Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:17

Hier is een andere route geprobeerd maar naast dat het regende was het zo modderig en ben ik ondergepoept door een vogel. We hebben er hard om kunnen lachen. Mooie route maar echt voor in de zomer.
Heb de tips gevolgd van de gps en zo een route uitgezocht maar heb alleen het begin punt gebruikt. We vinden routes volgen lastig. Alleen even gebruikt of we het goede pad kozen voor een rondje lopen.

Afbeelding

Afbeelding
Vogelhut

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier doen ze onderzoek in het moeras naar milieuvervuiling (co2 uitstoot)

pien_2010

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:18

Waar is dit Lenaatje. Ik vind het zo mooi!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:19

pien_2010 schreef:

Paterswolde vlak bij Groningen (frieseveen)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:26

Ziet er wel erg mooi uit :j

Hier ook erg nat.
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig wel net even zo'n tijdens mijn lunch wandeling, volgende bui is al weer onderweg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:27

Heerlijk dat zonnetje zeg!
Hier sputtert het nog steeds. Hond is boos want die kon met deze moddertroep natuurlijk mooi meteen onder de douche.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:31

Mooie foto's Lenaa_tje....en wat een pech die vogel....

Het is inderdaad een natte bedoeling overal. Zelfs gewoon op stoep moest ik slalommen. Maar goed, we waren er toch nog even uit ondanks de regens tussendoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:58

lenaa_tje schreef:
pien_2010 schreef:

Paterswolde vlak bij Groningen (frieseveen)

Groningen ben ik 2 jaar geleden voor het eerst doorgereden richting Duitsland en toen hebben we nog een patatje gegeten en frikandel speciaal (de 1ste weer sinds hele lange tijd→ zp speciaal en lekker :9 ). Ik vond het een prachtig land en tot mijn schaamte moest ik toen al bekennen dat ik Groningen echt te weinig ken.

Guacho hier is het ook zo nat overal. Mooie (natte) foto's hoor. Fijn zo in de lunch te kunnen wandelen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:18

Paterswolde is erg mooi en leuk. Mijn ouders komen allebei uit Groningen (stad). Mijn vader ging als kind altijd varen bij Frieseveen. Vorige jaar een weekend in Paterswolde met mijn vader geweest voor wat famieliebezoek, bezoekje aan de stad en wandelen. Ook tijdens het Pieterpad langs het Paterswoldemeer gewandeld. Kom er erg graag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:23

Faringo schreef:
Goed om te horen dat alles goed genoeg voelde om vandaag nog een klein uurtje op pad te gaan. Haha ik was met m'n nieuwe schoenen ook erg zuinig in het begin. Nu niet meer, sterker nog ik moet ze nodig even goed schoonmaken en weer inspuiten. Slim om de glucosamine weer te starten als je er toen baat bij hebt gehad.

Ik was net weer even een rondje in m'n pauze op pad. In 25 minuten had ik zon maar ook regen. Gelukkig viel het laatste mee.

[ [url=m/VXjVd4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l2Ni3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Idd hollands landschap zo :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:01

In de hoop dat de Elfsteden wandeltocht komend jaar door mag gaan, ben ik ook weer op pad gegaan. Moet toch kilometers gaan maken dan :j
Vandaag een nieuw rondje uitgeprobeerd en de rand van het Keukenhofbos meegepakt. Die rand was nog rustig..... Denk dat het aan de kant van kasteel Keukenhof drukker was.... Vond in ieder geval de parkeerplaats erg vol!

Genoten van de bollenvelden waar de eerste sprietjes groen tussen het stro vandaan komen. Bedenkend dat dit over drie tot vier maanden weer prachtig bloeit!

Één foto vandaag:
Afbeelding

Blij toe dat ik de 15km volledig droog en zelfs in de zon heb kunnen lopen! Nu regent het....

Prachtige plaatjes weer van iedereen! Nederland is zo mooi en divers <3

Pien, als ik jouw foto's zie, krijg ik heimwee naar de Limousin. Heb daar drie prachtige paardrijvakanties mogen maken en het is zo zo zo mooi daar!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:07

Vandaag de camera niet meegenomen; maar wel een rondje gelopen van 5 km in de Molenheide bij Mill.

Eerste kerstdag een rondje Herperduin gemaakt; toen wel de camera mee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:10

Als je een workout wil, moet je de uitkijktoren bij Herperduin eens beklimmen. Die traptredes zijn gemaakt voor reuzen _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:34

Mooie foto Danseresje. Misschien moeten we als covid voorbij is en mensen het leuk vinden maar eens een wandelvakantie gaan regelen in de Limousin. Het is hier erg mooi.
Imke en dat vind ik zo leuk aan dit topic, jouw foto's hebben een totaal andere natuur, sfeer daardoor en zijn dus ook erg mooi.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:36

Erg mooie foto's van iedereen.

Ik heb vandaag een eindje gewandeld vanaf de parkeerplaats stakenberg.
Elspeetse heide, Veluwe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:45

pien_2010 schreef:
Mooie foto Danseresje. Misschien moeten we als covid voorbij is en mensen het leuk vinden maar eens een wandelvakantie gaan regelen in de Limousin. Het is hier erg mooi.
Imke en dat vind ik zo leuk aan dit topic, jouw foto's hebben een totaal andere natuur, sfeer daardoor en zijn dus ook erg mooi.

