Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:35

Denk dat Evy inderdaad een prima start is Quir :).
Ik houd afstand en snelheid bij met Endomondo, vind ik fijn werken. Maar daar zijn veel verschillende meningen over, welke app het handigst is ;).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:28

Quir schreef:
Is Evy een goede manier om te startten met lopen? En wat is een goede app voor op je telefoon om bij te kunnen houden hoeveel km je gelopen hebt, hoe lang je er over gedaan hebt en de gemiddelde snelheid?

Qua app hangt het denk ik een beetje van je telefoon af en hoe goed z'n GPS enzo is.
Ik vind Runkeeper prima maar de afstand klopt niet altijd, die meet ik daarom nog na op afstandmeten.nl en ik klok ook met mijn hartslagmeter annex horloge.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:22

Ik gebruik ook Endomundo, en ik vind deze app erg fijn en accuraat

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:42

Ik gebruik altijd Runtastic en Nike. Runtastic gebruik ik al erg lang, ik houd hier ook mijn km's bij tijdens het buitenrijden, en dan heb ik alles mooi bij elkaar. Nike gebruik ik sinds kort, en ik ben hier erg tevreden over. Vind het vooral erg leuk dat deze je PR's bijhoud, bij elke training zegt 'ie 'om je pr te breken moet je de 5km binnen ... lopen' erg motiverend dus :D
Hier helaas weer een break voor een tijdje denk ik. Dinsdag weer de 5km gelopen, ging opzich prima maar m'n benen zijn het er echt niet mee eens. Gister ook nog eens de hele dag buiten in de kou gestaan, en kom nu amper meer vooruit. En 't ging net zo lekker allemaal -O-

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:44

Wie kan mij misschien helpen aan een schema? Eind vd maand (29e) loop ik voor het eerst een 10km. Ik heb dus nog een maandje om weer op te bouwen. 5km loop ik redelijk makkelijk (meestal vaste rondje), maar qua conditie loop ik ook zo die 10. Alleen krijg snel last van m'n lichaam, wisselt steeds. Vandaar dat ik wat bewuster wil opbouwen. Wie kan me helpen aan een schema met zo'n 2x lopen per week? :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:47

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:49

mn zus is trouwens nu 5 weken bezig en loopt 6km aan 1 stuk. Ik ga met haar morgen 8km doen op het strand, lekker rustig aan. Dan heeft ze nog 2 weken om een paar keer wat kortere stukjes te doen en de 22de doen we samen dan voor het eerst de 10! kortom, gaat jou ook zeker wel lukke :D

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:57

Kan iemand mij helpen, want ik kan les 30 van Evy niet downloaden.
Ik ben nu bij les 26 dus het schiet op haha.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:18

Ik dacht dat er maar 27 lessen waren?

edit; m'n benen voelen al weer een stuk beter dan twee dagen terug, morgen maar weer de loopschoenen aantrekken :):)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:42

Het is me gelukt, heb nu ook les 30 op mijn mp3.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:19

les 30.. wow..
Net les 8 gelopen, pff met maar 2x in de week lopen is het toch wel zwaar hoor..
Maar verder wel alles goed, geen pijn meer gehad aan mijn heupen, was echt alleen de eerste les.. Mijn lichaam wist waarschijnlijk niet wat het overkwam haha :D
Toch maar eens kijken of mijn man niet 1x in de week `s avonds mee wil fietsen dan kan ik 3x in de week lopen.. Lijkt me dat met 2x lopen de conditieopbouw niet ideaal is?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:13

Ik liep in het begin ook 2x per week, 3x per week kon ik echt niet hebben, werd er erg moe van. Nu verschilt het erg hoe vaak ik loop. Zo ideaal mogelijk wil ik om de dag lopen, maar omdat ik 's ochtends voor school loop moet dit wel uitkomen met mijn rooster, dus soms loop ik ook maar 1x per week. Merk wel dat het me makkelijker af gaat als ik een 'vaster' schema heb, (meerdere weken achter elkaar zelfde aantal lopen) omdat ik dan goed in de mood blijf. Morgen na een week rust weer lopen, dus dat zal me wat lastiger afgaan :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:49

Ik ben vandaag weer voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer begonnen met hardlopen.
Nu ook echt een goede broek aangeschaft en van de week nog een fijn jasje. En ik ga het dit keer echt volhouden!

