Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaarr

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:54

Spannend adamootje en shaya!

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:48

Hoi allemaal, ik heb een SA aangevraagd vanwege privé redenen.

Graag praat ik mee en zou ik wat ervaringen willen lezen. Ik zit middenin het ivf proces (niet in NL ) en het valt me psychisch en fysiek best zwaar. Na 3 jaar vergeefs te hebben geprobeerd en een hoop onderzoeken verder, hier op dit punt beland.
Vorig jaar heb ik een kijkoperatie gehad, er is bij geen van beiden een afwijking te vinden. Helaas is die kijkoperatie niet helemaal volgens het boekje gegaan en ben ik 3 weken goed ziek geweest.

Eind juli ben ik begonnen met synarela en voor 10 dagen terug met gonal f. Ik heb echt ontzettende hoofdpijn gehad waardoor ik niet in staat was normaal te functioneren. Ook ontzettend moe en uitgeput. Nu sinds dinsdag is dat beter geworden. Mijn buik is aanzienlijk gegroeid en bij iedere stap een ongemakkelijk gevoel in de onderbuik.

Gisteravond ovitrelle injectie gezet en morgenochtend staat mijn follikel punctie gepland. Daar kijk ik al een paar dagen enorm tegenop, voornamelijk omdat die kijkoperatie zo vervelend is verlopen. Welke ervaring hebben jullie met de punctie?

Bedankt voor het lezen!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:14

Waf vervelend dat je zo’n slecht ervaring hebt gehad bij de kijk operatie :(

Spannend morgen!
Ik heb 3x een punctie gehad en vanwege mijn endometriose deed het aan een kant best wel even zeer.
Je krijgt pijnstilling en het is eigenlijk zo klaar.
Ik had erna wel buikpijn, vergelijkbaar met m’n menstruatie en dat kon best zeer doen maar na paar uurtjes was dat wel over.
Maar iedereen ervaart t heel anders. De een gaat er fluitend door en de ander heeft wat meer last..

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:26

Behoorlijk vervelende ervaring. Erg veel pijn en nog steeds, waren erg grote follikels en 1 cyste. Rustgevende medicatie deed weinig, ik was volledig bij. 11 eicellen gevonden.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:15

Vervelend dat het zo’n nare ervaring was!
Mijn punctie vond ik ook behoorlijk pijnlijk. Ik zat tegen overstimulatie aan en er zat daardoor waarschijnlijk behoorlijk veel druk op mijn eierstokken. Van mijn arts begreep ik dat de hoeveelheid pijn die ik had niet normaal is en het normaal goed te doen is. Maargoed, er zijn blijkbaar meer vrouwen die zoveel pijn ervaren tijdens de punctie.

Op de dag van de punctie deed de hele dag mijn hele buikholte pijn en kon niet goed lachen, hoesten of een onverwachte beweging maken. Gelukkig ging het een dag later al een stuk beter en na 2/3 dagen was de lijn helemaal weg. IVF is gewoon een behoorlijke klap voor je lichaam en die van mij had wel echt een paar weken nodig voordat alles weer normaal was.

Duimen dat jullie een mooi aantal embryo’s zullen krijgen uit de 11 eicellen! Krijg je een verse terugplaatsing?

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:51

Dat eerste is bij mij ook het geval. Ze zeiden dat het inderdaad niet zoveel pijn hoort te doen. Maarja daar koop ik niets voor..

Wij zijn hard aan het duimen ja :) Verse terugplaatsing inderdaad.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:41

Hier veel eicellen (18 of zo? Het is alweer lang geleden) en ik vond alleen de morfine spuit pijnlijk (ondanks emla). Punctie niet pijnlijk,alleen wat ongemakkelijk gevoel.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:10

Hoi allemaal, als 't mag kom ik 'graag' met jullie meeschrijven. Graag staat tussen aanhalingstekens omdat je natuurlijk het liefste zou willen dat het allemaal soepel zou gaan, maar helaas is dat bij ons(net zoals bij jullie) niet het geval.

Mijn man en ik zijn al een tijd samen en toe aan een gezin. Al vanaf dat ik samen met hem ben weet ik dat onze weg naar een kindje wat lastiger zou zijn. Toen hij te horen kreeg dat hij wegens klinefelter kleine kans had dat hij vruchtbaar was heeft hij een TESE operatie gehad. Hier zijn 4 rietjes bij gevonden. Vorig jaar zijn we naar het ziekenhuis gegaan om onze kinderwens te gaan vervullen. Bij mij werden de onderzoeken gedaan en kreeg te horen dat ik PCOS heb. Ik moest afvallen en zou dan weer verder mogen. Voor mijn vakantie eindelijk op het streefgewicht en die afspraak is morgen (helaas in de vakantie iets aangekomen dus hopelijk zijn ze daar een beetje coulant mee na de vakantie) Ik weet niet wat we morgen kunnen verwachten, spannend dus! Wij hebben als enige mogelijkheid ICSI.

Wat rot Morgenzon dat de punctie vervelend was.. Je hoort/leest er veel verschillende ervaringen over!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:44

Ik ging fluitend door de punctie heen, alleen bij het laatste blaasje ging mijn eierstok aan de wandel en dat voelde ik wel! Daarna beetje menstruatie achtig gevoel en beetje beurs gevoel down under.

