Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:24

Ja, het is eigenlijk een verhaal voor in de Penny :D Ze was als jong paard de moeilijkste van stal en ik had alle tijd, dus langzaam opbouwen. Daarna heeft ze twee fijne plekjes gehad en via een handelsstal bij mij terecht gekomen. Was wel even wennen, nooit zelf een paard gehad. Gelukkig op een super leuke stal terecht gekomen, wel in het midden van het land. Was even schrikken qua prijzen als je het noorden gewend bent.

Even lekker rondje gedaan op de fiets van 32,5km, viel gelukkig erg mee. Met pinksteren maar even de 50km aantikken :D

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:48

Wat cool Sakura! Inderdaad echt een Penny verhaal haha.

Culaccino, ik rijd het liefst gewoon op asfalt. Klinkertjes vind ik eigenlijk al irritant O:)

Succes vandaag Time2Tri, hopelijk voelen je benen nu beter!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:31

culaccino schreef:
Wat bijzonder dat ze zo weer op je pad is gekomen!

Helemaal mee eens :j

Ik heb sinds vorig jaar december geen paard meer , heb mijn oudje toen
in moeten laten slapen ....
Nu komt er ook geen paard meer . :o

Toch nog lekker gefietst Sakura +:)+

Ben al weer lekker fris gedoucht ..een rondje van ca 53 km gedaan .
Hardlopen laat ik vandaag maar schieten ...misschien morgen maar
een rondje doen .Merk mijn benen nog Laura ....
Maar wel onderweg een ijsje gegeten , en de paarden gecheckt .

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:36

Wat een mooie fiets die LIV! Alleen zonde van het roze een beetje haha, niet helemaal mijn ding :o Daarnet een klein toertje gaan doen, had niet veel tijd dus maar een kleine 30 gedaan. Ben aan het twijfelen alleen om morgen nog te gaan fietsen, ze voorspellen buien en als goed weer toerist zie ik dat nu alleen net niet zitten haha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:56

Smaken verschillen gelukkig The _Cat ...
Ik hou wel van lekker opvallend ....heb ook mooie roze sokken erbij _O-

Hoop dat het morgenvroeg met de regen nog mee valt ...
We hebben namelijk om 09:30 teamtraining ..en heb echt geen zin
in indoor training .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:13

Als zij het niet was geweest, dan had ik nooit meer een paard gekocht denk ik. Moet zeggen dat het wel weer heerlijk is om te rijden en in/rond stal te zijn. Het grappige is dat ze op een stal staat, waar we voorheen altijd even tijdens het rondje fietsen een kleine pauze deden. Heel grappig hoe het kan lopen!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:21

Goed dat je toch nog 50km hebt gefietst Tim2Tri!

Ik heb ook geen paard meer. Ruim 2 jaar geleden mijn pony in moeten laten slapen, daarna besloten dat een nieuwe pony nu gewoon echt niet handig is. Nog wel een jaar een paard voor iemand anders verzorgd, maar dat voelde zo anders dan mijn eigen pony. Daar nu ook al een tijdje mee gestopt. Het fietsen ben ik echt heel blij mee en vind het ontzettend leuk, maar ik sluit niet uit dat er (daarnaast) ooit weer een eigen paardje komt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:20

Een jaar of 10 geleden was het bij alleen maar paarden , paarden , en paarden .
Sinds mijn eigen paard ouder werd en ik hem niet meer reed is het allemaal afgezwakt .
Wel een poosje een paard van een vriendin gereden , maar dat werd een moet op een gegeven moment .
Sinds , ik denk 2,5 jaar echt mijn hart verloren in / aan de triathlon sport , het trainen ervoor etc .
Ben ook van maat 44/46 naar 38 gegaan dus ook nooit meer een passende rijdbroek gekocht O:) .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:40

Time2Tri schreef:
Een jaar of 10 geleden was het bij alleen maar paarden , paarden , en paarden .
Sinds mijn eigen paard ouder werd en ik hem niet meer reed is het allemaal afgezwakt .
Wel een poosje een paard van een vriendin gereden , maar dat werd een moet op een gegeven moment .
Sinds , ik denk 2,5 jaar echt mijn hart verloren in / aan de triathlon sport , het trainen ervoor etc .
Ben ook van maat 44/46 naar 38 gegaan dus ook nooit meer een passende rijdbroek gekocht O:) .

