Tja .. Ik heb zelf een tattoo op m’n bovenbeen en een tunnel van 12mm maar ik word er nooit op afgerekend. Werk momenteel in de horeca dan maar heb er nooit gedoe mee gehad eigenlijk. Collega van mij op kantoor had een tattoo op d’r hand, was ook geen issue. Ligt er maar net aan welk bedrijf ook.
Toen ik nog in de horeca werkte was het lekker scheef Een collega van me had zelf ooit met een naald en inkt puntjes getatoeëerd op haar hand. Zag er altijd uit alsof ze op school uit verveling maar op haar hand had getekend oid. Werd nooit wat van gezegd door de baas.
Een ander meisje werd aangenomen, met op haar onderarm een tekst. Die moet ze nu iedere keer dat ze werkt afdekken met een soort verband, waardoor het lijkt alsof ze iets heeft gekneusd.
Wat oogt nou hygiënischer/representatiever ...? Ik heb liever dat ik bediend word door iemand met een schone tattoo, dan zo'n raar verbandje (krijg dan associaties met pleisters) of van die stipjes op haar hand.
*Breekt even in* Zo hebben ze bij een winkel bij ons in de buurt ook een man rondlopen met een zweetbandje over een tattoo. Dat ding is aanstootgevender dan een tattoo ooit gaat zijn (en de tattoo zie je ook nog steeds)!
*Breekt weer voor langere tijd uit*
Ababe
Geplaatst: 19-01-15 18:29
Ik studeer communicatie en heb een tatoeage op mijn vinger . Tot nu toe alleen maar complimenten over gehad en zelfs mensen die vinden dat het chique is (hahahaha dat niet helemaal maargoed). Mijn ervaring tot nu toe is eigenlijk dat bijna niemand het ziet als ze het niet weten..
Edit: @Dreamybol; oh sorry dan las ik het verkeerd! Dankjewel!
GeneralFlynn
Geplaatst: 19-01-15 18:42
Guess,volgens mij is dat vrij normaal.
Edit: ik lees net dat het niet mag bloeden en als het wel bloed dan stond de laser te hoog.
Ik meld me ook weer even Woensdag ga ik naar de tattooshop om te praten over mijn tattoo. Ik vind hem erg niet meer zo mooi uit zien en hij vervaagd een beetje. De foto is een beetje onduidelijk, maar misschien krijgen jullie zo een idee wat ik bedoel.
Resfeber
Geplaatst: 19-01-15 19:50
Solleke_Noah schreef:
In de wetenschapsbranche wordt er ook geen probleem van gemaakt. Sowieso loopt de helft hier rond op sandalen met dreadlocks
Nou, ik werd op m'n werk laatst gevraagd door een hoogleraar die bij een presentatie achter me zat (en dus klein beetje de blauwe vlekken van m'n tattoo biven m'n kraag uit zag piepen) of ik een balpoint ongelukje had gehad, of hij zich zorgen moest maken ivm huiselijk geweld, of dat t toch een tattoo was... Kon er wel om lachen iig
Anoniem
Geplaatst: 19-01-15 20:42
Geen idee hoe dat in de therapie/psychologenwereld is eigenlijk.
quera
Geplaatst: 19-01-15 20:47
Ik werk in de psychiatrie en heb geen problemen gehad met tattoos
Anoniem
Geplaatst: 19-01-15 20:58
Joolien schreef:
Geen idee hoe dat in de therapie/psychologenwereld is eigenlijk.
Hangt er heel erg vanaf waar. Sommige instellingen is geloof heel belangrijk en tattoo's not done. Sommige lopen hulpverleners met onderarmen en nek vol. Hangt ook af van de leeftijd van de doelgroep.
_Friemel
Geplaatst: 19-01-15 21:52
Resfeber schreef:
Ik vraag met altijd af in welke branches het echt not done is. Kantoorbanen?
Ik werk in de zakelijke communicatie (dus alleen B2B) als office manager. Maar zeg er even bij dat mijn baas altijd door alles heen kijkt.
Ik doe mijn werk niet minder goed omdat ik tattoos heb.. Echter zijn er maar weinig van dit soort bazen. Afentoe bij hele zakelijke klanten moet ik een blazertje aan.
Ik zit op de kunstacademie, wieeeheoeoeeee tattoo's all over the place Haha. De meeste mensen weten niet eens dat ik tattoo's heb, ondanks dat er toch 1 vrij prominent op m'n onderarm zit. Laatst zei een docent nog "zo zie je maar hoe makkelijk je brein je voor de gek houdt. Die vult daar gewoon een blanco onderarm in!"
Ik heb bij een architectenbureau gewerkt, daar was het geen probleem. Die van mij zit op m'n pols, werd wel naar gevraagd, maar nooit negatieve reacties gehad.
Krissis
Geplaatst: 19-01-15 22:10
*kruip uit m'n meelees grot*
Ik werk in de gehandicaptenzorg op een instellingsterrein (dus ik kom nogal wat collega's tegen) en daar lopen er zat met tunnels, tattoo's of anderzins versiering van het lichaam (piercings, steentjes er en der) Nooit geen klachten over gehoord! Mijn directe collega heeft de naam van haar dochter op haar pols, andere directe collega heeft bovenarmen en onderarmen getatoeëerd (keltisch) terwijl hij een prominenten functie heeft. Zijn versieringen zijn nooit bedenkt en geen probleem!
Ik ben kunstenaar ik 'mag' dus helemaal lossssssssse Mensen vinden mij in dat opzicht vaak juist te netjes en te braaf of zo Ze vragen altijd aan mijn vriend of hij de kunstenaar is als ze mijn werk zien
Aaaaaagh! Weg veiligheid! En bedankt Sall. (Ik volg jullie nu 2 topics.... Verder heb ik een heel druk leven hoor )
maylotje
Geplaatst: 19-01-15 22:19
*Krissis ik liep net langs de ingang van je meelees grot toen ik uit de mijne kroop. Hij is hier rechtdoor en de eerste ingang rechts.*
Ik denk dat het per baas verschilt of je het moet bedekken. Maar mijn moeder werkt bij een beveiligingsbedrijf als receptioniste en daar mag je ook geen zichtbare tattoo's hebben of altijd langemouwen etc. dragen.
*loopt met Krissis mee naar ingang van meelees grot*
Edit: oeps net te laat er ligt al een steen voor de grot
Krissis
Geplaatst: 19-01-15 22:20
En jij mag je oprecht kunstenaar noemen Sall. Gave plaat van de lab in je profiel.
haha mijn vriend is kunstenaar. Hij heeft ook best een typisch uiterlijk en uitstraling dat ie tattoo's heeft. Dat heeft ie dus niet Nog niet eens een piercing (beide vind ik nog steeds enorm bij hem passen!)
Krissis
Geplaatst: 19-01-15 22:25
Maylotje: ik snurk niet, eet netjes en heb geen lichaamsgeur. Mag ik bij jou intrekken?