Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DBiancaL

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:36

Hij moest vandaag eigenlijk op de weegschaal maar daar krijg ik hem denk ik niet meer op haha.. ben heel benieuwd of hij zijn spiermassa verliest daar ben ik zelf namelijk bang voor :) dit weekend lekker gebbq't en roti gegeten :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:48

Hoi Hoi,

Mag ik ook gezellig mee kletsen?

Ik ben al 2 jaar bezig met gezond eten en afvallen. 2 jaar geleden begonnen met hardlopen wat opzich wel goed ging tot ik na een weekje Ameland weer te fanatiek begon. Kort samenvattend is dus dat ik mn knie niet optimaal meer kan gebruiken. Lopen en fietsen gaat, hardlopen niet meer. Heel lang traject gevolgd bij fysio 2 jaar. Komt nooit meer goed. Hardlopen opgegeven.

Sport nu wel 2x in de week, dat probeer ik althans. Verder eet ik gezond alleen gaat het niet hard. ik ben dus ook pas 5 kilo kwijt sinds juli. Rijd mijn paard 2x per week ongeveer. Werk wel 5 ochtenden in de week op een paardenbedrijf waar ik veel loop, buk en sta dus beweging zat. Verder in het weekend bij mijn schoonvader op het melkveebedrijf. Dus altijd in de weer.

Liselot schreef:
Wat goed avelien!

Hier 3 kilo kwijt sinds eind juli. Gaat niet heel snel, maar zo is het ook goed vol te houden :)

Hier heb ik dus ook last van. Motiveert niet echt maarwe gaan door.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:52

Liever zo en dat je zo voor goed kwijt bent dan snel en te gaan jojo'en ;)
De moed niet verliezen.

Wel balen van je knie.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:05

Ik kom hier denk ik weer voorzichtig mee praten.. :) Zo te zien ook veel nieuwe mensen hier! Ik was vorig jaar actief in dit topic. :D

Ik wil/hoef niet zozeer echt nog af te vallen, dat heb ik namelijk al gedaan, maar ik wil wat meer motivatie vinden om gezond te blijven eten. (Ben van 76 kg naar 60 kg gegaan, op zich best tevreden nu dus)

Ook moet ik echt meer motivatie hebben om te blijven sporten. :') Ik stel het te veel uit. (Hardlopen, ik ga mee doen aan de 4 mijl, dat is al over 2 weken)

Hebben mensen hier nog tips voor lunchen op het werk? Eten dat gemakkelijk mee te nemen is, wel goed vult ook. Wat ik nu vaak neem zijn broodjes met tonijn, Hüttenkäse, of een salade. En dan nog noten en fruit. Wraps heb ik ook wel eens van gehoord, maar valt zoiets niet helemaal uit elkaar? Ook als je het in je tas stopt enzo.

Verder praat ik graag mee/geef tips aan anderen die nog de strijd tegen de kilo's aan moeten!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:10

Wraps kun je in aluminiumfolie doen, super handig! :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:12

IrishCold schreef:
Sport nu wel 2x in de week, dat probeer ik althans. Verder eet ik gezond alleen gaat het niet hard. ik ben dus ook pas 5 kilo kwijt sinds juli.

Dat is ongeveer een halve kilo per week. Dat is juist heel erg netjes, hoor! Als je zo door gaat ben je over 2/3 maanden al 10 kg kwijt. :) Tijd en geduld loont!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:30

Idd, een halve kilo per week is heel erg netjes. Op die manier is het ook vol te houden :j

Lijstje voor vandaag:
O: kaas-ui bol met roomkaas
T: mineola
L: 2 boterhammen met kipfilet sla en tomaatjes
T: peer
A: hollandse pot, weet nog niet wat want ik eet bij mijn ouders.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:01

Ik heb alleen maar honger de hele tjid....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:15

Ik ben vandaag ook echt ontzettend hongerig. Heb vanmorgen m'n medicatie niet genomen (dempt mijn eetlust heel erg, niet het primaire doel maar wel een redelijk prettige bijkomstigheid) en ik moet volgens mij ongesteld worden dus zit me echt een slag in de rondte te vreten. Morgen maar gewoon weer even herpakken, heb ik vandaag tenminste even genoten van mijn maltesers en mijn broodje kipcorn, en mijn blikje red bull, en mijn bakje naturelchips

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:21

:') herkenbaar, zo ging het een paar dagen geleden hier ook.
Verder wel weer netjes gedaan, zelfs afgelopen weekend met bedrijfsfeest en etentje goed op de calorieën kunnen letten.