Hier ook zoiets, ik had 2 paarden, deed niets anders dan werken en rijden. Ik was 5 dagen per week met de trailer op pad. Wedstrijden, enz. Toen werd ik zat van de wedstrijden. En heb uiteindelijk een duikcursus gevolgd. En daarna was ik verkocht. Ik rij nog steeds, maar vind het niet erg om eens 2 weken niet te rijden.
Afvallen lukt me niet, ondanks dat men beweert dat je 600 calorien per duik verbrand van een uur, ik eet normaal, maar merk het niet, LOL.
De MTB is gekocht voor beetje conditiewerk, niet dat ik nu zeg dat het mijn hobby is. Maar je weet het nooit.
Triathlons heb ik gedaan als kind. Puur voor de lol. Ik heb 3 keer 1/8 gedaan en was er best goed in, 1.16 uur deed ik er over. Dat was voor een meisje van 16 extreem snel, ben toen nog benaderd of ik er niet mee verder wilde (had op dat moment geloof ik de snelste tijd voor meisjes in die categorie). Maar mocht niet van mijn ouders.

Gemiddeld neemt men na 3-5 jaar een andere hobby. Dat is overal zo.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:26

Dan ben ik slecht in hobbys zoeken :') Mijn hele leven niets anders gedaan dan paardrijden, fietsen of schaatsen.

Afvallen hangt ook veel af van wat je inname is. Ik zit al jaren op hetzelfde gewicht, denk al wel meer dan 10 jaar. Dan lijkt het niet uit te maken wat en hoeveel ik eet. Ik voer het nu ook af en toe in mn Polar in en daar blijft het lijntje stabiel.

Over kleuren gesproken, ik heb een knalroze poc helm, was ook nooit zo van de kleuren, tot ik met grijs weer eens totaal over het hoofd werd gezien door een automobilist, nu probeer ik echt wat opvallendere kleuren te dragen en in schemer/donker altijd een fluoriserend hesje met lichtjes.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:34

Ik heb net de grijze/flou gele bloemenkleding set gekocht van ale. Samen met men gele helm en af en toe reflectie vest hoop ik ook altijd zichtbaar te zijn, maar sommige mensen zijn gewoon ook niet oplettend denk ik soms..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:00

Goedemorgen dames.

Zichtbaar zijn en gezien worden hebben helaas weinig relatie met elkaar -O-

Daar is veel onderzoek naar gedaan met name mbt het hoge aantal en hoge % dodelijke ongevallen met motrofietsen omdat de overóvergrote oorzaak ´niet gezien´ door een automobilist is.
Al ga je fluoriserend gespoten met gevarendriehoek op je rug; het ligt NIET bij jou of je waargenomen wordt!
Het enige wat engzins effectief is, is hinderlijke verlichting: Dát wordt gezien en geeft een iets hogere kans dat het muntje valt dat er een fietser is.

HET grote probleem is dat fietsen niet als bedreigend ervaren worden en dus als niet belangrijk. In NL is er de fantastische siuatie dat de fietser het volle gewicht van de wet achter zich heeft en dát de bedreigende factor is.
Dat maakt de kans dat je als fietser geregistreerd en gerespecteerd wordt wat groter maar je BLIJFT afhankelijk van wat die andere registreert, waarneemt. Nogmaals; helaas weinig relatie met ´zichtbaarheid´. Let wel: verwar dit niet met slecht zichtbaar bij mist of in het donker.

Stap niet in de valkuil van de misconceptie van veilige zichtbaarheid. Dat is een vlas gevoel van veiligheid.
Draag gerust heldere kleding maar het énige wat ECHT invloed heeft op jouw veiligheid is jouw eigen gedrag:
- ga ervan uit dat je NIET gezien wórdt
- ga ervan uit dat je géén voorrang krijgt

Het is triest maar het is echt het enige wat je zelf in de hand hebt; je eígen risicomijdende gedrag.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:17

Het blijft idd altijd oppassen geblazen :j
Vanochtend hadden we ook een situatie , wij met een groep van 12 op het fietspad.
Komt een auto aangereden van rechts , die moest ons voorrang geven .
We hadden allemaal de indruk ze ziet ons,
remt af ... op het laatste moment lijkt ze toch te willen rijden .... ging ook maar net goed .

Any way , van het weekend weet lekker gefietst . Gisteren met de LIV 53 km vandaag met de Defy 73 km .

Vakantie zit er helaas op , morgen weer werken . En we starten weer in een belasting cyclus ..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:56

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:10

Net terug met de Defy.
Net geen 100 km.
Net geen 2500 hoogtemeters.

Niet gestopt onderweg.

Béétje moe nu...