O ja *\o/* mag ik alvast een reservering doen *\o/*
Zou dat echt geweldig vinden <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:46

Wat mooi :j

Mag je die toren ook op, of is die voor boswachters?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:48

Ghostattack schreef:
Als je een workout wil, moet je de uitkijktoren bij Herperduin eens beklimmen. Die traptredes zijn gemaakt voor reuzen _O-

Die toren is 22,4 meter hoog. Ik kwam tot het tweede platform & toen ben ik toch met knikkende knieën weer naar beneden gegaan. Had zo graag het uitzicht willen zien, maar m'n hoogtevrees overwon :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:59

Prachtige foto’s Imke en Lizard. Inderdaad Nederland is zo verschillend.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:00

lizard schreef:
Erg mooie foto's van iedereen.

Ik heb vandaag een eindje gewandeld vanaf de parkeerplaats stakenberg.
Elspeetse heide, Veluwe.

[ [url=m/MmmZmH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Nq3hM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4l6187.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u1ooE4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J0ashD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto's weer Lizard!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:00

Dylan.
Of bedoel je de toren van mijn foto?
Daar mag je gewoon op.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:10

lizard schreef:
Dylan.
Of bedoel je de toren van mijn foto?
Daar mag je gewoon op.

Die van jou idd, vast mooi uitzicht daar :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:13

Imke95 schreef:
Ghostattack schreef:

Die toren is 22,4 meter hoog. Ik kwam tot het tweede platform & toen ben ik toch met knikkende knieën weer naar beneden gegaan. Had zo graag het uitzicht willen zien, maar m'n hoogtevrees overwon :+

Hij is best pittig he! Snap dat je met hoogtevrees daar niet omhoog durft, de trappen kun je doorheen kijken en helemaal bovenop kun je de toren voelen bewegen :+ Wel gaaf uitzicht hoor!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:25

Ik had dat bij de Pompejus toren in Halsteren. Vond dat heel eng om naar boven te gaan. Kun je ook aan de weerszijden naar buiten kijken. Niks voor mij :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:10

Danseresje schreef:
pien_2010 schreef:

O ja *\o/* mag ik alvast een reservering doen *\o/*
Zou dat echt geweldig vinden <3

Als covid voorbij is, dan ga ik het in dit topic zetten met plannetje hoe en wat. Uiteraard hoef ik er niets aan te verdienen! En dan zien we wel of mensen dit leuk vinden en er animo voor is.
Dat schrijf ik Express omdat ons huis id toekomst af en toe een arrangement B&B zal zijn, en daar verdien ik natuurlijk wel aan.
Dan kunnen we vanaf de fermette wandelen, maar ook bv met elkaar id auto naar Blond of zo zonder risico alscovid gedaan is.

Mooie foto's Lizard en jullie gaan snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:13

Voordat ik ga bijlezen: DAAR BEN IK SOWIESO BIJ! <3

Oké, nu bijleespost. :')
Pien: Fijn dat je nieuwe schoenen geholpen hebben! :D Hopelijk geeft de glucosamine je ook net weer een beetje extra ondersteuning!

Faringo: Mooi daar, met nog zoveel verschillende kleuren!

lenaa_tje: Oeh, prachtig! Vooral die eerste foto vind ik heel gaaf met die onverharde weg en dan dat statige huis in de achtergrond! Fijn, die vogel. :')

Gaucho: Fijn dat je het nog droog hebt kunnen houden. Die zon is nog best wel fel, haha. {:} Zo fel is 'ie hier vandaag niet geweest.

Danseresje heeft het ook droog gehouden, altijd fijn. :D Leuke foto!

Imke95: Een beetje vergelijkbaar gebied met wat we hier hebben, vind ik altijd leuk om doorheen te wandelen! :j

lizard: Prachtige foto's weer! <3

Femke_Tweety (op de volgende pagina :') ): Fijn dat "jouw" bos weer wat rustiger is! Leuk ook die paddenstoelen! :D Ik vind het altijd onwijs tof om jouw detailfoto's te zien. :D

Als het goed is ga ik komend weekend met een vriendin weer een flinke wandeling maken, ergens waar we nog nooit geweest zijn. :D

Ghostattack schreef:
Hij is best pittig he! Snap dat je met hoogtevrees daar niet omhoog durft, de trappen kun je doorheen kijken en helemaal bovenop kun je de toren voelen bewegen :+ Wel gaaf uitzicht hoor!
Van die open trappen hebben ze ook op de Landtong bij Rozenburg. Laatst werd ik daar door m'n vader mee naar boven gesleept om foto's te maken. Ik zag er al onwijs tegenop, want ik heb nog altijd herinneringen aan een situatie bij een parkeergarage in Rotterdam waar m'n vader doodleuk van die roostertrap afrende en ik ergens tussen de vierde en tweede etage met m'n armen om de leuning heen geklemd stond omdat ik zo bang was en echt geen vin meer durfde te verroeren. :') Gelukkig gaat het steeds beter en is het ook gewoon een kwestie van veel doen. :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-20 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt