment niet voor mezelf koken dus het staat wat stil, maar goed) https://nl.pinterest.com/pretmetem/
Ze staan onder hoofdgerechten, bijgerechten en ontbijt en lunch.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:47

Bhriseis, ik zat al op 200 gram aardappelen haha, best wel een portie. Maar ik heb nu de rest van de pannenkoeken maar opgegeten dus nu zit ik op 1870 kcal vandaag. Voor mijn doel is dat prima, mijn BMR is ongeveer 1550.

Nice ElenaMM! Gefeliciteerd met het doorbreken van die grens!

Oh wat naar Laura98, de griep pakt ons allemaal wel een keer heb ik het idee. Eerst maar even uitzieken en daarna lukt het vast weer om je schema op te pakken :)

Sastaic, ik ben het eigenlijk wel met ElenaMM eens, waarom niet nu al beginnen? Dit weekend ipv een zak chips een klein schaaltje pakken bij wijze van spreken. Kleine veranderingen kan je ter plekke doorvoeren. Zo deed ik altijd veel olie in een pan, terwijl dat vaak veel minder of helemaal niet ook prima was :o Het aanpakken van dat soort dingen kan al een verschil maken zonder dat je direct helemaal anders moet gaan eten. Vanuit huis maakte mn moeder ook altijd pasta met 1 paprika en 3 tomaten erin voor 6 personen :') De rest werd aangevuld met saus en gehakt. Nu ik op mezelf woon gooi ik er een courgette, paprika, prei en champignons doorheen met minder gehakt. Smaakt nog steeds heerlijk, maar stukken voedzamer. Misschien kun je kijken naar de verhouding aardappel-vlees-groenten? Dus dat je 1/2 van je bord vult met groenten en dan 1/4 met vlees/vis, en andere 1/4 met aardappels?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:02

Dank jullie wel voor de imput!
Elena: je hebt helemaal gelijk ik kan natuurlijk vandaag al beginnen met stoppen met snaaien en eventueel wat bewegen, al moet ik voor mezelf even uit gaan zoeken hoe ik dat indeel. Ik woon en werk op een boerderij dus ik heb op zich al wel beweging. Omdat ik 2x daags melk en 's avonds rond 9 uur / half 10 binnen ben vind ik het wel moeilijk om dan als ik overdag een uurtje over heb ook nog eens te gaan bewegen.
Daarom denk ik ook dat het probleem eerder is dat ik te veel eet dan dat ik te weinig beweeg.

Kimmie ik ga het boek eens opzoeken en bekijken, bedankt!

Emma ik word helemaal enthousiast van je verhaal, ik ben absoluut geen keukenprinses en met al die kruiden lijkt het al moeilijk voor me, maar al doende leert men en ik ga je pinterest bekijken!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:04

Aight: ga ik doen, dankjewel!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:31

Bedankt allemaal! Migraine is gelukkig weer voorbij! Vanmiddag zelfs goed genoeg om even wat krachttraining te doen.

Sharon: verstandig om de fitbit dan even los te laten, als iets obsessief wordt is nooit goed.

_KellyAV: snap ik heel goed, toen ik minder in mijn vel en ritme zat trok ik me dat ook veel meer aan. Nu denk ik gewoon, ik eet lekker gezond, zorg goed voor mijn lijf, sport binnen wat ik kan, en al gaat het nu langzamer dan eerder het is allemaal wel gezond en duurzaam! Bami, heerlijk, dat kan ik niet weigeren :')

Inney: ik zie het van de telefoon, T: Kvarq moet vast T: Kwark zijn :+

Kimmi25501: mooi dat je dankzij MFP toch even dat inzicht hebt gekregen!

Aight, welkom terug! Flink doel maakt niet uit, als je maar gewoon vol houdt bij kleine progressie, dan heb je straks wel duurzaam je einddoel behaald en is het ook makkelijk om het daarna vast te houden! Je lijstje klinkt in ieder geval heerlijk :Y) Zou het zelf laten op zo'n dag, morgen weer een dag, kun je er dan beter opletten als je op de macro's wil eten!

Esplendido, super gedaan *\o/*

Elena: gaat je nu vast lukken die laatste kilo's! Net als ik in het andere topic zei, mooie motivator nu je onder de grens zit!

Laura82: wat een pech zeg!! Beterschap!

Maanlicht, balen! Hopelijk kom je snel weer op de rit.