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:19

Ik rijd ook al vanaf mijn 7e paard en heb nu 3 paarden (2 met pensioen). Hardlopen doe ik ook al tien jaar en de sportschool heb ik zo langzamerhand helemaal verruild voor het fietsen ;)

Verkeer blijft inderdaad altijd oppassen geblazen. Volgens schatten veel mensen ook de snelheid verkeerd in (net als met die elektrische fietsen tegenwoordig).

Lekker tochtje HC :D

Succes morgen weer op het werk T2T. Lekker vakantie gehad, buiten je heerlijke trainingsweek?

Gisteren nog heerlijk 50 km gemountainbiked. Mijn mul zand-skills worden goed getraind momenteel :+ Is gelukkig echt geen probleem meer. Die cursus is echt heilig geweest :o :D Vanmorgen 15 km hardgelopen. Volgende week even weekje wat rustiger aan doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:58

Tayga schreef:
Succes morgen weer op het werk T2T. Lekker vakantie gehad, buiten je heerlijke trainingsweek?
Gisteren nog heerlijk 50 km gemountainbiked. Mijn mul zand-skills worden goed getraind momenteel :+ Is gelukkig echt geen probleem meer. Die cursus is echt heilig geweest :o :D Vanmorgen 15 km hardgelopen. Volgende week even weekje wat rustiger aan doen.

Thanks ...zeer zeker van mijn vakantie genoten :j
Zal best effe wennen zijn weer te werken vanaf morgen ...

Jij ook een lekker actief weekendje +:)+

Ben benieuwd hoe ons trainingsplan voor de komende week eruit ziet ...

Moest jij niet een weekje rustig aan doen HC O:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:18

Na zaterdag de 19de T2t.
Kan me alle droge dagen van de week met de fiets uitleven.
Voor de rest en de avonden/nachten staat er ook al genoeg op de rol }>

Even afwachten hoe ik morgen wakker wordt, want ik wil deze week benutten om nu eindelijk eens de lastige maar mooie omweg naar Loja te rijden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:59

Nou als ik afdaal door de bossen, ben ik blij als een tegenligger een opvallende kleur aan heeft ipv camouflage :D Gelukkig hebben we veel fietspaden en zijn de gevaarlijkste de mede fietsers, electrisch of heul snel. Of heel vroeg of tegen de avond dat zijnhier de beste tijden om op de fiets te springen.

Doe je vaak zo’n trainingsweek T2T? Ik vind al dat je ‘normaal’ zoveel aan het trainen bent :D Hoeveel werk je daarbij?

Ik dub altijd zo met wat ik wil doen, wat ik aan kan en hoe ik het kan uitbreiden naar meer belasting. Zo moeilijk om te doseren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:53

Sakura789 schreef:
Doe je vaak zo’n trainingsweek T2T? Ik vind al dat je ‘normaal’ zoveel aan het trainen bent :D Hoeveel werk je daarbij?

Ik werk 36 uur per week , single geen dieren . :o

Vanuit de triathlon vereniging hebben we al 4 vaste trainingsdagen in de week :
Ma : zwemmen
Wo: hardlooptraining
Do : core / stabi
Zo : fietstraining ( in de winter spinning en core )

Vanuit onze trainer krijgen we trainingsschema,s ter voorbereiding op triathlon/wedstrijden ( seizoen is net begonnen )
Het is een trainingsadvies die hij geeft , of je het omzet is natuurlijk aan je zelf .
Hij weet zeer zeker wat hij doet , en kan atleten goed voor bereiden .
Er zijn altijd 3 intensieve weken , gevolgd door een herstel week .
Voor bv een hele triathlon is de voorbereidingstijd veel langer dan voor een 1/8 . Twee uit onze vereniging starten in Maastricht over de hele afstand die trainen al sinds eind vorig jaar gericht daarvoor .
Voor de halve sinds februari .
Voor de 1/8 en olympische zijn we ca 2 maanden bezig .
Plan voor komende week .
Ma : teamtraining zwemmen
Di : fietsen totaal 2 uur met HF intervallen in pyramide vorm
Wo : hardlooptraining
Do : 30 min hardlopen , en core training
Vrij : rust
Za :45 min nuchterloopje , 2 uur fietsen en 1 / 1,5 km open water zwemmen
Zo : rust
Ma : koppeltraining ca 1,5 uur fietsen , koppel naar hardlopen ( loop evenement )

In de herfst/ winter is regeneratie tijd en gaat de intensiteit naar beneden .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:20

Sakura789 schreef:
Nou als ik afdaal door de bossen, ben ik blij als een tegenligger een opvallende kleur aan heeft ipv camouflage :D Gelukkig hebben we veel fietspaden en zijn de gevaarlijkste de mede fietsers, electrisch of heul snel. Of heel vroeg of tegen de avond dat zijnhier de beste tijden om op de fiets te springen.