Vandaag wel heel weinig binnen gekregen.
Vanochtend 2 spelt crackers, 1 met kaas en 1 met gerookte kipfilet.
Tussendoor een halve banaan en vanmiddag 1 boterham met gegrilde bacon.
Heel de dag al aan het haasten, om 18.00 uur nog een afspraak en dan naar huis, eens kijken of ik een goed gevulde maaltijd kan maken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:32

Dag allen,

Graag meld ik me hier ook weer even. Vandaag de eerste afspraak gehad bij mijn nieuwe dieetiste bij de Bergmankliniek. We gaan gezond eten!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:38

Maanlicht schreef:

Ik heb ook zo'n dag, word er helemaal gek van. :( :(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:45

bente12 schreef:
Maanlicht schreef:

Ik heb ook zo'n dag, word er helemaal gek van. :( :(

Dat heb ik als ik snaaiwerk eet of de dag er voor slecht gegeten heb

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:50

Emmaa_ schreef:
Ik ben vandaag ook echt ontzettend hongerig. Heb vanmorgen m'n medicatie niet genomen (dempt mijn eetlust heel erg, niet het primaire doel maar wel een redelijk prettige bijkomstigheid

Ik zou wel oppassen met dat soort dingen.. dat je door je medicatie niet te weinig gaat eten. (Weet niet of dat ook zo is hoor). Maar zoals laatst had ik best veel koffie gedronken op kantoor en daardoor kreeg ik de illusie veel energie te hebben, dus niet veel gegeten. Toen moest ik daarna 10 km naar huis fietsen en mijn hele lichaam was slap en ik viel bijna flauw :( het kan dus wel gevaarlijk zijn..

Maanlicht, eet je wel genoeg eiwitten en vetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:55

IsaCalixa schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben vandaag ook echt ontzettend hongerig. Heb vanmorgen m'n medicatie niet genomen (dempt mijn eetlust heel erg, niet het primaire doel maar wel een redelijk prettige bijkomstigheid

Ik zou wel oppassen met dat soort dingen.. dat je door je medicatie niet te weinig gaat eten. (Weet niet of dat ook zo is hoor). Maar zoals laatst had ik best veel koffie gedronken op kantoor en daardoor kreeg ik de illusie veel energie te hebben, dus niet veel gegeten. Toen moest ik daarna 10 km naar huis fietsen en mijn hele lichaam was slap en ik viel bijna flauw :( het kan dus wel gevaarlijk zijn..

Maanlicht, eet je wel genoeg eiwitten en vetten?

Goh :') Ik slik deze medicatie ondertussen bijna een jaar, heb met huisarts en psychiater ondertussen een prima balans voor mezelf ontwikkeld waarin ik genoeg eet maar niet te veel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:24

Hoi, mag ik me hier ook melden?
Ik weeg nu ongeveer 63 kilo en wil afvallen naar 60 kilo. Ik wil dat gewoon doen met gezond eten en meer sporten. Ik zal maar meteen mijn lijstje van vandaag laten zien. Tips zijn welkom!
O: twee bruine boterhammen. Een met vijgenjam en een met vlokken. En een beker thee.
T: sultana koek. En water.
L: drie bruine boterhammen. Een met kaas en tomaatjes, een met vijgenjam en een met vlokken. En water en thee zonder suiker.
T: boterham met hagelslag. En water.
T: kop thee met honing.
Later T: sultana koek. En water.
A: wat boontjes en aardappelen en een hapje vink. Ik kreeg niet zo veel weg, omdat ik net slecht nieuws heb gekregen over mijn paard.

Ik heb nogal veel tussendoortjes, omdat ik erg lang op school zit en het anders niet vol houd. Dan wordt ik heel flauw en schiet mijn bloedsuiker omlaag.
Ik heb niet veel bewogen vandaag. Ongeveer een half uur heengefietst naar school en een half uur terug. Ook gerend bij gym, ongeveer 15 min. denk ik. Verder geslagbalt, ik heb geprobeerd zo goed mogelijk mee te doen. Hopelijk mag ik hier meepraten!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:20

Liselot schreef:
Dat heb ik als ik snaaiwerk eet of de dag er voor slecht gegeten heb

Heb gister wel slecht gegeten ja.. Bij een Argentijns restaurant gegeten, dus veel brood, vlees en olie.