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden -O- , dus ga binnenkort sowieso maar even langs de gynaecoloog. Heb vorige week toch maar een zwangerschapstest gedaan zodat ik zeker wist dat er geen spontane zwangerschap was ontstaan wat misschien het uitblijven van mn menstruatie zou kunnen verklaren. >;)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:18

We hebben groen licht! Ik moet in de komende 2 maanden nog stabiel blijven qua gewicht en dan mogen we gaan beginnen, spannend!

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:50

Wat een verhaal Eefsel maar wat ontzettend fijn dat jullie groen licht hebben gekregen. Dat worden spannende weken :)

Boompje, als ik het goed begrijp heb je dan nog geen terugplaatsing gehad?

Ik ben vanochtend gebeld, 2 embryo's waarvan 1 morgen wordt teruggeplaatst en ze hopen de ander te kunnen invriezen. Heel erg blij dat er iets is, misschien raar om te zeggen; ergens ook een klein beetje teleurgesteld dat het 'maar 2' zijn.

Ik kan mijn emoties maar moeilijk onder controle krijgen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:32

Morgenzon.. beter 2 dan geen... een vriendin van mij had er 3..maar 1heeft het niet gehaald bij het uithalen v de eitjes.. dus uiteindelijk ook maar 2.. en ook 1 terug geplaatst.... positief blijven :(:) momenteel gaat het goed... ik duim ook voor je!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:36

Vervelend morgenzon, wel fijn van de 2 embryo’s al klinkt t weinig. Hoop voor je dat ie zal blijven zitten!

Goed nieuws eefsel! Spannend vooruitzicht!

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:11

Zeker weten, dankjewel.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:15

Laat maar weten hoe het verlopen is morgen ..+:)+ duimen draaien hoor!!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:48

Morgenzon schreef:
Wat een verhaal Eefsel maar wat ontzettend fijn dat jullie groen licht hebben gekregen. Dat worden spannende weken :)

Boompje, als ik het goed begrijp heb je dan nog geen terugplaatsing gehad?

Ik ben vanochtend gebeld, 2 embryo's waarvan 1 morgen wordt teruggeplaatst en ze hopen de ander te kunnen invriezen. Heel erg blij dat er iets is, misschien raar om te zeggen; ergens ook een klein beetje teleurgesteld dat het 'maar 2' zijn.

Ik kan mijn emoties maar moeilijk onder controle krijgen.

Nee ik moet eerst ongesteld worden dan kan ik weer beginnen met de medicatie. Maar mijn laatste menstruatie was 25 juni, ergens ben ik bang dat mijn eierstokken stil liggen ofzo.

En die emoties moet je gewoon laten gaan, komt deelds door de hormonen maar ook is de opbrengst niet erg hoog. En daar mag je best verdrietig over zijn hoor. Al dat werk voor maar 2 kansen is ook niet eerlijk. :knuffel:

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:46

Boompje :(:) 25juni.. is wel erg lang... denk ook wel frustrerend op het wachten .. kunnen ze daar niks aan doen?

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:40

Wat vervelend boompje, kunnen ze daar niets aan doen?

Domper, overstimulatie. Ze waren erg bang voor mijn gezondheid met ziekenhuisopname tot gevolg als ze het embryo vandaag terug zouden plaatsen. Het 2e embryo was niet goed genoeg om in te vriezen. Als zondag alles goed gaat met mij en het laatste embryo wordt het dan misschien terug geplaatst. Anders moet alles weer opnieuw.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:30

Ik duim voor je Morgenzon! Ik hoop dat zondag alles doorgaat en dat je niet weer helemaal overnieuw hoeft te beginnen. Wel ontzettend balen dat de 2de niet goed van kwaliteit was -O- .

Ik ga volgende week even contact opnemen met de voortplantings afdeling in het ziekenhuis. En dan hoop ik dat ze me willen zien en een echo maken en bloedonderzoek doen.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:37

Ook wij gaan de medische molen in

Heb zelf al 2 kinderen uit een eerdere relatie maar zou graag met huidige vriend nog een kindje willen.

Enkel is zijn zaad zo slecht bevonden dat we zijn door gestuurd naar het umcg door de gynaecoloog

Papieren zijn net onderweg dus we wachten nu op een oproep

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:24

Ik hoop dat ze wat voor je kunnen en willen doen boompje. Spannend weer zeg!

Ook voor jou spannend Been, heb je enig idee wanneer je die oproep kunt verwachten?

Vanmiddag de terugplaatsing gehad. Ik ging er vanuit dat het niet echt pijn zou doen, gezien de meeste ervaringen. Verkeerd gedacht.. de pijn is nu net wat afgezakt. Ik snap er echt niets van, ik ben verre van kleinzerig.
Wel hartstikke goed nieuws dat het terug geplaatst kon worden natuurlijk. Heel hard duimen, 15.09 bloedprikken 2 dagen erna uitslag. Kan ook op dezelfde dag uitslag maar dan moet ik naar dat betreffende ziekenhuis met enkele reis van 2.5/3u.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:00

Spannend morgenzon

Ga voor jullie duimen

Hoop zo snel mogelijk denk eind deze week of volgende week ook vanwege Corona denk ik dat het wel wat langer duurt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:16

Spannend, morgenzon. Hopelijk goed nieuws! Vervelend wel dat de terugplaatsing zo'n pijn deed.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:08

Spannend morgenzon, ik ga voor je duimen!!

Beenjesshar hoop dat je snel aan de beurt bent!

Ik heb waarschijnlijk vrijdag de punctie, weet nu al dat t vet pijn gaat doen want zelfs met de echo doet t al zeer onderin :')

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:22

Heel veel succes Saar, krijg je medicatie vooraf of?