Hoor trouwens over Evy goede verhalen dus dit keer ook maar mee gestart. Ben benieuwd. :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:17

Mag ik me hier weer komen melden? Heb sinds mijn vorige hardloopperiode wel meegelezen, maar niet meer gelopen wegens omstandigheden en dus ook niet meer gepost. Ben gisteren voor het eerst een klein rondje wezen doen, 2 km aan een stuk gelopen en ging supergoed!! Helemaal nergens last van (geen spierpijn oid) dus ik ga vandaag het rondje uitbreiden en weer 3 keer in de week lopen. Wel een lange hardloopbroek aangeschaft vandaag, en wat reflectiemateriaal want het is toch wel koud en donker 's avonds. Verder doe ik gewoon een wielrenshirt aan, dus heb geen speciaal hardloopjasje ofzo.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:54

Ik ga morgen starten en kijken hoe ik de 2 KM ga doen :) eerst natuurlijk warmlopen de eerste tijd, en ik doe erg rustig... heb al een lange broek, een licht vest, en nee.. ik ga niet om 6 uur beginnen te lopen... na school effies wat drinken en go! :P (half 3, wanner het nog licht is :P )

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:59

Je hebt bij hema hele fijne thermoshirts!!

speciaal voor sporten:
http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... egories%3C{nlhema_nl3251}%2Fcategories%3C{nlhema_nl3251_nl3262}%2Fcategories%3C{nlhema_nl3251_nl3262_nl3271}&fh_secondid=pnl_19160599

Je hebt ook (die staat er onder) gewone shirts van 10 euro. Die heb ik zijn ook geweldig! Ik liep altijd met een trui en jas zo koud dat ik het heb, nu doe ik een hardloopshirt met lange mouwen hierover aan en dat is voldoende.

Succes Eenhoorn!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:25

Bedankt!
Oeps.. ik schuif het nu alleen maar verder op... vandaag niets gedaan, en moet nog warm eten, richting school... pfoee...

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:23

Iemand hier ervaring met hielspoor? Heb het wrss van het hardlopen gekregen, dacht eerst dat ik gewoon steeds spierpijn in mn voeten kregen omdat die gewoon niet gewent waren iets te moeten doen :P maar het wordt steeds erger :( moet ik nu stoppen met hardlopen? Op paracetamollen gaat alles prima maar vind het ook niks om die pijn gewoon te negeren, ben bang dat het dan nog erger wordt. Iemand tips? Ik ga wrss na de pww langs de huisarts.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:44

Ik ken iemand met hielspoor, van alles geprobeerd, maar niks hielp en heeft zo'n 2 jaar niet kunnen hardlopen (was heel fanatiek en liep heel veel). Nu is ze weer heel langzaam aan het opbouwen. Ik zou iig langs de huisarts gaan, en niet doorlopen, de pijn geeft toch aan dat er iets niet goed is. Veel succes ermee!!

Ik heb vandaag, de 3e keer weer hardlopen, 3,7 km achter elkaar gelopen. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:46

Ik zou op korte termijn naar de fysiotherapeut gaan (kan via Directe Toegankelijkheid, dus zonder verwijsbrief van een arts) en tot die tijd i.i.g. niet doorlopen...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:53

Ik heb nu een armband waar ik mijn iphone in kan doen. Maar hoe doen jullie dat met het snoer van je oortjes? Ik irriteer me mateloos aan het snoer wat zo heen en weer zwabbert.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:56

Iets inkorten door een gedeelte van het snoertje op te rollen en daar. zo'n sluitclipje/draadje van een boterhamzakje om binden?
Ik hou mijn telefoon in mijn hand en hou dan ook een gedeelte van het snoer vast omdat ik dat zwiepende snoer ook bijzonder irritant vind :))

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:20

Mn zus heeft ook al jaren hielspoor, zij laat het dan tapen bij de fysiotherapeut. Het blijft dan en half jaar weg maar komt daarna wel weer terug. Ze loopt wel gewoon hard ermee..

Je kan een tshirt over je kleding heen doen en dan het snoertje daaronder doen. Je hebt ook sport oortjes met dikkere snoertjes, die bewegen minder.

Jammer dat je niet gegaan bent eenhoorn. Vandaag wel gelukt?

Heel netjes ruby!!!!

Ik vandaag door twee collega's gevraagd hun te begeleiden bij de voorbereiding en met hazen voor de halve marathon van Eindhoven september volgend jaar, leuk!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:42

vandaag weer niet gelukt, ik heb nog 7 schooldagen. (do-vr-ma/vr) en dan heb ik 2 weken vakantie. ik ga het dan zeker maar eens oppakken!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:28

Leuk Romyv! Maar wat bedoel je met 'en met hazen'?

Jammer DeEenhoorn dat het niet gelukt is.