Zoals ik schreef: verwar het niet met slecht zicht omstandigheden ;)

Tja en e-fietsen zijn gemotoriseerd vervoer :j

Bedankt voor het overzicht/inzicht T2t.
Ik 'werk' niet, ben poli, vader en heb een boederij vol dieren.
Hardlopen kan ik niet meer dus fietsen is _/-\o_ en zwemmen doe ik als compenserende spiertherapie :D
Berglief heeft een diploma sportmassage dus prikt af en toe ook wat in mijn lijf als het te erg kraakt.
Kustlief is verpleegster en die speelt moeder Teresa over blutsen en lekken.
Zaterdag wordi een stuk uit mijn bovenste ogleden geknipt omdat die mijn blikveld belemmeren. Vooral links door littekens. Doet een 'charmant gezelschap' die plastisch chirurge bleek te zijn.

Terug naar trainen. Ik heb ZAT fysieke klussen te doen op de boerderij en fiets voor de leuke lichaamstraining. Wil het liefste 2, 3 of meer uur per dag. In principe reserveer ik 4, 5 uur voor fietsen en wat daaromheen zit, per dag. De onvermijdelijke beslommeringen voorzien in de rustdagen.
Vandaag megafit opgestaan doch geen Loja rit.
Berglief moet echt meer fietsen dus een combi vandaag. Een leuk ritje met haar. Heb een mooie route bedacht met veel (hopelijk goed begaanbaar) gravel.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:55

Tayga, leuk dat die cursus zo zijn vruchten afwerpt!!

Ik heb vroeger veel geturnd (ruim 10 jaar gedaan) en paardgereden (vanaf mijn 7e), maar sinds vorig jaar ben ik ook wel echt verkocht aan het fietsen! Maar zoveel als jullie fietsen HC en Time2Tri, dat ga ik niet halen := Ik studeer nog, wat vanaf juni alleen maar meer tijd gaat kosten, en ik probeer daarnaast nog zoveel mogelijk te werken. Nu probeer ik 3x per week te fietsen, maar ik mag straks blij zijn als ik nog gewoon de 2 trainingen van de vereniging mee kan blijven doen. Daar fietsen we altijd woensdagavond en zaterdag mee.

Ik heb mijn fiets net weer opgehaald *\o/* Nieuwe ketting, kabels, stuurlintje, remblokjes en een goede poetsbeurt :D We hebben ook nog even aan mijn positie gesleuteld, heb een langere stuurpen gekregen en er zijn een paar spacers onderuit gehaald. Morgen maar eens proberen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:08

Fijn dat je fietsje weer terug is Lauraennala. Kun je lekker genieten van de zonnestraaltjes op de fiets.
Zoveel als HC en T2T fietsen haal ik ook niet hoor. Meestal is het twee keer per week.
Dinsdag met de groep dames op de racefiets en zaterdag mountainbiketraining.
Als ik dan ergens nog tijd heb, pak ik een rondje extra. Maar het blijft altijd zoeken naar tijd.

Heb trouwens wel het plan opgevat om begin juli een mooie tocht te maken.
Ik stap op donderdag met de fiets in de trein in Castricum naar Maastricht (rechtstreeks).
Daar stap ik uit en pak ik de route van de LF7 (Oeverlandroute) terug naar Heemskerk.
Is ongeveer 350km. En daar heb ik dan donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag voor :)
Word er nu al vrolijk van, alleen van het idee al :D

Afbeelding

Iemand die mee zou willen is van harte welkom hoor :Y)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:12

Wat een ontzettend leuk idee! Volgens mij zag ik laatst ergens een link voorbij komen, waarbij er van Noord-Groningen naar Zuid-Limburg werd gefietst.. alleen dan in 1 dag :Y)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:31

@ Laura en MuSLi : fietsen doe ik meestal ook maar drie X in de week .
Echter op de andere dagen andere disciplines .
Ach , als je maar lekker bezig bent , of het nu paardrijden is of een andere sport .

Dat is idd een leuk initiatief MuSLi :j
Leuk hoor ! Lekker veel km .

Zodadelijk zwemmen , en de trainingen voor dinsdag en woensdag draai ik i.o.l met met trainer om .
Heb morgen na het werk een afspraak , dan na 20:30 nog 2 uur gaan fietsen is niet handig .
Ga morgen dan wel een rondje lopen .

Je fiets weer gebruiks klaar Laura +:)+