Lijstje voor vandaag:
O: volle kwark met frosties
T: appel, Eat Natural Protein Packed, Quinoa-notensalade
L: broodje kroket
T: handje Bugles, Chup a Chup lolly, twee rijstwafels met kaas
A: krieltjes, cordon bleu en broccoli en spinazie uit de wok met een beetje gorgonzola saus.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:10

Kimmie25501 schreef:
Hoi, mag ik me hier ook melden?
Ik weeg nu ongeveer 63 kilo en wil afvallen naar 60 kilo. Ik wil dat gewoon doen met gezond eten en meer sporten. Ik zal maar meteen mijn lijstje van vandaag laten zien. Tips zijn welkom!
O: twee bruine boterhammen. Een met vijgenjam en een met vlokken. En een beker thee.
T: sultana koek. En water.
L: drie bruine boterhammen. Een met kaas en tomaatjes, een met vijgenjam en een met vlokken. En water en thee zonder suiker.
T: boterham met hagelslag. En water.
T: kop thee met honing.
Later T: sultana koek. En water.
A: wat boontjes en aardappelen en een hapje vink. Ik kreeg niet zo veel weg, omdat ik net slecht nieuws heb gekregen over mijn paard.

Ik heb nogal veel tussendoortjes, omdat ik erg lang op school zit en het anders niet vol houd. Dan wordt ik heel flauw en schiet mijn bloedsuiker omlaag.
Ik heb niet veel bewogen vandaag. Ongeveer een half uur heengefietst naar school en een half uur terug. Ook gerend bij gym, ongeveer 15 min. denk ik. Verder geslagbalt, ik heb geprobeerd zo goed mogelijk mee te doen. Hopelijk mag ik hier meepraten!

Ik zou de vlokken en hagelslag weg laten en er iets gezonders op doen. Gekookt eitje bijvoorbeeld.
En de sultana vervangen door iets gezonders. :) bijvoorbeeld wat fruit of groente.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:02

IsaCalixa schreef:
IrishCold schreef:
Sport nu wel 2x in de week, dat probeer ik althans. Verder eet ik gezond alleen gaat het niet hard. ik ben dus ook pas 5 kilo kwijt sinds juli.

Dat is ongeveer een halve kilo per week. Dat is juist heel erg netjes, hoor! Als je zo door gaat ben je over 2/3 maanden al 10 kg kwijt. :) Tijd en geduld loont!

Haha als ik het zo bekijk is het wel best veel inderdaad haha ;)

@ aria, Moed verlies ik niet. Zakt alleen soms even tot het 0 punt :o

Half 4 zit ik weer voor een uurtje in de sport school :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:17

Ah, dat is gewoon de reset button :D

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:29

Hoii, ik kom me ook melden als dat mag haha. := Ik ben te zwaar voor mijn leeftijd en lengte dus wil ik graag wat afvallen, mijn streefgewicht staat op 60 kilo. Ik ben zelf 15 jaar en 1.68, en ik groei niet meer hooguit een paar mm denk ik zomaar. Wat ik vandaag heb gegeten tot nu toe is:
O: Een sinaasappel en water, had een beetje haast.
T: cup a soup met een bolletje, en een handje zure augurken en thee.

Voor de rest weet ik nog niet wat ik ga eten, ik heb zelf een paar leuke recepten opgezocht om zelf te maken dus daar ga ik dan ook mee beginnen. :j

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:34

Aria_zz schreef:
Ah, dat is gewoon de reset button :D

Hahaha :')

Welkom RianneEnzo
Vind het voor de ochtend wel erg weinig. Maar dat kan ook aan mij liggen, ik moet wel wat eten omdat ik op mn werk intensief bezig ben.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:21

Meliaforever, bedankt voor de tips. Ik zal proberen wat gezondere dingen op mijn brood te doen. Het is wel zo, dat ik als ik helemaal niet snoep, wel wat zoets nodig heb. Maar ik kan inderdaad proberen wat te minderen. Verder ga ik idd ook proberen om wat gezondere tussendoortjes te nemen. Even over het gekookt ei, dat vind ik voor 's ochtends best lastig, dan moet ik vroeger opstaan namelijk haha. Lunch maak ik ook 's ochtends al. Of kun je dat ook de avond van tevoren koken?
Ik ga vandaag proberen te beginnen met hardlopen, maar ik weet niet of ik de motivatie daarvoor heb haha

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:11

Ja ik heb net tussen de middag nog 2 geroosterde broodjes gegeten met vlokken, uiteindelijk moeten die vlokken vervangen worden maar er was niks anders in huis haha. Ik heb net rijstewafels gehaald en popcorn die ik zelf kan poppen als zoute snack, zolang ik van de popcorn alleen een handje neem wanneer ik me flauw voel zal t wel goed komen. :j

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:13

Dag allen,

hierbij mijn lijstje :) Het is mijn eerste dag dus heb best wat trek :/

o: 200 gram kwark, 3 eetlepels zonnatura muesli, 1 banaan
t: 1 appel
L: 2 speltboterhammen met baba anoesch, 2 gekookte eieren en 1 banaan
t: 1 appel
A: 125 gram couscous, 100 gram kipfilet en aubergine