Welkom Sastaic! Iedereen heeft zijn eigen manier, ik tel bijvoorbeeld geen calorieën omdat ik in het verleden daar obsessief van werd. Wel weet ik door die periode wat ongeveer overal inzit, dus gebruik de kennis indirect wel. En je hoeft niet aparte gerechten te koken om af te vallen hoor! Ik doe bv alleen maar boodschappen bij de Lidl. Macaroni eten wij wekelijks, ik pak dan maar 2 handjes geraspte kaas ipv het halve zakje, of als je Nasi eet, max 2 eetlepels satésaus erbij. Veel gerechten eten wij met kip. Tagliatelle met spinazie, kip en tomatensaus bv. Of zilvervliesrijst met kip, broccoli en tomaat, bouillon blokje erbij voor de smaak. Etc. Mijn vriend lust amper wat, dus fancy gerechten zit er voor mij niet in. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand :Y)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:13

Welkom terug Aight!
Goed bezig Esplendido!
Veel succes Elena!
oliebol Laura, het gaat ook echt niet lekker hè? Veel beterschap!

Mijn lijstje van vandaag, iets te veel omdat ik lekker enthousiast was bij de lunch en omdat we vrij kcal rijk avondeten hadden:
O: twee boterhammen met abrikozen fruitspread en pindakaas. (298)
T: twee sultana's. (37)
L: een kampioentje met filet americain, zult, Gelders gekookte worst en pindakaas (ja er kan veel op haha), drie boterhammen met speculoospasta, hagelslag en nutella, een kleine eierkoek met boter en poedersuiker. (960)
T: een kop thee en een chocolat chip cookie. (220) (kwam mijn moeder brengen voor bij het leren, superlief!)
A: drie wraps met zalm, broccoli en ijsbergsla, bonen en paprika, ijsbergsla met tonijn en Philadelphia met gerookte zalm en ijsbergsla. (en aardig wat beestjes denk ik, toen we al halverwege de sla waren kwamen we erachter dat er heel veel beestjes in zaten :') ) (774)
T: kop thee denk ik.
B: 3000 stappen, 50 minuten fietsen en 30 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 2289.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:26

Urosa: Fijn dat het over is. Haha, nee kvarq is echt kvarg. Ik keek ook raar op, maar het is een soort kwark met meer proteïne enzo. Ik volg nu eet schema's en daar kwam dit in voor. Dus na een zoektocht in de supermarkt dit product gevonden en het bevalt erg goed! (Ook nog eens veel lekkerder dan die smaakloze franse kwark :') )

Leuk lijstje Kimmie. Heerlijk die wraps <3

Sastic: Het is al vaak gezegd maar het begint inderdaad bij kleine dingen. Volkoren producten bijvoorbeeld, en meer groente. Voor mij werkte dit echter niet genoeg. Ik merkte dat ik alle verleidingen niet kon weerstaan haha, en moeite had om mijn weg te vinden. Ik at of teveel calorieëen, of juist te weinig. Ik heb dus hulp ingeschakeld en volg nu eet en sport schema's. Dat geeft mij een boel rust, niet meer zelf hoeven aankloten. Maar goed dat is weer een heel andere stap haha!

Ik schrok me vandaag kapot, ik had zo'n zin in paaseitjes, maar ik had niet verwacht dat daar per stuk zoveel calorieëen in zaten _O- Gelukkig had ik nog wat ruimte nodig om mijn calorieëen aantal te halen _O- (Iets met laat opstaan en in de war komen met je ontbijt en lunch)

O: 3 cracottes volkoren waarvan 2 met zuivelspread en kipfilet en 1 met oude kaas en tomaat. O en een vitalu volkoren cracker met oude kaas en komkommer omdat ik nog honger had
T: Appel
L: 2 kleine volkoren wraps met hoemoes en kipfilet en zuivelspread en kipfilet.
T: De beruchte 5 paaseitjes :+
A: 150 gr varkenshaas (leftover van huisgenoot haha) en 250 gram gemengde groenten
T: Kvarg

Ik heb nog 200 calorieën over, dus ik moet nog even kijken of ik nog wat erbij kan plannen vanavond.

Sporten: 2 × 20 minuten cardio en een rondje kracht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:33

Even een zwaai van mij. :wave: Ik ben vandaag geopereerd aan mijn rug/bekken dus zal later even bijlezen. (Hoef gelukkig maar 2 dagen rustig aan te doen en mocht vrijwel meteen naar huis).

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:03

Veel beterschap frummels!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:13

Oehhh lekker wraps <3

Haha als ze maar lekker waren Inney :)

Sterkte Frummels, fijn dat je gelijk weer naar huis mocht!

Hier gaat het wat minder..
Eten gaat wel goed op zich, maar heb maandag voor het laatst gesport..
Wilde vanochtend gaan maar heb opeens ontzettend veel last van mijn rug :'(
Lig even overhoop met mezelf en merk dat alles even teveel is de laatste dagen..
Baal er van dat ik niet kan sporten, maak ik meestal mijn hoofd goed mee leeg..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:38

Beterschap frummels! Wat kort zeg, wat hebben ze precies gedaan?

Lieszje, probeer er niet teveel druk op te leggen en misschien thuis kleine oefeningen te doen die je wel kunt.